Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 10656
BRAND ∞ STRONG
Dype kutt bør plastres/bandasjeres eventuelt sys om det er dypt nok.

Overfladiske sår (som jeg trodde du siktet til) kan renses å så danne skorpe.
Når den detter av, kan man holde huden der myk med fuktighetskrem til det har grodd helt.
Det er i hver fall min tilnærming.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Funker ikke på iPhone 12 Pro Max, IOS 14.5.1. Muligens det er noe man må aktivere?
Vis hele sitatet...
Denne metoden skal ikke være nødvendig å aktivere: Hold inne på-knappen og en av volumtastene. Da kommer det opp en meny som lar deg velge mellom slå av tlf, nødanrop eller avbryt. Trykker du avbryt ber den om kode før du kan bruke fingeravtrykk igjen. På iphone 7 og tidligere får man det samme ved å trykke på på-knappen 5 ganger (OBS på nye telefoner starter denne komboen nødanrop så ikke prøv det om du har nyere tlf.)
Forsikring på kjøretøy.
Bytt forsikringsselskap hver 6 måned, da har du krav på 10% økning i bonus.

Billigere forsikring, lån etc?
Bruk finansportalen.no.

Her har jeg kortet ned løpetiden på boliglånet med hele 3 år. Betaler nøyaktig det samme som jeg gjorde med min forrige bank.
Sist endret av Handelsguden; 7. mai 2021 kl. 00:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har hatt abonnement på lokalavisen for slikk og ingenting over ett år, med kortere avbrudd. Kjøper tilbud, type 5 uker for 5 kr og sier opp. Deretter venter jeg på neste tilbud. Iblant ringer de når jeg har sagt opp og tilbyr 3 mnd til prisen av 1, så takker jeg ja og sier opp igjen. Osvosv. Gjorde slik på tv / Internett før også ved å til stadighet bytte abonnement men det ble for stress.
BRAND ∞ STRONG
Om du er ViaTrumf medlem og tegner et hvilket som helst nytt mobil abo hos ice får du 620kr i Trumf bonus.
Pengene er lett å bruke enten til å handle med eller overføring til konto.

For Telia, OneCall og Talkmore får du 310 kr
Sitat av Rosander Vis innlegg
Til alle med hikketips: fellesnevneren her er å holde pusten.
Dropp vannet, dropp syltetøy, bare hold pusten.
Vis hele sitatet...
Jeg tror en annen fellesnevner er forventning. Det funker overraskende ofte å kurere hikke hos andre ved å tilby dem en premie for å hikke ti ganger til. Hvis du venter på neste hikk, så kommer det ofte ikke. Det funker ikke hver gang, så ikke lov bort slektsgården og din førstefødte.

Sitat av RayMonk Vis innlegg
WD-40 er virkelig verktøykasse på boks.
[/b]
Vis hele sitatet...
Du trenger duct tape og tec7 i tillegg, men da skal du være trygg.


Her er noen til:

Drikk vann før du skal svelge en tablett, så den glir raskere ned.

Snu objektivet på kameraet og hold det inntil, så har du en makrolinse.

Bruk tamponger til opptenning.

Vakuumpakk smågodtet for å unngå å bli fristet til å spise av det (eller hindre andre i å gjøre det).


Det var det jeg kom på i dag!
Sist endret av *pi; 7. mai 2021 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Form med feks lasagne som har brent seg helt fast og sitter støpt?
Fyll den med vann og legg opp i en oppvaskmaskintablett og la det virke en time eller to, og det glir lett av
Pita-kebab med skje istedenfor gaffel
De fleste toalett har et avtagbart lokk. Ved innfestningen er det en knapp på hver side som må presses inn. Ringen og lokket vasker du i dusjen. Mye enklere å rengjøre slik som dette.
Genialt til etter en fest om treffsikkerheten svikter hos enkelte

Kanskje ikke en life hack, men livet blir lettere om man tar seg tid til og faktisk lytte på hva folk har å si. Er det en konflikt for eksempel vil man få kontroll på situasjonen. Svarer man på en rolig måte vil man aldri havne i noen krangel så å si. En aggressiv person vil som regel skjønne hvor dum en er i møte mot det her Vent til personen har tømt seg så unngår du å hive bensin på bålet.
flott med litt sosialpsykologi :P
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Matheves Vis innlegg
Hikker du?
Pust godt inn, hold pusten, pust inn enda mer, helt til det ikke er mulig å puste inn mer. Hold pusten så lenge du kan. Ferdig.
Vis hele sitatet...
Hver gang jeg hikker og kompisene mine legger merke til det så sier de alltid «Jeg gir deg 10kr visst du hikker igjen» og da slutter jeg og hikke. Jævla spesielt jeg veit men det fungerer utmerket bra
Sitat av Drsskkr Vis innlegg
Hver gang jeg hikker og kompisene mine legger merke til det så sier de alltid «Jeg gir deg 10kr visst du hikker igjen» og da slutter jeg og hikke. Jævla spesielt jeg veit men det fungerer utmerket bra
Vis hele sitatet...
Det er fordi kroppens autoimmune grådighet tar over og tvinger funksjonen i kne slik evolusjonen har lært oss. Det var de som greide å vinne slike veddemål som overlevde og endte med store formuer og mangfoldige kvinnemennesker i hula si.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skyll munnen med vann etter å ha spist! Drikker gjerne litt vann til et måltid, og lowkey skyller munnen og svelger. Har gjort det i noen år bare fordi jeg liker det, men kom på nå at det kanskje er derfor jeg ikke har fått hull. Hadde hull i tennene før i tiden, men ikke på 5+ år, og jeg er ikke så flink til å pusse tennene engang (tiltak etter nættings). Noe som bringer meg til lifehack #2...

Bruk tungebørste! Ikke sånn bakpå tannbørsten, men en ordentlig en (feks Orabrush). Fjerner dårlig ånde, jeg pusser bare tenna på kveldene og har god ånde hele påfølgende dag.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dele små tomater (cherry)?
Legg så mange det er plass til på ett plast lokk (fra syltetøy o.l.)
Legg ett lignende lokk over og skjær i mellom de to, et voilà, alle er delt på midten.
My five cents:

- Vreng dynetrekket sånn at "feil" side er ut. Stikk hendene fra bunn og ta tak i topphjørnene, fra innsiden. Etter det tar du tak i hjørnene på to av hjørnene på dyna, mens hendene dine er inne i dynetrekket. Hvis du nå vrenger dynetrekket av armene/hendene dine og over på dyna så er dynetrekket på riktig vei. Corny forklaring, men.

- Nedlastningsmappa i Windows er ikke optimalisert for alle elementer, noe som gjør at det kan ta lang tid å vise alt som ligger der. Høyreklikk på Nedlastninger > Egenskaper > Tilpass > Opitmaliser denne mappen for: Generelle elementer.

- Se folk midt i mellom øyenbrynene hvis du sliter med øyekontakt.

- Usikker på hvor relevant det er i Norge, men en falsk lommebok med gamle kort i baklomma skader ikke i sketchy strøk.

- Velg cheese/dobbel cheese på Burger King og gå til "tilpass" når du bestiller på maskinene. Du kan legge til mye ekstra der, selv om burgeren koster det samme

Litt av det jeg kom på i farta.
Skaff flere bensinkanner på 20 liter eller større. Hvis bilen din er full av drivstoff og det er billig drivstoff den dagen, så fyller du på kannene, så har du 3-5 kanner som du kan fylle på ved behov. Når du skal parkerer, er det best å rygge inn i plassen, istedet å kjøre rett fram.