Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2182
Hva synes dere om Microsoft Surface? Vurderer å kjøpe en Pro-versjon selv, mest på grunn av tastaturet og full windows-versjon.

http://www.microsoft.com/Surface/en-US
Er sålangt veldig imponert over Surface. Vurderer selv RT-versjonen. Liker godt touch-coveret og kick-standen, i tillegg til Office-pakka som følger med gjør det at man kan få brukt det til noe produktivt. Hadde egentlig bestemt meg for Galaxy Note 10.1 til studiene, men synes Microsoft virkelig har kommet med noe spennende her. Selvfølgelig begrenset utvalg av Apps akkurat nå, men så lenge de største som Fb, Twitter, Whatsapp og Spotify kommer rimelig kjapt er jeg fornøyd. Litt synd at de ikke lanserer i flere land, men regner med at det skal være mulig å skaffe etterhvert uansett.
Noen som har hørt noe om når denne lanseres i Norge? Kommer helt klart til å kjøpe denne selv, for å se hvordan skjermstørrelsen vil fungere til studier. Savner å ha et nettbrett jeg kan surfe på og skrive korte notater på. Da mener jeg at Surface er perfekt iforhold til iPad og andre Android nettbrett. Etter min mening er Surface overlegen på alle måter, og liker veldig godt synkroniseringen og Skydrive.
Surface RT har vel release i morgen 26.10.12... Men som de fleste forumer sier er det lurt å vente på win 8 edition, som ikke har en release dato ennå.
Har nå bestilt fra Microsoft Store i Tyskland, og dette gikk smertefritt. Kortet ble trukket 479 EUR og ser ut som om de har tatt bort den tyske momsen og lagt til den norske, men skal ikke si dette for sikkert.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg har ihvertfall veldig lyst på en
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Har nå bestilt fra Microsoft Store i Tyskland, og dette gikk smertefritt. Kortet ble trukket 479 EUR og ser ut som om de har tatt bort den tyske momsen og lagt til den norske, men skal ikke si dette for sikkert.
Vis hele sitatet...
Ser flere andre nordmenn har gjort det samme med hell. Jeg studerer i Spania, og lurer på om jeg skal prøve å bestille via den tyske Microsoft siden selv. Det bør vel gå relativt smertefritt ettersom begge er i EU?
Sitat av Allure Vis innlegg
Ser flere andre nordmenn har gjort det samme med hell. Jeg studerer i Spania, og lurer på om jeg skal prøve å bestille via den tyske Microsoft siden selv. Det bør vel gå relativt smertefritt ettersom begge er i EU?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg tro, så lenge du får til å sette leveringsadresse til Spania.
Lurer på å kjøpe denne selv. Erstatte iPad 1en med den. Men så en review på YouTube, der det ble sagt at pga formfaktoren så var den litt rar som tablet, og litt rar som laptop. Og laptop har jeg, og hvis den bare blir "awkward" som tablet så ble jeg litt skeptisk. Hvis den blir for stor som tablet, så passer det ikke mitt behov.

I tillegg så virka den den litt sluggish i preformance. Så ja, jeg vet ikke helt. Den er interresant men likevel. Har en kamerat som har kjøpt den fra USA og venter på den nå, så jeg må nesten teste den litt
Sitat av trauMa Vis innlegg
Lurer på å kjøpe denne selv. Erstatte iPad 1en med den. Men så en review på YouTube, der det ble sagt at pga formfaktoren så var den litt rar som tablet, og litt rar som laptop. Og laptop har jeg, og hvis den bare blir "awkward" som tablet så ble jeg litt skeptisk. Hvis den blir for stor som tablet, så passer det ikke mitt behov.

I tillegg så virka den den litt sluggish i preformance. Så ja, jeg vet ikke helt. Den er interresant men likevel. Har en kamerat som har kjøpt den fra USA og venter på den nå, så jeg må nesten teste den litt
Vis hele sitatet...
Formfaktoren er jo bedre enn iPad? 16:9 er jo langt bedre til film, samt at du kan f.eks ha mail i ene siden og se film eller surfe. Du kan ha kalkulatoren oppe på ene siden for så å surfe eller skrive et dokument samtidig. Genialt? Ja!

Sluggish i performance? Tviler på at nVidia Tegra 3 er særlig sluggish, prøvd flere Android brett med det, og de er ikke sluggish. Windows RT er lettere å kjøre enn Android, derfor tviler jeg. Jeg får min Surface i neste uke, så kan gi mer tilbakemelding da Men utifra de anmeldelsene på Youtube så ser det ut som om Surface er raskt, og etter min mening er den genial.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Formfaktoren er jo bedre enn iPad? 16:9 er jo langt bedre til film, samt at du kan f.eks ha mail i ene siden og se film eller surfe. Du kan ha kalkulatoren oppe på ene siden for så å surfe eller skrive et dokument samtidig. Genialt? Ja!

Sluggish i performance? Tviler på at nVidia Tegra 3 er særlig sluggish, prøvd flere Android brett med det, og de er ikke sluggish. Windows RT er lettere å kjøre enn Android, derfor tviler jeg. Jeg får min Surface i neste uke, så kan gi mer tilbakemelding da Men utifra de anmeldelsene på Youtube så ser det ut som om Surface er raskt, og etter min mening er den genial.
Vis hele sitatet...
Vel hvis du ser denne reviewen fra TheVerge, så skjønner du hva jeg mener. Han sier akuratt det samme som jeg skriver egentlig. Har jo ikke testet den selv, men utifra det jeg så i videoen så ble jeg ikke overbevist.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Vel hvis du ser denne reviewen fra TheVerge, så skjønner du hva jeg mener. Han sier akuratt det samme som jeg skriver egentlig. Har jo ikke testet den selv, men utifra det jeg så i videoen så ble jeg ikke overbevist.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke TheVerge den beste kilden, da de er veldig Apple. Det er vanskelig å finne en anmelder som ikke er "fanboy", men utifra flere tester så skryter de veldig av at Surface er rask og responsiv. Eneste som kan være tregt er Office pakken, men dette kan bli forbedret med en oppdatering.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Nå er ikke TheVerge den beste kilden, da de er veldig Apple. Det er vanskelig å finne en anmelder som ikke er "fanboy", men utifra flere tester så skryter de veldig av at Surface er rask og responsiv. Eneste som kan være tregt er Office pakken, men dette kan bli forbedret med en oppdatering.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg veldig Apple selv da, så for min del var dette interessant, nettopp fordi jeg må se hvorfor jeg skal kjøpe den istedenfor en ny iPad. Men man ser jo i videoen at enkelte av first party appene har lang loadingtid, men kjører greit når de først er åpne.

Men jeg skal ikke nekte for at den frister likevel, fordi den _er_ interresant. Så du skal ikke se bortifra at jeg endrer mening når jeg får testet den. Har jo brukt windows phone 7 litt, og det er jo utvilsomt veldig nice. Så 8 RT er absolutt et OS jeg er interresert i og har lyst til å teste.

EDIT: Kan ikke du legge ut noen linker av de filmene du har sett/artikklene du har lest?
Sist endret av trauMa; 2. november 2012 kl. 12:20.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Nå er jeg veldig Apple selv da, så for min del var dette interessant, nettopp fordi jeg må se hvorfor jeg skal kjøpe den istedenfor en ny iPad. Men man ser jo i videoen at enkelte av first party appene har lang loadingtid, men kjører greit når de først er åpne.

Men jeg skal ikke nekte for at den frister likevel, fordi den _er_ interresant. Så du skal ikke se bortifra at jeg endrer mening når jeg får testet den. Har jo brukt windows phone 7 litt, og det er jo utvilsomt veldig nice. Så 8 RT er absolutt et OS jeg er interresert i og har lyst til å teste.

EDIT: Kan ikke du legge ut noen linker av de filmene du har sett/artikklene du har lest?
Vis hele sitatet...
MobileTechReview video

Engadget

BGR

MobileTechReview går igjennom det meste og viser en del. Hva TheVerge har gjort med Surfacen vet jeg ikke, men skal ikke forundre meg at det er første gangen de åpner programmene, og at de må oppdatere seg. Microsoft Store tar jo litt tid å åpne, da den må hente ut informasjon fra nettet. Mail klienten, IE og alt annet virker å være veldig kjapt.
Den ser veldig interessant ut, så jeg tror jeg venter med kjøp av ipad til jeg ser hvordan denne funker.
Noen som har noen kredible kilder til hvorvidt det vil gå an å kjøre linux på dem?
Etter det jeg kan finne skal det ikke være så vanskelig å komme seg rundt boot loaderen for å få lagt det det inn, men har ikke sett noe om hvordan det vil oppføre seg.
En ressursgjerrig distro som Xfce burde forhåpentligvis gå an å kjøre problemfritt, da vil jeg ikke være i tvil lenger.
var også interessert i pro utgaven, men Windows kommer aldri med release dato... Ble lei av å vente og gikk til innkjøp av en Samsung 500t med ordentlig win8. Den har ikke kommet ut i Norge ennå, kjøpte min selv i Tysland, til 699,- denne kan du også kjøpe tastatur til, full usb og 11,6" skjerm.... veldig fornøyd

http://www.samsung.com/us/computer/t...XE500T1C-A01US
Sist endret av TriggerHappy; 2. november 2012 kl. 21:33.