Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3109
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Jeg har røyket hasj cirka 40 ganger, cirka 35 av desse gangene har jeg blitt psykotisk mens jeg har vært høy, men blir megselv igjen etterpå. Hva er det som feiler meg?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eeehm. Slutt å røyke er svaret. Ferdig....
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutt å røyke, kjedelig hvis du ender opp med gjøre noe du vil angre på for resten av livet.
Bare fordi du vil bruke et "overvurdert" rusmiddel, finnes da sikkert mange andre rusmidler som ikke
gjør det psykotisk.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Altså, jeg blir ikke helt psykotisk, men en mild form for psykotisk. Blir helt vanlig, ikke redd og har kontakt med virkeligheten igjen når jeg er edru
"Det er hai ute i vannet, burde jeg svømme?"
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Altså, jeg blir ikke helt psykotisk, men en mild form for psykotisk. Blir helt vanlig, ikke redd og har kontakt med virkeligheten igjen når jeg er edru
Vis hele sitatet...
Røyker du videre kan det fort bli dagligdags... igjen, slutt å røyke, du vil ikke leve et liv i psykose. Har en søster som lever med det og du aner ikke hvor stort helvette det er. Du leker russisk rulett, ja det er kammere uten kuler, men om det smeller, så smeller det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Altså, jeg blir ikke helt psykotisk, men en mild form for psykotisk.
Vis hele sitatet...
Hva er det du legger i "mild form for psykotisk" da? Er ikke helt overbevist enda kan man si...
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor gidder du å røyke da?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du blir psykotisk av å røyke cannabis bør du legge det fra deg. Det er gjort en rekke studier på cannabis og Schizofreni, og cannabisbruk kan være en utløsende faktor for en person hvor sykdommen ligger latent. Gjør deg selv en tjeneste, hold din mentale helse i form. Kutt ut cannabisen.
Hjernene våre er forskjellige og reagerer forskjellig på rusmidler, det behøver ikke være noe feil med deg. Er også interressert i hva du opplever under disse psykosene. Det er forsåvidt mulig, men cannabis kan enkelt gi angst under rusen for noen. Angst kan virke litt som om en holder på å bli psykotisk. Det er flere med angstlidelser som først trodde det var påbegynnende schizofreni.
Det som feiler er att du fortsetter att toka når det tydligvis ikke er noe for deg.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hjernene våre er forskjellige og reagerer forskjellig på rusmidler, det behøver ikke være noe feil med deg. Er også interressert i hva du opplever under disse psykosene. Det er forsåvidt mulig, men cannabis kan enkelt gi angst under rusen for noen. Angst kan virke litt som om en holder på å bli psykotisk. Det er flere med angstlidelser som først trodde det var påbegynnende schizofreni.
Vis hele sitatet...
Det kan høres ut som det du beskriver. Men jeg tror på alt som folk sier til meg, uansett hvor dumt det er. Jeg kan tro på det så mye at jeg kan høre og se ting som ikke er der
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan høres ut som det du beskriver. Men jeg tror på alt som folk sier til meg, uansett hvor dumt det er. Jeg kan tro på det så mye at jeg kan høre og se ting som ikke er der
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener her, men uavhengig av hvilke diagnoser man kan stille, så er tydeligvis dette en effekt du opplever av cannabis. Dersom du er frisk ellers, så er det vel ingenting å bekymre seg for så lenge du slutter å røyke.
Så hva prøver du å oppnå? 35 av 40 ganger har du hatt det jævlig og du har forsatt?
Jeg må gratulere deg for at du driver på den måten.

Hva lurer du på? Kanskje du burde få kontroll på impulser og bruke hodet ditt neste gang, og tenke tilbake på de 35 av 40 gangene du har hatt det lite hyggelig?

Slutt å røyk.
Det er virkelig ikke å kødde med hvis du opplever det du forteller. Da må du ikke røyke, samme om du har aldri så lyst!
Du kan ende opp med å bli alvorlig syk...
Røyka fast i 2år, og slutta så og si etter det.. nu røykes f kanskje 1-3 ganger i måneden.. men i det siste, noie som faen om jeg ikke e med folk jeg er helt trygge på.. stusselig greier
Sitat av Gassfyltedager Vis innlegg
Røyka fast i 2år, og slutta så og si etter det.. nu røykes f kanskje 1-3 ganger i måneden.. men i det siste, noie som faen om jeg ikke e med folk jeg er helt trygge på.. stusselig greier
Vis hele sitatet...
Jeg har røyka i 10 år snart å opplevde dette for første gang for ca 4mnd siden. Er vell et kjent fenomen at dette med jevnlig røyking kan føre til psykiske problemer, å dette har jeg mer eller mindre begynt å kjenne på selv. skal sies jeg starta i en alder av 12år, og røyket veldig jevnlig siden.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du røyket hasj samtidig som du tok psykedelika eller empatogener? Da kan i alle fall slikt trigges. Opplevde det selv etter at jeg var så dum å røyke pot under en heftig trip. Hver påfølgende gang jeg røyket sativa pot ble det flashback, paranoia o.l..

For meg skjedde det bare med pot så workarounden var hasj. Innså til slutt at det var like greit å slutte tvert, riktignok av andre årsaker. Røyking er ikke så ufarlig som alle skal ha det til og det kan veldig fort skade psyken din.

Finn deg et annet rusmiddel om du må ruse deg. Høres ikke ut som om cannabis er for deg, det er ikke for alle og det er bare å innse.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du trigger dette for mye, kan du få store problemer med det. Noen mennesker er mer sårbar for psykose enn andre, ville latt vær hvis jeg var deg.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte å røyke da jeg var 15. Røykte nesten hver dag fra jeg var 19 til 29 år. Plutselig en dag kom noiaen og panikkanfallene.

Jævlig kjipt da jeg ikke liker rusfølelsen man får av alkohol.

Nå om dagen blir det kun brus eller kaffe om jeg skal kose meg noe ekstra, haha.

Savner den deilige følelsen av å være høy. Høre på musikk. Ha sex stein.

Har prøvd et par forsiktige trekk her og der, men vil nok aldri kjøpe weed og røyke på egenhånd igjen.

Ønsker aldri å oppleve noia/panikk-helvetet igjen.

Faen, er misunnelig på folk som aldri opplever dette og bare kan trucke videre.

Mulig jeg vil prøve igjen en vakker dag om 30 år eller noe når jeg er pensjonist og man kanskje kan spankulere ned på 7-11 og kjøpe seg noe greier med høyt CBD innhold
Hey yo. Det kan være mye som feiler deg.. eller det du røyker på. Jeg har hatt samme problemet som deg med milde psykoser og fortsatte også med å røyke etter var 50/50 sjangs for at det "gikk bra". Man vil så gjerne at det skal gå bra. Blir du sånn hele tiden mens du er påvirket, eller roer det seg når effekten begynner å avta? Blir du mildt psykotisk av kun ett trekk? Husker jeg måtte lære meg å ta til takke med ett eller to trekk.

Jeg har begynt å ta CBD-olje for angst generelt i hverdagen, og kan nå røyke igjen(!). Sjekk det ut. Det er gjerne høy andel thc kontra cbd i hasj om dagen, sies det?

Pass på huet ditt, det er ikke noe å kødde med som folk over her sier. Fordi jeg fortsatte å røyke på meg milde psykoser kom de tettere og lettere, også når jeg inntok andre rusmidler eller bare gikk en dag med for lite mat og søvn. Det er ikke kult. Det er ikke verdt det, og er ofte en lang vei tilbake for å reparere sånne skader. CBD-olje kan være en mulighet hvis du absolutt vil røyke. Hva med grønt? Hvordan påvrker det deg?
Så er du blandt dem som røyking ikke er noe for. Du kan utvikle kronisk psykisk lidelse om du fortsetter å røyke, så bare la vær!