Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1168
Anonym bruker
"Høflig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har nå begynt på lappen, men mangler vandellkontroll. Jeg ble tatt for å røyke cannabis for snart 2 år siden, da hadde jeg ikke lappen og kjørte ikke bil. Jeg har sluttet med det for lenge siden, vil det ha innvirkning da?
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har nå begynt på lappen, men mangler vandellkontroll. Jeg ble tatt for å røyke cannabis for snart 2 år siden, da hadde jeg ikke lappen og kjørte ikke bil. Jeg har sluttet med det for lenge siden, vil det ha innvirkning da?
Vis hele sitatet...
De kan ikke vite hvor lenge det er siden du sluttet hvis du ikke har tatt urinprøver. Kanskje må du vise til 6 mnd avhold før oppkjøring. Det enkleste er vel å ringe den rette instansen å høte.
Gå å be om en attest, lever den med søknaden din og så ta det derifra. Ikke spør, ikke lag nysgjerrighet. Bare la mølla gå sin glatte gang så er det ingen som kommer til å ense at det står noe om det.

Selv søkte jeg med samme punkt på attesten uten noe problem og det var ikke stort mer en 8mnd etter at jeg ble tatt for det.
Anonym bruker
"Høflig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Gå å be om en attest, lever den med søknaden din og så ta det derifra. Ikke spør, ikke lag nysgjerrighet. Bare la mølla gå sin glatte gang så er det ingen som kommer til å ense at det står noe om det.

Selv søkte jeg med samme punkt på attesten uten noe problem og det var ikke stort mer en 8mnd etter at jeg ble tatt for det.
Vis hele sitatet...
Det var godt å høre, kanskje det er en sjanse for at jeg slepper urinprøver da. Men jeg søkte elektronisk gjennom statens vegvesen, så jeg skal ikke levere søknaden fysisk, de får vell beskjed fra politiet selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var godt å høre, kanskje det er en sjanse for at jeg slepper urinprøver da. Men jeg søkte elektronisk gjennom statens vegvesen, så jeg skal ikke levere søknaden fysisk, de får vell beskjed fra politiet selv.
Vis hele sitatet...
Stemmer, Statens Vegvesen innhenter vandelssjekk selv.

Lykke til
Vær obs på at det ikke er sikkert du får beskjed i det hele tatt om du må ta urinprøver osv før oppkjøring. En kompis (drakk for mye natt til 17) og måtte ta en urinprøve oss lege før han fikkgodkjent attest, men de ga aldri beskjed om det før han ringte og spurte om den hadde blitt godkjent.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holder på med akkurat det samme. Søkte om førerkort for over 2 uker siden. Står fortsatt at jeg ikke kan bestille oppkjøring. Men jeg ble tatt med lappen. Så usikker