Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4114
Sliter litt i helgene med denne speeden.. har festet med amf og alkohol vær eneste helg, gjerne en 2 dagers hvor en er oppe i minimum 48t, vær eneste helg siden mars, går fint i uke dagene, tenker nesten ikke på amfetamin da, men når timene går utover fredags kvelden, så klør det i fingrene............ gjelder forresten meg og en kamerat, vi har samme ''problemet'', vi greier ikke og drikke alkohol uten amf lenger :/ og i sommerferien tok det helt av.... gikk mange G. Er 21 år vis det sier noe...............

Og nå sitter jeg her igjen på amfen... ser dette begynner og bli/er ett problem. Hva kan jeg gjøre? Må ha det, bare må ha det når helga er her....

Enda ett spm. Går det ann og få ''flashback'' på amf? Av og til i uke dagene blir jeg gnoma i hodet, og speeda i kroppen føler jeg?!
Slutt å bruk, du ødelegger bare livet ditt, uansett type narkotiske stoffer.
Sitat av xcitu Vis innlegg
uansett type narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
Dette er det da ingen automatikk i.

ts: slutt mens leken fortsatt er relativt god. Tror veien tilbake blir veldig hard hvis du ikke stopper nå.
bruk kola istedet,like gøy å drikke til,du vil få sove,og dobbelt så dyrt.
du har driti deg ut!
nå eru nærkis...

Det er vel det siste du ønsker å høre, regner jeg med.
Men du trenger å høre det.
jo lenger du overbeiser deg selv at du ikke er det, jo værre blir det.
jeg har hørt folk med nåla i armen påstå at de ikke er nærkiser; "jeg ekke nærkis da. jeg bare skyter hero 2 ganger om dagen og spiser noen(ca 10) rivo om dagen" direkte sitat faktisk...

og hvis du vil slutte med amfetamin må du slutte å drikke!

ikke lag deg unskyldninger. Du har ikke sjangs hvis du drar på fylla med de samme folka du ruser deg med.
Har ikke stort å legge til, men til dere over, han spør etter hjelp, å han inser selv at han har et problem. Da er det ikke stort mye hjelp i at dere legger inn han er narkis å på tur til å bli det osv. Han vet vell selv at han bør stoppe? men tror svaret han er ute etter er hvordan. Der kan jeg dessverre ikke hjelpe, siden jeg ikke har nå erfaring med amf.
Sitat av 6Degrees Vis innlegg
Sliter litt i helgene med denne speeden.. har festet med amf og alkohol vær eneste helg, gjerne en 2 dagers hvor en er oppe i minimum 48t, vær eneste helg siden mars, går fint i uke dagene, tenker nesten ikke på amfetamin da, men når timene går utover fredags kvelden, så klør det i fingrene............ gjelder forresten meg og en kamerat, vi har samme ''problemet'', vi greier ikke og drikke alkohol uten amf lenger :/ og i sommerferien tok det helt av.... gikk mange G. Er 21 år vis det sier noe...............

Og nå sitter jeg her igjen på amfen... ser dette begynner og bli/er ett problem. Hva kan jeg gjøre? Må ha det, bare må ha det når helga er her....

Enda ett spm. Går det ann og få ''flashback'' på amf? Av og til i uke dagene blir jeg gnoma i hodet, og speeda i kroppen føler jeg?!
Vis hele sitatet...

sittet der selv.. mitt råd: slutt og drikk og slutt og gå ut og fest helt til det føles greit og dra ut igjen og kun nyte alkohol og ikke annet.. du og kompisen din føler det nok slik at en fest er ikke en fest uten "fart" det er helt normalt da man speeder mye og drikker også prøver man uten så blir ikke de festene det samme jeg kjenner den følelsen så jævelig... dere får heller prøve og roe ned med festingen også dra ut og feste igjen da det føles greit og bare drikke og at det er like kult og drikke som og kjøre på med joggis! speed gjør deg jo bare kontrollert føler jeg ivartfall jeg blir ikke noe super rusa på speed annet en våken som faen og blir aldri full...

amfetamin er så snikende at det er reint skremmendes.. glad jeg ikke bruker det lengere

gjør dere ikke dette eller vis dere ikke stopper snart kan det gå virkelig galt så bare stopp dont touch it

ang flash back på amf nei jeg har aldri opplevd noe flashback igrunn på noe som helst rusmiddel men det er vel inviduelt..
Sist endret av mr-martinss; 29. oktober 2011 kl. 10:44.
Er i en situasjon lik som trådstarter. Har nylig begynt å skutt amfetamin, selv om dette kunn har blitt gjort 4 ganger.
Innser at jeg har et problem, skal ta urinpröver i noen år for å sörge for at jeg får meg en utdannelse.. Er uansett på tide etter 5 år i Tåka og komme seg ut og leve livet som er "virkelig"

Jeg har innsett at jeg må kutte alkoholi minst 6 måneder, samt kutte alle mine kontakter som holder på og jeg går til psykolog og får hjelp fra familie. Hovedproblemet er vel ikke å kutte bruket, men det å leve et rusfritt liv.. For meg er Rus det eneste jeg mestrer og det er min störste kjärlighet.. Har dog innsett at nok er nok og at dette er siste sjanse til å gi seg mens leken er god (spröyte= leken kanskje ikke like god?) för man havner virkelig utpå.

Problemet mitt er sikkert ganske vanlige blandt misbrukere, nemlig at de fleste venner man har bruker også. Jeg er i tillegg bekymret for en kompis som kort fortalt ruser seg i motvind og jeg föler at han er på vei der jeg er. Smart som jeg er så satte förste skuddet på han og föler et ansvar der.

Regner vel egentlig med at jeg alltid kommer til å savne amf, og at det kommer til å bli kjedelig å gå ut uten å "eie" stedet og rett og slett väre en pussymagnet! Men skadene er utrolige!
Etter 4 år på alt annet enn hero og speed, misbruk av smertestillende,benzo, kokain, mdma og andre godsaker virket nesten ikke som å ha gjort noe skade, men 3-4 måneder med helgebruk på AMF har jeg opplevd flere psykoser, nedturer hvor man blir suicidal, lagt meg nesten inn på psykiatrisk og gitt faen i alt og alle, utenomhelgen da jeg blir "meg selv".

Noen tips?

jeg tenker egentlig å trene da 4 måneders trening ble ödelagt av 4 dager på metamfetamin og jeg har blitt skinn og bein.. Men vanskelig når alle venner ruser seg og de nyktre vennene har kuttet kontakten av forståelige og aksepterte for min del grunner.

MVH

Speedvraken og kompisen som fölger i fotsporene.
Kansje du henger litt i feil miljø, ofte når en skal slutte med noe så frister det å begynne igjenn på grunn av noen bekjente som skal kjøre på med hva en det skal være du er avhengig av (begynner å bli avhengig av). Prøv å avtale noe med vennene dine eller finn nye venner.
Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Amf. er alt for lett å bli glad i til at jeg tør å leke med det lenger. Du er kanskje mer viljesterk enn meg, men min erfaring var i allefall at så lenge jeg hadde mer igjen klarte jeg ikke å la det ligge. Amf og alkohol er også en særdeles skummel kombinasjon.

Hvis man først skal nyte andre rusmidler enn alkohol, finnes det andre ting enn amf. som har mindre misbrukspotensiale, mindre helserisiko og som er minst like gøy Som flere andre har sagt, slutt mens leken er god!

Sitat av Kjellbjell Vis innlegg
Jeg har innsett at jeg må kutte alkoholi minst 6 måneder, samt kutte alle mine kontakter som holder på og jeg går til psykolog og får hjelp fra familie. Hovedproblemet er vel ikke å kutte bruket, men det å leve et rusfritt liv.. For meg er Rus det eneste jeg mestrer og det er min störste kjärlighet.. Har dog innsett at nok er nok og at dette er siste sjanse til å gi seg mens leken er god (spröyte= leken kanskje ikke like god?) för man havner virkelig utpå.
Vis hele sitatet...
Nøkkelen ligger kanskje i å lære seg å sette pris på å være nykter. De små tingene som å tenke klart, fungere sammen med "normale" mennesker og se at helsa gradvis blir bedre. Jeg vet veldig godt at det ikke er lett, men det er på ingen måte umulig.

Kjærlighet gjør blind. Amfetaminrus er ikke din største kjærlighet. Det er ei troløs førkje som har seg med hvem som helst, og som ikke tar fem øre for å skru deg og rævkjøre deg.

Bit tennene sammen, ta en dag av gangen. Det er ingen easy-way-out, desverre...
[COLOR="Black"]Hvis man først skal nyte andre rusmidler enn alkohol, finnes det andre ting enn amf. som har mindre misbrukspotensiale, mindre helserisiko og som er minst like gøy Som flere andre har sagt, slutt mens leken er god!

[/COLOR]

sier noe der jeg har lagt alt annet enn mdma på hylla og har noen kose turer i ny og ne uten noe varigmen
Sist endret av mr-martinss; 29. oktober 2011 kl. 12:17.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
sier noe der jeg har lagt alt annet enn mdma på hylla og har noen kose turer i ny og ne uten noe varigmen
Vis hele sitatet...
Hehe. Jeg hadde ikke lyst til å komme med konkrete forslag til "alternativer", men det var faktisk akkurat det jeg tenkte på
Hvis ideen om å roe ned eller bare kutte ut høres helt fjernt ut, kjør på så lenge du klarer i ett strekk, hold deg unna sprøyta og ikke ta heroiske doser aleine.
Ikke riktig å oppfordre jeg veit, det er heller ikke omvendt psykologi, men noen må bare møte veggen, og få føle det på kroppen når fornuften ikke strekker til. Snakker av erfaring.
Bruk opplevelsen og følelsene du får i dagene etterpå til å overbevise deg selv om hvorfor dette egentlig er en ganske kjip livsstil.

Lær deg å sette pris på god søvn og det å være uthvilt.
Det kan gjerne føles sånn når du er superstimulert, men du er ikke ved dine fulle fem når du mangler søvn. God mat og søvn, kjenn hva slags boost det gir. Dersom jeg tar speed en kveld og blir sittende hele natta utover morgenen, angrer jeg alltid og blir misunnelig på de som står opp til en ny dag med en god natts søvn bak seg.
Sist endret av Bothrops; 29. oktober 2011 kl. 12:35.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis ideen om å roe ned eller bare kutte ut høres helt fjernt ut, kjør på så lenge du klarer i ett strekk, hold deg unna sprøyta og ikke ta heroiske doser aleine.
Ikke riktig å oppfordre jeg veit, det er heller ikke omvendt psykologi, men noen må bare møte veggen, og få føle det på kroppen når fornuften ikke strekker til. Snakker av erfaring.
Bruk opplevelsen og følelsene du får i dagene etterpå til å overbevise deg selv om hvorfor dette egentlig er en ganske kjip livsstil.

Lær deg å sette pris på god søvn og det å være uthvilt.
Det kan gjerne føles sånn når du er superstimulert, men du er ikke ved dine fulle fem når du mangler søvn. God mat og søvn, kjenn hva slags boost det gir. Dersom jeg tar speed en kveld og blir sittende hele natta utover morgenen, angrer jeg alltid og blir misunnelig på de som står opp til en ny dag med en god natts søvn bak seg.
Vis hele sitatet...
Dette kan sikkert funke greit for noen. Men ikke alle overlever møtet med veggen.
Og når det gjelder speed er det ikke overdoser som tar flest liv, men ulykker og
selvmord.
Men når hundeangeren allerede melder seg etter få timer etter inntak, har man begynt
å skjønne poenget. Da har du kansje kommet dit at du klarer å la vær neste gang
noen vil ha deg med ut på en makka ragg.
Stå på!
Prøv å overbevis kompisen din om å nyktre sammen. Stikk på kino når resten av gutta snorter linere før byen osv.

Blir litt som å ha en treningskamerat.
Utfordre deg selv litt. Og tenk, hvorfor ruser du deg for å ha det gøy? Er det kanskje fordi du ikke tør å møte følelsene du får av og være "gæærn" i nykter tilstand? Blir du lett flau? Sjenert?

Tør å gjøre ting du ikke turte før mens du er nykter/edru. Oppsøk skremmende scenarioer.

Å overvinne en frykt vil gi en naturlig rus. Og det å være uredd vil gjøre deg til ett tøffere menneske som andre ser opp til. Men jeg regner med at du allerede er kjempe tøff
Sist endret av ali88; 29. oktober 2011 kl. 14:45.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
8 0
Ble heilt stopp for oss i begynnelsen av november. Endte med att vi ble busted av onkel blå på ett sent nachspiel da strekene lå på bordet ! Ingen har rørt dette siden, våknet rett og slett opp litt da!
Sist endret av 6Degrees; 28. desember 2011 kl. 13:33.
åssen har det gått etter det da?
Er ikke noe större probl enn å drite i å drikke ! ,suget når du dtikker vil alltid være der
Perioden du er inne i nå var jeg i selv,bytta ut både speed'n å alkoholen med røykings,sier ikke dette er bra for deg,men det var det for meg,holdt meg borte fra farten i snart 3år og hadde aldri putta den dritten i nesa igjen.