Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1878
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei kan hende dette er et dumt spørsmål men er det noen form av sopp som gror nå? som man kan plukke og fly av

veit at rød fluesopp sesongen starter vanlig vis i juli

eller må jeg vente til høsten?
Har observert flein på sommern flere sesonger. Jeg antar det har vært for varmt og fint vær mange steder i sommer for flein å etablere seg nå. Men det er bare å se etter i gresset. Kanskje størst sjanse på steder i gresset som er fuktig lengst
Tror nok du må vente en stund. Har hørt at det kan begynne å vokse flein tidlig men tror ikke det er noe å gamble på ) Vi får vente til høsten alle sammen
Skal du få take i sopp nå må du nok finne noen som gror selv. Eller vente til sopp sesongen i høst
The confused cyborg
Han-Tyumi's Avatar
Det tidlegaste eg har funne flein har vore i starten av august, men akkurat kor tidleg dei dukkar opp vil variere på kvar du er i landet og korleis været har vore. Det er nok ingen vits å byrje å leite no, du vill mest sannsynleg berre finne ting som ikkje er bra å få i seg.
Best i Sopptember
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Fant 12 stk flein i juli et år.
Sist endret av meaculpaUIO; 15. juni 2021 kl. 17:36.