Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3628
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar 30 mg for søvn, jeg har 10 mg Amitriptylin.

Greia er at jeg lider av depresjon, og i dag er dagen altfor tung, og jeg vil sove NÅ. Men jeg klarer ikke sovne på 30 mg. Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan ta, uten at det blir for mye? Jeg har ikke tatt noe enda men vet at 30 mg ikke vil slå meg ut nå, jeg sto opp for bare noen timer siden. Jeg vil sove til i morgen. Jeg har ikke lyst til å ta f.eks 100 mg og kanskje ende opp med å bli rastløs og få kramper etc. Har lest at alkohol kan hjelpe på den sløvende effekten, jeg har litt rødvin, vil det gjøre meg enda trøttere om jeg drikker rødvin til tablettene?

Noen som vet? Skulle ønske jeg hadde benzo eller hasj, men flytta til en ny by for noen år siden og kjenner absolutt ingen andre enn kollegaene mine her, jobber innen helse og kjenner ingen som driver med sånt. Har prøvd å grine til meg Sobril og Valium hos legen men ikke f om det går..
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Altså jeg har 10 mg tabletter av synonympreparatet til Sarotex.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Amitriptylin er en SNRI og det betyr blant annet at nivået av noradrenalin i hjernen øker. Jeg ser ikke noe om at det er (overbevisende) vist å fungere mot søvnproblemer. Hold deg på dosen du har blitt foreskrevet og hvis det ikke fungerer, be om et annet preparat.
Sitat av robhol Vis innlegg
Amitriptylin er en SNRI og det betyr blant annet at nivået av noradrenalin i hjernen øker. Jeg ser ikke noe om at det er (overbevisende) vist å fungere mot søvnproblemer. Hold deg på dosen du har blitt foreskrevet og hvis det ikke fungerer, be om et annet preparat.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe spesielt og komme med til trådstarter da jeg aldri har forsøkt over 30mg sarotex, men første 2-3mnd med sarotex har jeg aldri opplevd så god søvn noen sinne.
Dog, effekten forsvant og jeg trappet ned og kuttet det ut.
Så, det fungerer mot søvn, men er kanskje personavhengig.
Sist endret av RayMonk; 22. mai 2021 kl. 21:06.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det har en anti histamin og anti kolinergisk effekt.
Det er der den søvndyssende effekten kommer fra.
Sist endret av ThePLUH!; 16. juni 2021 kl. 01:31.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tar 30 mg for søvn, jeg har 10 mg Amitriptylin.

Greia er at jeg lider av depresjon, og i dag er dagen altfor tung, og jeg vil sove NÅ. Men jeg klarer ikke sovne på 30 mg. Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan ta, uten at det blir for mye? Jeg har ikke tatt noe enda men vet at 30 mg ikke vil slå meg ut nå, jeg sto opp for bare noen timer siden. Jeg vil sove til i morgen. Jeg har ikke lyst til å ta f.eks 100 mg og kanskje ende opp med å bli rastløs og få kramper etc. Har lest at alkohol kan hjelpe på den sløvende effekten, jeg har litt rødvin, vil det gjøre meg enda trøttere om jeg drikker rødvin til tablettene?

Noen som vet? Skulle ønske jeg hadde benzo eller hasj, men flytta til en ny by for noen år siden og kjenner absolutt ingen andre enn kollegaene mine her, jobber innen helse og kjenner ingen som driver med sånt. Har prøvd å grine til meg Sobril og Valium hos legen men ikke f om det går..
Vis hele sitatet...
Har du prøvd medisinene du går på nå ? Melatonin? Kanskje det fungerer jeg er veldig usikker men er jo noe du kan teste ut