Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8490
Tenker å be med en jente på date i parken men er sosialt retard og borderline aspergers så har noen spørsmål angående etiketten rundt dette:

- Tar jeg med øl for begge, eller tar begge med hver for seg? Hvis førstnevnte, hvor mange øl uten at jeg virker creepy? En sixpack på deling? Hvordan type øl? Altså er det noen typer som signaliserer tacky/billig/sosialt inkompetent osv som jeg bør unngå?

- Burde jeg ta med pledd eller sitter man bare på gresset?

- Noe annet jeg burde ta med?

- Når på dagen er det minst folk i parken? Jo mindre folk jo bedre..

- Hvor lenge bør det vare?

Andre tips?

Føler meg som en idiot når jeg skriver dette men fuck it
Ta med pledd, Yatzi, UNO eller vanlig kortstokk så har dere noe å spille, kan redde deg fra noen pinlige stillheten om du er litt dorlig på det sosiale. Ta med "ett" ekstra pledd du kan pakke dere begge inn i om det skulle bli kjølig.

Øl: ikke kjøp Seidel, Pokal eller Grans, det er billig "alkis-øl", gå for Frydenlund, Heineken eller Korona om du vil være litt fin på det, Hansa fungerer også. Om ingen av dere drikker så mye kan du gå for 0.33 bokser så slipper dere at bunnen blir kjip.
Ville kjøpt med til henne også. Hvor mange spørs jo litt på hvor mye dere er vandt til å drikke men ville unngått å tatt med så mye at dere blir overstadig beruset.

Noe grillmat kan være godt, så kan du briljere som grillmaister og imponere litt.

Det bør jo vare så lenge som dere har det trivelig, om stemningen blir veldig bra kan du fåreslå en film hos en av dere på kvelden.

Håper dette hjelper litt. Lykke til
Ta med en sekser med ringenes sommerpils og noe deilig å snackse på, pledd bør du ha med ja. Og solkrem, så dere kan smøre hverandre.
Jeg forstår deg veldig godt, men husk at det gjør nesten alle andre menn/gutter også! Du er ikke alene når det kommer til å stille slike forberedingsspørsmål til seg selv. Helt normalt Så det som faktisk er greia er at jo mer du forbereder deg på at alt skal gå etter manus, og at det skal gå perfekt, jo mer creepy vil hun syntes at det/du er. Selvfølgelig noen ting som feks å dusje, pusse tenna, og ikke minst smile, er noe man skal huske på. Kunne selvfølgelig gitt tips og svar på det du spør om, men det jeg har nevnt er nok det beste tipset jeg fikk høre, og tok til lære.
Ikke lov å drikke øl på offentlig sted.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Ikke lov å drikke øl på offentlig sted.
Vis hele sitatet...
Det bryr ikke snuten seg om engang, iallefall ikke her i byen. Sålenge folk rydder opp etter seg og ikke blir overstadig beruset er det ikke noe problem. Det er heller regelen en unntaket at folk drikker i parken om sommeren.
øl som gjør deg sosialt inkompetent ..? sånn ca. alle Server mimosa med noe digg tapas - champisen har høyere % alkohol ergo høyere % sjanse for et ligg Ta med kondom og glidemiddel som du tilfeldigvis mister ut av shortslomma når du setter deg ned på teppet.. det utstråler høy selvtillit og damer ELSKER jo selvtillit
Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
øl som gjør deg sosialt inkompetent ..? sånn ca. alle Server mimosa med noe digg tapas - champisen har høyere % alkohol ergo høyere % sjanse for et ligg Ta med kondom og glidemiddel som du tilfeldigvis mister ut av shortslomma når du setter deg ned på teppet.. det utstråler høy selvtillit og damer ELSKER jo selvtillit
Vis hele sitatet...
Du mener vel ikke dette? Høyere % sjanse for å bli full= høyere sjanse for å få ett ligg? Snøvlete mannfolk sjarmerer svert få!

Kanskje han vil bli litt kjent med henne før de ligger sammen, tror du jenten blir sjarmert av at han "tilfeldigvis" mister kondom og glidemiddel ut av lommen? Ser heller for meg at det framstår som litt creapy. Trenger ett kvinnelig innspill her tror jeg.
Ta deg heller tiden til å få hun tent en å måtte ty til glidemiddel.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
øl som gjør deg sosialt inkompetent ..? sånn ca. alle Server mimosa med noe digg tapas - champisen har høyere % alkohol ergo høyere % sjanse for et ligg Ta med kondom og glidemiddel som du tilfeldigvis mister ut av shortslomma når du setter deg ned på teppet.. det utstråler høy selvtillit og damer ELSKER jo selvtillit
Vis hele sitatet...
Øh... er noe av dette ment seriøst? For uten at jeg skal påberope meg noen ekspertkunnskap: nei. Bare nei.
Det å "miste" et kondom viser vel bare at det var planlagt? (Tørn-off) Tror det heller er bedre å "oppdage" den når (hvis) den trengs. Og må det egentlig skje på første date? Men okej, det er jo opptil deg da. Gudd løkk!
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Trenger ett kvinnelig innspill her tror jeg.
Vis hele sitatet...
Burde strengt strengt tatt ikke være nødvendig, men hvis det hjelper: Nei. Dårlig plan.
Ta ned pledd, to øl til hver, dere kan rusle en liten tur eller gå til en cafe som selger øl(evn butikken å kjøpe to øl til) etter parken om stemningen er god og dere har lyst til det, men å drikke to øl hver i parken over ca halvannen time pleier å være fint tidsrom i starten av en datingfase. Når de to ølene hver er ferdig og dere har pratet en stund (behøver ikke drikke hele tiden, kan fint sitte i parken uten å helle nedpå) kan du si at det var veldig koselig å bli kjent og snakke sammen, spørre om hun vil rusle litt går en liten tur, eller om hun har lyst på en øl til et sted. Kanskje vil hun hjem, kanskje vil du hjem da, men er stemningen fin og dere vil prate lenger har dere hvertfall muligheten.

Ikke stress, ikke press, lykke til!

Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
Ta med kondom og glidemiddel som du tilfeldigvis mister ut av shortslomma når du setter deg ned på teppet.. det utstråler høy selvtillit og damer ELSKER jo selvtillit
Vis hele sitatet...
Ehhh kan virkelig ikke se for meg noe mer turnoff, sleezy og ødeleggende! Og å sikte på å sjenke høyere alkoholprosent for å øke sjansen for et ligg?! Ser du ikke hvor rapey mindset det er?
Sist endret av celtseus; 17. juni 2020 kl. 14:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikker på at jenta liker øl? Hvis ikke så er en halvflaske hvitvin, rusbrus etc også et alternativ. Spør først jenta om hun vil drikke, hvis hun ikke vil ha noe med alkohol så bør du også stå over.

Lykke til!
fuckdapopo prøvde seg på en sarkastisk spøk, mange av dere hadde hatt godt av å ikke ha et så alvorlig utkikk på ting. TS, hva med å droppe rus? Bare henge sammen, snakke, nytte finværet, bli kjent? La ting utspille seg uten å prøve å kontrollere enhver aspekt, inkl din egen sinnstilstand. Tbh er det en feig tilnærming å absolutt ha alkohol med i bildet. Ingenting avslører dårlig selvsikkerhet som trangen til å lindre angst ved hjelp av rus.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
fuckdapopo prøvde seg på en sarkastisk spøk, mange av dere hadde hatt godt av å ikke ha et så alvorlig utkikk på ting. TS, hva med å droppe rus? Bare henge sammen, snakke, nytte finværet, bli kjent? La ting utspille seg uten å prøve å kontrollere enhver aspekt, inkl din egen sinnstilstand. Tbh er det en feig tilnærming å absolutt ha alkohol med i bildet. Ingenting avslører dårlig selvsikkerhet som trangen til å lindre angst ved hjelp av rus.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at nordmenn er alt for avhengige av å bruke alkohol for å klare å åpne seg å slippe seg fri, men det er ikke til å stikke under en stol at under en anspent situasjon, noe en date ofte er, så kan litt alkohol gjøre at man enklere prater sammen uten å føle seg ukomfortable og kleine. Jeg tror at en moderat mengde alkohol vil gjøre at praten går lettere og at daten blir mer vellykket ved at man får senket skuldrene noe.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
fuckdapopo prøvde seg på en sarkastisk spøk, mange av dere hadde hatt godt av å ikke ha et så alvorlig utkikk på ting. TS, hva med å droppe rus? Bare henge sammen, snakke, nytte finværet, bli kjent? La ting utspille seg uten å prøve å kontrollere enhver aspekt, inkl din egen sinnstilstand. Tbh er det en feig tilnærming å absolutt ha alkohol med i bildet. Ingenting avslører dårlig selvsikkerhet som trangen til å lindre angst ved hjelp av rus.
Vis hele sitatet...
Som et slags korollar til Poes lov: du kan aldri trygt gå ut ifra at en hvilken som helst påstand, samme hvor innlysende idiotisk/sarkastisk/spøkefull den virker, faktisk ikke er ment alvorlig. (Som ett til: samme hvor innlysende det er, kan man aldri være sikker på at ingen misforstår likevel, og altså tror det er ment alvorlig.)

Når den blir skrevet helt deadpan på et forum der det er et kjent fenomen at en del har mildt sagt... interessante... tanker om dating osv., synes jeg ikke egentlig det skader å være sikker.
Sist endret av robhol; 17. juni 2020 kl. 16:24.
Jeg ville tatt med et pledd eller to, kortstokk/aktivitet dersom praten går dårlig,
samt en kjølebag med en 6-10 Carlsberg på glass, alt ettersom hvor tørste/kleine dere er. Man må jo ikke drikke alt.
Ang varighet på dagen i parken må du nesten se an på stemningen.
Går det dårlig kan en time holde. Går det bra, våkner dere kanskje opp sammen dagen etter.

Nå skal jeg være svært forsiktig med å kalle meg flink når det gjelder sosiale begivenheter, så gjerne rett på meg om noe høres rart ut.
SkammeligNykter du ba om tilbakemelding så her er min: Kjølebag med så mange øl fremstår overdådig og overrumplende i mine øyne. Det er ikke sjarmerende å bli full på første date, du vet aldri om hun er down på det eller mister interessen av det. Derfor jeg skriver at om man finner ut sammen at man vil drikke mer kan man heller gå å kjøpe mer sammen Kjølebag i seg selv eller fullt grillutstyr osv er å gjøre veldig mye styr ut av noe så casual og chill som en vanlig parkpils. For det er unødvendig og kan sette dama i en ubehagelig posisjon hvor hun føler at forventningspresset er stort. Jeg hadde hvertfall droppet det - med mindre man kjenner hverandre godt og har en god tone fra før og kjenner viben til hverandre. Da er boccaspill, dagsfyll, minigrill og pølser eller noe hyggelig! Er helt for å gjøre noe ekstra ut av daten men da inviterer jeg heller på restaurant eller båttur og piknikk enn parkøl.

Syns heller ikke kortstokk er særlig godt tips, om daten og praten går så dårlig så er det fine med å bare ta en øl eller to at man kan avslutte der istedet for å sitte å spille kort i pinlig stillhet. Meningen med en date er å bli kjent, prate og stille spørsmål for å komme inn på hverandre og ikke bare å henge og strekke ut tida for å håpe hun blir full og med på pulings. Er man bare ute etter pulings kommer man lengre med å avtale det på forhånd og gå rett på sak enn å presse begge gjennom småprat og dates hvis man egentlig ikke har noe interesse av å bli kjent med hverandre.
Sist endret av celtseus; 17. juni 2020 kl. 17:36.
- Tar jeg med øl for begge, eller tar begge med hver for seg? Hvis førstnevnte, hvor mange øl uten at jeg virker creepy? En sixpack på deling? Hvordan type øl? Altså er det noen typer som signaliserer tacky/billig/sosialt inkompetent osv som jeg bør unngå?
Vis hele sitatet...
Du tar med for begge, tilsvarende en sixpack, men kanskje et lite utvalg
av forskjellige typer? Hvilke kommer jo litt an på hva slags smak dere
har, men kanskje lurt å unngå kjip billigøl og tung nerdeøl.


- Burde jeg ta med pledd eller sitter man bare på gresset?
Vis hele sitatet...
Ta med pledd, husk å sjekke området for hundebæsj.

- Noe annet jeg burde ta med?
Vis hele sitatet...
Servietter og antibac. Peanøtter og sjokolade.
Banan kan du ha med på andre eller tredje date, men aldri på første.

- Når på dagen er det minst folk i parken? Jo mindre folk jo bedre..
Vis hele sitatet...
Nå for tiden er det mye folk i de fleste parkene, stort sett hele dagen.
Gjør litt research på aktuelle parker i forkant, kanskje du finner
et koselig sted der ikke så mange andre pleier å henge.

- Hvor lenge bør det vare?
Vis hele sitatet...
Til hun - eller du - går lei.
Ja du tar med pledd og øl.

Nøtter eller frukt å knaske på, tar du med frukt så ha med kniv og tallerken å dele opp i båter til dere. Tar du med nøtter så ta med to pappkrus å helle de i så dere ikke må grafse fra samme skål i disse coronadager.

4-6 øl delt på to (2-3 max hver) holder i massevis. Flere gir useriøst inntrykk god idé å heller foreslå å kjøpe mere om begge vil det senere.

Mange her som overanalyserer og vil ha med forskjellig utvalg av øl osv hehe det går helt fint med fire tuborg eller Heineken liksom! Dere skal ikke på ølsmaking med fem forskjellige sorter liker'a øl så drikker'a heineken. Liker hun ikke øl så har hun garantert med seg egen drikke.

Lengde et par timer.

Lykke til a! Husk å spørre hun om meningsfulle ting for å bli kjent med henne og hennes syn på ting. Black lives matter er en god icebreaker for å sjekke holdningene hennes og se om dere ser likt på ting politisk, bare ikke øs ut om hvor mye du hater snuten fordi de arresterte deg for salg av speed eller behandla deg kjipt i fyllearresten (eksempel)
La hun snakke og ikke bare snakk om jobben din, det er zzz
Tusen takk for alle forslag folkens.. Kjørte tipset om å holde det enkelt: par flaskeøl hver fordelt over en 2-timers date uten brettspill og annet dilldall. Skal møte hun igjen senere til uka så det funka tydeligvis ok✌
Sist endret av RedGoldnGreen; 22. juni 2020 kl. 22:59.
Sitat av RedGoldnGreen Vis innlegg
Tusen takk for alle forslag folkens.. Kjørte tipset om å holde det enkelt: par flaskeøl hver fordelt over en 2-timers date uten brettspill og annet dilldall. Skal møte hun igjen senere til uka så det funka tydeligvis ok✌
Vis hele sitatet...
Så bra, kult å høre