Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5371
For de som ikke vet hva "Red pill" er, så er det kort oppsummert "den rasjonelle mann" sitt perspektiv på kvinner og livet. Det handler om å være en "mann" og ikke bli fanget av det kvinnelige imperativ. Les feks: https://therationalmale.com/

Jeg er enig i alt han/dem skriver. Jeg tror på det å være fri, og at kvinnfolk generelt ikke bør få så mye makt som de har i dag.

Problemet mitt kommer til at jeg nå har ei ny kjæreste (Forrige forhold ble til et samboerskap i 3 år) Poenget her er bare å stadfeste at jeg har vært i flere lengre forhold, og klart meg fint i dem - ihvertfall en stund.

Jeg skal komme til poenget nå: Desto mer jeg leser, og blir klar over alt #redpill kan forklare om den sosiale dynamikken mellom kjønnene, og hvor viktig det er å ha en god "frame" og at man skal være veldig forsiktig med å bli en beta til kvinnen - desto mer sint og redd blir jeg i det forholdet jeg er i nå - og med kvinnfolk generelt. Jeg mister all tilitt til dem, og ønsker rett og slett bare å distansere meg, for til slutt vil de såre meg/deg uansett. Kjæresten din er ikke vennen din.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne posten - men jeg har et hodet som er rimelig rasjonelt - og det jeg leser gir mening, og bør tas seriøst. Men med denne kunnskapen som blir delt der, hvordan skal man opprettholde et godt monogamt forhold?

Jeg klarer meg fint med et par Fbs, men jeg ønsker også mer, som man kun får i et skikkelig forhold.

Noen andre her som har gjort seg opp noen tanker rundt dette? Er det monogameforholdet bare dræt i lengden? Er det verdt det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Men har du undersøkt det kritisk? Har kvinnfolk så mykje makt? Samfunnet er fortsatt i stor grad mannsdominert, og det er vanlegare at kvinnfolka tek seg permisjonar for å ta seg av ungar, enn at mannfolka gjer det - noko som fører til delar av inntektsgapet. Menn dominerer i styreromma, og menn har fortsatt betre inntekt.

Det du lenker til er innhald med ein klar agenda. Det er konservativ politikk, som ønsker samfunnet tilbake til gode, gamle stereotype kjønnsrollemønster. Det er ikkje spesielt etteretteleg eller rasjonelt materiale. Det er ei kampanje.

Det ser du tydeleg gjennom bruken they vs. us:
They hate the very idea that a boy might act in accordance with an inborn masculine proclivity. They hate the idea that a boy might learn to be tough and resilient at the expense of a vulnerability (weakness) because it contradicts the equalist belief set.
Vis hele sitatet...
They er altså då alle lærarar og establishementet sin kamp mot menn og maskulinitet. Oss er altså då alle menn som er maskuline. Dei kjem med biologisk argumentasjon for det, utan å vise til ei einaste kjelde, utover å komme med påstanden.

Kort sagt ville eg ikkje tatt det for god fisk.

Samtidig har eg sett deg klage i ein del tråder over at du har for dårleg inntekt - sjølv om du objektivt sett har ei god inntekt. Det teiknar seg inn som ein del av eit mønster; du er oppgitt over at du opplever å ha dårleg inntekt, og dette passer inn i den forteljinga: du (din maskulinitet) er undertrykt av den feministiske staten - som fører til at du ikkje får realisert ditt potensiale.

Difor framstår bodskapet som fornuftig for deg...
Hva er det med redpill som ikke er forenlig med et monogamt forhold mener du?

Vidarlo: Jeg er helt enig i at retorikken på den siden det er linket til er splittende og kanskje litt bastant, men det er vel ikke grunn nok til å avfeie seriøs forskning på emnet?
Sist endret av Baron Lote; 30. mars 2018 kl. 17:30. Grunn: La til et lite spørsmål til Vidarlo
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Vidarlo: Jeg er helt enig i at retorikken på den siden det er linket til er splittende og kanskje litt bastant, men det er vel ikke grunn nok til å avfeie seriøs forskning på emnet?
Vis hele sitatet...
Nei, på ingen måte. Men det som kjem til utrykk i åpningsinnlegget, gjennom m.a. den lenka, er på ingen måte seriøs forskning på emnet. Det er politisk grunna cherrypicking i beste fall.
Ja, enig i det, men forskningen denne ideologiske siden er basert på vil jeg dog si er godt rotet i virkeligheten. Det er helt klart radikalt og politisk ukorrekt en hel del av det, men det sier mer om samfunnet og dets tro på sannhet og fornuft vs ideologi enn det sier noe om mulige kjønnsforskjeller.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Ja, enig i det, men forskningen denne ideologiske siden er basert på vil jeg dog si er godt rotet i virkeligheten. Det er helt klart radikalt og politisk ukorrekt en hel del av det, men det sier mer om samfunnet og dets tro på sannhet og fornuft vs ideologi enn det sier noe om mulige kjønnsforskjeller.
Vis hele sitatet...
Det er forskjeller mellom kjønna. Utvilsomt. Men forestillinga om at samfunnet rotter seg sammen for å knekke mannen er utelukkande ideologisk. Det er ein del ting som tyder på at utdanningssystemet favoriserer kvinner; ikkje fordi det nødvendigvis er utforma med det som mål, men fordi kvinner i større grad er tilpassa det. Men løysinga på det er på ingen måte kampanjer ala det der. Løysinga på det er å sjå på korleis ein engasjerer menn i større grad.

Og retorikken den nettsida fører utelukker langt på veg forsøk på fornuftige løysinger, og er rimelig lett å sjå i samanheng med konservative krefter i USA.

I tillegg kom eg med ein kommentar om trådstarter - han har tidlegare påstått å føle seg lutfattig, og ha 450k i inntekt. Det seier litt om haldninga han har til utanforskap i samfunnet. Det er nok eit ytterst reelt problem, men løysinga på det er ikkje nødvendigvis å hoppe tilbake til 50-tallet, der kvinnene sto bak kjøkkenbenken - for då er det brått andre som ikkje får realisert eigne evner. Det er antakeleg andre årsaker enn feminisme til at vedkommande opplever seg som lutfattig, for å sei det slik. For levestandarden har vorte ekstremt mykje høgare i dag enn i 1960, når fleirtalet av kvinnene var heimeværande...

Rationalwiki har forøvrig ei grei oversikt over påstandane, og vil forklare terminologien som er brukt på nettsida som er linka til.
Sist endret av vidarlo; 30. mars 2018 kl. 18:09.
Jeg forstår. Det er veldig ironisk i så fall. Det kan nesten se ut som at ts feiler i å etterleve det som ser ut til å være et av de viktigste prinsippene innenfor redpillcommunitiet; kvitte seg med offermentalitet. Interessant.

Jeg vil bare påpeke at man ikke bør skyte ned ideer bare fordi de holdes av konservative. Alle ideer bør kvernes gjennom samme kvern, det å identifisere diskursen som konservativ uten å kritisere faktisk innhold, er en retorisk og intellektuell snarvei som ikke er særlig bærekarftig.
Sist endret av Baron Lote; 30. mars 2018 kl. 18:04. Grunn: edit
Har selv lest en del inne på sider som redpill og har lest the rational male. Uten å diskutere riktigheten med det som blir fortalt må du huske at dette er ofte satt på spissen. Du må vurdere situasjoner selv og i et forhold kan du ikke være 100% redpill. Du må ha en sunn variasjon mellom det å stå opp for deg selv, men samtidig vise at du setter pris på kjæresten din.

Jeg tror problemet ditt ligger mer i deg, enn selve redpill. Dette du skriver kan minnes litt om "Anger phase"
https://www.reddit.com/r/TheRedPill/..._to_read_rtrp/

Det at du sier du får angst av dette og er redd for at hun skal såre deg tolker jeg som at det har noe mer med selvtilitt og selvbilde. Har selv kjæreste og er ikke redd for dette i det heletatt, hvis hun hadde gjort noe gale mot meg vet jeg selv at jeg klarer meg utmerket på egenhånd og hadde slått opp uten noe problem.

Det hadde selvsagt vært dumt, men det er en risiko du er nødt til å ta. Hvis du er redd for dette er det smart å ikke invistere for mye i forholdet. Husk å ha masse venner på siden, ikke isoler deg og ha henne som eneste venn. Kanskje ikke flytte inn med henne og risikere masse drama om en må flytte. Ikke bruk pengene dine på henne slik at hvis dere slår opp sitter du igjen med en følelse av svik og en følelse av å bli utnyttet.

Håper dette er til noe nytte, hvor lenge er det siden du har svelgt "the red pill"?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Jeg forstår. Det er veldig ironisk i så fall. Det kan nesten se ut som at ts feiler i å etterleve det som ser ut til å være et av de viktigste prinsippene innenfor redpillcommunitiet; kvitte seg med offermentalitet. Interessant.
Vis hele sitatet...
Offermentalitet er vel strengt tatt alfa og omega her - sannsynligvis mest omega.

Jeg skal ikke påstå at skålene er i perfekt likevekt; menn har overtaket på en del, kvinner har overtaket på en del andre ting, og det aller meste er svært uklart og politiske interesser på begge sider kan finne på å grumse til vannet enda mer hvis det skulle vise seg at fakta er ubeleielige...

Når det er sagt: "red pill"-bevegelsen er ikke noe man assosierer seg med hvis man har planer om å debattere ordentlig. Det finnes kanskje ett og annet poeng de har som ikke er helt fjernt, men det blir jævla vanskelig å plukke det ut innimellom hatsk oppgulp så bittert at selv jeg synes det er et unødvendig dystert syn på menneskeheten.

Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Jeg vil bare påpeke at man ikke bør skyte ned ideer bare fordi de holdes av konservative. Alle ideer bør kvernes gjennom samme kvern, det å identifisere diskursen som konservativ uten å kritisere faktisk innhold, er en retorisk og intellektuell snarvei som ikke er særlig bærekarftig.
Vis hele sitatet...
You'd be surprised...
Uten noe mer konkret enn det som har kommet fram i tråden så langt, blir det vanskelig å være spesifikk.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Gode poenger flere steder her.

Bare for å presiere helt først, jeg snakker om makt i et forhold og den sosiale delen av samfunnet - jeg er ikke interessert i å diskutere hvordan det fungerer i arbeidslivet.

Det er litt synd man skulle gå på meg som person, men sånn blir det vel ofte. Dog er jeg enig i mye av det du skriver Vidarlo.

Det er mulig poenget mitt ikke kom helt frem. Jeg prøvde å legge vekt på hvordan den tankegangen "de" presenterer er med på å gjøre mine tanker rundt et forhold noe vanskelig. Av min erfaring med både korte og lange forhold så stemmer mye av det de sier, Jeg finner lite som blir presentert der som ikke har noen rot i virkeligheten - motbevis meg gjerne. Det krever nok en viss erfaring med kvinner for å se det, og en evne til å reflektere over hvordan tidligere og nåværende forhold og dynamikken i dem utarter seg. Det er jeg ikke helt sikker på at de fleste evner.

Men om dere velger å kalle det propaganda og offermentalitet, så blir det vanskelig. Det er på ingen måte noen av delene. Alt "red pill" prøver å få frem er at dynamikken mellom mann-kvinne vanligvis ender opp med å ende opp i favør kvinnen - og det er det absolutt ingen grunn til at det skal gjøre.
Sist endret av SkyMarshal; 30. mars 2018 kl. 18:42.
Vidarlo, om du baserer meningene dine på den rationalwikisiden du linket til så er jeg usikker på om jeg har så mye mer å si til deg. Den er jo helt klart skrevet av en komplett motpol av han i første link. Like ubrukelig med andre ord om man har lyst å komme fram til noe fornuftig basert på det vi har av forskning og konsensus i dag. Problemet er kanskje akkurat det der da, det er ideologikamp. Den ene siden nekter å ta innover seg forskningsresultater, mens den andre siden skrur på det og tar det til et helt nytt nivå. Alt har blitt ideologi. Vi flagger stolt med å være et sekularisert demokrati uten å se at religionen bare har endret form. Samme psykologiske prinsipper og fallgruver, bare med forskjellige historier, sannheter og agenda. Vi trpr på forskjellige ting og er derfor ikke i stand til å finne common ground hvor viktige spørsmål kan debatteres og snakkes om. Det er dette som i sin tur skaper ekstremisme. Ekstremisme som redpill, høyreekstremisme så vel som religiøs ekstremisme og terrorisme. Ideologi, som religion, tilskitner det intelektuelle rom.

Jeg er ingen tilhenger av hverken red pill eller tredjebølgefeminisme. Begge delene er ideologisk fordervet og serverer lite nytte hverken sosialpolitisk, økonomisk eller filosofisk.

Redpill står i tittel av tråden og jeg skjønner at det derfor ikke er rart at det er mye det tråden handler om, men jeg mener dere feiler i å skille viktige sosiale spørsmål fra redpillvås. Det hele blir som å sortmale feminisme på bakgrunn av ottar.

SkyMarshall: Jeg tror nok jeg deler din oppfatning om sosial dynamikk, bare at jeg ikke ser noen negative sider ved forståelsen. Jeg har et supert forhold fullt i tråd med hvordan jeg forstår relasjoner, så hva er det du tenker på som ikke passer med et monogamt forhold?
''Jeg tror på det å være fri, og at kvinnfolk generelt ikke bør få så mye makt som de har i dag.''


Noen eksempler fra tidligere forhold der kvinnen har mer makt en deg? Hvilken makt snakker du om her?
Sist endret av FLITDCOT; 30. mars 2018 kl. 20:14.
Du forstår sikkert selv att din post er veldig beta & blue pill?

Hva med å tenke selv isteden for å blint leve etter en kvasi-kults retningslinjer?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Baron Lote Vis innlegg
Vidarlo, om du baserer meningene dine på den rationalwikisiden du linket til så er jeg usikker på om jeg har så mye mer å si til deg. Den er jo helt klart skrevet av en komplett motpol av han i første link. Like ubrukelig med andre ord om man har lyst å komme fram til noe fornuftig basert på det vi har av forskning og konsensus i dag.
Vis hele sitatet...
Rationalwiki tar for seg begrepsbruken og utdjuper den. Kva er det der som går imot etablert forskning? Dei tar for seg ein ideologi, som prøver å ikle seg eit verniss av forskning, men som ikkje er basert på forskning - og avkler den.

Om du finn ting som er galt på rationalwiki så er det ein gjeng som er åpen for korreksjoner.
Den siden du linker til har jeg overhodet ikke sansen for. Her er det noen som ønsker seg tilbake til middelalderen (trenger vel egentlig ikke gå så langt tilbake engang).

Først: Du sier du ønsker å diskutere det i et sosialt/parforhold -perspektiv. De tankene jeg har rundt dette kan ikke riktig løsrives fra de større linjene. Dernest vil jeg si at det jeg kommer med nå er helt uten empiri, helt uten utdanning på området (noe som ikke nødvendigvis er ille - sosiologi og kjønn har vel stort sett hatt et feministisk perspektiv i Norge) - det er observasjoner og tanker basert på mitt liv, min omgangskrets og det jeg ser i samfunnet og mediebildet ellers. Dette fra en person som ligger langt til venstre i politikken. Det er altså mange muligheter for bias her. Så må jeg poengtere at globalt så er det ingen tvil om at kvinnekampen har en enormt lang vei å gå. Vi er ikke i nærheten av likestilling, pendelen er langt oppe på menns side. Jeg snakker kun om forholdene i Norge - forhold som sannsynligvis også kan gjelde sammenlignbare land.

Så til saken. Kvinnekampen har utrettet mirakler. Det er bare 105 år siden kvinner fikk stemmerett. Tenk på det! I dag er det forventet at kvinner jobber og lovverket gir kvinner minst like gode rettigheter som menn. Så er det riktignok en del sosiale strukturer som kan være til hinder for full likestilling, men i teorien er det virkelig blitt bra.

Min bekymring er at under denne kvinnekampen, som har vært nødvendig, og kanskje spesielt i forsøket på å rette på sosiale strukturer som har vært til hinder for likestilling, så har man gjort mannen mye urett også. Det er ikke så altfor mange årene siden jeg ikke kom inn på et ønsket studie - fordi jeg var mann. Jeg ble forbigått av jenter som var dårligere kvalifisert enn meg. Jentepoeng ble det kalt. Nå er mange tunge studier fullstendig dominert av jenter, og jeg har ikke hørt mange heve røsten for «guttepoeng». Det har så vidt vært oppe siste tiden for feks medisinstudiet. De eneste studiene det har vært benyttet guttepoeng har vært veterinærstudiet og dyrepleie. Uvisst av hvilken grunn disse ble valgt som de eneste. Solveig Horne hadde imidlertid en grunn for å ønske disse fjernet - det ligger i forarbeidet til likestillingslovens paragraf 7: Forskjellsbehandling av kjønn i slike tilfeller skal i all hovedsak komme kvinner til gode. Vi har altså ikke likestilling i lovverket - kvinner blir favorisert. Det var i alle fall ingen som tenkte «guttepoeng» i tradisjonelle kvinnedominerte studier, så som sykepleien, den gang jeg ble forbigått. Det høres kanskje ikke så dramatisk ut, men tenk litt på det. Er det rettferdig? Sier det ikke noe om hvor pendelen svinger?

Politiske partier og medieorganisasjoner har kvinne-nettverk. Menn ingen adgang. Ser man for seg er manne-nettverk? Målet deres? At kvinner skal fremme kvinner. Flokkmentalitet. Stor ståhei hver gang en ny toppleder i offentlige foretak velges - og det er en mann. Kvalifikasjoner er plutselig ikke det viktigste. Huff, virkelig bra Stoltenberg hadde med seg Halvorsen da han dannet regjering, tro for et rabalder det hadde blitt om de tre mektigste i regjeringen var av samme kjønn! Eller vent nå litt ... Solberg, Jensen, Grande ... det er visst helt greit med kjønnsdominans hvis det gjelder kvinner her også. Da er vi foregangsland.

Eller hva med da Zara Larsson, en ung, vakker, suksessrik kvinne med stor påvirkningskraft får applaus når hun i beste sendetid sier at de fleste menn er ekle og at hun hater dem? Uten motbør, ikke en kritisk kommentar? Se for deg at en mannlig rollemodell satt og så noe slikt om kvinner?

Og hva med alle statistikkene hvor menn er samfunnstapere: Arbeidsledighet, skolegjennoføring, høyere utdanning, dødlighet på jobb (95% menn), kriminalitet (er man så sikker på at forskjellen skal være så stor som den er ... ingen strukturelle forskjeller her? Og her foreslås det jo i tillegg lavere rettsikkerhet for mennesker - i all hovedsak menn - som blir anklaget for seksualforbrytelser, det vil heller ikke hjelpe på), selvmord ... Legg til at 70% av offentlig ansatte er kvinner med de trygghetsgodene det medfører. Ikke noe behov for kvotering der?

Jada, selvsagt cherry picker jeg her. Det er hele poenget. Poenget er IKKE å underslå de problemene kvinner har, så som lavere lønn for samme utdanningsnivå i kvinnedominerte yrker, vold i nære relasjoner (menn er ellers svært dominerende på voldsofferstatistikken, noe som ikke snakkes mye om) ... Poenget er å vise at kvinnekampen har hatt uheldige konsekvenser for likestillingen - men med motsatt fortegn - på en del områder. Uten at noen bryr seg nevneverdig.

Jeg synes jeg ser denne «vi er sterke kvinner-tankegangen» også i sosiale settinger. Har du noen ganger prøvd, som mann, å stikke hodet inn i et kvinnedominert nettforum? Det er brutal når mobben der våkner. Og de er livredde menn. De forventer rett og slett å bli voldtatt om de går alene en plass. Selv om man viser til at antallet overfallsvoldtekter er ekstremt lavt, og at sjansen for å bli offer for blind vold for en mann i en slik sammenheng er ekstremt mye større. Men da har man virkelig åpnet vepsebolet, for det er jo opplest og vedtatt at voldtekt alltid, uansett unntak, er verre enn å bli dratt bak i et smug, banket sønder og sammen, tenner sparket ut av kjeften, ledd av når man gråter og pisset på fordi man er homofil. Som et eksempel. Da er man kvinnefiendtlig.

Så ikke bare har denne kvinnekampen ført til en flokkmentalitet (der var de nettverkene igjen, også), man har gjort seg selv uangripelige (du er kvinnefiendtlig!) og i og med at menns problemer ikke tas på alvor så kan man også si stygge ting om menn i full offentlighet uten noen som helst reaksjon. Denne mentaliteten føler jeg mange av dagens kvinner tar med seg inn i forhold. Neida, ikke alle, men jeg ser det støtt og stadig. Menns ønsker nedlegges veto mot, gjerne med hele «flokkens» støtte, de nedvurderes og overkjøres. Stereoanlegg til 20 000,-?? Kommer overhodet ikke på tale! Og de høytallerene skal uansett ikke inn i stua vår! Dette mens boder og skap er fullt av, i menns øyne, meningsløse designervesker og sko for flerfoldige titusen kroner. Uten at menn legger seg så altfor mye bort i det. Nei, han Tor er altså så ekstremt egoistisk når han ønsker å dra på rypejakt med gjengen en uke hver høst! Det er de alle skjønt enige om der de sitter å planlegger årets jentetur til den franske Rivieraen. Med mannens godkjenning. Menns behov nedvurderes, kvinners må tas på alvor. Jeg har sett uttallige eksempler på dette. I helt vanlige ellers velfungerende forhold. Jeg kan faktisk kanskje bare komme på ett forhold i farten hvor jeg ikke ser elementer av slikt. Men her kan det være en grad av conformation bias. Uansett, at dette jeg observerer er fasilitert av de endrede samfunnsstrukturene, og at på noen områder så har pendelen svingt for langt, det er jeg ikke i tvil om.

Jeg tror at det kunne hjelpe om ikke gud og hvermann får rundt å kaller seg «feminister». Spesielt politikere på venstresiden, som jeg selv tilhører, skal absolutt dra fram dette. Jeg synes det er feil fokus, det er ikke en hedersbetegnelse. Jeg synes vi skal kalle det likestilling.

Til slutt: Jeg ønsker på ingen måte å reversere kvinnekampen, og jeg setter generelt like mye pris på kvnner som menn i mitt liv. Jeg ønsker bare at pendelen kan stoppe midt i mellom til slutt, at vi får absolutt likestilling på alle plan, begge veier.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Okey. Jeg orker ikke gå gjennom en hver post her. Med det sagt, om jeg skulle fremstå sytete og svak så var vel det noe av poenget. Jeg fremmer et problem og noe ihvertfall jeg anser som spennende å diskutere. Jeg vil ha meg frabedt at det skal bli en diskusjon om meg som person. Ikke fordi jeg har noe imot å snakke om meg selv, men fordi problemstillingen er mer spennende enn å diskutere meg.

Med det sagt. For å presisere hva jeg prøvde å henvise til. Hypergamy og kvinners evige evne til å forlate en mann som ikke lengre lever opp til hennes fantasi og idealer skremmer meg. Eksen som jeg var samboer med i 3 år, og høst sannsynlig det smarteste mest rasjonelle mennesket jeg har møtt i lovet mitt, hadde en ny type 1 måned etter at jeg flyttet ut. - Shes not yours, you are her project right now -

Deres evne til å alltid lete etter noe bedre, aldri være fornøyd, og makten de får når du først skulle være dum nok til å falle for dem og slutte å flørte med andre jenter. Den følelsen er vond.

Jeg får avslutte med å si at jeg er verken stygg eller dum. Jenter var aldri vært noe problem å få for meg, men jeg kjenner på følelsen av at jeg aldri vill hengi meg 100% til noen som jeg føler er predisponert til de overnevnte prinsippene. Hvordan kan man rasjonelt sett gjøre det?

Kanskje jeg er for opphengt i kontanter og tryggheten set medfører seg. Kanskje trives jeg best med trygge og faste rammer mer enn folk flest. Uansett sliter jeg med å se hvordan man enten kan leve i et forhold der man reserverer følelsene sine, eller gir 100% og statistisk sett vet at det kommer til å bli en vond slutt.

Det politiske aspektet ved dette orker jeg ihvertfall ikke diskutere her og nå, det er klart at verden er tilrettelagt det svake stakkarslige kjønn, velkommen til der 20 århundre.

Alle skrivefeil får Android og Glenfiddich ta.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Okey. Jeg orker ikke gå gjennom en hver post her. Med det sagt, om jeg skulle fremstå sytete og svak så var vel det noe av poenget. Jeg fremmer et problem og noe ihvertfall jeg anser som spennende å diskutere.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke si "jeg gidder ikke lese/respondere på det dere skriver" og så påstå du vil diskutere problemstillingen. Du har fått flere innlegg som går direkte på din påstand, uten at du nevnes. Du kan utelate de personlige komponentene i flere av de som angår deg.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Deres evne til å alltid lete etter noe bedre, aldri være fornøyd, og makten de får når du først skulle være dum nok til å falle for dem og slutte å flørte med andre jenter. Den følelsen er vond.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder menn også, men det går ikke utover deg når en i kameratgjengen får seg en ny dame rett etter et brudd, så det oppleves ikke like ille. Men det gjør det for denne damen det måtte angå. Det er her problemet med disse "red pill" greiene kommer inn, det er så navlebeskuende og selvynkelig at jeg blir litt matt. De sier "vær en alfa og dump damene før de dumper deg", og rett etterpå sier de "damer er fæle, de dumper deg for en alfa", altså skal du være et rasshøl, samtidig som rasshølene er problemet. Det er så inkoherent at jeg en gang i året eller to tråler gjennom litt red pill greier på reddit for å le.


Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg får avslutte med å si at jeg er verken stygg eller dum. Jenter var aldri vært noe problem å få for meg, men jeg kjenner på følelsen av at jeg aldri vill hengi meg 100% til noen som jeg føler er predisponert til de overnevnte prinsippene. Hvordan kan man rasjonelt sett gjøre det?
Vis hele sitatet...
Hva med å bare innse at ingenting er sikkert, og gjøre så godt du kan? Det perfekte forhold finnes kanskje, men det er så langt mellom hvert at det er ikke noe å satse på. Du må spille for å vinne, og være åpen for å tape, sånn er det bare. Det sagt, så er det kanskje lurt å lete etter noen med samme mål for livet som deg - det er sikkert kult å være forelska i hun som chugger øl og driver med ekstremsport, men om du er gira på kids og hage, er det kanskje ikke damen for deg. Jeg opplever at både menn og kvinner er uærlige med hverandre her, og at det er største grunn til korte forhold/brudd.
Sist endret av Xasma; 31. mars 2018 kl. 20:52.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
For de som ikke vet hva "Red pill" er, så er det kort oppsummert "den rasjonelle mann" sitt perspektiv på kvinner og livet. Det handler om å være en "mann" og ikke bli fanget av det kvinnelige imperativ. Les feks: https://therationalmale.com/

Jeg er enig i alt han/dem skriver. Jeg tror på det å være fri, og at kvinnfolk generelt ikke bør få så mye makt som de har i dag.

Problemet mitt kommer til at jeg nå har ei ny kjæreste (Forrige forhold ble til et samboerskap i 3 år) Poenget her er bare å stadfeste at jeg har vært i flere lengre forhold, og klart meg fint i dem - ihvertfall en stund.

Jeg skal komme til poenget nå: Desto mer jeg leser, og blir klar over alt #redpill kan forklare om den sosiale dynamikken mellom kjønnene, og hvor viktig det er å ha en god "frame" og at man skal være veldig forsiktig med å bli en beta til kvinnen - desto mer sint og redd blir jeg i det forholdet jeg er i nå - og med kvinnfolk generelt. Jeg mister all tilitt til dem, og ønsker rett og slett bare å distansere meg, for til slutt vil de såre meg/deg uansett. Kjæresten din er ikke vennen din.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne posten - men jeg har et hodet som er rimelig rasjonelt - og det jeg leser gir mening, og bør tas seriøst. Men med denne kunnskapen som blir delt der, hvordan skal man opprettholde et godt monogamt forhold?

Jeg klarer meg fint med et par Fbs, men jeg ønsker også mer, som man kun får i et skikkelig forhold.

Noen andre her som har gjort seg opp noen tanker rundt dette? Er det monogameforholdet bare dræt i lengden? Er det verdt det?
Vis hele sitatet...

Jeg er enig i alt han/dem skriver. Jeg tror på det å være fri, og at kvinnfolk generelt ikke bør få så mye makt som de har i dag.
Hva er dette for svada egentlig?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Okey. Jeg orker ikke gå gjennom en hver post her. Med det sagt, om jeg skulle fremstå sytete og svak så var vel det noe av poenget. Jeg fremmer et problem og noe ihvertfall jeg anser som spennende å diskutere. Jeg vil ha meg frabedt at det skal bli en diskusjon om meg som person. Ikke fordi jeg har noe imot å snakke om meg selv, men fordi problemstillingen er mer spennende enn å diskutere meg.

Med det sagt. For å presisere hva jeg prøvde å henvise til. Hypergamy og kvinners evige evne til å forlate en mann som ikke lengre lever opp til hennes fantasi og idealer skremmer meg. Eksen som jeg var samboer med i 3 år, og høst sannsynlig det smarteste mest rasjonelle mennesket jeg har møtt i lovet mitt, hadde en ny type 1 måned etter at jeg flyttet ut. - Shes not yours, you are her project right now -

Deres evne til å alltid lete etter noe bedre, aldri være fornøyd, og makten de får når du først skulle være dum nok til å falle for dem og slutte å flørte med andre jenter. Den følelsen er vond.

Jeg får avslutte med å si at jeg er verken stygg eller dum. Jenter var aldri vært noe problem å få for meg, men jeg kjenner på følelsen av at jeg aldri vill hengi meg 100% til noen som jeg føler er predisponert til de overnevnte prinsippene. Hvordan kan man rasjonelt sett gjøre det?

Kanskje jeg er for opphengt i kontanter og tryggheten set medfører seg. Kanskje trives jeg best med trygge og faste rammer mer enn folk flest. Uansett sliter jeg med å se hvordan man enten kan leve i et forhold der man reserverer følelsene sine, eller gir 100% og statistisk sett vet at det kommer til å bli en vond slutt.

Det politiske aspektet ved dette orker jeg ihvertfall ikke diskutere her og nå, det er klart at verden er tilrettelagt det svake stakkarslige kjønn, velkommen til der 20 århundre.

Alle skrivefeil får Android og Glenfiddich ta.
Vis hele sitatet...
Du må også ta i betraktning at selv om du skulle ha rett, og kvinner på generell basis har slike predisposisjoner, så vil det alltid finnes individuelle forskjeller. Du kan finne kvinner som er like som deg selv i holdninger basert på nøyaktig gener og miljø, til tross for de hypotetiske presisposisjonene om å aldri være fornøyd ol. hos kvinner.

Det betyr ikke nødvendigvis at alle forhold virker bra, eller at man virkelig kan være lykkelig i all tid mens man utsetter seg selv 100%. Ettersom hvordan jeg tolket innlegget ditt så er du (i følge tankene du har om disse predisposisjonene,) redd for å være helt sårbar i et forhold fordi disse kjønnsbaserte predisposisjonene vil føre til en ustabil dynamikk i forholdet hvor du er på den tapende enden.

Jeg tror det ligger noe i hva du sier, men tankene mine er at det også kan være komplett uavhengig av disse såkalte predisposisjonene.

Uavhengig av hvilket kjønn det gjelder, dersom en tilbringer mye tid sammen vil det gnisse. Vi har alle våre ugjevnheter på personligheten, litt som nøkler. Jo bedre man passer sammen jo nærmere vil man komme. Men uansett hvor godt man passer sammen, vil en til slutt komme så nærme at det begynner å gnisse. Det er kanskje her de fundamentale forskjellene imellom menn og kvinner viser seg også. Men selv om det ikke er slik, er det kanskje lurt å ikke være helt avhengig av partneren din over lengre tid, og skape litt intensjonell avstand i forholdet for å få det til å vare.

Dette er noe som jeg har sett blitt gjort i familier ofte. Det er mange som ikke klarer å være for lenge med foreldrene sine, nettopp fordi det oppstår gnisninger. Dersom du for eksempel er en ung voksen og prøver å spare penger til leilighet, kan gnisningene innad gjøre at du blir tvunget til å flytte på hybel eller studioleilighet istedet for å bevare et godt forhold til foreldrene dine.

Det samme prinsippet tror jeg kan gjelde forhold, at man har en fast person som en passer godt med, og kan lene seg komplett på i kortere perioder hvor livet er tøft, men at man ellers gjerne har relativt frittstående liv med egne vennekretser OL. uten at den andre involverer seg for mye i det.

Dette er mye basert på hva jeg har opplevd med min egen kjæreste. Når vi bor oppå hverandre og den ene parten blir for avhengig av den andre OL. så vil forholdet begynne å gå skeis. Vi har med det bestemt oss for å bo adskilt de neste årene, danne egne liv men fremdeles ha hverandre. Vi synes begge to dette er verdt den evt. ventingen og så videre da vi begge to føler vi passer som yin og yang.
▼ ... flere år senere ... ▼
Håper det er greit at jeg bumper denne tråden fordi nå er hele rødpille ethernet memen mainstream i Norge pga tiktok og han Simen Velle fyren.

https://www.nrk.no/norge/forsker-i-d...akt-1.16781168

Har visst om dette lenge fordi jeg er en ethernet fyr som lever på nettet, men nå har memen nådd mannen i gata. Hva tror dere konsekvensene er for at denne vitsen har blitt mainstream nå? Tror det mannen i gata kommer til å svelge det og gå helt berserk? Isåfall synes jeg bønne legalisering ville løst mye av sinne bare for å sette den ideen ut der ja. Hva tenker dere?
Må bare si først her at hovedinnlegget i tråden ser ut som en joke og jeg har ikke medlidenhet med rødpillene. Det er bare en enda dustere variant av vrangforestilte kaninhull som flatearth og alt det der. Same shit different hole! Kom dere ut i den virkelige verden!

Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Håper det er greit at jeg bumper denne tråden fordi nå er hele rødpille ethernet memen mainstream i Norge pga tiktok og han Simen Velle fyren.

https://www.nrk.no/norge/forsker-i-d...akt-1.16781168

Har visst om dette lenge fordi jeg er en ethernet fyr som lever på nettet, men nå har memen nådd mannen i gata. Hva tror dere konsekvensene er for at denne vitsen har blitt mainstream nå? Tror det mannen i gata kommer til å svelge det og gå helt berserk? Isåfall synes jeg bønne legalisering ville løst mye av sinne bare for å sette den ideen ut der ja. Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
For å sitere han "Dagens sexkultur har blitt «tinderinfisert». Det betyr at noen veldig få menn egentlig har tilgang på alle jentene, og de fleste av oss gutta egentlig ikke får oss noe som helst"

Først har han og likemenn et jævlig stort ego om de mener at alle menn skal ha tilgang på ALLE damer. Helst når de vil hvem de vil hvor de vil og hvordan de vil
Det har aldri vært sånn at alle menn enkelt får seg dame eller sex utenom voldtekt og ekteskap hvor damen er økonomisk avhengig av mannen. Det er ikke negativt at kvinnefrigjøringen har ført til økonomisk selvstendighet for kvinner sånn at de slipper å være sammen med menn som voldtar de eller sammen med noen i et kjærlighetsløst ekteskap fordi de (damene) ikke har fått lov å ha egen jobb, inntekt, egen bankkonto, stemmerett eller mulighet for å klare seg uavhengig.

Denne diskusjonen er så latterlig. "Oh noez det er ikke lenger innafor å voldta og plyndre og fange damer som ulønnede husslaver som ikke kan flykte, såååå synd det er på mæææj"
Sist endret av Mk1; 4 uker siden kl. 00:42.
Altså, hele hurven er jo en gjeng sutrete, hjelpesløse korttenkte og lavpanna idioter, og det er rett og slett til å hysterisk krampegråte av at de i det hele tatt eksisterer og får spalteplass. Det samme går for den nye generasjonen incel-simp-klovner som har blomstret opp her på bruket..

For en gjeng :P