Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1054
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hei og hopp.

Da jeg har falt helt ut av dette pc komponent greiene så må jeg vel ty til hjelp fra andre når jeg nå skal oppgradere min trofaste maskin.

Tenker i utgangspunktet å være fornuftig å gå for en av disse i5-8600k, for så å skvise litt mer ytelse ut av den med overklocking. Disse ser jeg at er til en veldig fin pris på komplett i helga, så virker som en no brainer å kjøpe. Har lest litt opp på disse at de benytter rassen TIM, men ingenting litt liquid metal og en delid ikke kan løse

Ram ser jeg også at komplett har tilbud på i helga så da er det vel også en no brainer å ikke kjøpe et sett med 16gb vengeance lpx på salg.

Når det derimot kommer til hk, så må jeg si jeg er mer en skuffa over det jeg finner av hk til z370, de er enten fulle av ubrukelige skjermkontakter istedet for nyttige usb porter, eller så er de dobbel pris av disse billige. Men da jeg er litt kresen av meg så må jeg vel bite i det sure eplet og gå for et av disse litt dyrere kortene.

Noen som har litt innsikt i hvilke av disse som er det "beste" atm?
Da mtp nyttige funksjoner, nei rgb er ikke en nyttig funksjon men møkk som må skrues av. Om det er stor forskjell på hvordan kortene klokker? Om det er noen som burde styres unna da de har rassen bios?
Jeg har en veldig nice viftekontroller så trenger ikke at det er noe bra viftekontroller på hk'et

Ønsker da et hk som følger disse kriteriene.
Ålreit bios.
Stilrent utseende.
Gode overklokkingsmuligheter.
Mye snadder på io fronter. usb-c er krav.
Så mange usb porter som mulig
Så få bildekontrakter som mulig
Onboard usb-c header hadde vert nice
Minimum 2 onboard usb headers.
Vinkla usb3 header hadde vert nice.
Også er det et krav at hk'et ikke har vga eller displayport.


Dette er komponentene jeg har i dag.
I7 3820
16gb patriot viper 3.
asus x79-e ws
seasonic 1000w platinum
1tb crucial mx500
Asus 980 strix
Fractal Define C
Diverse kjølingskomponenter

Budskjett? Ikke så viktig konfpengene er jo kommet på konto!! Neida.
Ønsker jo selvfølgelig ikke å bruke mer en jeg må, men bruker det jeg trenger for å få et kort som er bra!

På forhånd takk for svar.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Mulig alternativ 2, men muligens 3 også her er noe for deg?
https://www.diskusjon.no/index.php?s...c=1578470&st=0
Sist endret av Quakecry; 10. mai 2018 kl. 18:30.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Altså trenger anbefaling til et z370 hk, og blir linket en guide til et helt system, og atpåtill så er det et hk da i den guiden som ikke bare har feil chipsett, ei heller bare har feil socket, men faktisk er til amd cpu og ikke intel cpu.
Jeg er jo heller ikke ute etter en hel maskin, kun oppgradering av cpu, ram og hk, hvor jeg har funnet cpu og ram. Men sliter litt med å finne et hk som tilfredstiller mine behov.
Sist endret av Frufsa; 10. mai 2018 kl. 18:39.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Altså trenger anbefaling til et z370 hk, og blir linket en guide til et helt system, og atpåtill så er det et hk da i den guiden som ikke bare har feil chipsett, ei heller bare har feil socket, men faktisk er til amd cpu og ikke intel cpu.
Jeg er jo heller ikke ute etter en hel maskin, kun oppgradering av cpu, ram og hk, hvor jeg har funnet cpu og ram. Men sliter litt med å finne et hk som tilfredstiller mine behov.
Vis hele sitatet...
Ja, skjønner. Grunnen til at jeg linket guiden var mest fordi de komponentene der kanskje kunne bli aktuell istedenfor. Skal undersøke litt rundt et HK også gi tilbakemelding om jeg finner noe.
Sist endret av Quakecry; 10. mai 2018 kl. 20:53.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Har googlet en god del, og har vel funnet ut at Asus Maximus X Hero treffer på alle punkter, dette er vel det man kaller et premium kort, til en premium pris. Grunnen til at jeg spør er at jeg har blitt litt udatert, men jeg har fortsatt mine krav da, så da hadde jeg håpet å spare meg hasselet om å måtte gjøre masse research på dagens hw