Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1920
Er i ferd med å kjøpe en 8 mnd gammel pc, og tenkte å høre med dere hvorvidt det er en like god deal som jeg ser for meg at det er. Pc-en inneholder komponentene som vist i linken under (var et par jeg ikke fant akkurat samme av på komplett, så valgte komponent med samme ytelse)

Følgende er inkludert i pakken: PC-pakke

Prisen er satt til 25k. God deal?
På forhånd, takk for svar!
God deal? Vel hvor dyr pc ville du kjøpt om du ikke kom over akkurat denne? Og hva har du av utstyr fra før av? Har du ok stol, tastatur, headphones eller brukbar skjerm?

Tittet kjapt og det er en pc til 50 000 med 2 skjermer til 15 000. Skjermene alene står jo for en veldig stor del av totalprisen. For hardcore gamere så er det sikkert gøy med superrask skjermoppdatering, for de aller fleste andre så er 2 slike skjermer fullstendig overkill. Ser også at det er med en gamingstol priset til 4000 kr. Er det noe du vill brukt penger på om du ikke vurderte denne pakken? Om ikke så ville jeg sagt at du egentlig ikke har bruk for den og prutet ned prisen med ganske mange tusen.

Skjermer, skjermfester, DP kabel, stol, tastatur og headphones. Dette utgjør 22 600 kr av totalprisen. Eller nesten halve totalprisen. På disse komponentene er det foretatt dårlig valg i forhold til min bruk. Hvordan det er for deg må du vurdere selv.

Jeg vet ikke om jeg vil si det er et godt kjøp. Det kommer an på om du ville satt sammen en slik maskin selv med det samme utstyret. Om du ender opp med å kjøpe svært kostbare komponenter eller tilleggsutstyr som ikke har direkte påvirkning på maskinens ytelse du aldri ville kjøpt ellers fordi selger ønsker halv pris på pakken sin så vil jeg si det er et dårlig kjøp for deg. Har du feks bra headphones fra før så gir det deg ingenting ekstra at du plutselig får 2 sett headphones.

Personlig så ville jeg nok gitt maks 16-19 000 for dette. Uten at selger plukker vekk noe for å forsøke å selge de separat. Litt av årsaken til at jeg ville vært skeptisk til å betale halv pris er at det er et snevert marked for high end pc, og ennå trangere blir det når det er brukt penger på utstyr som faktisk ikke gir økt ytelse.

Personlig så ville jeg heller hatt 1 bra skjerm på 30-34" til under halve prisen av de skjermene og jeg ville dermed aldri sunket 15 000 på disse skjermene.
Sist endret av random67489; 18. juni 2018 kl. 08:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
meget bra svar over her.
velg deg de delene du vil ha/ klarer deg med og se om du ikke kommer under 25k for en bedre/billigere pc