Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4251
Laurus canus
mås'n's Avatar
54 1
En kompis sier han har sterke lystgasspatroner fra nett, av ett helt annet kaliber enn de på jernia og chlas ohlson. Han vil selge meg 10 for 500. Er dette bare tull? Får de jo lovelig for 100 spenn pakken.

Også lurer jeg litt på hvordan jeg får de over i ballonger.

Takk for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det du får kjøpt er tett opp under 100% lystgass. Det finst mao. ikkje lystgass av eit heilt anna kaliber enn det du får kjøpt.
Hvordan skal vi vite det? Lystgass er lystgass.. Det er mengden i patronen som er innteresangt i grunn.

Gjerne da målt i gram
Sist endret av NoillStress; 27. mai 2017 kl. 18:06.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du henter ut gassen fra patronen med en slik som blir brukt her;
https://youtu.be/HJ6b5PO-NvY?t=19m5s
Det er tull dersom de ikke er større bare, men jeg har aldri hørt om noen som bruker det da det ville være upraktisk i forhold til at det ikke passer i normale crackere eller i kremdispensere(som btw er det man bruker for å få gassen i ballongene). Om man vil ha en sterkere rus er det bare å fylle to ballonger og ta dem etter hverandre. Så han kameraten prøver å lure deg, eller har ti ganger så store patroner noe som høres veldig upraktisk ut bare.
Laurus canus
mås'n's Avatar
Trådstarter
54 1
har ingen type dispenser da.. hvordan kan jeg få ut gassen uten det
Du kan enten lage en no2 cracker, masse guider om det på nettet, men i de fleste tilfeller dyrere og mye omstendligere enn å bare kjøpe en fra nettet. Ellers kan du kjøpe kremdispenser.
500 for 10 er svindel.... hvis det er slik at de er samme størrelse som ISI patroner fra clas ohlson.
Jeg ville kjøpt en liten kremdispenser på nett, ellers blir det dyrt: Ebay krem dispenser (mulig du finner billigere, bare fant noe kjapt)
Har prøvd metoden med å putte en spiker inn i en ballong, for så å puttet tuten på patronen inn og slå på spikeren med en hammer, men dette fungerte dårlig for min del.
Sist endret av pkk1990; 27. mai 2017 kl. 20:17.
Kjøp en N2O cracker, 100 spenn så har du en lite å kjekk sak som får lett plass i lommen. Ingen vist å kjøpe en svær dyr spumaflaske. Og som de andre sier, er ikke patronen større en de vanlige 7,5/8g patronene så er det mest sannsynlig ikke noe mer i dem...

Btw om du har en løs hageslange kran så kan du lag en cracker med en kran, spiker og gaffa (som pakning rundt tuten på patronen) orker ikke å gå i detaljer men om du har tingene liggende så finner du nok ut av det.. pass på så du ikke får frostskade eller skyter patronen i trynet på noen, det er godt med trykk i de og gassen som kommer fort ut har en tempratur rundt det flytende nitrogen har
Sist endret av Alge; 27. mai 2017 kl. 20:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
500 for 10 patroner er ran på høylys dag! Du kan fint bestille deg 100+ 16grams patroner for under 500, helt lovlig.
Ebay etc etc..
Som Alge nevner, kjøp en N2O cracker, billig å hendig, kjøp store tykke balonger på nett, eller i din lokale leketøys sjappe, tynne balonger kan ha en tendens til å sprekke av kulda når du cracker patronen.
Sist endret av Eyeamare; 27. mai 2017 kl. 22:43.
Laurus canus
mås'n's Avatar
Trådstarter
54 1
Da gikk jeg til innkjøp av en cracker og kjøpte en 10pk 8g patroner på nett for 70kr
Takk for gode råd
Ruser folk seg virkelig på sånt?
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Ruser folk seg virkelig på sånt?
Vis hele sitatet...
Har du prøvd det?
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Har du prøvd det?
Vis hele sitatet...
Nei
titegn
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Ruser folk seg virkelig på sånt?
Vis hele sitatet...
Som profilbildet ditt viser så ruser folk seg på de merkeligste ting
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Som profilbildet ditt viser så ruser folk seg på de merkeligste ting
Vis hele sitatet...
Er Kodein og Weed så merkelig da?
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Er Kodein og Weed så merkelig da?
Vis hele sitatet...
Kodein alene, nei, men hostesaft og brus derimot.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Er Kodein og Weed så merkelig da?
Vis hele sitatet...
Lystgass er da vitterlig heller ikke merkelig. Les litt om det før du er spydig uten å bidra noe til diskusjonen (noe jeg forsåvidt selv er skyldig i nå, skyt meg). Får for meg at rusbrukere gjerne skal være litt 'open minded' men er vel ei slik.
Rusa oss på mengder med lystgass i ungdommen da "noen" fikk tak i de store flaskene. Jeg er ganske skremt i ettertid når jeg leser om de potensielle skadevirkningene. Det er ikke helt uten konsekvenser å leke med.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Rusa oss på mengder med lystgass i ungdommen da "noen" fikk tak i de store flaskene. Jeg er ganske skremt i ettertid når jeg leser om de potensielle skadevirkningene. Det er ikke helt uten konsekvenser å leke med.
Vis hele sitatet...
Industriflasker du mener da?
Ville aldri dradd balonger fra industriklasifisert N2O, pga mye urenheter iforhold til matklasifisert N2O uansett.
Alle rusmiddler har potensielle skadevirkninger.
Alt med måte.
Kjører heller balonger fremfor benzoer etcetc, om jeg skal ha det gøy en kveld.
N2O blir forøvrig også gitt som narkose hos tannleger, under fødsel o.l.
Forskjellen er at der blir det gitt i stor utblandet dosering med Oxygen, om jeg ikke husker helt feil.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Industriflasker du mener da?
Ville aldri dradd balonger fra industriklasifisert N2O, pga mye urenheter iforhold til matklasifisert N2O uansett.
Alle rusmiddler har potensielle skadevirkninger.
Alt med måte.
Kjører heller balonger fremfor benzoer etcetc, om jeg skal ha det gøy en kveld.
N2O blir forøvrig også gitt som narkose hos tannleger, under fødsel o.l.
Forskjellen er at der blir det gitt i stor utblandet dosering med Oxygen, om jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
Industriflasker til sykehus, aner ikke klassifisering. 25 år siden dette, ikke noe jeg hadde gjort igjen uansett.

Som narkose så er det godt utblandet ja og kvalning er noe av det som gjør det farlig i konsentrert form.