Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 972
Jeg har expremintert med en del forskjellige øretelefoner oppgjennom tidene, og aldri vært kjempe fornøyd. Jeg har brukt alt fra store SONY telefoner som jeg mener gir for mye klang (ekko) i lydbildet, til å bruke apple sine øretelefoner som er crap, og blir ødelagt etter et par måneder. Jeg har til og med et par Scullcandy som jeg mener underpresterer i forhold til hva jeg forventet meg.
Så nå myser jeg etter et par nye, og snubblet over disse:
http://www.deal.no/produkt.cfm?id=112165
Er det noen her inne som er kvalifisert til å fortelle meg om det ville være et godt kjøp?
bruksområdet er ikke mer avansert enn å høre på musikk, men jeg er en freak på lydbilde, og blir lett irritert når det ikke svarer til hva jeg forventer meg.
er disse et bra kjøp?
AKG har relativt bra høretelefoner, men skal du først ha noe i den prisklassen så ville jeg gått for en av Koss`s dyrere modeller. Og som en tommelfinger regel skal du aldri gå for propper, de kan som regel aldri måle seg med større øretelefoner. Om du ikke går for SHURE propper.

Sjekk ut følgende merker og søk opp på reviews på øretelefoner du ønsker deg:

Sennheiser
Koss
Creative
Shure
ScullCandy (Men da skal du ha de større modellene, feks TI)

Er sikkert flere freaks her som kan nevne flere proffere modeller, men de jeg nevner er gode og relativt billige.
Apple sine øretelefoner er CRAP ja, og blir ødelagt fort. Men det AKG headsetet du har der ser ganske bra ut, absolutt verdt å prøve ut synes nå jeg Men er også enig i overnevnte her, du burde sjekke ut Koss sine før du tar noe endelig valg, har god erfaring med de
Sist endret av chanique; 14. januar 2008 kl. 00:35.
With its clear, well-balanced sound, the k 530 is an ideal entry model into the sophisticated world of hi-fi. It offers perfect sound reproduction over the entire frequency range. This model is our own hot tip as the future favorite in its class!

Product Features
XXL speakers with Varimotion diaphragms for incredibly accurate response
Easy-to-replace, washable ear pads
Self-adjusting headband for perfect fit
Gold-plated jack plug with screw-on adapter
Single cable for excellent comfort
Oxygen-free (99.99% OFC) cable for optimum audio quality

Det er stort sett de samme anmeldelsene over hele fjøla, lurer på om noen nett-journalister har brukt Copy+Paste
Sist endret av panserjohan; 14. januar 2008 kl. 00:41.
BOSE har enormt bra lyd, og leverer alltid bra i henhold til mine erfaringer.
For det som jeg ser på som veldig ålreit med disse, er at de ser ut til å levere god lyd, samt et rent og fint lydbilde. det er det jeg primært er ute etter. For å ta den mer overfladiske aproachen er de sinnsykt fine å da. Det er lettere å overbevise samboeren med et par "designer øretelefoner" til 1300 kr, framfor å kjøpe et par som ser helt ok ut. kan ikke argumentere med Easy-to-replace, washable ear pads, eller It offers perfect sound reproduction over the entire frequency range til henne. regner med de blir liggende fremme på stua, så de må se alrighte ut også.

Tråløse hodetelefoner har jeg ikke sansen for, de har jeg dårlig erfaring med.
Scullcandy synes jeg blir for fjortiss <-- men det er bare meg, hører de dyre modellene er sinnsykt gode.

Men! leste en plass at noen anbefalte en hodetelefon-forsterker til bruk med mp3 spiller? hve mener man med dette? De har en litt for høy impendance
jeg må ikke drasse rundt med en stor forsterker hehe?
Sist endret av panserjohan; 14. januar 2008 kl. 01:13.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenkte å dra opp denne tråden igjen isteden for å lage en ny.

Jeg er på jakt etter noen rimelige plugger å ha i ørene. De eneste kriteriene jeg har er at de skal være behagelige for øret, ha god lyd, også må de dempe lyd utenfra. Tenker på sånne med sugekopper av et slag. Usikker på hva de kalles.
jaG
Produktutvikler
Prøv Sennheiser CX 400. Pappa har disse og lyden er finfin, samt det følger med forskjellige ørestykker.

edit: Kanskje de ble litt for dyre. Du kan eventuelt prøve Koss Spark Plug. Billige og sperre mye av lyden ute.

Sitat av Silvercrest55
Kjøp heller Sennehiser HD215 de er jeg veldig fornøyd med en av de beste jeg har hatt
Vis hele sitatet...
Sitter faktisk med disse selv atm. Meget gode de ja, men som du ser så spør han om plugger til å ha i ørene, ikke headset.
Sist endret av jaG; 29. januar 2008 kl. 00:18.
Kjøp heller Sennehiser HD215 de er jeg veldig fornøyd med en av de beste jeg har hatt
Jeg bruker Denon AH - D1000 og er veldig fornøyd, clean og fin lyd, god bass.
Vet ikke noe om AKG sine, men disse er i samme prisklassen.
Sist endret av Joachimsen; 29. januar 2008 kl. 08:52.
Jeg kjøpte meg Denon AH-D1001. Disse er jeg meget fornøyd med, men de er ganske tune å drive, så om du skal få full futt så funker det desverre ikke med en n95 som jeg bruker som source. Har bare prøvd de på n95 og en vanlig cd spiller, på cd spillern ble det helt genial bass
et lite pluss til ved AH-D1001 er at det er 1,5meter kabel og ikke 3 som det pleier å være på denne type headset

Eller så er px200 et alternativ da dette koster halvparten (500kr), men kvaliteten på de er ikke så super, jeg har ødelagt/slitt ut 3 par nå.
Sist endret av telebohrian82; 29. januar 2008 kl. 09:29.