Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 612
Får nå 15mg sobril hos legen. Sett at jeg bruker en hver dag fremover, hvor lang tid før jeg er avhengig. Altså i den grad jeg vil få abstinenser når jeg slutter?
Det er veldig individuelt. Normaldosering er 15 mg 3-4 ganger dagen sier felleskatalogen så du tar jo ikke mye. Jeg personlig kunne tatt det over lang tid (måneder) uten store problemer med abstinenser.
Sist endret av Astro Man; 17. november 2023 kl. 13:32.
Basert på min erfaring med diazepam så hadde jeg tippa 1 år, kanskje mindre kanskje lengre.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Basert på min erfaring med diazepam så hadde jeg tippa 1 år, kanskje mindre kanskje lengre.
Vis hele sitatet...
Sobril er jo oxazepam... men virker vel på gaba så er vel omtrent på samme bagen selv om diazepam vel er litt sterkere? Men godt å vite jeg har god slingringsmonn da
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Sobril er jo oxazepam... men virker vel på gaba så er vel omtrent på samme bagen selv om diazepam vel er litt sterkere? Men godt å vite jeg har god slingringsmonn da
Vis hele sitatet...
Ja det vet jeg, men 15mg sobril tilsvarer ca 5mg vival og det er en ganske lav dose. Har selv brukt 10-15mg over 1-2mnd uten nevnverdige abstinenser annet en litt svetting ved bråstopp.
Du vil ikke få noen sterke abstinenser av de dosene der, det skal ta en god tid hvertfall. I værste fall føler du litt angst og lignende i perioden etter du slutter.