Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1874
Hey, en venn av meg påstår at Pc'n hans kan kjøre BF3 på ultra?
Hva slaks skjermkort er et must? Han vet ikke navnet på skjermkortet, og prossesoren er en i3.

Det jeg syntes var litt rart at det gikk an med en i3. Kan dere komme med en fasit?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det som er interessant her er hvor mange FPS han har, og hvilken oppløsning han kjører.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Kan ikke få gjort det akkurat nå, men skal prøve å få tak i alle specs så vi kan løse mysteriet^^
Probably i morgen
Sist endret av Oatre; 24. februar 2012 kl. 23:49.
Jeg kjører min på ganske høyt, om ikke nesten maks. Testet ut og ingen tegn til lagg.

Kjører AMD 6950.
Et AMD 6950 eller Nvidia 570 skal til for Battlefield 3 på full pupp på over 50 fps. Sammen en brukbar prosessor.
Sist endret av Mkvarner; 24. februar 2012 kl. 23:54.
Min i5 2500k og AMD Radeon 6870 kjører det på ultra i 1920x1200 med 40 fps gjevnt over, minste eg har sett den i er 36, og hopper ofte opp i 60-70 fps.
Kjører selv en i5 2500k på 4,3Ghz sammen med et Sapphire HD6950 og har aldri hatt framerate-drops slik at jeg faktisk har merket det.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Kjører i5-2500k + HD 6950 2gb. Kjører med en blanding av high/ultra. Ligger på alt fra 50-80 fps.
Kjører i5 2500k 4,7Ghz + Gtx 560 2-sli med 90fps. Ultra uten AA (30 fps på de nyeste fucka Nvidia driverne).
Er det sånn at du må ha skjerm over 60hz for å få over 60fps?

Har gtx560ti sli, kjører på high, ultra blir hakkete
Grunnen til at det hakker på ultra er at du har for lite videominne på skjermkortene. Sett på custom med alt på ultra men ta av MSAA. Da er problemet ditt løst.
Fett, funka som spiker det Takk
Ingen årsak, hadde samme problemet
Sitat av Oatre Vis innlegg
Hey, en venn av meg påstår at Pc'n hans kan kjøre BF3 på ultra?
Hva slaks skjermkort er et must? Han vet ikke navnet på skjermkortet, og prossesoren er en i3.

Det jeg syntes var litt rart at det gikk an med en i3. Kan dere komme med en fasit?
Vis hele sitatet...
og kjøre bf3 er ikke all verdens sak, jeg kjører bf3 på ultra med en gjennomsnittlig FPS på 60 til 100

ser at noen av dere med 560 nevner problemer med alt på ultra, ink AA, og andre godbiter, gjelder dette for 580GTX også? jeg har en stk 580 og kjører alt på ultra, absoultt alt :O

6core AMD OC til 4.2Ghz 16gb RAM og 580GTX 3GB versjonen
Sist endret av faceplants; 25. februar 2012 kl. 02:26.
Sitat av faceplants Vis innlegg
og kjøre bf3 er ikke all verdens sak, jeg kjører bf3 på ultra med en gjennomsnittlig FPS på 60 til 100

ser at noen av dere med 560 nevner problemer med alt på ultra, ink AA, og andre godbiter, gjelder dette for 580GTX også? jeg har en stk 580 og kjører alt på ultra, absoultt alt :O

6core AMD OC til 4.2Ghz 16gb RAM og 580GTX 3GB versjonen
Vis hele sitatet...
Hvis du søker litt ser du at 580 er mye sterkere enn 560, når du i tillegg har ekstra mye minne går det selvfølgelig mye bedre.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Min i5 2500k og AMD Radeon 6870 kjører det på ultra i 1920x1200 med 40 fps gjevnt over, minste eg har sett den i er 36, og hopper ofte opp i 60-70 fps.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ikke noe bra. Jeg klarer ikke å spille på 40 fps hvertfall.

Men det og spør folk hva som må til for å kjøre ultra er ikke så lett, for svært mange mener de kan kjøre alt på ultra fordi at spillet ikke crasher når de tar alle innstillinger på høyeste. Selv om fps suger og for mange andre vil det ikke vært spillbart. Så det er flere som kommer med den at "jeg kan kjøre alle spill på ultra, til og med bf3" så sitter de med ett 560ti kort.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Å spille på 40fps går bra det, du merker det ikke med mindre det er under 30 fps, det du derimot merker er når fps'en svinger opp og ned, sålenge den er stabil er det null problem.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
yes, første mann ut! hvorfor skal kmyhre sitte på hakket høyre kicker enn meg :/

edit: feil tråd :P
Sist endret av Harabo; 25. februar 2012 kl. 13:02.
Jeg synes ikke 40fps er godt nok når jeg spiller bf3 hvertfall.... 60 er absolutt ett minimum for meg (helst mer)
Jeg trenger minimum 50, ellers begynner jeg å klage til alle de jeg snakker med på Skype.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Å spille på 40fps går bra det, du merker det ikke med mindre det er under 30 fps, det du derimot merker er når fps'en svinger opp og ned, sålenge den er stabil er det null problem.
Vis hele sitatet...
Jeg merker så absolutt forskjellen på 30 og 60fps. Tilogmed 45 merkes godt kontra 60. Om jeg klarer å se forskjellen er en annen sak.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Du merker spesielt forskjellen på fps'en når du skal snu deg til siden å skyte en fiende. Da lagger det hvertfall.


Selv klarer jeg ultra med crossfire radeon 9870 og 6core 3,3ghz

Men jeg merker spesielt når jeg kjører bil i 100kmt at det begynner å lagge.
Velger derfor å spille med very high

(Grafikkhore som jeg er, stilte jeg meg inni en skog for å stille grafikken ned slik det ikke var merkbart. fant den perfekte grafikkinstilling )
Sitat av colabox Vis innlegg
Du merker spesielt forskjellen på fps'en når du skal snu deg til siden å skyte en fiende. Da lagger det hvertfall.


Selv klarer jeg ultra med crossfire radeon 9870 og 6core 3,3ghz

Men jeg merker spesielt når jeg kjører bil i 100kmt at det begynner å lagge.
Velger derfor å spille med very high

(Grafikkhore som jeg er, stilte jeg meg inni en skog for å stille grafikken ned slik det ikke var merkbart. fant den perfekte grafikkinstilling )
Vis hele sitatet...
stilig skjermkort
Han bruker numpad og bomma på 6
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Han bruker numpad og bomma på 6
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det ja
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Han bruker numpad og bomma på 6
Vis hele sitatet...
Haha stemmer 6870**
Sitat av Harabo Vis innlegg
yes, første mann ut! hvorfor skal kmyhre sitte på hakket høyre kicker enn meg :/
Vis hele sitatet...
Huh?

Sitat av Alexulv Vis innlegg
Det er absolutt ikke noe bra. Jeg klarer ikke å spille på 40 fps hvertfall.
Vis hele sitatet...
Smak og behag , klarer meg fint på 40 FPS, men føler det er litt lavt om det detter ned til 35, da kan det "stuttere" litt når eg beveger på siktet.. Men det er skjeldent det går så lavt. Så da klarer eg meg.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
GTX 590/AMD 7950 burde nok klare det maksa uten lag. Altså 60 fps + (noe som er smooth).
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
HD7950 yter på høyde med GTX580 som igjen ikke klarer BF3 på ultra i 1080p med konstant 60fps+. Hva mener du forresten med GTX590 slash AMD 7950? Førstnevnte er noe kraftigere kan man si.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av 83leo Vis innlegg
HD7950 yter på høyde med GTX580 som igjen ikke klarer BF3 på ultra i 1080p med konstant 60fps+. Hva mener du forresten med GTX590 slash AMD 7950? Førstnevnte er noe kraftigere kan man si.
Vis hele sitatet...
Mente egentlig "gtx 590 eller 7950".
Etter jeg så hva du skrev og litt research så blir det vel mer passelig å si gtx 590 eller 7970. ^^
Powercolor Radeon HD7950 er jeg svært fornøyd med.
Det klarer bf3 på ultra med en grei fps. Kommer selvfølgelig litt ann på hvor høy krav man sitter til fps
▼ ... over et år senere ... ▼
hei skal kjøpre meg PC og lurer på om en PC med dette kan kjøre BF3 i ultra

PSUIntel® Core i7-3770 Processor
ASUS MAXIMUS V GENE, Socket-1155
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX
Samsung DVD Writer, SH-224BB
MagicView iMono CS-440 USB 2.0
Intel® SSD 520 Series 180GB 2.5"
Seagate Barracuda® 500GB
WD AV-GP 1TB
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter
Sist endret av mcraftsBF3; 6. mai 2013 kl. 21:18.