Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1783
Litt usikker på om jeg poster denne tråden under riktig seksjon.

Iallefall, jeg lurer på om noen vet hvor man får tak i vekter som har primærmål i 1mg eller 10mg. Er ikke ute etter å kjøpe på nett ettersom at jeg har allerede prøvd DealExtreme (den ble stoppet i varedeklerasjon ellerno pga. lithium batterier).

Ønsker å vite om noen veit om en fysisk butikk som selger vekter som bruker enten 1mg eller 10mg som enhet (altså. 0.001/0.01)?


EDIT: Vil heller ikke bruke opptil tusen kroner på vekten.
Sist endret av TerrenceMcKenna; 22. august 2018 kl. 21:09. Grunn: Glemte å putte på mer info.
Våpenforretning. Kruttvekter er veldig nøyaktige.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har bestilt fleire vekter på ebay. Det er totalt uproblematisk. T.d. denne har 2xAAA-batteri som ikkje er inkludert, og er totalt uproblematisk å sende.

Lithiumbatteri er litt restriksjoner på flyfrakt av.
Sitat av Jandre Vis innlegg
Våpenforretning. Kruttvekter er veldig nøyaktige.
Vis hele sitatet...
Er det slik at enhver forbruker kan kjøpe vektene derfra, eller trenger du noen slags form for våpenkurs elns.?
Alle kan kjøpe kruttvekter.
Det er ikke noe problem å få gjennom en vekt fra utlandet. Hvis du ikke vil bruke masse penger, så er det eneste alternativ uansett. Du kan handle på en norsk headshop, men de selger bare de samme vektene til en mye høyere pris.

Mg.-vekter til profesjonell bruk (ammo, gullsmed, lab osv) koster mye mer enn de vi pleier å bruke til DMT. =)
Sist endret av mentalmelt; 22. august 2018 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har bestilt fleire vekter på ebay. Det er totalt uproblematisk. T.d. denne har 2xAAA-batteri som ikkje er inkludert, og er totalt uproblematisk å sende.

Lithiumbatteri er litt restriksjoner på flyfrakt av.
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke noe problem å få gjennom en vekt fra utlandet. Hvis du ikke vil bruke masse penger, så er det eneste alternativ uansett. Du kan handle på en norsk headshop, men de selger bare de samme vektene til en mye høyere pris.

Mg.-vekter til profesjonell bruk (ammo, gullsmed, lab osv) koster mye mer enn de vi pleier å bruke til DMT. =)
Vis hele sitatet...

Problemet i utgangspunktet er at jeg ikke vil vente i flere uker for at vekten skal komme. Derfor spurte jeg i utgangspunktet om en fysisk butikk som solgte slike vekter (skulle vært mer spesifikk). Hvis jeg bestiller fra utlandet (som oftest kina) er det som regel ganske lange ETAs.

Tar det over en 1-2 ukers tid hvis man bestiller en slik vekt fra en norsk headshop? Om noen veit sånn ca. hvor lang tid det tar å bestille fra Ebay hadde det også vært nyttig å vite.
Det kommer an på hvor du bestiller fra, men det billigste er Asia, og da må du regne med at det tar litt tid. Mellom to og fire uker kanskje. Hvis du bestiller fra EU så tar det omtrent en uke, noen ganger kortere fra Tyskland, UK og nærliggende land. En norsk nettbutikk burde levere på to-tre dager, men det kommer an på hvor seriøse de er. Jeg vet dessverre ikke om noen fysisk butikk som selger mg.-vekter til under tusenlappen. Vi vet jo uansett ikke hvor du bor. Hvis du bor i Oslo kan du sjekke ut Shangri La og Scorpius, men det er ikke sikkert de har vekter med tre desimaler. Hvis du klarer deg med to så er sjansen litt større.
Anbefaler å bare finne noen som videreselger fra asia på ebay. Da får du ventetid på kanskje 1 uke, vs 3-4 om du bestiller direkte fra Asia selv.
Finn noen som videreselger fra England eller et annet land nærme Norge, og sammenlign prisene for å finne best deal.
Nesten alltid mer lønnsomt enn å kjøpe (som nevnt tidligere i tråden) de samme vektene for 3x pris i Norge.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Anbefaler å bare finne noen som videreselger fra asia på ebay. Da får du ventetid på kanskje 1 uke, vs 3-4 om du bestiller direkte fra Asia selv.
Finn noen som videreselger fra England eller et annet land nærme Norge, og sammenlign prisene for å finne best deal.
Nesten alltid mer lønnsomt enn å kjøpe (som nevnt tidligere i tråden) de samme vektene for 3x pris i Norge.
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det kommer an på hvor du bestiller fra, men det billigste er Asia, og da må du regne med at det tar litt tid. Mellom to og fire uker kanskje. Hvis du bestiller fra EU så tar det omtrent en uke, noen ganger kortere fra Tyskland, UK og nærliggende land. En norsk nettbutikk burde levere på to-tre dager, men det kommer an på hvor seriøse de er. Jeg vet dessverre ikke om noen fysisk butikk som selger mg.-vekter til under tusenlappen. Vi vet jo uansett ikke hvor du bor. Hvis du bor i Oslo kan du sjekke ut Shangri La og Scorpius, men det er ikke sikkert de har vekter med tre desimaler. Hvis du klarer deg med to så er sjansen litt større.
Vis hele sitatet...

Tusen takk for svar! Har sendt inn en forespørsel om å refundere kjøpet av den første vekta siden jeg spekulerer at det vil ta opptil en måned+ for den til å komme.

Skal se litt rundt etter norske leverandører, i verste fall bestille fra EU. Takk igjen!
Har du i det heletatt søkt på Google?
Det er en drøss med norske butikker som selger, både via nett og fysiske butikker/hente selv.
Du finner vel en del på finn.no også.

Dersom du finner en mindre nettbutikk i nabolaget ditt er det ofte mulig å få hente selv om du ringer å spør.
Her har du en vekt som kanskje kan passe? Dem har en gateadresse i Horten, vet ikke om det betyr at dem har butikk der? (Gulesider.no viser et privat-hus) Og bare 399 kr.

https://vektig.no/produkt/noyaktig-d...er-20g-0-001g/