Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 901
Vil gjerne få litt konstruktiv kritikk tilbake. Har ikke holdt på med musikk så veldig lenge, så trenger tips og triks. ris og ros.

http://www.youtube.com/watch?v=N3JWpE9EigA
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Var veldig tydelig at du ikke har holdt på lenge. Refrenget var sikkelig dårlig og den koringen du har lagt på var helt grusom.
Sitat av Lima Vis innlegg
Var veldig tydelig at du ikke har holdt på lenge. Refrenget var sikkelig dårlig og den koringen du har lagt på var helt grusom.
Vis hele sitatet...
Kunne trengt noe konstruktivt. :P
Synes teksten var grei, men syngingen i refrenget var litt for mørkt og monotont.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Synes teksten var grei, men syngingen i refrenget var litt for mørkt og monotont.
Vis hele sitatet...
Takker så meget. Ja jeg skjønner, det er første gang jeg har prøvd meg på refreng delen. sliter med å finne tonen og sånt. men det kommer nok med tid. jeg kan jo ikke synge, og prøver å unngå å bruke autotune. Men takk for kritikken.
Sist endret av ChristofferK; 1. november 2012 kl. 16:24.
'Livet bringer bare depresjon, og livet (bare) bedrar'. Dropp bare. Som et eksempel. Du trykker for mange ord inn i linjene og det høres stressende og fælt ut.

Koringen var heller ikke noe særlig synes jeg og mange av rimene, m.m. var ikke spesielt bra.

Ellers høres det helt greit ut liksom. Bare å fortsette sikkert, så kommer det seg vel etterhvert. Er du helt fersk har jeg hørt verre.
Bra utgangspunkt

Konstruktivt:
-Det hørtes litt for mono kompatibelt ut. Prøv å hold kick, bass og vokal i center og fokuser på å utvide lydbildet med instrumentene, pan hardt om det lar seg gjøre.
-På verset bør du ha tre vokaler, en i senter og de to resterende panner du hardt venstre og høyre (på de områdene du vil ha litt ekstra trykk som du har prøvd på med en stereo enhancer eller no..? )
Dette vil hvertfall utvide miksen litt og lage god plass til hoved vokal og lydbildet blir litt klarere hvertfall

Keep it up
Sitat av apocalypse Vis innlegg
'Livet bringer bare depresjon, og livet (bare) bedrar'. Dropp bare. Som et eksempel. Du trykker for mange ord inn i linjene og det høres stressende og fælt ut.

Koringen var heller ikke noe særlig synes jeg og mange av rimene, m.m. var ikke spesielt bra.

Ellers høres det helt greit ut liksom. Bare å fortsette sikkert, så kommer det seg vel etterhvert. Er du helt fersk har jeg hørt verre.
Vis hele sitatet...
Takker så meget. Skal prøve å jobbe med det. dette er ikke den første sangen min. men tredje sangen jeg har solo. Men takk.

Ble aldri fornøyd med refrenget igrunn. men lot det bare bli sånn. Men jo takk for kritikk. det trenger jeg.

Sitat av BarBeats Vis innlegg
Bra utgangspunkt

Konstruktivt:
-Det hørtes litt for mono kompatibelt ut. Prøv å hold kick, bass og vokal i center og fokuser på å utvide lydbildet med instrumentene, pan hardt om det lar seg gjøre.
-På verset bør du ha tre vokaler, en i senter og de to resterende panner du hardt venstre og høyre (på de områdene du vil ha litt ekstra trykk som du har prøvd på med en stereo enhancer eller no..? )
Dette vil hvertfall utvide miksen litt og lage god plass til hoved vokal og lydbildet blir litt klarere hvertfall

Keep it up
Vis hele sitatet...

Jeg har en senter vokal. og 2 backups som hver av dem er pannet til venstre og høyre men har senket de ganske mye.
- Lead vocal på 0
-Backups på -10
Yup har mastret det med en stereo enhancer ja.

Takker for kritikk.
Sitat av ChristofferK Vis innlegg
Takker så meget. Skal prøve å jobbe med det. dette er ikke den første sangen min. men tredje sangen jeg har solo. Men takk.

Ble aldri fornøyd med refrenget igrunn. men lot det bare bli sånn. Men jo takk for kritikk. det trenger jeg.




Jeg har en senter vokal. og 2 backups som hver av dem er pannet til venstre og høyre men har senket de ganske mye.
- Lead vocal på 0
-Backups på -10
Yup har mastret det med en stereo enhancer ja.

Takker for kritikk.
Vis hele sitatet...
ikke glem instrumentene da..
Sitat av BarBeats Vis innlegg
ikke glem instrumentene da..
Vis hele sitatet...
Sant, men er ikke jeg som har laget denne beaten, derfor jeg ikke kommenterte på det. Hvis jeg missforstår så Unnskyld. :/
Sist endret av ChristofferK; 1. november 2012 kl. 16:56.
Beklager, eg antok bare at du hadde laget alt, hehe, da er det ikke så mye å gjøre med det