Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5880
Jeg blir helt hinnsides fyllesyk! Uansett! En øl en kveld - hele morgendagen ødelagt!
Det blir et problem da jeg i min stilling ganske ofte må ‘ta en øl’ med klienter/kunder og skal fungere dagen etterpå..
Tips&triks?
Medikamenter? Resept eller ‘på-gata resept’?
Jeg må ha noe som virker! Kola er ikke aktuelt!
Weed sletter fyllesyka hos meg
Synes det virker som du ikke tåler alkohol, å burde legge det på hylla. Det er ikke normalt over hode å bli fyllesyk av en øl ellet to, men det får være en annen sak.

Hvis du liker røykings er nok det beste alternativet. Hvis ikke kan en valium eller to gjøre underverker, men lett å bli glad i. Det beste vil selvfølgelig være å holde seg edru, eller la fyllesyka gå sin gang.
Hva med fyllesyke er det som er verst for deg da? Hodepine? Kvalme? Fyllenerver? For sistnevnte fungerer jo Valium bra, men det er ikke en løsning jeg ville gjort for ofte.
Weed er helt fløte, men egner seg ikke så godt før du skal på jobb.
Jeg får og helt crazy fyllesyke, om det er 2 øl eller 10 spiller ingen rolle.
Vont i muskler, ledd og hode.

Det er visst noe i øl som jeg er litt alergisk mot elns. Prøv å drikk Corona se om det virker
Hva med å bestille alkoholfri øl i «skjul» de gangene du kan? Det høres ut som en fryktelig dårlig ide å skulle bruke narkotika for å føle seg bedre over noe du må gjøre flere ganger i uka.
Antihistaminer. Kjøpes reseptfritt. Funker fjell for meg.
Drikk bra vann.. dagen etter, egg, chillisause ,bacon og eplejuice blandet ut med Farris.. det jeg gjør ����
Sitat av Topkek Vis innlegg
Antihistaminer. Kjøpes reseptfritt. Funker fjell for meg.
Vis hele sitatet...
Antihistaminer? Kan du utdype hvordan det skal fungere mot problemet?
Det er det ingen som kan, men er kjent sak at f. Eks zyrtec hjelper mot fyllesyke. Har forsøkt og finne kilder og info på hvordan det fungerer. Evt hvordan dette fungerer på kroppen rent fysiologisk. Forhørt meg med farmasøyter og bioingeniører for og få svar på problemstillingen, men ingen vet, fordi det er ingenting som tilsier at det skal funke.

Det eneste jeg har oppdrevet av bevis er kun anektdotiske og de går ut på ren placebo, noe jeg ikke har troen på, fordi det funker rett og slett for bra.

Den andre anekdoten er at antihistaminer skal hjelpe på søvn, og det kan gjøre at du rett og slett sover dypere, istedet for det lette søvnen som du gjerne har med høy promille. Dermed restitueres du bedre. Har mere tro på dette.

Kan tenkes det er en kombinasjon av disse to og noe annet? På meg og de jeg henger med fungerer det iallefall veldig bra.
Gjelder det bare øl eller er det alkohol generelt? Hvis det kun er øl kan det tyde på allergi og da kan du dra til legen og ordne med medisiner.

Er jo verdt å prøve allergimedisiner, selv om det skulle være alkohol generelt og.
Anonym bruker
"Stum Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar selv zyrtec hver dag, blir dårlig etter 2-3 øl så er nok en myte.
N-acetyl-cysteine hjelper leveren og bryte ned alcohol og kan redusere hangover.
Gjelder fylla mtp blanding av forskjellige alkoholholdige drikker. Altså, etter min mening værste sort.

Men iogmed at antihistaminer kanskje kan funke, så er det jo verdt ett forsøk.. Det tenker nå jeg.
Zyrtec er en myte. Fungerer ikke for meg iallfall.

Hva med å bare la være å drikke øl? Høres ut som det letteste. Er kjent med problemstillingen drikkepress på jobb i forbindelse med kundebesøk. Det er likevel greit å bestille en brus eller noe annet, for eksempel alkoholfritt øl. Om kunden(e)/klienten(e) rynker på nesa av det, så sier det mer om de enn om deg.
Fet og salt mat som nevnt. Egg og bacon. Gatorade eller lignende sportsdrikker med masse elektrolytter.
Sist endret av A-tillah; 1. mai 2019 kl. 20:56.
Vann som folk nevner her er essensielt, men jeg har begynt å hive i meg ca 0,5 ts natron og 0,5 ts seltin blandet i vann før jeg legger meg. Salter binder litt mer vann så man slipper å være dehydrert dagen derpå. Føler det fungerer til en viss grad.
Merker du noe flushing/rødme når du drikker? Høy puls/kvalme/hodepine? Abnorm fyllesyke kan være relatert til svikt i enzymet alkohol dehydrogenase, du får opphoping av acetaledehyd under nedbrytning av alkohol, noe som gir kjipe symptomer (og forsåvidt også er virkningsmekanismen i antabus). Mer utbredt blant folk av asiatisk avstamning av en eller annen grunn, og også opphav til noen av mytene rundt asiater som "ikke klarer holde på alkohol".

https://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_flush_reaction
Indianerblod i deg? Neida, mine tips er å aldri drikke på tom mage, bytt ut en eller to pils med alkoholfritt, på vei hjem spiser du en kebab som du skyller ned med powerade så er mye gjort, leser også klassikeren med antihistaminer (zyrtec osv) dette fynker for noen men ikke alle
Jeg sliter også med fyllesyke etter 2 øl. Blir også fyllesyk av brennevin osv. For meg så er det eneste som gjør morgendagen overlevbar er å drikke så mye vann jeg greier før jeg legger meg. Minst 6-7dl
Er det noen grunn til at du ikke kan ta en Cola og bare si at du ikke drikker?

Jeg vet ikke hva du jobber med, men i min verden så har det blitt mer og mer akseptert at folk ikke drikker.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestill tapas og spis litt mellom hver øl/drink.
Anonym bruker
"Fremmed Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ut av ren nysgjerrighet, hva jobber du med TS?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo i kombinasjon med alkohol, begge med sterkt måtehold. Skyld på at du er en lettvekter og trenger lite alkohol. Du blir fullere på mindre og med en langtidsvirkende benzo som Vival vil også dagen derpå bli mer behagelig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Benzo i kombinasjon med alkohol, begge med sterkt måtehold. Skyld på at du er en lettvekter og trenger lite alkohol. Du blir fullere på mindre og med en langtidsvirkende benzo som Vival vil også dagen derpå bli mer behagelig.
Vis hele sitatet...
Å blande benzo og alkohol i møte med klienter høres ut som en ekstremt dårlig ide. Ikke gjør dette.
Sist endret av Stekesmør; 3. mai 2019 kl. 18:25.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Å blande benzo og alkohol i møte med klienter høres ut som en ekstremt dårlig ide. Ikke gjør dette.
Vis hele sitatet...
I typiske rusdoser er jeg enig. Men det fungerer ikke så svart/hvitt. De færreste blir for eksempel totalt mongo av 1 mg Vival og to-tre enheter alkohol. Finnes masse folk som bruker benzo medisinsk og fortsatt drikker, uten at de lager overskrifter i avisa på mandagen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I typiske rusdoser er jeg enig. Men det fungerer ikke så svart/hvitt. De færreste blir for eksempel totalt mongo av 1 mg Vival og to-tre enheter alkohol. Finnes masse folk som bruker benzo medisinsk og fortsatt drikker, uten at de lager overskrifter i avisa på mandagen.
Vis hele sitatet...
Jo, men her er det en kunde og selger relasjon. Alkohol og benzo er en kjent kombo, for at noen skal si mye idiotisk. Mange sier mye idiotisk på litt benzo alene. Altså dette er ikke en smart ting å kombinere i en slik jobb.
Kanskje du drikker for lite? Tuller ikke nå, jeg våkner stort sett med skallebank om jeg tar 1 el 2 halvlitere øl. Tar jeg litt mer el kanskje en drink i tillegg så går det helt fint. Rødvin som mange sier de får hodepine av kan jeg gjerne ta et glass eller to av og merker aldri noe til hodepine. Kun av øl, og når jeg har drukket en el to øl i rolig tempo. I bryggelauget jeg var med i tidligere var det en annen som også sa han hadde det på samme måten. Så når vi hadde smakskvelder eller bryggekvelder med smaking av tidligere brygg pleide vi å ta minst 3 halvlitere evt. en liten drink også.

Mtp dette at du er ute med kunder så kan du jo si nei til øl, drikk noe annet alkoholholdig om du føler du blir "festbrems" der du sitter edru, eller bare si du har tatt deg en pause fra alkohol og bestill alkoholfrie drinker. Evt. kjøp alkoholfrie drinker til deg selv uten å si noe til de andre i selskapet.
Sist endret av random67489; 3. mai 2019 kl. 22:03.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en kollega med akkuratt samme problem. Ble dårlig av en 2-3 øl i en halv uke etterpå. Han gikk til legen å forklarte problemet og fikk noen piller å nå kan han drikke "normalt" uten å bli syk i lang tid etter på. Kan ikke huske hva det var han fikk, men det er noe kosttilskudd eller vitamin greier, som han hadde mangel på i kroppen. Var visst relativt normalt og legen visste med en gang hva han skulle gi for dette
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Reisesyketabletter av typen postafen! Kjøpes uten resept på din nærmeste dagligvarebutikk. 2 stk før du legger deg sammen med et stor glass vann gjør susen. Forsøk også og drikk rikelig med vann, både før, under og etter øldrikkingen.
Ble superfyllesyk tidligere, men etter at jeg ble introdusert for postafen har dagen derpå forbedret seg betraktelig.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar selv zyrtec hver dag, blir dårlig etter 2-3 øl så er nok en myte.
Vis hele sitatet...
Går på allergimedisin selv og det funker ikke hos meg heller. Mens kompisen min sverger til det og sier det virker. Kan godt hende det funker hvis man ikke bruker det fast, men også tenkes det er placebo.
Når jeg er fyllesyk er det i form av angst, uro, hjertebank osv som er problemet. Er det noen som har noe tips for å unngå dette? Og da tenker jeg på andre løsninger en benzo eller mere alkohol.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Når jeg er fyllesyk er det i form av angst, uro, hjertebank osv som er problemet. Er det noen som har noe tips for å unngå dette? Og da tenker jeg på andre løsninger en benzo eller mere alkohol.
Vis hele sitatet...
Sliter med det samme. Ett mørkt rom med bare meg og en TV. Og mobilen på lydløs, har desverre blitt en klassiker.

Men det som faktisk hjelper mye er og komme seg ut av hus og dra på besøk til kamerater. Da får du noe annet og tenke på og angsten/uroen forsvinner.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Når jeg er fyllesyk er det i form av angst, uro, hjertebank osv som er problemet. Er det noen som har noe tips for å unngå dette? Og da tenker jeg på andre løsninger en benzo eller mere alkohol.
Vis hele sitatet...
for min del så er det eneste som hjelper mot dette å dra ut å få med kompiser å gjøre noe. ut å bade, slalom, ut å gå en tur. ikke sitt inne å tenke. stort sett eneste dagene jeg ikke røyker cannabis. anbefaler å prøve å la vær å røyke disse dagene, hvis du er en stoner
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
for min del så er det eneste som hjelper mot dette å dra ut å få med kompiser å gjøre noe. ut å bade, slalom, ut å gå en tur. ikke sitt inne å tenke. stort sett eneste dagene jeg ikke røyker cannabis. anbefaler å prøve å la vær å røyke disse dagene, hvis du er en stoner
Vis hele sitatet...
Jeg kan glemme å røyke dagen derpå. Det gjør fyllesyken 10 ganger verre for min del.
Mange fine tips her i tråden! Er det virkelig slik at noen medisiner kan hjelpe til med å bryte ned alkohol i leveren? Vil nødig begynne å bruke medikamenter samtidig som jeg drikker, men er det noe som virker og ikke har bieffekter så er det vel verdt å vurdere. Skulle gjerne hatt flere referanser til det.


Angående fyllesyke, så er det alltid noe dritt ja. Hvis det er skikkelig ille, så er det ikke mye annet å gjøre enn å ligge i senga og jamre seg, prøve å få i seg en brødskive, drikke vann. Musikk kan hjelpe. Er jeg i halvgod form, så er en dusj og en liten tur ut i frisk luft og se noe folk en god medisin. Har jeg overskudd, er en tur på badeland/svømmebasseng veldig bra, da er det nesten som om fyllesjuken har gått over når jeg kommer hjem. Men ikke hver gang jeg er i så god form.

Å være sosial hjelper litt, å prate litt med noen.

Hvis jeg ikke er for nervøs, så kan et godt måltid mat føre til søvn, og det hjelper. Men ofte vanskelig å sove når man er fyllesjuk og nervøs. Blir bare liggende, kroppen roer seg ikke ned.
Anonym bruker
"Arg Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At du blir fyllesyk av 1 øl nekter jeg å tro
Det kan IKKE være mulig
Er det en 12 % to liters øl eller ?
Sitat av FrostElite Vis innlegg
Reisesyketabletter av typen postafen! Kjøpes uten resept på din nærmeste dagligvarebutikk. 2 stk før du legger deg sammen med et stor glass vann gjør susen. Forsøk også og drikk rikelig med vann, både før, under og etter øldrikkingen.
Ble superfyllesyk tidligere, men etter at jeg ble introdusert for postafen har dagen derpå forbedret seg betraktelig.
Vis hele sitatet...
Regner med dette hjelper mot kvalme? I så fall fikk jeg nesten lyst til å drikke hardt bare for å teste dette. Har fått helt avsmak på drikking fordi jeg har begynt å bli så kvalm dagen etter. Er egentlig helt fin i formen, bare at jeg blir så kvalm at jeg ikke kommer meg ut av senga. Har blitt liggende til utpå kvelden, klarer så vidt å drikke vann...