Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1638
Med tanke på min mangel av static ip og redirect fra domene leverandør - om Get før eller siden bestemmer seg for å endre min ip og jeg feks er på hytta da har jeg et problem om jeg ønsker kontakt med server hjemme.

Hva slags løsninger finnes det her? Så enten jeg alltid kan finne ut hva serverens ip er og eller at den på et eller annet sett forklarer min hjemmeside hos godaddy at den skal linkes mot mit ip?
Bruk en form for dyndns og så kan du peke hostnamet hos godaddy som cname mot dyndns navnet.
Mange routere har innebygget støtte for dynamisk DNS, du kan også installere teamviewer på en pc på hjemmenettverket slik at du kan koble til uten ip.
Bruk dynamisk DNS av et eller annet slag. Ikke bruk Teamviewer e.l. med mindre du faktisk vil bruke det. Du ønsker ikke eksponere deg mer enn nødvendig mot internett.
Jeg har nå logger routeren min på en dyndns server eller hva den kalles. Så routeren min får da tildelt en host som jeg igjen kan redirecte til siden min. Dette fungerer jo det, men jeg er nysgjerrig. En admin skriver på godaddy sine sider :
@B0 you should be able use your ISP's nameservers for your domain, and manage the IP addresses from your ISP's dynamic DNS.

Hope it helps!
If you find my replies helpful, give me a like or kudo Smiley Happy
And if I solved your issue, mark it as solution Smiley Very Happy


<- vil dette da si at jeg kan klare dette uten bruk av en dyndns? Bare ved bruk av GET?
Eller er jeg helt avhengig av en slik løsning da jeg ikke har static IP.

Blir det feks - om jeg har registrert meg og logget på en dyndns som gir meg hosten min kaketripp.noip.no. Når jeg da logger inn på godaddy.no for å administrere kaketripp.no skriver jeg da på cname vert: "kaketripp.noip.no" peker til : "@" <- da betyr min egen side - ergo kaketripp.no ?
Om så er tilfelle, hva er forskjellen mellom cname og forward?
Sist endret av Jegermannen; 14. mai 2018 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ingen norske ISPer har et dyndns-opplegg afaik. Uansett er rolla til dyndns over imho, ettersom t.d. Cloudflare lar deg manipulere ditt eige domene slik du måtte ønske via eit API. Det er billigere enn dyndns og...
Ok, men er det da slik at muligheten jeg har er forwarding fra domeneeier? Så jeg kan ikke bruke andre innstillinger og det er ingen vesentlige ulemper hva angår forwarding? Logget routeren med noip.com dyndns og koblet det mot forwardingsiden?