Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4352
Hei.

Kjøpte en WIN10 datamaskin fra komplett.no og lurer på hvordan man får fjernet "komplett" logoen som kommer opp ved oppstart?

Takk på forhånd!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://docs.microsoft.com/en-us/win...unbranded-boot

Du må ha Win10 pro for å bruke den metoden der.
Sist endret av vidarlo; 24. mai 2018 kl. 09:12.
Kan også fjerne det i bios.
Yep! BIOS eller EFI, tar bare 10 sekunder.
Trådstarter
7 1
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Kan også fjerne det i bios.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Yep! BIOS eller EFI, tar bare 10 sekunder.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Men lurte på hvilken innstilling er det isåfall som må endres/slås på i BIOS? Beklager om jeg spør dumt men er dessverre ingen data-ekspert.
Sist endret av Metanoiance; 24. mai 2018 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ofte kallt "Custom boot screen/image" e.l.
Forskjellige produsenter har forskjellige bios menyer så om du kan fortelle oss hvilket hovedkort du har så kan vi gi et mer nøyaktig svar
Trådstarter
7 1
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ofte kallt "Custom boot screen/image" e.l.
Forskjellige produsenter har forskjellige bios menyer så om du kan fortelle oss hvilket hovedkort du har så kan vi gi et mer nøyaktig svar
Vis hele sitatet...
Hei, takk for svaret. Hovedkortet jeg bruker er; MSI Z270 Tomahawk (MS-7A68)

EDIT: Fikk fjernet den ved å slå av "Full Screen LOGO show" i BIOS. Takk for alle kommentarene.
Sist endret av Metanoiance; 24. mai 2018 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok.. men om du skal selge den ville jeg ikke godtatt den løsningen som tilfredsstillende. (hvis jeg skulle ha brydd meg og kranglet om logoen altså, jeg gir faen for min del, kan fikse selv uansett...)

Slett logoen med metodene foreslått her, ikke bare slå den av.