Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1069
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hei og hopp alle sammen!

Jævlig lei av finværet nå, men med feriepengene får jeg noen ekstra riksdaler som jeg kan bruke på bedre vifter og nye persienner (relatert; noen som kan anbefale en god sovemaske?).

PCen skal oppgraderes. Jeg har fått kjøpt meg et nytt hovedkort grisebillig, men det låser meg ganske fast. Like greit, for mange valgmuligheter kan også være en byrde.

Så dermed presenterer jeg de tunge spørsmålene som klør så godt under kraniet mitt:
  • Har kjøpt meg MSI x370 Titanium Gaming X. Dette er AM4 socket så dermed skal det snopes Ryzen. Spire vifter (de som kommer stock med Ryzen) så jeg benchet noen drøye desibel under load, så jeg skal ordne egen kjøling i tillegg.
  • Hvor stor er forskjellen på Ryzen prosessorene? Skal jeg tro Userbenchmarks er forskjellen minimal. Er det natt og dag om jeg kjøper 7 1700x vs 5 1600x eller er det hipp som happ? Prislappen er det forskjell på i hvert fall.
  • Får jeg i det hele tatt bootet et x370 chipset med Ryzen prosessor? Om ikke, hva er beste måten å få tak i en prosessor jeg kan oppdatere BIOS med i Norge? Selger blånektet å gjøre dette for meg.
  • Harddiskene må ut. Noen som har erfaring med gaming over NAS? Jeg innbiller meg at jeg bare kjøper et NAS, slapper HDDene mine inn i det og kobler via 100

Gleder jeg meg litt til å få gjort dette her. Høres ut som noen tester en jetmotor hver gang jeg starter MS paint.

Om det finnes noen tanker som jeg burde vurdere før jeg gir bort bankkortet mitt til en butikk blir jeg takknemlig for alle svar :)