Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1242
heihei! jeg er ganske musikkinteressert, men finner sjeldent nye band og artister.. Er det noen som kan komme med noen tips?

(jeg hører for det meste på indie og alternativ rock, feks strokes, radiohead, gorillaz, nirvana, smiths, doors.. )
Ta ei runde med denne:
http://magicplaylist.co/
Sitat av teitur Vis innlegg
heihei! jeg er ganske musikkinteressert, men finner sjeldent nye band og artister.. Er det noen som kan komme med noen tips?

(jeg hører for det meste på indie og alternativ rock, feks strokes, radiohead, gorillaz, nirvana, smiths, doors.. )
Vis hele sitatet...
Hører på mye av det samme som deg, og jeg kan iallefall komme med noen anbefalinger som funket for meg.

Alice in chains er jo et must.
Uncle acid and the deadbeats
Magna carta cartel
Subvision
Electric six

Lag en spilleliste på spotify med 10 av de mest populære sangene av band du er usikker på om du liker, og la den gå en ukes tid.
Da finner du fort ut hva du liker og ikke liker.

De sangene jeg liker best har jeg aldri likt den første gangen jeg har hørt. Må "læres" å høre på, så ikke dismiss noe den første gangen selv om det høres helt ræva ut.

...og vi ønsker lykketil!
Sitat av teitur Vis innlegg
heihei! jeg er ganske musikkinteressert, men finner sjeldent nye band og artister.. Er det noen som kan komme med noen tips?

(jeg hører for det meste på indie og alternativ rock, feks strokes, radiohead, gorillaz, nirvana, smiths, doors.. )
Vis hele sitatet...
Jeg brukte veldig mye "related artists" fanen i spotify husker jeg. Da kan du plutselig finne gull. Husker ikke i farten om den fortsatt er i spotify, men den var genial for min del. Ta en titt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, som nevnt "related artists" i Spotify,
eventuelt kan du finne deg en liten platesjappe å gå inn i, spørre om tips, diskutere og kanskje kjøpe deg en plate.
Vinyl er blitt stort igjen og mange har startet opp små butikker som holder åpent i helger og en utvalgt dag i ukedagene. Jeg har brukt dette for å oppdage musikk og finne folk som har samme interesse som meg selv.

kan jo anbefale band som : Spidergawd , Tame impala , War on drugs , Foals.

Lykke til
Om du liker The Smiths (forøvrig er jeg blodfan selv) så bør du sjekke ut Johnny Marr. Gitaristen fra Smiths har egen solokarrière. Samme med Morrissey.