Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1313
En veldig god venn av meg er totalt avhengig av rivotril. Hvis vi er ute å drikker, tar han rivo. Hvis vi røyker hasj, tar han rivo.

Han har blitt konfrontert flere ganger, og sier alltid at han skal slutte.
Problemet er at det virker som det bare blir værre.

Hvordan kan jeg få han til å gi seg? Har noen her kjennskap til dette?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han må innse at folk rundt merker det mye bedre enn han selv. Når jeg knaska rivo var det liksom noe jeg hadde kontrollen på og jeg var liksom ikke så ille, men for alle andre hadde jeg allerede fått den nasale narkisstemmen og walken.

Det hjelper ikke å si slutt det der er dumt, man må si at man ikke kjenner igjen vedkommende i personlighet og endra seg med styggere hud og trekk, at man er bekymra og at man ikke aksepterer å bli utsatt for han rusa fordi han er en dust da, og kommer til å ende opp som narkis uten venner om han ikke stopper. Og neste gang han ringer rusa bare si bro du gir ingen mening når du er rusa, vi får snakkes seinere og at du står for det du sa om at du ikke kunne henge med han om han fortsetter å ruse seg. Neste gang han skal bare ta en rivo til ølen be han gi faen og si han ødelegger kvelden for resten, og at dere er lei at han driter i det i den feigingrusen sin.

Han må innse åssen det går ut over andre
Haha han må forstå at rivo er subutex light.
I vår gjeng griseruser vi vårs på det meste men rivo der går grensa
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har knasket den dritten av og på i 10+ år, masse av det. I stuka, obvious, uforsvarlige mengder. Og det har gått utover alle personlige forhold. Sitter her og tenker nå etter en lang diazepam taper, for hva i alle dager er det egentlig jeg driver med.
Slører og grøter til alt så jeg slipper å deale med hodet mitt som det er, slipper å i det hele tatt lære meg å deale med mitt eget hode.

Kan ikke snakke for alle, men i mitt tilfelle har det vært en billig pauseknapp og kontinuerlig feighet som bare har seila av gårde liksom. Har nyktra flere ganger, men det har alltid vært under eksternt press. Nå er det jeg som gjør det for meg. Helt brainfuck å møte psyken som den egentlig er etter så mye tid med vreng.

Men jo lenger det får fare, jo verre blir det for mange. Dancing with the devil only feels good until you stop to think about it.
Off benzo-abstinens er de verste som finnes. Skal han slutte med dette hvis han har brukt det over lengere tid må han trappe ned sakte men sikkert og ikke finne på å stoppe cold turkey da dette er livsfarlig. Hvor lenge har han spist rivotril, og har du en aning om hvor mange mg han tar om dagen?
halvveringstida fra helvette også...farlig