Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  347 68331
Det er tydelig at det er en mangel på en dedikert Android tråd da mange har ulike problemer, derfor så lager jeg en. Denne tråden kan brukes til å diskutere mobiler, stille spørsmål osv.


Jeg starter med følgende. Jeg har en Samsung Galaxy Tab 2 (7") og kan ikke lade den via USB på PC. Da får jeg bare et rødt kryss på batteriikonet. Jeg tenkte med det samme at det var fordi USB ikke leverer nok strøm, så jeg kontaktet Samsung kundeservice for å få det bekreftet. Ifølge han jeg snakket med så kan han lade både 1. og 2. generasjons tab via USB på PC. Noen som vet hvorfor jeg ikke får ladet? Har testet på både laptop og stasjonær. På stasjonæren har jeg aktivert Asus sin AI Charger funksjon som visstnok skal kunne lade mobiler osv fortere.
Sist endret av Mkvarner; 1. oktober 2012 kl. 13:30.
Den skal lade, men lader visst nok veldig sakte. Prøv å slå den av mens den er koblet til.
Har hatt samme problemet selv med min s3. Plutselig fungerte det.. Regner med at du har prøvd restart, var vel det som fikset problem hos meg.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det er tydelig at det er en mangel på en dedikert Android tråd da mange har ulike problemer, derfor så lager jeg en. Denne tråden kan brukes til å diskutere mobiler, stille spørsmål osv.


Jeg starter med følgende. Jeg har en Samsung Galaxy Tab 2 (7") og kan ikke lade den via USB på PC. Da får jeg bare et rødt kryss på batteriikonet. Jeg tenkte med det samme at det var fordi USB ikke leverer nok strøm, så jeg kontaktet Samsung kundeservice for å få det bekreftet. Ifølge han jeg snakket med så kan han lade både 1. og 2. generasjons tab via USB på PC. Noen som vet hvorfor jeg ikke får ladet? Har testet på både laptop og stasjonær. På stasjonæren har jeg aktivert Asus sin AI Charger funksjon som visstnok skal kunne lade mobiler osv fortere.
Vis hele sitatet...
Samme telefon, samme problem, og deretter bekreftelse.

Det er fordi USB ikke leverer så mye strøm. Slår du av den mens den lader, vil den lade fortere.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Jeg har en samsung galaxy s2 og jeg har knust led platen i skjermen og lurer på hvor mye den vil koste å reparere hos repratør.
1: Kameraet foran funker ikke, når jeg velger å snu kamera mot meg avsluttes bare programmet.
2: Noen som vet om snapchat noen gang kommer til android??

Thanks
Sist endret av chuckbæss; 1. oktober 2012 kl. 15:36.
Sitat av rolls Vis innlegg
Den skal lade, men lader visst nok veldig sakte. Prøv å slå den av mens den er koblet til.
Vis hele sitatet...
Du tok riktig, hadde misforstått kundeservicen.

Sitat av Marr Vis innlegg
Har hatt samme problemet selv med min s3. Plutselig fungerte det.. Regner med at du har prøvd restart, var vel det som fikset problem hos meg.
Vis hele sitatet...
Det opplever jeg også med S3, må noen ganger ta ut og inn batteriet.

Sitat av Radium93 Vis innlegg
Jeg har en samsung galaxy s2 og jeg har knust led platen i skjermen og lurer på hvor mye den vil koste å reparere hos repratør.
Vis hele sitatet...
Du bor i Oslo? Samsung har quick support sentere i Oslo som kan fikse den ganske billig. Vet ikke hvor.
http://www.mobili.no/nyheter/samsung...kundeservicen/
Jeg har en HTC One X jeg kjøpte for 3000 i Singapore via eBay (lurte meg unna tollen, dere kan tro jeg ble lettet!). Hvordan kan jeg innstallere europeisk ROM? Lenge siden jeg var i gamet. Har tenkt på å roote den, men har egentlig ikke tid til å sette meg inn i de forskjellige akkurat nå. Batteriet varer forøvrig kun 8 timer, har dere god erfaring med å innstallere custom ROM?
Sitat av chuckbæss Vis innlegg
1: Kameraet foran funker ikke, når jeg velger å snu kamera mot meg avsluttes bare programmet.
2: Noen som vet om snapchat noen gang kommer til android??

Thanks
Vis hele sitatet...
2. De jobber med Android versjon.
http://blog.snapchat.com/post/24713381711/100-million
Når det kommer til Android så er det nok ingen som bruker det lenger..
Har asus tf300tg med docking og er meget skuffet. Synes den er treg og apper krasjer hele tiden. Blir nesten ikke brukt pga det.
Flere som sliter med det samme?
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg har en HTC One X jeg kjøpte for 3000 i Singapore via eBay (lurte meg unna tollen, dere kan tro jeg ble lettet!). Hvordan kan jeg innstallere europeisk ROM? Lenge siden jeg var i gamet. Har tenkt på å roote den, men har egentlig ikke tid til å sette meg inn i de forskjellige akkurat nå. Batteriet varer forøvrig kun 8 timer, har dere god erfaring med å innstallere custom ROM?
Vis hele sitatet...
Skal du ha stock ROM eller custom?
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1604439
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tja, hvis jeg først skal sette igang de greiene kan jeg jo like gjerne ha en custom ROM. Noen å anbefale? Men da kan jeg altså ikke laste ned fra HTC (jeg sjekket og fant ikke noe, sendte HTC Norge en mail, fikk aldri svar). Men blir først til juletider dette da, tar litt tid å sette seg inn i ...
Det der løser du fort. Tar et par minutter så har du custom ROM. Anbefaler Cyanogenmod da det er lite ressurskrevende og har flere nyttige funksjoner.
Enten Cyanogenmod 9 eller 10. 9 er ICS/4.0 og 10 er JB/4.1.

For rask tilgang til zip filer for å flashe i CWM.
http://get.cm/?device=endeavoru
Sist endret av Mkvarner; 1. oktober 2012 kl. 18:11.
Noen som har tips til sikkerhet? Noe skikkelig som tåler en hard reset?
Sist endret av Naturgrønn; 1. oktober 2012 kl. 18:19.
Til dere som har roota telefonen: Er det verdt det? Vurderer å gjøre det, men har akkurat fått meg S3 og har ikke så veldig lyst til å kødde for mye med den.. På en annen side så er det jo kjipt å kjøpe en så dyr telefon og ikke få alle mulighetene.
Finner mange nyttige root applikasjoner på XDA-developers. LuckyPatcher er noe jeg må ha.
forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=524
Sist endret av Mkvarner; 1. oktober 2012 kl. 23:42.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Noen som har tips til sikkerhet? Noe skikkelig som tåler en hard reset?
Vis hele sitatet...
Cerberus. Tåler selv reflash om jeg husker riktig.
Sitat av Marr Vis innlegg
Til dere som har roota telefonen: Er det verdt det? Vurderer å gjøre det, men har akkurat fått meg S3 og har ikke så veldig lyst til å kødde for mye med den.. På en annen side så er det jo kjipt å kjøpe en så dyr telefon og ikke få alle mulighetene.
Vis hele sitatet...
Kort sagt; Ja det er verdt det.
Lang versjon; Gå på XDA så ser du alle de "kule" tinga du kan få på en rootet tlf. Pluss du får mange flere apps (Titanium backup, ES Fil-leser, Cerberus, etc.
Sist endret av Xernox; 2. oktober 2012 kl. 00:21.
Er piratkopiering på android et så stort problem som det virker i denne tråden? Må si jeg føler meg veldig skaptisk til å bruke tiden min på å lage noen android apps om det er så vanlig å piratkopiere dem.
Usikker på den. Jeg både kjøper og piratkopierer apps. De jeg liker ender jeg ofte opp med å kjøpe. Kjenner flere som har brukt 100kr+ på apps det siste året. Hvis du legger ut appen din på XDA-developers så ender du ofte opp med donasjoner.
Sist endret av Mkvarner; 2. oktober 2012 kl. 15:04.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Marr Vis innlegg
Når det kommer til Android så er det nok ingen som bruker det lenger..
Vis hele sitatet...
Bortsett fra alle som har Android da
Sitat av etse Vis innlegg
Er piratkopiering på android et så stort problem som det virker i denne tråden? Må si jeg føler meg veldig skaptisk til å bruke tiden min på å lage noen android apps om det er så vanlig å piratkopiere dem.
Vis hele sitatet...
Visste ikke at man kunne piratkopiere engang jeg, og kommer ikke til å begynne med det heller. Liker jeg gratis apps så pleier jeg å kjøpe fullversjonen om den gir meg fler goder. Feks Apex Launcher og Titanium backup.
Noen andre her som har Galaxy Tab 2 7" og har noen tips til custom ROMs? Klarer ikke helt å bestemme meg.
Sist endret av Mkvarner; 4. oktober 2012 kl. 20:40.
Har Htc Sensation med Android 4.0.3, problemet mitt er at jeg ikke finner den jævla vekkeklokken på den. Den har plutselig blitt helt borte etter en stuka kveld med rusmidler, så nå ringer alarmen hver dag samme tid. Måtte laste ned en alarm app for å ha en alarmklokke.

Når jeg går på klokken, så får jeg valg nederst mellom skrivebordsklokke, global klokke, stoppeklokke og tidtaker, men ikke alarmklokke slik det var før.

Jeg har gått og lett overalt, men den er bare borte, noen som vet hvordan jeg kan trylle den fram igjen, så jeg slipper våkne like tidlig hver morgenen? (:
Sist endret av Dr.Feelgood; 4. oktober 2012 kl. 21:24.
Har du sett i innstillingene på appen? Rart om den bare forsvinner uten videre. Skal ikke være mulig å fjerne.
Nå er det lansert en 4" S3, noen som skal kjøpe?
http://www.theverge.com/2012/10/10/3...4-inch-jk-shin
Hei!
Trenger sårt hjelp. Har flasha ny ROM, og nå får jeg ikke sendt sms. Har fått vite at jeg må oppdatere "carrier gateway number" noen som vet hva det er, og hvor jeg kan finne det?

Takker for all hjelp
Sitat av ollibolli Vis innlegg
Hei!
Trenger sårt hjelp. Har flasha ny ROM, og nå får jeg ikke sendt sms. Har fått vite at jeg må oppdatere "carrier gateway number" noen som vet hva det er, og hvor jeg kan finne det?

Takker for all hjelp
Vis hele sitatet...
Hadde hjulpet om du sa hvilken mobil du har å hvilket ROM du har flashet.
Hvis du går til XDA sine nettsider (hvor jeg regner med du fant rommet) så er det nesten garantert noen som har samme problem som deg.

Det som har fungert på min s3 er att jeg flasher helt tilbake til stock ROM, så prøver jeg å flashe på nytt igjen, etter jeg rootet på nytt såklart.
Kan denne være til hjelp? Vanskelig å hjelpe med så lite informasjon.
http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/SMSC_Updates
Tenkte jeg skulle dele min erfaring med custom ROM, for øyeblikket kjører jeg SuperNexus på min galaxy s3. Den kjører på Jellybean 4.1.1 og er det mest stabile jeg har prøvd! Den er lynrask, batterilevetiden er mye bedre en stock og Touchwhic tøvet til samsung er borte. Det er rett å slett en rein versjon av android, akkurat som du ville funnet på Google's Nexus maskiner Her er en lenke til den Internasjonale Galaxy s3'en som jeg regner med de fleste her har. Men greit å sjekke, veldig kjedelig om dere Flasher versjonen som er ment til At&T sin galaxy s3
Eneste minuset er att du mister egenskapen til å stryke hånda over skjermen for å ta skjermbilde osv, men for min del har det definitivt hvert verdt det!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kan denne være til hjelp? Vanskelig å hjelpe med så lite informasjon.
http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/SMSC_Updates
Vis hele sitatet...
Jeg har en Galaxy Nexus. Kjører CM10 Jelly bean. Codename Android 3.6.6 heter ROMEN.

Har titta litt på den linken Mkvarner, men jeg skjønner ikke hvor jeg finner carrier gateway number. Har Onecall om det hjelper. Hadde satt pris på hjelp til å fikse dette om noen har peil
Beste musikkavspiller til Android?

Prøvd mange og n7player er den beste hittil. Bortsett fra at den suger når man har mange sanger. Har nå 3000 sanger, og da er den ubrukelig, klarer ikke å laste inn alle album fort nok og den bare lagger, og det blir et rent helvete å bruke appen.
Spotify funker fett, hvis du har alle sangene på pc'en, så bare putter du de inn på spotify via local files.
Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg en Samsung Galaxy Tab 2 10.1"
Galaxy Tab 10.1 hadde noe som amobil kalte "place shifter" i testen sin. Dette tillater deg å speile bildet fra Smart-TV`n din (Om du har Samsung Smart-TV) Dette er vist noe Galaxy Tab 2 mangler, da den kjører Android 4. Den mangla også "Remote" appen som finnes på Google Play markedet, fordi den ikke var kompatibel med Android 4, men nå har jeg lasta ned appen på telefonen min å det virka som en drøm. Så da tenkte jeg kanskje "Place shifter" funker nå også. Problemet er at jeg ikke finner noe på markedet som hører Samsung til vertfall.

Er det noen her inne som vet om det var en app, eller om det var noe integrert fra Samsung sin side på den første Taben som tillot nettopp dette? Er rart at ny, fungerende teknologi skal bli fjerna fra en nyere og bedre utgave av noe. Føler jeg blir straffa av å kjøpe noe som er nyere.
Tror det er Smart View Tab du tenker på. Den appen er ihvertfall inkompatibel med min Galaxy Tab 2 7". Noe Samsung forklarer i beskrivelsen av applikasjonen,
Due to a change in content protection rules, the Dual View feature within Samsung Smart View may not be available on certain mobile devices after August 10, 2012
Vis hele sitatet...
Remote appen skal iallefall fungere om du har en nyere Samsung TV. Jeg kan ihvertfall installere den, men har ingen Samsung Smart TV å teste mot.

Merkelig... Denne Smart View Tab applikasjonen kan jeg installere.

Klarte å linke til feil på siste avsnitt.
https://play.google.com/store/apps/d....smartview.tab

Og nå er jeg forvirret? Fordi hvis jeg trykker på linken så kan jeg ikke installere.
Sitat av Marr Vis innlegg
Beste musikkavspiller til Android?

Prøvd mange og n7player er den beste hittil. Bortsett fra at den suger når man har mange sanger. Har nå 3000 sanger, og da er den ubrukelig, klarer ikke å laste inn alle album fort nok og den bare lagger, og det blir et rent helvete å bruke appen.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker PowerAmp på min S3 og er strålende fornøyd. Vet dog ikke hvordan den reagerer med såpass mange låter. Har vel ikke mer enn rundt 500 på min for øyeblikket.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tror det er Smart View Tab du tenker på. Den appen er ihvertfall inkompatibel med min Galaxy Tab 2 7". Noe Samsung forklarer i beskrivelsen av applikasjonen,


Remote appen skal iallefall fungere om du har en nyere Samsung TV. Jeg kan ihvertfall installere den, men har ingen Samsung Smart TV å teste mot.

Merkelig... Denne Smart View Tab applikasjonen kan jeg installere.

Klarte å linke til feil på siste avsnitt.
https://play.google.com/store/apps/d....smartview.tab

Og nå er jeg forvirret? Fordi hvis jeg trykker på linken så kan jeg ikke installere.
Vis hele sitatet...
Ah, okei.. Det var jævla trist. Det med Smart View altså. Rart om ingen kommer til å jukse til dette på et vis

Remote appen fungerer fint mellom min HTC og Samsung Smart-TV i såfall. Kjører på Android 4.
Du skal kunne installere Smart View Tab om jeg ikke tar helt feil, du bare går på en av linkene jeg sendte til den og så ser du på mer fra utvikler (til venstre på nettsiden) og trykker deg inn på Smart View Tab der.

Laster opp video for å vise.
http://www.youtube.com/watch?v=UdN6X...ature=youtu.be
Sist endret av Mkvarner; 14. oktober 2012 kl. 15:24.
Kort spørsmål: Oppdaterte min samsung S2, og nå klarer jeg ikke å ta "print screen" lengre, hva er den nye knappekombinasjonen for å gjøre det?
Gleder meg til nye nexus kommer Noen fler som skal ha den? Håper bare det ikke blir begrenset til 16gb lagring slik ryktene påstår!
Hvilken produsent? LG sin har ihvertfall blitt leaket en god del.

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Kort spørsmål: Oppdaterte min samsung S2, og nå klarer jeg ikke å ta "print screen" lengre, hva er den nye knappekombinasjonen for å gjøre det?
Vis hele sitatet...
Power + hjem knapp?
Heisann. Moren min skal ha seg mobil og valget står på en iPhone 4 til 2900kr eller en android mobil.

Krav: Ikke verdens minste skjerm da synet ikke er helt på topp.
Trenger heller ikke å være den beste mobilen på markedet da den bare skal brukes til meldinger, ringing, facebook og litt andre småting.
Hun vil helst ikke gi over 3500kr for den.
Må kunne kjøpes i en norsk nettbutikk eller fysisk butikk.

Hva kan dere anbefale ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Heisann. Moren min skal ha seg mobil og valget står på en iPhone 4 til 2900kr eller en android mobil.

Krav: Ikke verdens minste skjerm da synet ikke er helt på topp.
Trenger heller ikke å være den beste mobilen på markedet da den bare skal brukes til meldinger, ringing, facebook og litt andre småting.
Hun vil helst ikke gi over 3500kr for den.
Må kunne kjøpes i en norsk nettbutikk eller fysisk butikk.

Hva kan dere anbefale ?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hva slags mor du har, ønsker hun at alt skal være lett, eller med mange muligheter?

...Siden hun trenger hjelp til å finne mobil så går du for en iPhone.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Heisann. Moren min skal ha seg mobil og valget står på en iPhone 4 til 2900kr eller en android mobil.

Krav: Ikke verdens minste skjerm da synet ikke er helt på topp.
Trenger heller ikke å være den beste mobilen på markedet da den bare skal brukes til meldinger, ringing, facebook og litt andre småting.
Hun vil helst ikke gi over 3500kr for den.
Må kunne kjøpes i en norsk nettbutikk eller fysisk butikk.

Hva kan dere anbefale ?
Vis hele sitatet...
SAMSUNG GT-I8190 GALAXY S III MINI
Pris: 2 771 kr
Skjermstørrelse: 4" (ikke for stor, og heller ikke for liten - og samme størrelse som iPhone 5).

Jeg ville i hvertfall gått for denne om jeg skulle ha ny mobil i dag.
Hun har ikke så veldig stor interesse for å lære seg pc/mobil.
Nå har hun en ipad som hun så vidt klarer å bruke. Det gjør jo det litt lettere å kjøpe en iPhone, da det er samme greiene, bare mindre skjerm. Jeg har s3 og kan selvfølgelig lære android og iPhone.

Men iPhone 4 til samme pris har jo bedre specs en S3 mini.
Noen andre mobiler som kan være aktuelle ?
Sist endret av t_ben; 15. oktober 2012 kl. 22:10.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvilken produsent? LG sin har ihvertfall blitt leaket en god del.



Power + hjem knapp?
Vis hele sitatet...
Sånn gjorde jeg det før updaten, nå fungerer det ikke. :/
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den er for MMS

Ellers takk for hjelpen. Fikk fiksa det etter litt om og men. Måtte gjøre om gateway nr til onecall til en slags PDU kode. Legge inn den koden, og restarte tlf. Nå fungerer alt smertefritt

Når det gjelder de(n) nexusen(e) så er jo specsa deilige!! Eneste er dette med maks 16 gb. Burde ha 32 selv om jeg har hatt 16 gb på min galaxy nexus, og det har holdt fint

Btw... folk som vurderer ny mobil nå og ikke vil bruke mer enn 3000, så ville jeg ABSOLUTT anbefalt galaxy nexus. Jelly bean og stock android er vel kanskje det deiligste man får tak i
Jeg er på jakt etter en app til android som lar meg sette e-mail, sms og alle andre varslinger UTENOM innkommende anrop (og vekkerklokke) til lydløs når jeg f.eks er i ett møte, på jobb eller rett og slett bare sover.


Noen som vet av en slik app? gjerne med flere valgmuligheter også men får jeg mute på alle varslinger utenom innkommende anrop (og vekkerklokke) er jeg egentlig godt fornøyd.

Gjerne med tilhørende widget så alt jeg trenger å gjøre er å enable / disable appen.

Anyone?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg er på jakt etter en app til android som lar meg sette e-mail, sms og alle andre varslinger UTENOM innkommende anrop (og vekkerklokke) til lydløs når jeg f.eks er i ett møte, på jobb eller rett og slett bare sover.


Noen som vet av en slik app? gjerne med flere valgmuligheter også men får jeg mute på alle varslinger utenom innkommende anrop (og vekkerklokke) er jeg egentlig godt fornøyd.

Gjerne med tilhørende widget så alt jeg trenger å gjøre er å enable / disable appen.

Anyone?
Vis hele sitatet...
På de fleste Android telefoner kan du velge mellom flere "profiler".
Du kan lage forskjellige profiler via settings.
For å velge profil holder du inne tastelåsknappen.