Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2762
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Nå som sommeren nærmer seg og jeg skal flytte hjem igjen har jeg tenkt til å kjøpe ny spille PC .
Jeg bruker PCen til spilling, Photoshop og vanlige ting som Internet, Skype, Spotify etc.
PCen skal jeg bygge selv.

Budsjettet mitt er på 8-10k. Gjerne så billig som mulig, men vil ikke at prisen skal påvirke ytelsen til PCen.
Jeg vil at PCen skal kunne dra BF3 på ultra rundt 60 fps. Også Watch Dogs og Day-Z Standalone på max når de spillene kommer.
Har skjermer, tastatur, mus og anlegg fra før av. Jeg har også HARDDISKER og en SSD fra før!
Jeg vil ikke at et kabinett med masse bling (vindu og lys etc).
Jeg vil at PCen skal være så stillegående som mulig, men vil gjerne slippe å bytte kjølepasta.
Bruker trådløst nettverk hjemme, har ikke mulighet til å bruke kabel. Vi har 70/10 nettverk og jeg vil utnytte dette best mulig(uten kabel..).

I min gamle PC har jeg et relativt "nytt" 560 ti kort. Vil det være bedre å kjøpe ett til og kjøre SLI istedenfor å kjøpe ett mye kraftigere(og dyrere) skjermkort?

Vil helst bestille fra Komplett, jeg har veldig god erfaring med dem.
Kan du bruke den strømforsyningen og kabinettet du har fra før?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av sweem Vis innlegg
Kan du bruke den strømforsyningen og kabinettet du har fra før?
Vis hele sitatet...
Kanskje kabinettet, er usikker. Bor egentlig ved Oslo, men er i Møre og Romsdal nå, så jeg får ikke sjekket.
Men strømforsyningen er 5 år gammel, som alle de andre komponentene, så jeg vil ha en ny og kraftigere.
Sist endret av PerPerPerPer; 1. mai 2013 kl. 16:47.
om du har kabinett, HDD og SSD, hadde jeg valgt å bruke penger på et radeon HD7970. Det er litt over 3000.- på komplett, så kan du kjøpe hovedkort, jeg anbefaler MSI Mpower. Prosessor: i5 3570k. Strømforsyning: Corsair AX 860 da ligger du på ca. 8000.- også kan du slenge med et nettverkskort og en cpu-kjøler om du skal overklokke.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snøørk Vis innlegg
om du har kabinett, HDD og SSD, hadde jeg valgt å bruke penger på et radeon HD7970. Det er litt over 3000.- på komplett, så kan du kjøpe hovedkort, jeg anbefaler MSI Mpower. Prosessor: i5 3570k. Strømforsyning: Corsair AX 860 da ligger du på ca. 8000.- også kan du slenge med et nettverkskort og en cpu-kjøler om du skal overklokke.
Vis hele sitatet...
Har ikke noen planer om å overklokke.
Er Radeon skjermkortene så gode da? Har hatt to Radeon kort som begge døde i løpet av to år.
Tenkte på et 680. Blir detr overkill eller er det en grei investering med tanke på at jeg ikke vil kjøpe PC igjen før om 4-5 år?
Har ikke overklokket før, vet ikke helt hva som er fordelen med det, men har hørt at det kan ødelegge noe, så jeg er ikke så veldig keen på det. Kunne du laget en Komplettliste med greiene for meg?
Sist endret av PerPerPerPer; 1. mai 2013 kl. 20:41.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Kunne du laget en Komplettliste med greiene for meg?
Vis hele sitatet...
Flink du er til og ikke gjøre en dritt selv!!!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av TriggerHappy Vis innlegg
Flink du er til og ikke gjøre en dritt selv!!!
Vis hele sitatet...
Har ikke så mye erfaring med det og vil være sikker på at jeg gjør det riktig første gangen siden jeg bruker så mye penger.
Hvorfor er du så sur?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av TriggerHappy Vis innlegg
Flink du er til og ikke gjøre en dritt selv!!!
Vis hele sitatet...
Hold dritten din for deg selv!

TS: Har ikke opplevd noen problemer med Radeonkort selv. HD7970 er et relativt bra kort, tror ikke du ville angret!
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Har ikke noen planer om å overklokke.
Er Radeon skjermkortene så gode da? Har hatt to Radeon kort som begge døde i løpet av to år.
Tenkte på et 680. Blir detr overkill eller er det en grei investering med tanke på at jeg ikke vil kjøpe PC igjen før om 4-5 år?
Har ikke overklokket før, vet ikke helt hva som er fordelen med det, men har hørt at det kan ødelegge noe, så jeg er ikke så veldig keen på det. Kunne du laget en Komplettliste med greiene for meg?
Vis hele sitatet...
Nvidia og AMD er rimelig like når det kommer til skjermkort. Du har nok bare vært uheldig. Når jeg skal anbefale skjermkort til noen så ser jeg ofte på hvilke spill de spiller. BF3 for eksempel kjører litt bedre på Nvidia kort enn AMD. AMD er generelt litt bedre enn Nvidia i mange andre spill. Driverne som er grunnen til dette.

Skal du for det meste spille vil et 670/7970 være et godt valg, mens om du driver med mye tung redigering kan 680 være noe å tenke på.

Du kan ødelegge ved å overklokke for mye, men er du forsiktig så skal det ikke være noe problem. Du får tross alt litt mer ytelse om du overklokker, noe som alltid er greit.
Hvis du likevel tenker at overklokking ikke er nødvendig så er det ikke noe poeng i å investere i mpower og i5-3570k. Da kan man heller gå for et rimeligere hovedkort og en i5-3570, så sparer du en god del.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Nvidia og AMD er rimelig like når det kommer til skjermkort. Du har nok bare vært uheldig. Når jeg skal anbefale skjermkort til noen så ser jeg ofte på hvilke spill de spiller. BF3 for eksempel kjører litt bedre på Nvidia kort enn AMD. AMD er generelt litt bedre enn Nvidia i mange andre spill. Driverne som er grunnen til dette.

Skal du for det meste spille vil et 670/7970 være et godt valg, mens om du driver med mye tung redigering kan 680 være noe å tenke på.

Du kan ødelegge ved å overklokke for mye, men er du forsiktig så skal det ikke være noe problem. Du får tross alt litt mer ytelse om du overklokker, noe som alltid er greit.
Hvis du likevel tenker at overklokking ikke er nødvendig så er det ikke noe poeng i å investere i mpower og i5-3570k. Da kan man heller gå for et rimeligere hovedkort og en i5-3570, så sparer du en god del.
Vis hele sitatet...
Er det mye forskjell mellom den uten og den med k? Ser at det bare er 100 kroner i prisforskjell, så hvis det faktisk utgjør en liten forskjell har jeg null problemer med det.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227#info
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760429#info
Det blir i så fall da dette hovedkortet og den prosessoren.

Hvilket av skjermkortene burde jeg velge? Ser at det er en ganske stor prisforskjell på de forskjellige produsentene:
http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=HD7970
Det koster også ca like mye som 680.

Hvis det hjelper så er det som regel TF2, BF3 og Minecraft jeg spiller fast. Hovedsaklig spiller jeg nesten bare FPS spill.
Husk at jeg ikke vil at prisen skal påvirke ytelsen til PCen.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er det mye forskjell mellom den uten og den med k? Ser at det bare er 100 kroner i prisforskjell, så hvis det faktisk utgjør en liten forskjell har jeg null problemer med det.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227#info
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760429#info
Det blir i så fall da dette hovedkortet og den prosessoren.

Hvilket av skjermkortene burde jeg velge? Ser at det er en ganske stor prisforskjell på de forskjellige produsentene:
http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=HD7970
Det koster også ca like mye som 680.

Hvis det hjelper så er det som regel TF2, BF3 og Minecraft jeg spiller fast. Hovedsaklig spiller jeg nesten bare FPS spill.
Husk at jeg ikke vil at prisen skal påvirke ytelsen til PCen.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal overklokke må du ha en egen kjøler til prosessoren. Overklokker man med stock kjøler er det lett å drite seg ut. Denne er blitt en legende og du kan da overklokke rimelig mye. Når man først går for et så dyrt hovedkort, er det greit å kunne overklokke en god del.
Eventuelt denne lukkede vannkjølingen. Du kan lese en test av den her. Du får da dritbra kjøling og muligheter for stor overklokk. OBS. kan bråke en god del på full guffe så å kjøpe noen nye vifter om det blir et problem kan være et tips. Kjøleren er også ganske så stor så smart å passe på at det er plass i kabinettet.

Prisen på skjermkort er ganske forskjellig avhengig av produsent pga ulike kjølere/komponenter og fabrikkoverklokking. Er ikke så himla stor forskjell på de ulike, god ytelse får du uansett. Virker som om maskinen i hovedsak kommer til å bli brukt til spilling, så da anbefaler jeg denne 670'en.
Sist endret av Marr; 1. mai 2013 kl. 22:27.
Hvor mange skjermer har du egentlig, om du har mange skjermer ville jeg gått for et skjermkort med 3gb eller mer minne
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Hvis du skal overklokke må du ha en egen kjøler til prosessoren. Overklokker man med stock kjøler er det lett å drite seg ut. Denne er blitt en legende og du kan da overklokke rimelig mye. Når man først går for et så dyrt hovedkort, er det greit å kunne overklokke en god del.
Eventuelt denne lukkede vannkjølingen. Du kan lese en test av den her. Du får da dritbra kjøling og muligheter for stor overklokk. OBS. kan bråke en god del på full guffe så å kjøpe noen nye vifter om det blir et problem kan være et tips. Kjøleren er også ganske så stor så smart å passe på at det er plass i kabinettet.

Prisen på skjermkort er ganske forskjellig avhengig av produsent pga ulike kjølere/komponenter og fabrikkoverklokking. Er ikke så himla stor forskjell på de ulike, god ytelse får du uansett. Virker som om maskinen i hovedsak kommer til å bli brukt til spilling, så da anbefaler jeg denne 670'en.
Vis hele sitatet...
Ah, sweet! Takk! Tror nok jeg tar vifta.
Hva slags strømforsyning burde jeg gå for?
Er det noen forskjell på RAM-brikker eller er det bare å kjøpe noen random? (Skal ha 6 GB)

Sitat av Snøørk Vis innlegg
Hvor mange skjermer har du egentlig, om du har mange skjermer ville jeg gått for et skjermkort med 3gb eller mer minne
Vis hele sitatet...
To skjermer. En 1920x1200 og en 1900x1080.
Sist endret av PerPerPerPer; 1. mai 2013 kl. 22:37.
Sitat av Snøørk Vis innlegg
Hvor mange skjermer har du egentlig, om du har mange skjermer ville jeg gått for et skjermkort med 3gb eller mer minne
Vis hele sitatet...
Enig i denne, har gått ut ifra at du bare kjører 1 skjerm. Skal du ha mer enn 1 skjerm ville jeg kanskje vurdert et kort med mer minne, 7970 er nok bedre valg da.

Jeg ville gått for dette monsteret. De har den ikke på komplett, så da må du nesten bestille fra en annen nettbutikk. (Ville uansett sjekket ut dustinhome, generelt billigere og de har kortet inne.) http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker

Fiksa en handleliste
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...0-06CB318F71AC
Ah, sweet! Takk! Tror nok jeg tar vifta.
Hva slags strømforsyning burde jeg gå for?
Er det noen forskjell på RAM-brikker eller er det bare å kjøpe noen random? (Skal ha 6 GB)
Vis hele sitatet...
Vifta er super!! MEN den er megasvær så sørg for å ha et greit stort kabinett.
AX - serien til Corsair er nais, tenker at ax860 holder i massevis.
Hvorfor 6? (litt uvanlig) Minne er forsåvidt det samme så lenge du holder deg til 1600mhz noe sånt som dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

Edit. tror ikke hovedkortet støtter 3-way minne engang, det vil si 3 minnebrikker med 2gb hver.
Sist endret av Snøørk; 1. mai 2013 kl. 22:50.
Ville gått opp til 8gb vist du skal bruke så mykje på den og i tillegg ikkje vil oppgradere på ein stund.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Greit, da går jeg for 8 GB RAM også

Da ligger det på oppimot 10 000 kroner, disse delene fra komplett + skjermkortet fra dustin.

Kan dere finne et nøytralt kabinett som alle komponentene vil passe i, og som er så billig som mulig?
Begynner å bli noe som jeg kan bestille nå, noen innvendinger?
Er strømforsyningen i overkant god/dyr eller akkurat hva jeg trenger?
hvorfor ikke bestille skjermkortet fra komplett, så slipper du dobbel frakt
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snøørk Vis innlegg
hvorfor ikke bestille skjermkortet fra komplett, så slipper du dobbel frakt
Vis hele sitatet...
De har det ikke på lager, står de kanskje får det inn 30 juni.. Kommer til å bestille PCen innen to uker så jeg gidder ikke vente.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Greit, da går jeg for 8 GB RAM også

Da ligger det på oppimot 10 000 kroner, disse delene fra komplett + skjermkortet fra dustin.

Kan dere finne et nøytralt kabinett som alle komponentene vil passe i, og som er så billig som mulig?
Begynner å bli noe som jeg kan bestille nå, noen innvendinger?
Er strømforsyningen i overkant god/dyr eller akkurat hva jeg trenger?
Vis hele sitatet...
Etter min mening er strømforsyningen i overkant dyr, men den er til gjengjeld veldig god og vil kjøre maskina di uten problemer selv med senere oppgraderinger av skjermkort og massiv overklokking.

Jeg ville nok gått for noe alla denne. Og Fractal design define R4 som kabinett. De har med vindu på dustinhome om du er fan av det.

Hvis du egentlig gir faen i hvordan maskinene ser ut på innsiden ville jeg funnet meg en strømforsyning som ikke er modulær, så sparer du en god del kroner.

Det skal være mulig å finne alle delene på dustinhome, så slipper du å bestille fra to steder.
Edit: Dustinhome er billigere også
Edit2: Dreit meg ut på lista fra komplett istad. Glemte prosessor. Skal se om jeg kan lage en liste med alt fra dustin.
Sist endret av Marr; 1. mai 2013 kl. 23:31.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Etter min mening er strømforsyningen i overkant dyr, men den er til gjengjeld veldig god og vil kjøre maskina di uten problemer selv med senere oppgraderinger av skjermkort og massiv overklokking.

Jeg ville nok gått for noe alla denne. Og Fractal design define R4 som kabinett. De har med vindu på dustinhome om du er fan av det.

Hvis du egentlig gir faen i hvordan maskinene ser ut på innsiden ville jeg funnet meg en strømforsyning som ikke er modulær, så sparer du en god del kroner.

Det skal være mulig å finne alle delene på dustinhome, så slipper du å bestille fra to steder.
Edit: Dustinhome er billigere også
Edit2: Dreit meg ut på lista fra komplett istad. Glemte prosessor. Skal se om jeg kan lage en liste med alt fra dustin.
Vis hele sitatet...
Driter i hvordan den ser ut på innsiden og er ikke keen på noe vindu
Blir nok ikke noe overklokking, kanskje senere, men ikke gå ut ifra det.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Driter i hvordan den ser ut på innsiden og er ikke keen på noe vindu
Blir nok ikke noe overklokking, kanskje senere, men ikke gå ut ifra det.
Vis hele sitatet...
http://puu.sh/2KZp8.png
Meget overklokkingsvennlig, så om du ikke gjør det er det litt waste av penger, kunne fått en maskin med lik ytelse uten overklokk for et par lapper mindre.

Hvis du er sikker på at du ikke skal overklokke så driter du i mpower og går for billigste med lga1155 og dropper kjøleren. evnt driter man i k'en i i5-3570 også.
Sist endret av Marr; 1. mai 2013 kl. 23:52.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
http://puu.sh/2KZp8.png
Meget overklokkingsvennlig, så om du ikke gjør det er det litt waste av penger, kunne fått en maskin med lik ytelse uten overklokk for et par lapper mindre.

Hvis du er sikker på at du ikke skal overklokke så driter du i mpower og går for billigste med lga1155 og dropper kjøleren. evnt driter man i k'en i i5-3570 også.
Vis hele sitatet...
Da må jeg nesten spørre hva fordelen med overklokking er, siden det er så mye fokus på det. Kanskje det er noe jeg burde gjøre.
Kan du linke til listen du lagde?
Da må du nesten sende meg e-post på PM, etter det jeg kan se finnes det ingen funksjon i dustinhome sitt system for å dele lister med link, bare over mail.

Fordelen med overklokking er høyere ytelse. Kommer jo såklart ann på hva du driver med, så det er vanskelig å estimere hvor mye mer ytelse du vil få ved overklokking. Si du rendrer ett eller annet da, og prosessoren kjører 100%, da vil en overklokk kanskje gjøre at rendringen tar f.eks 10% kortere tid. (Hvor mye raskere blir jo da bestemt av hvor mye du overklokker)

Edit: husk at du også kan overklokke skjermkortet også
Sist endret av Marr; 2. mai 2013 kl. 00:06.
Jeg tror ikke at du kan kjøre med de rammene i oppsette ditt Marr. Tror de kommer til å krasje sammen med kjøleren, NH D14.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Jeg tror ikke at du kan kjøre med de rammene i oppsette ditt Marr. Tror de kommer til å krasje sammen med kjøleren, NH D14.
Vis hele sitatet...
Jo, kan nok det
http://puu.sh/2L0aq.png
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Da må du nesten sende meg e-post på PM, etter det jeg kan se finnes det ingen funksjon i dustinhome sitt system for å dele lister med link, bare over mail.

Fordelen med overklokking er høyere ytelse. Kommer jo såklart ann på hva du driver med, så det er vanskelig å estimere hvor mye mer ytelse du vil få ved overklokking. Si du rendrer ett eller annet da, og prosessoren kjører 100%, da vil en overklokk kanskje gjøre at rendringen tar f.eks 10% kortere tid. (Hvor mye raskere blir jo da bestemt av hvor mye du overklokker)
Vis hele sitatet...
Det blir nok veldig lite rendring her i gården. Tyngste som kommer til å skje er spilling + bankgrusprosesser. (Spotify, Skype, Mozilla, BitTorrent).
Hvor mye billigere blir det hvis jeg går for en løsning hvor jeg ikke skal bruke overklokking? Vil fortsatt ha det samme ut av PCen.

Trenger jeg å kjøpe to av den viften hvis jeg går for R4 kabinettet?
Sitat av Marr Vis innlegg
Jo, kan nok det
http://puu.sh/2L0aq.png
Vis hele sitatet...
Ahh okey
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det blir nok veldig lite rendring her i gården. Tyngste som kommer til å skje er spilling + bankgrusprosesser. (Spotify, Skype, Mozilla, BitTorrent).
Hvor mye billigere blir det hvis jeg går for en løsning hvor jeg ikke skal bruke overklokking? Vil fortsatt ha det samme ut av PCen.

Trenger jeg å kjøpe to av den viften hvis jeg går for R4 kabinettet?
Vis hele sitatet...
Overklokking kan for all del komme godt med i spill også. CPU og GPU krevende spill har ikke noe imot litt ekstra kraft for å få fler FPS.

Røffly 1,5-2k mindre kommer et oppsett uten overklokking medtenkt på.

Fler vifter er ikke nødvendig, men om du skulle overklokke mye så kan kanskje et par vifter være gode å ga for å skape ekstra god luftflyt i kabinettet.
Sist endret av Marr; 2. mai 2013 kl. 00:14.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Marr Vis innlegg
Jo, kan nok det
http://puu.sh/2L0aq.png
Vis hele sitatet...
Njaaa... Det er veldig lavt under den kjøleren, og selvom Noctua sier det, har jeg litt vanskeligheter med å forestille meg at rambrikker med kjøler får plass,
Ville vært litt forsiktig der, og hvertfall trippelsjekket.
Mine "low profile" brikker går under med noen få mm klaring.
om du absolutt ikke planlegger å overklokke i fremtiden så kan du droppe vifta og kjøpe et billigere hovedkort. eventuelt droppe k'en på prosessoren, du kan da kjøpe så høy RAM som du vil. Om du går får den lista som er satt opp så må du nok kjøpe lavere RAM.
Kan nevne at adm a-serien cpuer og amd gpuer jobber veldig bra ilag mtp at både den integrerte gpuen i cpuen og skjermkortet du kjøper vil jobbe ilag.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Njaaa... Det er veldig lavt under den kjøleren, og selvom Noctua sier det, har jeg litt vanskeligheter med å forestille meg at rambrikker med kjøler får plass,
Ville vært litt forsiktig der, og hvertfall trippelsjekket.
Mine "low profile" brikker går under med noen få mm klaring.
Vis hele sitatet...
Hvilke brikker har du?

Hvis man ser i denne tråden så ser man at et par brikker av ripjaws x passer under. Disse er da 40 mm / 1.58 inch høye.

På nettsiden til noctua står det at minnebrikker over 44mm ikke vil passe. Lenger ned står det at brikkene skal passe. Brikkene jeg linket til er 46mm høye så da vil de nok ikke passe :/ De passer derimot om man tar vekk varmesprederen, men da kan man like godt kjøpe noen andre brikker.

Du kommer ikke til å merke noen forskjell uansett hvilken ram du velger.
forslag: http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Overklokking kan for all del komme godt med i spill også. CPU og GPU krevende spill har ikke noe imot litt ekstra kraft for å få fler FPS.

Røffly 1,5-2k mindre kommer et oppsett uten overklokking medtenkt på.

Fler vifter er ikke nødvendig, men om du skulle overklokke mye så kan kanskje et par vifter være gode å ga for å skape ekstra god luftflyt i kabinettet.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg heller at jeg går for den dyre løsningen. Det skal jo være et setup som skal være bra i en god tid framover!
Det jeg tenkte med viftene var at det sto at det fulgte med to vifter med kabinettet, og jeg tenkte jeg måtte bytte ut disse med den/de jeg kjøper.
Sist endret av PerPerPerPer; 2. mai 2013 kl. 14:35.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Da tror jeg heller at jeg går for den dyre løsningen. Det skal jo være et setup som skal være bra i en god tid framover!
Det jeg tenkte med viftene var at det sto at det fulgte med to vifter med kabinettet, og jeg tenkte jeg måtte bytte ut disse med den/de jeg kjøper.
Vis hele sitatet...
Åja, nei, viften som er lagt til i lista er bare til prosessoren. Viftene som følger med i kabinettet er kun for å få luft inn og ut av kabinettet.
den vifta som er på lista skal oppå prosessoren din. Jeg vil anbefale på det sterkeste å se en "how to build a computer" video på youtube
Sitat av Marr Vis innlegg
Da må du nesten sende meg e-post på PM, etter det jeg kan se finnes det ingen funksjon i dustinhome sitt system for å dele lister med link, bare over mail.
Vis hele sitatet...
Send mailen til deg selv og post linken her
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Send mailen til deg selv og post linken her
Vis hele sitatet...
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...9dbcfe6099d49e