Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5969
Spørsmålet er greit, hvordan reagerte foreldrene dine når de fant ut at du røyka hasj/pot? Og hvordan fant de det ut? Har du sluppet unna med det såvidt? Mistenker foreldrene dine det? Lengre historier er mottas med glede.
Vel Moren min røyker også så hun ser på det med lik linje som alkohol så slapp egentlig ganske lett unna, hun satt bare en 18 års grense på det i huset
Sitat av Fluffybum
Vel Moren min røyker også så hun ser på det med lik linje som alkohol så slapp egentlig ganske lett unna, hun satt bare en 18 års grense på det i huset
Vis hele sitatet...

de ble litt forbanna men de har lært av erfaring å bli møkk sint på meg gjør bare vondt verre! men slapp billig unna egentlig ingen fordeler indratt eller noe!
Jeg fortalte det helt rolig. Prøvde å få til en slags debatt. Fikk beskjed om at enten så sluttet jeg, ellers flyttet jeg.
Sitat av slækkern
Jeg fortalte det helt rolig. Prøvde å få til en slags debatt. Fikk beskjed om at enten så sluttet jeg, ellers flyttet jeg.
Vis hele sitatet...
flyttet du?
Jeg fortalte det med eget insiativ, sa det helt rolig og ærlig at jeg hadde prøvd hasj et par ganger, "uten at det ga meg noe særlig". Siden den gang har dem ikke vist at det har blitt mange fler ganger enn det..

Veldig deilig å ha sagt det, og veldig deilig å ha tillit fra foreldrene mine når det kommer til ærlighet og kommunikasjon, selv om jeg er 20 år
Hm, en gang jeg var ute fyra jeg sykt mye, og kom hjem tvers gjennom skakk, så da ba mamma meg starte på pisseprøve, og det skal jeg starte med snart.

Eneste jeg ikke får lov til er å kjøre om jeg ikke tar pisseprøve og den er rein.
Mora mi fant litt på rommet mitt da jeg var yngre, men tok det aldri opp med meg. Det var faren min som fortalte meg det flere år senere(og faren min røyker selv, og bryr seg ikke om at jeg gjør det).
Faktisk var det ganske merkelig,fordi jeg drømte at mamma fant den fyrstikkesken jeg hadde kifen i,at hun plukka den opp fra gulvet fordi jeg hadde mista den på vei ut eller noe. Og flere år senere får jeg høre at det var den fyrstikkeska hu fant(og det var kanskje to ganger jeg oppbevarte noen gram oppi ei fyrstikkeske liksom).
Hu har hinta til at hu veit ting om meg som hu ikke liker, men hu forstår at hu ikke kan styre meg så hu har aldri tatt noe moralpreken om at "Jeg veit du røyker hasj!".
Broren min klikka dog fire ganger værre, og tok det skikkelig innover seg stakkar.
Sist endret av vacant; 3. mai 2008 kl. 20:33.
Min far fant en hjemmelaget bong og 4 hasjklumper + benzo i bagen min da jeg var hos han for helgen.
I og med at han er en følelsesløs jævel, reagerte han med at han var så utmattet av mine eldre søskens narkotikaproblem, at han ikke gadd å bry seg lenger... "Du vet hva som er rett og galt" blabla.
Stemoren min fikk totalt noia, og innbilte seg at purken analyserte kloakksystemet, og vi kom til å bli sporet opp og siktet for å ha skylt ned hasj i dass.
Hun overtalte min far til å gå fire kilometer for å kaste bongen på havet...
Hadde min mor bustet meg, hadde jeg ikke vært her nå
Sa det til mamsen eg, og forklarte henne at det ikke er det samme som heroin sånn som mange tror.
Forklarte at jeg ikke har planer om å ta narkotika og at en rev i ny og ne aldri har drept noen.
Hva skal man si når de spør hvorfor man reiser på ferie til amster liksom.
Mamme begynte først med en alvorsprat om at hun visste at de solgte crack der, måtte bare le.
Jeg ble først kastet ut av moren min, deretter av faren min når jeg fortsatt ikke sluttet, deretter flyttet jeg fra institusjonen fordi de trodde jeg hadde slutta, så flyttet jeg midlertidig i familiehjem, hvor jeg bodde en måned før jeg flyttet til moren min, som jeg stakk av fra når hun forlangte urinprøve. Deretter tok barnevernet hånd om meg og nå sitter jeg pisseskev i nok et familiehjem :P Synd at du har brukt så mye penger på meg egentlig.. ELler, helt greit for meg som nå sitter med konsertpass til Øya på statens regning

Vel, sånn gikk det når foreldra mine fannt det ut hvertfall :P
Mine foreldre vet om det og aksepterer det så lenge jeg vet selv at jeg har kontroll på det jeg driver med og så lenge skolen går fint. De har drevet med det selv i sin egen ungdom og vet godt at det ikke hjelper å kjefte på meg og tvinge meg til noe.
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Twiztid
Min far fant en hjemmelaget bong og 4 hasjklumper + benzo i bagen min da jeg var hos han for helgen.
I og med at han er en følelsesløs jævel, reagerte han med at han var så utmattet av mine eldre søskens narkotikaproblem, at han ikke gadd å bry seg lenger... "Du vet hva som er rett og galt" blabla.
Stemoren min fikk totalt noia, og innbilte seg at purken analyserte kloakksystemet, og vi kom til å bli sporet opp og siktet for å ha skylt ned hasj i dass.
Hun overtalte min far til å gå fire kilometer for å kaste bongen på havet...
Hadde min mor bustet meg, hadde jeg ikke vært her nå
Vis hele sitatet...
lo godt av stemoren din.

Selv gjorde jeg som flere her, var åpen og ærlig med faren min, og han reagerte ikke noe spesielt, det eneste han sa var at jeg måtte passe meg for den enorme romantiseringen rundt hasj, og kun bruke det som en slags erstatning til alkohol, og unngå å blande de to.
Det begynte med at en mamma til en jeg kjenner ringte hjem å tysta, men jeg nekta for det da.
Også begynte skolen og mase om at jeg rusa meg.
Nekta det flere ganger når spørsmålet kom opp..
Helt til en kjip dag på skolen hvor jeg ble busta med 3 kompiser av sivil snut. De sa det hadde luktet rev oppe i skogen der, så ble vi ransøka og jeg mista seff snus boksen med ferdigmekka pot. Så da innrømte jeg det selvfølgelig, de ville at jeg skulle ta urinprøver, jeg ga faen.
Så cirka 4 månder etterpå, fant faren min hele opplegget mitt.
Da var det gjort, ble instutisjon i 2 måneder på meg. Nå er jeg heldighvis hjemme i igjen, men tar urinprøver, men har røyka hver dag i 1 uke nå.
Peppern holdt ikke for meg:P Så noe bra reaksjon var det ikke, men slutter aldri allikevel.
Sist endret av Dodecha; 3. mai 2008 kl. 21:48. Grunn: Endret til korrekt tegnsetting, og noen skriveleifer
Kommer fra ett såkalt "ordentlig hjem" ..
Med foreldre som har ganske strenge linjer på at akkurat det med narkotika skal man holde seg unna.. så når mine foreldre fant ut at jeg hadde "prøvd" (såvidt dem vet:P) hasj, så var det nokk litt krig ja..
Måtte ta ett parr bitchslaps fra mamma, men det måtte jeg bare bite i meg.. skjønnte dem jo.. Klart jeg hadde skuffa dem, og når de ikke vet hvordan det er å røyke hasj, og hvor lite farlig det er..
Så kan jeg ikke klandre dem for måten di reagerte på=)
Moren min fikk en telefon av noen som hun ikke ville si hvem var. De fortalte at jeg og andre hadde blitt observert rusa flere ganger rundt i området.
Foreldrene mine tok det opp med meg, og jeg nektet den første gangen.
Par måneder senere satt meg og en kompis og fyra hjemme hos oss, da mor plutselig sto i døra.. ganske eid da ja.
Prøvde å forklare at det ikke var så farlig som hun skulle ha det til, men til ingen nytte.
De sendte meg til samtale med lege og politi. (uten videre konsekvenser)
Endte med at de blei enige om at visst de så mye som fikk mistankte om narkotika en gang til ville de anmelde meg eller værre
det var en venn som tysta på meg han ringte til mora mi og sa at jeg røyka hasj fikk ei uke husarest vi snakka ikke så mye om det egentlig.. jeg kunne jo nekte alt for jeg røyka pot hehe.
jeg er heller ikke venn med han fyren som tysta. angrer på at jeg ikke fikk satt han i rullestol.
Sitat av battlecaT
Siden den gang har dem ikke vist at det har blitt mange fler ganger enn det..




veldig deilig å ha tillit fra foreldrene mine når det kommer til ærlighet og kommunikasjon
Vis hele sitatet...

Var ikke det litt selvmotsigende..?
Helt sant, surrer. haha
MEN, det jeg mener, er at det å ha sagt det, er er digg når de reagerte som det de gjorde da..

Men for all del, jaja
Besteveninnen min ble tatt for å røyke, og moren hennes ringte hjem til min mor og fortalte det.
Moren min begynte å spørre om jeg også hadde prøvd, og jeg sa at jeg hadde gjort det i fylla en gang, men ikke husket noe fra det (noe som var sant, men hadde gjort det flere ganger og). Hun ble ikke sint som jeg hadde trodd, men sa bare: synd du ikke husker noe når du først prøvde da, og deretter: du må ikke begynne med sånt da. Og det var egentlig det.

Har ikke snakket om det etterpå, og ser ikke noe grunn til å fortelle henne om at jeg fortsatt røyker, hun ville bare bli bekymret og lei seg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
[color=red]Beskjed fra moderato[/color][color=red]r[/color]

Denne tråden henger allerede i en tynn tråd ettersom den ser ut til å bli en veldig typisk "listetråd".
Og når folk i tillegg slenger ut barnslige utsagn og småprater i tråden, gjør det ikke saken bedre.

Vær vennlig å følg reglene.
Sist endret av Dodecha; 4. mai 2008 kl. 21:00.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Ble busta med litt mer enn en brukerdose bønner kan man si. Ble ikke akkurat godt mottatt hjemme. Modern ble ikke direkte forbanna. Hun ble bare megaskuffa og fikk magesår.

Det hele endte med at hu havna på sykehus og jeg ble sendt til Østerdalen på avrusning.

I dag kan jeg være åpen med røykinga mi ovenfor Modern, uten at hun blir fysisk syk av det.
Men hun viser avsky og null forståelse.
Modern ble litt småsur/skuffa, men da det ikke er noe "vane", men heller "har prøvd" så er hun ikke så hysterisk. Pappa reagerte ikke noe særlig, han har vært borti verre ting selv
Modern ble skuffa, fadern ble nysgjerring. ..Nå røyker han også av og til.
Første gang, da jeg var omlag 15 og far fikk samtale fra politimesteren, så blei det endel stress.
Far begynte å grine og hele pakka. mor tok det litt mer piano. Så gikk jeg på pisseprøve i et halvt år.
Nå så har de nok forstått det. Mamma fant her om dagen en hjemmelagd vannbong og greier,
men jeg tror de bare ikke vil ta det opp siden de heller vil late som at de ikke vet noe. Det virker ikke som om det er noen krise iallefall.
Jeg hadde vært ute på gudene-vet-hva en kveld, og funnet ut at det ville vært jævlig fornuftig å legge en 10'er i sminkposen til mamma i baderomsskapet hennes.

Dette husket jo selvsagt ikke jeg, så neste gang hun skulle sminke seg ble det jo liv i heimen. Hun ringte min bror og fortalte at jeg røyket(han er liksom et universalgeni med svar på alt i følge mine foreldre), men han sa bare "So what, det gjør no jeg også!". Så takket være det svaret hans, ble de ikke så sure. De tok den vanlige moralpreken, og jeg måtte love å aldri gjøre noe sånt igjen blablabla.

I tillegg skulle de snakke med bestekompisen min da, og truet med å tyste til foreldrene hans også. Men det gjorde de heldigvis ikke
Var hos en kamerat i går og røyka NOK.
Når jeg kom hjem og selvfølgelig satt meg i stua med muttern som vanlig, kom den der:
"Så mørk du er rundt øya! også er du jo helt blodskutt! "
hvorpå jeg svarer veldig fort samtidig som jeg løper ned trappa " veldig trøtt jeg, sikkert derfor"