Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  347 68307
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg er på jakt etter en app til android som lar meg sette e-mail, sms og alle andre varslinger UTENOM innkommende anrop (og vekkerklokke) til lydløs når jeg f.eks er i ett møte, på jobb eller rett og slett bare sover.


Noen som vet av en slik app? gjerne med flere valgmuligheter også men får jeg mute på alle varslinger utenom innkommende anrop (og vekkerklokke) er jeg egentlig godt fornøyd.

Gjerne med tilhørende widget så alt jeg trenger å gjøre er å enable / disable appen.

Anyone?
Vis hele sitatet...
Ta deg en titt på appen kalt TASKER, der kan du seriøst gjøre omtrent alt muligrart!

https://play.google.com/store/apps/d...C50YXNrZXJtIl0.
Sist endret av ollibolli; 16. oktober 2012 kl. 00:17.
Tipper de fleste ikke kjenner det egentlige navnet til Android maskotten?

http://farm7.staticflickr.com/6125/6031827792_d04672afcb_m.jpg

Det er... "bug Droid"
Jo, men gmail, facebook, twitter og lignende overkjører vel gjerne profilvalgene?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jo, men gmail, facebook, twitter og lignende overkjører vel gjerne profilvalgene?
Vis hele sitatet...
Prøv å konfigurere en egen profil (i settings), der skal du ha mulighet til å velge vilke apps som lager lyd.
Har installert appen tasker på min s2. Synes det er en genial app.
Har laget meg noen "profiles" der, men har lyst på flere. Klarer ikke å kommer på hvilke flere profiles jeg trenger.

Har søkt litt rundt omkring og funnet noe om GPS men det funker ikke på mobilen min.

Så hvis noen har denne appen eller laster den ned har noen gode "profiles" så vil jeg veldig vite hva og hvordan selvfølgelig.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Sånn gjorde jeg det før updaten, nå fungerer det ikke. :/
Vis hele sitatet...
kanskje det har blitt som det er på S3, at du drar hånda sidelengs over hele skjermen? =)
Hei! Jeg har akkurat hentet meg Samsung Galaxy S3 som jeg bestilte. Noen tips til hvordan jeg skal forholde meg til batteriet? Har hørt det er litt dårlig på denne tlf. Og hvordan er det med lading av batteriet?
Sitat av LP88 Vis innlegg
kanskje det har blitt som det er på S3, at du drar hånda sidelengs over hele skjermen? =)
Vis hele sitatet...
Hvordan da? må jeg holde noen knapper inne samtidig? Får det ikke til ass..
Har en Sony Xperia P. Noen som vet om noen lure triks for å forlenge batterilevetiden? Må lade telefonen så å si hver dag.
Sitat av shonny Vis innlegg
Har en Sony Xperia P. Noen som vet om noen lure triks for å forlenge batterilevetiden? Må lade telefonen så å si hver dag.
Vis hele sitatet...
Last ned JuiceDefender. Hjalp meget på min gamle xperia arc !
Sitat av hotline Vis innlegg
Last ned JuiceDefender. Hjalp meget på min gamle xperia arc !
Vis hele sitatet...
Thank you sir. Skal sjekkes ut!
Sitat av hotline Vis innlegg
Hei! Jeg har akkurat hentet meg Samsung Galaxy S3 som jeg bestilte. Noen tips til hvordan jeg skal forholde meg til batteriet? Har hørt det er litt dårlig på denne tlf. Og hvordan er det med lading av batteriet?
Vis hele sitatet...
Strømsparing pleier jeg å ha på så lenge jeg ikke spiller tyngre spill da alt kjører bra i strømsparing.

Anågende lading så er det lurt å ikke ligge under 30% på batteriet for at det ikke skal slites ut fortere enn nødvendig.
Sist endret av Mkvarner; 18. oktober 2012 kl. 16:07.
Veit ikke helt om jeg poster i riktig tråd nå, men skitt au, vi prøver.

Etter mangeårig Iphone bruker, føler jeg meg nå snytt over den "fantastiske" iphone 5, og vurderer sterkt en samsung galaxy note 2, men..det et er men. På min Iphone, har jeg en funksjon som heter Delt internett, altså, jeg bruker internett igjennom iphonen, for å komme på nett med MBA, er dette noe som funker med Note 2?
Ei uke i mnd, er jeg uten nettilgang på jobb, så dette er litt viktig.
Ellers, dette ser da ut til å være en knakanes god mobil (?)

Beklager min uvitenhet, men ja..iphone i en del år.
Sitat av Yorke Vis innlegg
Veit ikke helt om jeg poster i riktig tråd nå, men skitt au, vi prøver.

Etter mangeårig Iphone bruker, føler jeg meg nå snytt over den "fantastiske" iphone 5, og vurderer sterkt en samsung galaxy note 2, men..det et er men. På min Iphone, har jeg en funksjon som heter Delt internett, altså, jeg bruker internett igjennom iphonen, for å komme på nett med MBA, er dette noe som funker med Note 2?
Ei uke i mnd, er jeg uten nettilgang på jobb, så dette er litt viktig.
Ellers, dette ser da ut til å være en knakanes god mobil (?)

Beklager min uvitenhet, men ja..iphone i en del år.
Vis hele sitatet...
Ikkeno problem å dele nett. Du kan velge mellom å gjøre det trådløst, via USB eller via Bluetooth.

Det er stor forskjell fra iOS, men du blir fort vant til det, og det er et hav av flere muligheter.
Nice!
At det er uvant plager meg ikke det minste, er av slaget som liker å finne ut av ting, bare litt kjipt å svi av noe lapper, for så å miste en funskjon som jeg bruker mye.

Da gjenstår bare en ting. Valget mellom Note 2 og Htc One x+. Noen innspill?
Sitat av Yorke Vis innlegg
Nice!
At det er uvant plager meg ikke det minste, er av slaget som liker å finne ut av ting, bare litt kjipt å svi av noe lapper, for så å miste en funskjon som jeg bruker mye.

Da gjenstår bare en ting. Valget mellom Note 2 og Htc One x+. Noen innspill?
Vis hele sitatet...
Har selv galaxy s3, og den ligner jo veldig på Note 2, nesten eneste forskjell er størrelsen. Tror det som bør avgjøre valget ditt vil være hvor stor tlf du vil ha. Har hørt at Note 2 nesten må brukes med 2 hender for å ikke få problemer, så det er noe du burde tenke over.
Sitat av Marr Vis innlegg
Har selv galaxy s3, og den ligner jo veldig på Note 2, nesten eneste forskjell er størrelsen. Tror det som bør avgjøre valget ditt vil være hvor stor tlf du vil ha. Har hørt at Note 2 nesten må brukes med 2 hender for å ikke få problemer, så det er noe du burde tenke over.
Vis hele sitatet...
Klar over dette med størrelsen. Er så enormt dritt lei liten skjerm, så når apple klarte kun å gjøre skjermen en smule høyere, så tenkte jeg, skitt au..la oss gå for det største

Betjeningen av note 2 er ikke noe som plager meg, det jeg tenker litt på er hvordan det er å drasse rundt på den.
Skal ikke være noe problem, har selv S3 og synes den begynner å bli litt vel liten. Har du god plass i lomma så klarer du deg. Internettdeling er også lett, du har også en veldig god kontroll over databruk.
da har man en splitter ny Note 2 i hus, flott "liten" leke! Gleder meg til å bli bedre kjent med den, akkurat nå er det meste uvant. Noen som veit hvordan jeg kan få alle kontaktene fra iphonen over på note´n? Hadde håpa at dette ikke må gjøres manuelt.
Sitat av Yorke Vis innlegg
da har man en splitter ny Note 2 i hus, flott "liten" leke! Gleder meg til å bli bedre kjent med den, akkurat nå er det meste uvant. Noen som veit hvordan jeg kan få alle kontaktene fra iphonen over på note´n? Hadde håpa at dette ikke må gjøres manuelt.
Vis hele sitatet...
Gjøres ganske enkelt via gmail.
http://www.digitaltrends.com/mobile/...e-and-android/
Sitat av Tur Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke enkelt nok tydligvis. Jeg følger guiden, men får ingen konntakter inn på gmail.
Har nå lastet ned Tasker, og det er virkelig en genial app som skiller kraftig mellom ios og android.

Når jeg kommer til skolen aktiveres lydløs automatisk.
Etter klokken 00.00 når jeg plugger telefonen inn for ladning går den i flymodus.
Plugger jeg inn ørepropper starter musikkapplikasjon automatisk og spiller musikk.

Etterlyser også flere praktiske bruksområder!
Sliter med på å få Tasker til å fungere, noen som gidder å lage en mini guide? F.eks hvordan jeg kan skru av notifikasjonslyset og sette mobilen på lydløs mellom klokka 22:00 til 06:30?
Jeg har nylig kjøpt en HTC One S med android 4.0, det som begynnte å skje litt senere var at det hang seg opp og skrudde seg av og på igjen. Noen ganger hender det også at touch knappene begynner å klikke helt av seg selv slik at det feks: trykker seg til hjem skjermen 20 ganger for så å sakne ned og bli normal igjen. Er dette Android sin kompatibilitet med telefonen? Er det mulig om dette blir fikset i Jelly Bean?
Det er nok en feil med telefonen, kontakt HTC sin kundeservice (de er forresten noen drittsekker når det gjelder service) og forklar problemet.
For overføring av kontakter fra iPhone til android, kom jeg over en genial app (gratis), My contacts backup. Appen tar en kopi av kontaktene, send den til deg selv på mail, åpne mail (på android enhet), og vips, alle kontakter på plass
Sitat av Marr Vis innlegg
Beste musikkavspiller til Android?

Prøvd mange og n7player er den beste hittil. Bortsett fra at den suger når man har mange sanger. Har nå 3000 sanger, og da er den ubrukelig, klarer ikke å laste inn alle album fort nok og den bare lagger, og det blir et rent helvete å bruke appen.
Vis hele sitatet...
Syns Winamp er helt konge, har selv 2100++ sanger og merker ikke noe lagg eller problemer.
Noen som vet hvordan man får amerikansk versjon av Netflix på Android (s3)? Bruker amerikansk konto, men når jeg lastet ned Netflix appen og logget inn med den amerikanske kontoen så fikk jeg opp det norske utvalget:-/
Sist endret av LP88; 25. oktober 2012 kl. 23:32.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Sliter med på å få Tasker til å fungere, noen som gidder å lage en mini guide? F.eks hvordan jeg kan skru av notifikasjonslyset og sette mobilen på lydløs mellom klokka 22:00 til 06:30?
Vis hele sitatet...
Er noen fine guider her. Hjelper deg å komme igang. Er ikke helt lik som nåværende versjon, men du skjønner det.

I hovedsak så velger du kriterier som må oppfylles for at den gitte tingen skal skje. Deretter velger du hva som skal skje.

Sitat av 23732 Vis innlegg
Syns Winamp er helt konge, har selv 2100++ sanger og merker ikke noe lagg eller problemer.
Vis hele sitatet...
Begynt å bruke den nå, og det fungerer meget bra bortsett fra at det er litt trøblete i starten. Burde vært en kjappere måte å kunne velge alle artister eller alle albumer. Kanskje jeg bare må leke litt i innstillingene
Nok et spørsmål fra min side.
Da jeg starta opp noten første gang, så må ha jeg ha klart å synce telefonen mot facebook, ALLE bildene jeg har på facbook har nå lagt seg på telefonen, og får dem ikke bort. Noen som har peiling på hvordan jeg fjerner dem?
Har selvfølgelig ordnet slik at fb ikke syncer bilder osv, har prøvd å avinstalere fb. Jævlig irriterene..
Jeg har en Samsung Galaxy Gio , det jeg lurer på er hvordan jeg kan se på filmer på denne mobilen.Et annet spørsmål er at mobilen min klarer bare å lade med usb ikke med stikkkontakt . Enda et spørsmål er hvorfor jeg ikke kan koble til wifi , har riktig passord står at det kobler til men så kommer det plutselig opp : Deaktivert,sikret med WPA/WPA2 PSK .

Takk på forhånd !
Jeg har en Samsung Galaxy S, første generasjon.(Tror det er I900 eller noe sånt) Jeg har Jailbreaka/roota den og lurer på hvordan jeg kan fjærne det og gå tilbake til orginal programvare. Er det noen måte å gjøre det på uten å slette bilder og musikk osv?
1. Ta backup av musikk og bilder på Dropbox.
2. Last ned stock firmware her om du ikke har kjøpt fra Telenor, unzip og flash som PDA i Odin. Det burde du være kjent med om du brukte Odin for å roote.

Spør om du ikke forstod alt.

PÅ EGET ANSVAR


Sitat av Ganglife Vis innlegg
Jeg har en Samsung Galaxy Gio , det jeg lurer på er hvordan jeg kan se på filmer på denne mobilen.Et annet spørsmål er at mobilen min klarer bare å lade med usb ikke med stikkkontakt . Enda et spørsmål er hvorfor jeg ikke kan koble til wifi , har riktig passord står at det kobler til men så kommer det plutselig opp : Deaktivert,sikret med WPA/WPA2 PSK .

Takk på forhånd !
Vis hele sitatet...
For å se filmer så laster du ned en videoavspiller om du ikke har en fra før av.
Angående lading så burde du prøve en annen lader, hvis du har samme problemet da så kontakter du Samsung for å sende den på reparasjon.
Med Wi-Fi så kan du prøve å ta glem nettverk og koble til på nytt.
Sist endret av Mkvarner; 30. oktober 2012 kl. 21:26.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
1. Ta backup av musikk og bilder på Dropbox.
2. Last ned stock firmware her om du ikke har kjøpt fra Telenor, unzip og flash som PDA i Odin. Det burde du være kjent med om du brukte Odin for å roote.

Spør om du ikke forstod alt.

PÅ EGET ANSVAR




For å se filmer så laster du ned en videoavspiller om du ikke har en fra før av.
Angående lading så burde du prøve en annen lader, hvis du har samme problemet da så kontakter du Samsung for å sende den på reparasjon.
Med Wi-Fi så kan du prøve å ta glem nettverk og koble til på nytt.
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen skal prøve det nå !
Noen som har en anelse på hva Nexus 10 vil koste i Norge? 399 dollar for 16GB og 499 dollar for 32GB i USA.
Sist endret av Mkvarner; 31. oktober 2012 kl. 18:29.
Hei!

Jeg har en HTC Desire C, og har lyst å installere Snapchat, men jeg får opp at enheten er inkompatibel. Er det noen måte å løse dette på? Det skal jo fungere, eller? Har alt innen nyeste programoppdateringer. Har Android 4.0.3
Hallo!

Har vurdert å roote samsung Galaxy S3'n min.
Hvilke fordeler for jeg fra dette? Og er det noen anbefalinger i forhold til hvordan jeg skal gjøre dette?
Klikk deg inn på denne linken: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1566

Deretter følger du de diverse guidene som ligger der. Fordeler er at du kan modde tlf akkurat etter eget ønske. Men har du fått 4.1.1 på din S3 nå, så ville jeg faktisk latt være en stund til...

Du lærer ekstremt mye av å roote og flashe ROMS etc..
Noen kloke hoder som kan hjelpe?

Jeg får tilsendt turnusen min på mail, excel. Er det noen mulighet, helst enkelt forklart, å få dette inn i en kalender på telefonen? Kan godt bruke en annen kalender enn standaren på telefonen.

Kan selvfølgelig gjøre dette manuelt, men det tar tid..

Telefonen det gjelder er en Samsung galaxy note 2
Har en htc med 4.0.3 og jeg har valgt "Alltid" under innstillingen "Hold wifi på under dvale". Men når jeg tar på telefonen etter å ha vært inaktiv en stund så slår wifi seg automatisk på. (Noe som vil si den har slått seg av)
Sist endret av Naturgrønn; 6. november 2012 kl. 00:38.
Begynner å bli irritert da jeg ikke har fått jellybean enda. Og kies fungerer såklart ikke..

Vil ha jellybean NÅ! Noen som kan hjelpe?
S3 det gjelder

..tilgang til programvareoppdateringstjeneste tilbys til brukere i den rekkefølgen som de etterspurte det. Prøv igjen senere.

Jeg har trykket som en gal på oppdateringsknappen de siste ukene, mens andre jeg kjenner har fått oppdateringen med en gang.. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde Apple..
Sist endret av Marr; 6. november 2012 kl. 16:45.
Sikkert litt sent nå, men bruk Kies om du er i kø for en oppdatering.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Sikkert litt sent nå, men bruk Kies om du er i kø for en oppdatering.
Vis hele sitatet...
Om du leser en gang til så skrev jeg at Kies ikke fungerer for min telefon..
Får melding om at det ikke er kompatibelt elns. Googla det, og fant ut at Kies ikke fungerer for enkelte S3 enheter.. Ikke spør meg hvorfor

Men skal prøve igjen nå!
Sist endret av Marr; 8. november 2012 kl. 17:53.
har samsung s2 og noe som var litt merkelig idag var at mobilbatteriet ikke holdt lenge. Var fult oppladet ( Usb fra pc) og tok den utfra ladern kl 06.00 og den laddet seg ut 15.00. Jeg har ikke brukt den noe særlig heller. Har brukt den mye mere før og bateriet har vart lengre.

er det noe galt med batteriet?
Sitat av Marr Vis innlegg
Om du leser en gang til så skrev jeg at Kies ikke fungerer for min telefon..
Får melding om at det ikke er kompatibelt elns. Googla det, og fant ut at Kies ikke fungerer for enkelte S3 enheter.. Ikke spør meg hvorfor

Men skal prøve igjen nå!
Vis hele sitatet...
Har du testet om KIES funker i administrator modus, høyreklikk på ikonet og kjør som administrtator, min Galaxy Note funket kun da, men jeg har Windows 8, kan kanskje også ha noe å si.
Sist endret av frontman; 8. november 2012 kl. 20:12.
Har sett at iPhone kan blinke med blitzen når en får en varsel, f.eks ved sms.
Finnes det en app, eller lignende som gjør at vi kan få til dette på Android også? Telefonen er Samsung G S3.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Har sett at iPhone kan blinke med blitzen når en får en varsel, f.eks ved sms.
Finnes det en app, eller lignende som gjør at vi kan få til dette på Android også? Telefonen er Samsung G S3.
Vis hele sitatet...
Ja, men telefonen må være rootet i såfall.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ja, men telefonen må være rootet i såfall.
Vis hele sitatet...
Neineinei, fant en app til slutt!
Light Flow heter den.
Jeg bruker mobilen til musikk i bilen (S2) spilleren i bilen har støtte for å spille av mp3-filer fra en minnepenn. Jeg lurer på om noen av dere har peiling på om det er mulig å få S2'en til å late som om den er en minnepenn?

Har forøvrig Bluetooth og AUX, men Bluetooth bruker en del batteri og jeg vil gjerne slippe å bruke to kabler (AUX til musikk, USB til lading).
Et kjapt spørsmål; har akkurat mistet min HTC Sensation XE og må derfor kjøpe meg en ny mobil i dag. Hvordan er HTC One S i forhold til Sensation XE? Vil ikke kjøpe en tregere mobil enn det jeg har i dag, men er usikker på om jeg heller burde gå for One X? Med tanke på pris så heller jeg mer mot One S, men har dere noen erfaringer?

HTC blir det uansett, så andre merker er uaktuelt.