Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 940
når jeg spiller spiller cs får jeg enkelte perioder der jeg har under 10 fps mens tilvanlig har jeg 100! dette kan også skje i andre spill... jeg har radeon 9700pro, XP1800+, 512 ddr ram, IBM desktop 60 gb 7200 rpm så det kan vel ikke være hardware, eller?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
vil gjette på at du har kjørende en eller annen service på windowsen som til tider tar enormt med resurser..
f.eks en virus-scanner eller noe spyware
ingen anelse trokke noen andre har det heller. virker som om du har noen driverproblemer spør du meg. ellers virker det ikke som det er hardwaren. sjekk alle andre faktorer: strøm, tempratur, mye dritt på masinen? Når formaterte du sist?
Trådstarter
0 virus-scannere eller noe sånt, spyware: aner ikke!
Better than thou.
Last ned AdAware. Eller hvis du har VIA basert hovedkort prøv å installer de siste 4-in-1 driverene.
original reprint
xaff's Avatar
Nexrom, med mindre du enda har det gamle HK'et ditt, så er det nok spyware/noe annet som tar ressurser.

(HAHAHAHAHHAH NOOBEN HAR L33T HARWARE MEN KLARER ALIKEVEL Å FÅ SPILL TIL Å HAKKE HAHAH LOL OMFG!!!)
ja det er litt tragisk egentlig*disse*
Trådstarter
stfu.... adaware fant 33 småsaker som jeg sletta...
original reprint
xaff's Avatar
*fnis*
kjør en format c:/ og instaler hele driten på ny,
pleier som regel å hjelpe.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
menne, er det en liten mulighet for at det er skjermkortet som går varmt?
Aldri hørt om skjermkort som er for varmt, hvis det ikke er trikset med ?

format c: burde vel hjelpe
LOL, hvorfor tror du skjermkort har kjølere på seg?
¨Vel, cs har problemer med ati, prøv ati_npatch .
Trådstarter
format c: funker ikke... har hatt problemet i 3 forskjelige windowser nå... ingenting av det dere sier funker...
Xaff: når ble IBM deskstar 1337?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hvis det er på alle windasser så er det jo åpenlyst at det er hardwareproblemer.

du har vel enten for varmt/bøggy skjermkort eller bøggy hovedkort
original reprint
xaff's Avatar
Skyld på disken, men den var faktisk best i test hos PcPro for en stund tilbake!
sjekk ut :
ati_subdiv
ati_npatch

default er vel:
ati_subdiv "2"
ati_npatch "1.0"

men du kan jo prøve forskjellige løsninger der..
du kjører på 100hz? evt. slått av vertical sync (vsync)

direct 3d eller opengl?
Trådstarter
Opprinnelig postet av nso
du har vel enten for varmt/bøggy skjermkort eller bøggy hovedkort
Vis hele sitatet...
neppe skjermkortet, hadde samme prob me gforce2 kortet før jul... neppe hovedkortet heller for jeg fikk det 6 mnd før problemene... kan skjermkortet gå varmt med standarkjøler i et middels varmt kabbinet?? jaja, får minnekjølere til skjermkortet i mårra så får se da...

bruker opengl(lurt???)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det kan det nok gjøre, jeg må ha døren åpen på mitt kabinett, ellers går cpu varmt. Har bigtower, og ingen kabinettvifter er i nærheten til å dra ut luft, hverken fra cpu eller gfx, så jeg må sette på vifte i siden på kabinettet, eller anskaffe en større kjøler. Tenker den den siste løsningen er den beste, egentlig.