Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1678
Er det noen som vet hvordan? har planer om å kjøpe ett par skjermer til, og da blir det litt dårlig plass på pulten. Er det noen som har noen ide om det er mulig å kjøpe ett eller annet jeg kan koble til laptopen slik at jeg ikke må lukke den opp? En slags for for knapp jeg bare kan ha på pulten. evt. en enkel måte å lage dette?

Ett spm. er det mulig å få pcen til å registreree tastaturet mitt når jeg starter datan? Nå må jeg åpne lokket dersom jeg må trykke på 'Start windows på vanelig måte'. Kan jeg gjøre slik at den leser usb portene elns før dette? Slik som på stasjonære?
Sist endret av Lorenzo; 5. april 2013 kl. 18:57.
Hva med å bruke dvale funksjon? Da "vekker" du laptopen med ett tastetrykk....
Sist endret av TriggerHappy; 5. april 2013 kl. 19:01.
Hvorfor ikke bare bruke standby funksjonen? Da går den på når du trykker på USB tastaturet.
Sist endret av TheWaveable; 5. april 2013 kl. 19:03.
Sitat av TriggerHappy Vis innlegg
Hva med å bruke dvale funksjon? Da "vekker" du laptopen med ett tastetrykk....
Vis hele sitatet...
Det er jo delvfølgelig mulig. men det enkleste hadde vært en slags knapp jeg kunne lage/kjøpe.
Hvorfor er det det enkleste når du allerede har en dvale/standby funksjon? :P
Dockingstasjon?
Hva med å prøve å lage noe tilsvarende dette her? Som kan ligge imellom lokket og resten av laptopen.

http://www.tentaclehaven.com/mekanisme.png
Sitat av TheWaveable Vis innlegg
Hvorfor er det det enkleste når du allerede har en dvale/standby funksjon? :P
Vis hele sitatet...
Fordi dersom jeg går ifra min datamaskin i mere enn, idk. Så skrur den seg ikke på ved ett tastetrykk. Jeg må åpne lokket en tur fyst.

Dock hadde vært perf. det, men med Asus G75VW funker det ikkje :/
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Fordi dersom jeg går ifra min datamaskin i mere enn, idk. Så skrur den seg ikke på ved ett tastetrykk. Jeg må åpne lokket en tur fyst.

Dock hadde vært perf. det, men med Asus G75VW funker det ikkje :/
Vis hele sitatet...

Grunnen til at den ikke kommer på med en gang er fordi standard HDD på den maskinen (Og G74 forsåvidt) er "grønn" og vil fucke seg i den situasjonen. Anbefaler og bytte til 256 GB SSD istedenfor, Laptopen blir et helt annet beist.
Haha! Vet du hva! Det er ett beist allerede. Sitter 120GB Samsung 840 der
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Fordi dersom jeg går ifra min datamaskin i mere enn, idk. Så skrur den seg ikke på ved ett tastetrykk. Jeg må åpne lokket en tur fyst.

Dock hadde vært perf. det, men med Asus G75VW funker det ikkje :/
Vis hele sitatet...
ah, sjønner
du må ikke åpne lokket hvis du setter strøminnstillingene til ikke å slå av pcen når lukket klappes igjen. Deretter aktiverer du dvalefunksjonen. Da vil du vel kunne bruke bruke dvaleknappen til å slå av å på pcen på de fleste USB tastatur vil jeg tro.
Sitat av Guttelim Vis innlegg
du må ikke åpne lokket hvis du setter strøminnstillingene til ikke å slå av pcen når lukket klappes igjen. Deretter aktiverer du dvalefunksjonen. Da vil du vel kunne bruke bruke dvaleknappen til å slå av å på pcen på de fleste USB tastatur vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Dvaleknapp..? G510?
hvis du vil gjøre noe litt fancy kan du jo poppe av toppen av laptopen, å erstatte den originale knappen med noe med lengre ledning, som du kan feste ett sted rundt pulten dog vil ikke laptopen være veldig portabel lenger hvis man ikke kan ta med knappen
Dvalefunksjonen? Vil føre til sluggish maskin som trenger restart etter 1 uke.
Njaa, vi får se hvordan det går. Har fått noen tips nå så da. Skjekker om jeg evt bare kan flyttr den litt lengre ut elns.