Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1066
Hei! Har et problem med min nybygde PC.

Den booter og slår seg på som normalt (tror jeg, har aldri fått ordentlig start på den), jeg setter i Windows-CDen, det kommer opp en loading bar; Windows is loading files. Så, når det kommer en sånn Starting windows, så slår PCen seg av, slår seg på igjen og gjentar hele dritten på nytt.

Er dette hardware-feil, eller software-feil?

Specs:

ASUS P8Z68 V-Pro Hovedkort
ASUS GTX 560 TI Skjermkort
Intel i5 2500-K Prosessor4GB Corsair Vengeance RAM
8GB Corsair Vengeance Ram
Windows 7 64-bit Home Premium.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Hei! Har et problem med min nybygde PC.

Den booter og slår seg på som normalt (tror jeg, har aldri fått ordentlig start på den), jeg setter i Windows-CDen, det kommer opp en loading bar; Windows is loading files. Så, når det kommer en sånn Starting windows, så slår PCen seg av, slår seg på igjen og gjentar hele dritten på nytt.

Er dette hardware-feil, eller software-feil?

Specs:

ASUS P8Z68 V-Pro Hovedkort
ASUS GTX 560 TI Skjermkort
Intel i5 2500-K Prosessor4GB Corsair Vengeance RAM
8GB Corsair Vengeance Ram
Windows 7 64-bit Home Premium.
Vis hele sitatet...

Muligens jeg er på bærtur nå, men er det uoriginal plate (nedlasta software?) Ville i såfall prøvd med en annen.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Muligens jeg er på bærtur nå, men er det uoriginal plate (nedlasta software?) Ville i såfall prøvd med en annen.
Vis hele sitatet...
Det er autentisk Windows. Kjøpt fra Dustin.
Skrur den seg av hvis du sitter i BIOS også, eller bare når du prøver å installere windows?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Bare når jeg kommer til Starting Windows, rett før de røde, gule, blå og grønne sirklene snurrer rundt og danner en Windows-logo...
Start opp med kun 1 RAM-brikke, det er første tips. Kommer du så langt som du gjør er det trolig ikke hardware-feil ihvertfall, tror jeg.

Si ifra om det fungerer, hvis ikke, kom tilbake. Fortell da om noen lys på hovedkortet som lyser/blinker.
Sist endret av apocalypse; 16. november 2011 kl. 14:18. Grunn: kommalomma
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Start opp med kun 1 RAM-brikke, det er første tips. Kommer du så langt som du gjør er det trolig ikke hardware-feil ihvertfall, tror jeg.

Si ifra om det fungerer, hvis ikke kom tilbake. Fortell da om noen lys på hovedkortet som lyser/blinker.
Vis hele sitatet...
OK, skal prøve det. Men hvis det funker må jeg da kjøre hele dritten på én RAM-brikke hele tida?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
OK, skal prøve det. Men hvis det funker må jeg da kjøre hele dritten på én RAM-brikke hele tida?
Vis hele sitatet...
Neida, bare i første omgang - altså gjennom installeringsprosessen.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Neida, bare i første omgang - altså gjennom installeringsprosessen.
Vis hele sitatet...
Niks, funka ikke. Tok ut alle bortsett fra den lengst unna CPU. 8 GB.

Jeg lurer litt på om det kan være noe i BIOS som er stilt feil? Har sjekka litt på ASUS P8Z68 Owners' Club på overclock.net, var en annen fyr fra Filippinene som hadde samme problem. Sto ikke noe om han fiksa det tho...
Du skal ha 1 brikke i det sporet som manualen til hovedkortet ditt sier du skal. De er delt opp i A1, A2, B1 og B2, ofte fargekodet. Du skal trolig ha 1 brikke i A1.

Forsøk igjen, fungerer det ikke, fortell om lys på hovedkortet. Sjekk også at alle vifter spinner opp (kabinett, CPU, grafikkort), CPU-kjøler sitter godt, at alle kabler er festet (ta ut og sett i igjen - sjekk også at skjermkortet får nok strøm).
Sist endret av apocalypse; 16. november 2011 kl. 14:27.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Du skal ha 1 brikke i det sporet som manualen til hovedkortet ditt sier du skal. De er delt opp i A1, A2, B1 og B2, ofte fargekodet. Du skal trolig ha 1 brikke i A1.

Forsøk igjen, fungerer det ikke, fortell om lys på hovedkortet. Sjekk også at alle vifter spinner opp (kabinett, CPU, grafikkort), CPU-kjøler sitter godt, at alle kabler er festet (ta ut og sett i igjen - sjekk også at skjermkortet får nok strøm).
Vis hele sitatet...
OK, A1 er den som er nærmest CPU. skal prøve nå
Hva slags HDD har du?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Hva slags HDD har du?
Vis hele sitatet...
SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
SAMSUNG SPINPOINT F3 500GB SATA/300 7200RPM 16MB
Vis hele sitatet...
Har denne vært brukt før? Er den isåfall formatert?

Legg gjerne ut litt mer info av gangen, det er jo ganske mye du kan teste nå og fortelle oss.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Trådstarter
Nei, alt er nytt. Har kuka med det her i 2 uker nå, fikk nytt hovedkort på mandag.

Før dette starta den ikke ordentlig en gang, hk var kortslutta fant vi etter hvert ut.
Jaha. Jeg ville tatt alt ut av kabinettet og satt det sammen utenfor kassa. Ta ut CPU og sett i på nytt, sett på CPU-kjøler på nytt.

Men igjen, fortell om lys på hovedkortet. Ta gjerne et bilde av innsiden på kabinettet og sleng ut her, sånn i tilfelle det er noe åpenbart.

Fortell også hvilken PSU du har.