Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 623
Hei. Jeg lurer på hva som er de beste metodene for å gjøre at et domene du eier, ikke er knyttet opp til deg, med noe personlig info.

Jeg driver en webside som er spesielt utsatt, både fra myndigheter(Ikke Norske, men av typen som ikke er like hyggelige) og private aktører. Kan dessverre ikke gi noe mer info om det på fora nå som vi har DLD i Norge.

Da jeg kjøpte domenet, brukte jeg falsk informasjon, men betalte med et kredittkort som kan knyttes til meg. Etter det har jeg overført domenet til en annen konto. Jeg slettet domenet fra den nye kontoen etter en stund, og skulle kjøpe det tilbake med en gang det ble tilgjengelig igjen. Dessverre tok det lengre tid en jeg kunne vente, og jeg brukte recover expired domain fra den samme kontoen - og kjøpte tilbake domenet. Denne gangen brukte jeg et prepaid visa kort, og selvfølgelig falsk info.

Derfor er jeg litt usikker på hva slags info GoDaddy har lagret om meg nå. Da jeg har overført domenet til en annen konto, lat det expire, og kjøpt det tilbake.

1. Hva slags info lagrer GoDaddy om domenet? Da det har blitt kjøpt tilbake, har de lagret både det nylige, og det forrige, kortet knyttet opp mot meg?

2. Om jeg vil ta tiltak for å gjøre meg så sikker som mulig; hva kan det være? Off shore domain registar? Off shore hosting?

3. Om jeg bytter til en offshore doman registar som setter anonymitet høyt; er informasjonen min lagret i noen andre databaser søkelige for myndigheter eller andre aktører? Vil GoDaddy slette infoen min, eller kunne gi noe info, da domenet ikke lengre er hostet/eid hos/av dem?
Du har hvertfall misforstått DLD, såvidt meg bekjent, men ok.

Det må du høre med GoDaddy om. Det skal stå hvilke kredittkort de har lagret per i dag på din konto. Om de kan backlogge, det aner jeg ikke, så det må du høre med dem om.

Offshore kjøpt med prepaid card burde sikre deg greit. Men man skal jo ikke nødvendigvis være rakettforsker for å knytte et unikt domene tilbake til deg.

Nå vet jeg ikke hvilke navn du har brukt tidligere feks, men hvis du på et tidspunkt har brukt din reele identitet under registrering er det flere tjenester som logger whois-resultat og tilbyr gir ut historisk data.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Du har hvertfall misforstått DLD, såvidt meg bekjent, men ok
Vis hele sitatet...
Det er mulig. De fleste sikkerhetstiltakene jeg tar er overflødige. Men av og til er det bedre og være paranoid enn å gjøre slurvefeil.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Det må du høre med GoDaddy om. Det skal stå hvilke kredittkort de har lagret per i dag på din konto. Om de kan backlogge, det aner jeg ikke, så det må du høre med dem om.
Vis hele sitatet...
GoDaddy gir ikke ut informasjon. Jeg har selvfølgelig ikke denne informasjonen lagret i kontoen, men jeg lurer på om de backtracker den - selv etter jeg har overført til en annen konto, slettet domenet, og kjøpt det tilbake med et sikkert bankkort.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvilke navn du har brukt tidligere feks, men hvis du på et tidspunkt har brukt din reele identitet under registrering er det flere tjenester som logger whois-resultat og tilbyr gir ut historisk data.
Vis hele sitatet...
Det er greit å vite. Ja, jeg har brukt identifiserende informasjon første gang jeg kjøpte domenet, i form av bank kort, men det blir iallefall ikke whois listet. I tillegg betalte jeg for at det ikke skulle Whois listes - altså private registration.

Om jeg overfører domenet til en offshore registrar, måte andre aktører henvende seg til dem for å få ut innformasjon om meg, bortsett fra det som er listet i whois resultater, eller er slik informasjon lagret hos en tredje part?
Sist endret av Picard; 1. juli 2013 kl. 02:45.