Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 12907
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Uten og sitere noen av dere virker det som jeg traff nerven jeg sikter på ganske godt.

Forøvrig forsterkes alle mine poenger i denne tråden så jeg lar det bli med det.
Vis hele sitatet...
At folk kan si møl som dette ustraffa tyder på at moderatorteamet er ganske tolerant.

Si hva du mener og hvorfor, eller hold kjeft er min oppfordring.

Og hvis alle motsier deg, så bør du åpne opp muligheten for at du oppfører deg som en idiot, og at folk prøver å korrigere deg med varierende grader av kjærlighet. Så klart kan mengden slike tilbakemeldinger føles litt slitsom, men det er en iboende egenskap med nettforum, ikke en konspirasjon på dette forumet.
Forresten vil jeg også nevne den gangen jeg fikk en PM hvor jeg ble spurt om det gikk bra med meg, på grunn av en ''rett-venstre'' debattstil. Det var en åpenbar øyeåpner (punny), og ganske trivelig også. Det er jo ikke noe som gjeldende person hadde trengt å gjøre, men det ble trivelig og som sagt; tok det til meg.

Når det gjelder denne KP-diskusjonen så finnes det ikke noe argument for min del for hvorfor det skal være av betydning. Det har absolutt ingenting å si. Det er jo morsomt å se hvem som er enige med deg eller ikke, men hva har det å si? Sender ikke akkurat en takkemelding for å si det sånn.
Enig med TS her..

Moderatoene kan virke arrogant.
Jeg blir sletta støtt jeg, men har vel noe med at det ikke er noe videre informativt det jeg kommer med stort sett
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det blir vel litt vanskelig å skulle ta skjermbilde av innlegg som slettes, hvis en ikke er klar over at det kommer til å bli slettet. Skjønner hva du mener, og jeg backer idéen. Men sånn rent praktisk sett så lar det seg ikke gjennomføre med skjermbilder.

Kan også meddele at ved nesten hvert tilfelle hvor mine innlegg er blitt slettet, så har jeg fått en melding fra teamet med en forklaring om hvorfor. Enten tar man til seg de tipsene og retningslinjene som en får, eller så gjør en ikke det. Om en gjør det derimot, så slipper du å konstant bli satt i 'salty-mode'.
Vis hele sitatet...
Å ta et screenshot tar noen få sekunder og er ikke noe problem i det hele tatt. Hvis man i tillegg påstår at det slettes ting "konsekvent" er det jo i hvert fall ingen grunn til å la være.
Sitat av robhol Vis innlegg
Å ta et screenshot tar noen få sekunder og er ikke noe problem i det hele tatt. Hvis man i tillegg påstår at det slettes ting "konsekvent" er det jo i hvert fall ingen grunn til å la være.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe problem med å forstå hva du sier, men det som blir litt tricky er jo at ingen av oss tar skjermbilder av hvert et innlegg vi poster.

En kan jo anta at alle som får slettet innlegg vet at det kommer til å bli slettet, men det er jo ikke tilfellet.
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Jeg blir sletta støtt jeg, men har vel noe med at det ikke er noe videre informativt det jeg kommer med stort sett
Vis hele sitatet...
Det er en utrolig utbredt oppfatning! Mange føler at de får så forbanna mange innlegg sletta. Men de gjør ikke det. I alle fall ikke normalt. Gå inn på brukerprofilen din og sjekk selv. Som du kan se er ikke tallet veldig imponerende. Du har ganske mange innlegg i tråder som har blitt sletta, men det har vi alle mann. Da forsvinner selvsagt innlegget ditt også, selv om det ikke nødvendigvis var noe galt med det.

Du illustrerer imidlertid problemet veldig godt: Du sitter med en vag følelse av at mange innlegg forsvinner. Når følelser er involvert blir 1 til både 10 og 100 ganske fort, det er veldig menneskelig. Alle gjør det! I dette konkrete tilfellet kunne jeg sjekke tallene og dementere påstanden ganske enkelt. De fleste påstander om moderasjonsfeil og maktarroganse er imidlertid klin kuk umulig å sjekke uten konkrete eksempler. Jeg kan ikke vite at X faktisk ble utestengt på urimelig grunnlag i 2019 hvis jeg hverken vet hvem X var, hva begrunnelsen var, eller hva som var opphavet. Jeg må grave frem de aktuelle trådene, lese hva som ble sagt og eventuelt spørre de involverte parter om deres historie før jeg kan gjøre meg opp en mening. Kanskje var X faktisk en cunt helt på ekte, og hvis han hadde lest tråden med edru øyne ville han sagt seg enig. Det skjer!

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg har ikke noe problem med å forstå hva du sier, men det som blir litt tricky er jo at ingen av oss tar skjermbilder av hvert et innlegg vi poster.

En kan jo anta at alle som får slettet innlegg vet at det kommer til å bli slettet, men det er jo ikke tilfellet.
Vis hele sitatet...
Skriv innleggene dine i en editor og lagre de lokalt, da. Dette handler uansett ikke om deg, for du har hverken hevdet at vi sletter fryktelig mange av innleggene dine, eller at vi er ute etter deg på generelt grunnlag. Hvis du oppriktig hadde ment at vi var ute etter deg, og du ønska å sanke bevis for det - hadde det virkelig vært så vanskelig å trykke printscreen hver gang du poster noe? Det er bokstavelig talt snakk om et tastetrykk! I det effings minste kunne man notere seg trådens url eller tittelt og dato denne urimelige slettinga fant sted. Eller i det minste fortalt hvilket brukernavn som ble feilaktig behandla. Vil man diskutere sak, så må man nesten fremme en sak. Det er enkelte som tydeligvis heller vil klage enn å kikke på fakta. I grunn ikke så overraskende, for de bruker å komme best ut av det slik...
Sist endret av Myoxocephalus; 11. april 2021 kl. 00:21.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Skriv innleggene dine i en editor og lagre de lokalt, da. Dette handler uansett ikke om deg, for du har hverken hevdet at vi sletter fryktelig mange av innleggene dine, eller at vi er ute etter deg på generelt grunnlag. Hvis du oppriktig hadde ment at vi var ute etter deg, og du ønska å sanke bevis for det - hadde det virkelig vært så vanskelig å trykke printscreen hver gang du poster noe? Det er bokstavelig talt snakk om et tastetrykk! I det effings minste kunne man notere seg trådens url eller tittelt og dato denne urimelige slettinga fant sted. Eller i det minste fortalt hvilket brukernavn som ble feilaktig behandla. Vil man diskutere sak, så må man nesten fremme en sak. Det er enkelte som tydeligvis heller vil klage enn å kikke på fakta. I grunn ikke så overraskende, for de bruker å komme best ut av det slik...
Vis hele sitatet...
Nei akkurat. Det handler ikke om meg, men jeg snakker på generelt grunnlag her. Som du selv sier så hevder jeg ikke at noen sletter mine innlegg uten grunnlag, tvert imot. Hvis du leser innleggene mine så ser du at vi er enige.

Jeg snakker som sagt på generelt grunnlag, robhol sier at de det gjelder skal ta et print screen og jeg påpeker at de det gjelder sannsynligvis ikke poster innlegg i den tro om at de blir slettet.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg snakker som sagt på generelt grunnlag, robhol sier at de det gjelder skal ta et print screen og jeg påpeker at de det gjelder sannsynligvis ikke poster innlegg i den tro om at de blir slettet.
Vis hele sitatet...
De påstår jo at visse politiske meninger konsekvent blir slettet, så det burde være utrolig enkelt å skrive et slikt innlegg, skjermdumpe det, og lene seg tilbake og la det uunngåelige utspille seg.
Sitat av Provo Vis innlegg
Dette fremstår som kverulerende og tilgjort hårsårt. Du har alltid et valg mellom å dra diskusjonen mot det saklige eller å dra den mot det usaklige, og her synes jeg du har valgt feil.
Vis hele sitatet...
Ja, kan forsåvidt være litt enig i det.

Sitat av Provo Vis innlegg
Likevel er det å slette et innlegg på grunn av dårlig argumentasjon ikke det samme som å slette et innlegg på grunn av meningene som fremmes.
Vis hele sitatet...
ja, jeg ser forsåvidt forskjellen. For å ta ett eksempel: Du kan ikke slette posten min for dårlig argumentasjonen om jeg skriver at jorden er brun. Da har jeg bare ment noe. Kommer jeg derimot med sirkelargumentet jorden er brun fordi jorden er brun vil du kunne slette posten min fordi du mener at jorden ikke er brun og at argumentet derfor er dårlig. Blir det ikke sånn?

Vil du ikke si at du også har utestengt meg for en mening i det andre eksempelet også, sånn i praksis? Selv om du sletter det på bakgrunn av argumentasjonen.

Når de fleste diskusjoner utvikler seg til å handle om riktigheten av et bestemt argument synes jeg ikke det er så meta og irrelevant som du skal ha det til og jeg tror sletting av poster på bakgrunn av subjektive oppfatninger om argumenters riktighet er en grunn til at tråder som dette dukker opp med såpass jevne mellomrom.

Sitat av Alec Vis innlegg
Folk som lider av paranoid psykose trenger hjelp av en psykolog. Jo fler som står imot disse menneskene, jo større sannsynlighet er det for at de en gang ser det selv at de trenger hjelp.
Vis hele sitatet...
Lider nok bare av store biceps.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er en utrolig utbredt oppfatning! Mange føler at de får så forbanna mange innlegg sletta. Men de gjør ikke det. I alle fall ikke normalt. Gå inn på brukerprofilen din og sjekk selv. Som du kan se er ikke tallet veldig imponerende. Du har ganske mange innlegg i tråder som har blitt sletta, men det har vi alle mann. Da forsvinner selvsagt innlegget ditt også, selv om det ikke nødvendigvis var noe galt med det.

Du illustrerer imidlertid problemet veldig godt: Du sitter med en vag følelse av at mange innlegg forsvinner. Når følelser er involvert blir 1 til både 10 og 100 ganske fort, det er veldig menneskelig. Alle gjør det! I dette konkrete tilfellet kunne jeg sjekke tallene og dementere påstanden ganske enkelt. De fleste påstander om moderasjonsfeil og maktarroganse er imidlertid klin kuk umulig å sjekke uten konkrete eksempler. Jeg kan ikke vite at X faktisk ble utestengt på urimelig grunnlag i 2019 hvis jeg hverken vet hvem X var, hva begrunnelsen var, eller hva som var opphavet. Jeg må grave frem de aktuelle trådene, lese hva som ble sagt og eventuelt spørre de involverte parter om deres historie før jeg kan gjøre meg opp en mening. Kanskje var X faktisk en cunt helt på ekte, og hvis han hadde lest tråden med edru øyne ville han sagt seg enig. Det skjer!
Vis hele sitatet...
Sitter ikke med noe vag følelse. Har fått beskjed en gang om at lite informative kommentarer får stå, og resten av svadaen min som igår feks blir sletta. 0 problem med det.
Sist endret av Myoxocephalus; 11. april 2021 kl. 10:23. Grunn: quotefix
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
ja, jeg ser forsåvidt forskjellen. For å ta ett eksempel: Du kan ikke slette posten min for dårlig argumentasjonen om jeg skriver at jorden er brun. Da har jeg bare ment noe. Kommer jeg derimot med sirkelargumentet jorden er brun fordi jorden er brun vil du kunne slette posten min fordi du mener at jorden ikke er brun og at argumentet derfor er dårlig. Blir det ikke sånn?

Vil du ikke si at du også har utestengt meg for en mening i det andre eksempelet også, sånn i praksis? Selv om du sletter det på bakgrunn av argumentasjonen.
Vis hele sitatet...
Det blir jo et litt oppkonstruert eksempel, dette. Men svaret er nei, ikke i noen viktig betydning. Innlegget ville ikke blitt slettet på grunn av en implisitt fremmet mening om at sirkelargumentasjon er gyldig argumentasjon. Det kunne blitt slettet fordi selve argumentasjonen for jordens brunhet er håpløs. Det er en viktig forskjell der, fordi en diskusjon om hvorvidt sirkelargumentasjon, mot all formodning, i enkelte tilfeller har noe for seg, drevet i ordnede og saklige former, gjerne kunne fått stått. Både argumentene for og argumentene mot.

Med mindre vi snakker om trolling, så innebærer jo ethvert argument for noe som helst en implisitt mening om at det argumentet holder vann og er gyldig. Hvis noen plutselig skulle postet en meningsmotstanders fulle navn og arbeidsgiver i en opphetet diskusjon, så innebærer det en mening om at det er akseptabel oppførsel. Men når vi sletter innlegget og utestenger brukeren, så gjøres ikke det på bakgrunn av vedkommendes meninger på samme måte som om vi skulle utestengt noen fordi de argumenterer for stengte eller åpne grenser for innvandring. Hvis noen vil fremme og argumentere for en mening om at doxing er bra, vær så god. Men vil du bruke det som virkemiddel i debatt, så er det på hodet ut. Og det er denne svært viktige forskjellen du mister med poenget ditt, slik jeg tolker det.

I realiteten sletter vi ekstremt sjelden innlegg på grunn av dårlig argumentasjon som sådan. Og jeg kan ikke huske et eneste tilfelle av at innlegg har blitt slettet på grunn av meningsinnhold alene. Alt fra nazister til islamister, kommunister til liberalister av alle slag, konspirasjonsteoretikere, vitenskapelige crack pots og konservative kristne, har fått ytre sine meninger i mer eller mindre fri mundur. Det vi krever er at det skjer i noenlunde ordnede og saklige former.

Vi sletter innlegg hvis de for eksempel tramper over juridiske grenser, eller doxer noen, eller hvis de har veldig liten egenverdi (i form av bidrag til, eller utgangspunkt for, diskusjon) og vi mener de tilfører diskusjonen lite eller intet annet enn støy av en slik grad at de aktivt ødelegger for videre diskusjon. Det siste kan skyldes håpløst dårlig argumentasjon, overdreven spydighet eller aggressiv tone, insisterende verdiløse sidespor, meningsløs og overdreven kverulering, etc.

Det blir uunngåelig en del skjønn involvert i dette, blant annet fordi det ofte er kontekstavhengig om et innlegg med slik karakteristikk blir kort og kontant sablet ned og ferdig med den saken, eller om det vil føre til en tornado av møkk som ikke gjør annet enn å ødelegge hele diskusjonen. Ofte skjer sistnevnte i tråder om betente temaer med sterke meninger involvert, og jeg skjønner at det derfor kan fremstå for den det gjelder som at innlegg blir slettet på grunn av meninger. Men jeg kan forsikre om at vi er svært bevisste, som individer og som gruppe, på at det ikke skal skje. Samtidig er vi mennesker, og kan noen ganger sikkert gjøre feil. I de tilfellene kan man rapportere det via løftebrudd, så vil det bli vurdert av crew og admin i fellesskap. Vi er riktignok rimelig samkjørte, men innimellom blir avgjørelser omgjort.
Sist endret av Provo; 11. april 2021 kl. 10:14.
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
ja, jeg ser forsåvidt forskjellen. For å ta ett eksempel: Du kan ikke slette posten min for dårlig argumentasjonen om jeg skriver at jorden er brun. Da har jeg bare ment noe. Kommer jeg derimot med sirkelargumentet jorden er brun fordi jorden er brun vil du kunne slette posten min fordi du mener at jorden ikke er brun og at argumentet derfor er dårlig. Blir det ikke sånn?

Vil du ikke si at du også har utestengt meg for en mening i det andre eksempelet også, sånn i praksis? Selv om du sletter det på bakgrunn av argumentasjonen.
Vis hele sitatet...
Det henger jo litt sammen, siden sære påstander vanligvis krever en del bedre argumentasjon enn vanlige påstander. Det er generelt konsensus om at jorden er rund, så hvis du insisterer på at den er flat så kommer du til å bli avkrevd meget gode argumenter og solide kilder.
Sitat av *pi Vis innlegg
De påstår jo at visse politiske meninger konsekvent blir slettet, så det burde være utrolig enkelt å skrive et slikt innlegg, skjermdumpe det, og lene seg tilbake og la det uunngåelige utspille seg.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan de det gjelder gjøre nettopp det, men det blir for tynt å late som at alle som får innleggene sine slettet a) vet at det kommer til å bli slettet og b) at alle de innleggene bygger på politiske holdninger eller argumentasjon stemmer nok heller ikke.

Du nevner vel høyere oppe i tråden her at du fikk slettet innlegg selv som du mente skjedde på dårlig grunnlag, gjaldt det politiske meninger og holdninger det og?
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Selvfølgelig kan de det gjelder gjøre nettopp det, men det blir for tynt å late som at alle som får innleggene sine slettet a) vet at det kommer til å bli slettet og b) at alle de innleggene bygger på politiske holdninger eller argumentasjon stemmer nok heller ikke.
Vis hele sitatet...
Det virker som om du snakker forbi alle andre her nå. Poenget er at enkelte brukere hevder at meninger som er imot crewet sin blodrøde agenda konsekvent blir fjernet. Hvis det er tilfelle så burde det være lett å dokumentere. Men det gjøres ikke, så vi påstår at det muligens er fordi det ikke er tilfelle.

Du nevner vel høyere oppe i tråden her at du fikk slettet innlegg selv som du mente skjedde på dårlig grunnlag, gjaldt det politiske meninger og holdninger det og?
Vis hele sitatet...
Nei.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det virker som om du snakker forbi alle andre her nå. Poenget er at enkelte brukere hevder at meninger som er imot crewet sin blodrøde agenda konsekvent blir fjernet. Hvis det er tilfelle så burde det være lett å dokumentere. Men det gjøres ikke, så vi påstår at det muligens er fordi det ikke er tilfelle.


Nei.
Vis hele sitatet...
Det er nå i allefall ikke meningen å snakke rundt alle andre her, jeg er ikke enig i den påstanden heller. Og det er helt sikkert ikke tilfellet heller, men poenget mitt er at det sannsynligvis blir utfordrende for enkelte å henvise til et skjermbilde - da gjelder det konkret et skjermbilde.

Andre grunner til at man kan få innlegg slettet er på grunn av mangelfull eller ikke-eksisterende argumentasjon. - Jeg tror ikke det er alle som ser seg selv fra utsiden til enhver tid, heller ikke du når du fikk innleggene dine slettet. - Men verken jeg eller du har gjort det til en sak, fordi det ikke er en sak.
Sist endret av Jokke; 11. april 2021 kl. 13:05. Grunn: skrivefeil
Jeg er ganske sikker på at en eller to av moderatorene/crewet ser på meg som en konservativ. (Og derfor kanskje til og med et dårlig menneske?) Men må vel innrømme at alle gangene jeg har fått et innlegg slettet har det nok vært fordi det var jeg som ikke helt klarte å krølle inn tærne.
En ting er å si det man mener. Også bør vi tenke på at selv om det vi sier kanskje ikke er et ufyselig/fornærmende, men alikevel slettbart. Forstår godt, når jeg først har tenkt litt på det, at freak ikke er som de fleste steder. Og at det er lagd for det spesielle mer enn det generelle. Og at ikke alt passer. At hvis det bare var fritt fram ville freak bli noe det kanskje ikke var ment som.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det er nå i allefall ikke meningen å snakke rundt alle andre her, jeg er ikke enig i den påstanden heller. Og det er helt sikkert ikke tilfellet heller, men poenget mitt er at det sannsynligvis blir utfordrende for enkelte å henvise til et skjermbilde - da gjelder det konkret et skjermbilde.
Vis hele sitatet...
Ja, det er utfordrende å vise til skjermbilde fordi det ikke er så konsekvent som de skal ha det til. Som blir nevt flere ganger her så føler mange seg konsekvent forfulgt og kneblet, og det er utfordrende å bevise fordi det ikke er tilfelle. Det er ingen som påstår at enkeltstående, vilkårlige slettetabber bør kunne dokumenteres med skjermdumper, men at ved konsekvent sensur burde det være lett.

Andre grunner til at man kan få innlegg slettet er på grunn av mangelfull eller ikke-eksisterende argumentasjon. - Jeg tror ikke det er alle som ser seg selv fra utsiden til enhver tid, heller ikke du når du fikk innleggene dine slettet.
Vis hele sitatet...
Igjen, det var poenget. Av og til er jeg uenig i avgjørelsen. Kanskje jeg har rett, kanskje jeg tar feil. Jeg tar det uansett ikke som et personlig angrep på ytringsfriheten min. Det hender jeg blir irritert, det hender jeg sier fra, og det har faktisk hendt at jeg får gjennomslag.
Sist endret av *pi; 11. april 2021 kl. 13:33.
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, det er utfordrende å vise til skjermbilde fordi det ikke er så konsekvent som de skal ha det til. Som blir nevt flere ganger her så føler mange seg konsekvent forfulgt og kneblet, og det er utfordrende å bevise fordi det ikke er tilfelle. Det er ingen som påstår at enkeltstående, vilkårlige slettetabber bør kunne dokumenteres med skjermdumper, men at ved konsekvent sensur burde det være lett.

Igjen, det var poenget. Av og til er jeg uenig i avgjørelsen. Kanskje jeg har rett, kanskje jeg tar feil. Jeg tar det uansett ikke som et personlig angrep på ytringsfriheten min. Det hender jeg blir irritert, det hender jeg sier fra, og det har faktisk hendt at jeg får gjennomslag.
Vis hele sitatet...
Okei, men da skjønner jeg det som at vi er enige. Jeg kan selv også være uenig i avgjørelsen, men har aldri følt meg forfulgt eller urettferdig behandlet jeg heller. - Har heller aldri slått meg at det er noen agenda bak avgjørelsene som blir tatt, og blir et innlegg slettet så er det slettet for min del.

Og som jeg nevner til robhol så er jeg enig i at det burde være noe en kan peke til, som navn, tråd, tidspunkt ol. - Ikke at jeg ser noen spesiell grunn til at det skal være nødvendig heller, for i de tilfellene jeg har opplevd det har jeg alltid fått en PM med grunn. En grunn trenger ikke å være en forklaring for min del, en setning med en årsak er nok.

Jeg kan ikke identifisere meg med de som opplever seg forfulgt, i det hele tatt. Fordi jeg tviler på at det skjer, så jeg vil understreke at det ikke er tilfellet. - For meg ble det bare et godt poeng av robhol, men jeg så bare ikke for meg at det var realistisk rent praktisk sett.

Om man derimot føler at det skjer igjen og igjen, så ja, da er det en smal sak.
Noen av oss var der, men det var ikke Dodecha og Vidarlo.

Dere er to brukere her inne jeg tidligere har hatt respekt for og lærte mye av, men også arrestert på en del direkte faktafeil uten å nevne stort om det.

At dere sitter der på avstand og underdriver faktiske tilstander blir litt for spesielt for min smak.

At dere i det hele tatt tør å være så påstående rundt noe som er dokumentert, er for meg uforståelig. Skaff dere riktig informasjon på ett eller annet vis. Følg saken fremover eller vennligst la det ligge til dere vet hva som er fakta eller ikke

Ærefulle mennesker innrømmer det i ettertid når de tar feil. Det har jeg ofte til gode å se fra dere to.

Jeg har observert/brukt dette forumet siden sin spede start og vet veldig godt hvordan det har utviklet seg med tiden. Lange velformulerte svar med egen vinkling som fasit, gjentaes til det kjedsommelige til debattantene går lei, så går dere «seirende» ut med masse kp og har sikkert rett i alt

Mulig dette blir litt for direkte tale for noen, men jeg er meg og taler rett fra leveren.
Det er ikke alltid like givende som de som jatter med mengden for å være på «riktig pk» side, men det er absolutt verdt det for min egen samvittighet og integritet.
Foruten om det, har jeg lært og opplevd både mye bra her på Freak, uavhengig av brukernavn og titler, vil jeg gi kudos til -alle- som noensinne har postet gode lærerike innlegg her på freak
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Lider nok bare av store biceps.
Vis hele sitatet...
Classy as always.

Men du, hva er det som trekker deg hit? Du har brukt mye tid og krefter på å (med vekslende hell!) forklare hva du misliker med dette forumet, akkurat som i forrige runde. Vi hadde en del utvekslinger på PM sist og mitt inntrykk var at du var ganske drittlei av hele forumet og veldig klar for å finne deg et annet sted å henge på nett. Likevel er det åpenbart noe som trekker tilbake. Tilsynelatende for å fortsette kjeklinga akkurat der det slapp da du ble utestengt sist. Av alle ting å regge ny bruker for!

Så... Hva er motivasjonen din? Trives du her, sånn egentlig? I så fall: hvorfor? Vi har nå brukt mye tid på alt du misliker; det hadde vært hyggelig å få den andre siden servert også. Hva liker du med freak.no?

Eller det en annen grunn til at du kommer hit? Vil du trolle? Settle a score? Få verbal grisebank og bli kasta ut igjen slik at du kan pleie et martyrkompleks i fred? Eller kanskje omvende alle disse steile kommunistene i forumledelsen til den sanne tro? Ja, jeg er kjip nå, men jeg holder faktisk alle muligheter åpne - jeg klarer i alle fall ikke å se noen fornuftig forklaring på din tilbakekomst. Hva er det du ønsker å oppnå?
Sist endret av Myoxocephalus; 11. april 2021 kl. 20:40.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Classy as always.

Men du, hva er det som trekker deg hit? Du har brukt mye tid og krefter på å (med vekslende hell!) forklare hva du misliker med dette forumet, akkurat som i forrige runde. Vi hadde en del utvekslinger på PM sist og mitt inntrykk var at du var ganske drittlei av hele forumet og veldig klar for å finne deg et annet sted å henge på nett. Likevel er det åpenbart noe som trekker tilbake. Tilsynelatende for å fortsette kjeklinga akkurat der det slapp da du ble utestengt sist. Av alle ting å regge ny bruker for!

Så... Hva er motivasjonen din? Trives du her, sånn egentlig? I så fall: hvorfor? Vi har nå brukt mye tid på alt du misliker; det hadde vært hyggelig å få den andre siden servert også. Hva liker du med freak.no?

Eller det en annen grunn til at du kommer hit? Vil du trolle? Settle a score? Få verbal grisebank og bli kasta ut igjen slik at du kan pleie et martyrkompleks i fred? Eller kanskje omvende alle disse steile kommunistene i forumledelsen til den sanne tro? Ja, jeg er kjip nå, men jeg holder faktisk alle muligheter åpne - jeg klarer i alle fall ikke å se noen fornuftig forklaring på din tilbakekomst. Hva er det du ønsker å oppnå?
Vis hele sitatet...
Tror motivasjonen for å komme tilbake kan sammenlignes med tiltrekningskraften til en kontrollerende eks eller behovet for å vise seg fram for en fraværende pappa som insisterer på at du skal bli quarterbacken på det lokale laget i amerikansk fotball.

Noe overordnet agenda har jeg ikke og jeg er vel stort sett drevet av en slags mental kløe som oppstår når jeg ser ett dritdårlig argument høste tjue Kp og motsvar bli sletta. Da hadde det vært så digg å slå tilbake med en skikkelig scoring, få stilnet kløen og bli kåret til neste kaptein på laget så pappa endelig ser hva jeg er god for. Når ikke innleggene blir møtt med anerkjennende nikk fra pappa, selv etter iherdig innsats, får jeg bare prøve igjen neste gang.

Positive ting jeg kan si om stedet er at debattene ofte er lærerike og har ett høyt nivå, layouten er top-notch , moderatorene kan tross alt være hyggelige fra tid til annen.Dessuten er det skikkelig digg å få KP, eller å se meningsmotstandere vri seg i smerte i en blodpøl på gulvet etter en verbal fulltreffer(ja, Vidarlo. Jeg har nesten samtlige diskusjoner vi har hatt i tankene).
Dersom et anonymt forum kan skape så mye kløe for deg, tenk hva noe som faktisk betyr noe kunne utrettet for deg!

Etter litt fartstid på forumet har jeg fått noen verbale på trynet. Generelt sett liker jeg det. Det er egentlig en av de fine tingene med freak. Man kan prøve ut sine egne tanker eller teorier om et tema. Når man får svar kan man helt uten å tape ansikt faktisk endre mening.

Å «vinne» en diskusjon er en forbanna uting som gjør at samfunnet generelt utvikler seg sakte. Freak er en fin plass på å øve seg på å la målet for diskusjonen bli progresjon.
Sist endret av reklame; 13. april 2021 kl. 09:37.
Hva skjer med KP-klubben til Provo,Slashdot og myoxo? Har ikke den foregått over litt for mange år nå?
Sist endret av Pyromanic; 13. april 2021 kl. 10:12.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
KP-klubben?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tias Vis innlegg
KP-klubben?
Vis hele sitatet...
Ja? Den pakten vi signerte med blod, med førstefødte som innsats om vi bryt den?
Jeg har komplekser med KP systemet da jeg ble bannet fra det for 10 år siden for ting som flere i admin teamet har drevet på med i alle år selv etterpå, med andre ord: Gi KP når de føler det passer selv, men uansett.. er vel mer dobbeltmoralen i det eksempelet jeg prøver calle ut.

Diskusjonslinjene som tas av f.eks myoxo som går ned på nesten personangrep blir praiset over en lav sko. Forumeliten består, og folk gjør som meg etterhvert. Bare slutter poste, men det er nok som gutta ofte sier her. Det er nok fordi ferdighetene til å gi verbal grisebank er så høy. Ikke noe annet
Sist endret av Pyromanic; 13. april 2021 kl. 10:47.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Jeg har komplekser med KP systemet da jeg ble bannet fra det for 10 år siden for ting som flere i admin teamet har drevet på med i alle år selv etterpå, med andre ord: Gi KP når de føler det passer selv, men uansett.. er vel mer dobbeltmoralen i det eksempelet jeg prøver calle ut.

Diskusjonslinjene som tas av f.eks myoxo som går ned på nesten personangrep blir praiset over en lav sko. Forumeliten består, og folk gjør som meg etterhvert. Bare slutter poste, men det er nok som gutta ofte sier her. Det er nok fordi ferdighetene til å gi verbal grisebank er så høy. Ikke noe annet
Vis hele sitatet...
Det kan nok til tider gå litt hardt for seg, men det er viktig å skille på sak og person. Det er vanskelig å vite hva du mener med "nesten personangrep", men faktiske personangrep skal ikke forekomme hverken hos crew eller andre.

Det kan også være greit å huske på at regelen mot personangrep ikke er en regel som først og fremst er ment å opprettholde god stemning. Et personangrep er usaklig, i den mest relevante betydningen. "Du er en idiot" er ikke et gyldig argument eller en verdifull betraktning, fordi selv om det skulle vært riktig så betyr ikke det at vedkommendes påstander er feil. "Dette er idiotisk" er derimot noe som angår det som helt konkret påstås, og selv om det kan oppleves litt hardt er det vanligvis ikke et regelbrudd.
Sist endret av Provo; 13. april 2021 kl. 11:23.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
er vel mer dobbeltmoralen i det eksempelet jeg prøver calle ut.
Vis hele sitatet...
Tror nok mange av oss på forumet har sett dobbeltmoralen for lenge siden, men at man bare ikke gidder å poengtere det noe mer. Tråder som dette dukker opp med jevne mellomrom, men det er viktigere for noen å bruke retoriske grep for å vinne diskusjonen kontra å prøve å forstå hvorfor det dukker opp med jevne mellomrom.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Filkor Vis innlegg
Tror nok mange av oss på forumet har sett dobbeltmoralen for lenge siden, men at man bare ikke gidder å poengtere det noe mer.
Vis hele sitatet...
Kva dobbeltmoral er det du sikter til? Eg har sett moderering frå begge sider, og eg ser ikkje ein slik dobbeltmoral du har sett for lenge sidan...
Sitat av Filkor Vis innlegg
Tråder som dette dukker opp med jevne mellomrom, men det er viktigere for noen å bruke retoriske grep for å vinne diskusjonen kontra å prøve å forstå hvorfor det dukker opp med jevne mellomrom.
Vis hele sitatet...
Kva med å vere litt konkret i kritikken?
Vil gi cred til crewet som driver siden jeg
Har selv kommet med litt dårlige/nedlatende/oppgittesvar når det kommer inn de dummeste spørsmålene her inne.
Som feks spørsmål som kan sammenlignes med "Hvor lang er en pinne?"
Uten å få noe pes for det selvom det kunne vært fortjent noenganger.
Svarer som regel anonymt på rus tråder da jeg prøver å holde brukeren ren for sånt om jeg skulle bli gjenkjent

Veit crewet kan se det er meg så står inne for hva jeg skriver Peace
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Jeg har komplekser med KP systemet da jeg ble bannet fra det for 10 år siden for ting som flere i admin teamet har drevet på med i alle år selv etterpå, med andre ord: Gi KP når de føler det passer selv, men uansett.. er vel mer dobbeltmoralen i det eksempelet jeg prøver calle ut.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Vi har aldri hatt en Skype-kanal eller annen form for kanal der hvor vi diskuterer og samarbeider om å game et verdiløst system som kvalitetspoeng.
Sist endret av m0b; 13. april 2021 kl. 11:46.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva med å vere litt konkret i kritikken?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg. Når man sier for eksempel at personangrep ikke er lov, men du redigerer innlegg med begrunnelse ''lær deg norsk''. Et klassisk personangrep som bare er usmakelig.

Ser at jeg siterte feil setning, skulle sitere den ovenfor
Sist endret av Filkor; 13. april 2021 kl. 11:49.
Jeg forstår at man kan bli sur om man får innlegg slettet, det blir jeg selv også. Jeg forstår også godt frustrasjonen når man prøver å få gjennom et poeng og man opplever det som at motparten ikke er interessert i å forstå. Jeg ser også hvordan en diskusjon kan drukne av innlegg som nærmest blir ordgyteri, det blir så mye, så intrikat formulert og så omfangsrikt at sakens kjerne forsvinner, og av og til er det kanskje en bevisst strategi for noen, hva vet jeg. Akk, kommunikasjon er være frustrerende når det ikke funker.

Det jeg ikke forstår, er surmulingen over hvem som gir hvem KP. Hva tenker dere at dere skal bruke de KP'ene til? Skal sluttsummen meisles inn i gravsteinen? Er det noe slags obskurt internettmarked man kan bruke dem til å handle ting på som jeg ikke har fått med meg? Hvis en bruker du ikke liker får en ufortjent lekemedalje av en annen bruker du ikke liker, hva i all verden betyr det i ditt liv?
Sist endret av *pi; 13. april 2021 kl. 11:49.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Filkor Vis innlegg
Det kan jeg. Når man sier for eksempel at personangrep ikke er lov, men du redigerer innlegg med begrunnelse ''lær deg norsk''. Et klassisk personangrep som bare er usmakelig.
Vis hele sitatet...
Men det er jo konkret kritikk? Skal man ikke kunne poengtere feil på grunn av muligheten til å såre noen?

Et personangrep ville vært: "Du er for dum til å skrive Norsk"
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men det er jo konkret kritikk?
Vis hele sitatet...
Er det? Personen kan jo norsk, men bare sliter med å skrive på rett måte. Det er nettopp sånne holdninger som får meg provosert i hvert fall, godt mulig jeg bare er hårsår. Jeg synes bare det fremstår som uprofesjonelt når sånne kommentarer skal komme fra moderatorene som er på forumet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Filkor Vis innlegg
Er det? Personen kan jo norsk, men bare sliter med å skrive på rett måte. Det er nettopp sånne holdninger som får meg provosert i hvert fall, godt mulig jeg bare er hårsår. Jeg synes bare det fremstår som uprofesjonelt når sånne kommentarer skal komme fra moderatorene som er på forumet.
Vis hele sitatet...
Ja det er det, man poengterer en faktisk feil, og nevner ingenting om selve personen.

Så hva foreslår du man skal gjøre?
Sist endret av Dodecha; 13. april 2021 kl. 11:53.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Så hva foreslår du man skal gjøre?
Vis hele sitatet...
Opptre på en litt mer vennlig måte, kanskje? Være litt mer ydmyk? Det koster ikke så mye å svare folk på en ordentlig måte, kontra å være småspydig - spesielt når man har påtatt seg rollen som moderator
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Filkor Vis innlegg
Opptre på en litt mer vennlig måte, kanskje? Være litt mer ydmyk? Det koster ikke så mye å svare folk på en ordentlig måte, kontra å være småspydig - spesielt når man har påtatt seg rollen som moderator
Vis hele sitatet...
Helt ærlig, Nei, det er arbeid å drive å skulle pedagogisk måtte oppdra mennesker som frivillig kommer hit og aksepterer brukervilkårene våre: De sier man har et ansvar å sette seg inn i reglene og følge de etter beste evne. Når vi sletter så prøver vi å oppgi grunner, men jeg har verken tid eller energi til å være pedagogisk.
Sist endret av Dodecha; 13. april 2021 kl. 11:58.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Helt ærlig, Nei, det er arbeid å drive å skulle pedagogisk måtte oppdra mennesker som frivillig kommer hit og aksepterer brukervilkårene våre: De sier man har et ansvar å sette seg inn i reglene og følge de etter beste evne. Når vi sletter så prøver vi å oppgi grunner, men jeg har verken tid eller energi til å være pedagogisk.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å være pedagogisk og normal folkeskikk. For all del, man kan fortsette å svare sånn for min del, men da må man forvente at folk også reagerer på det - spesielt når det kommer fra en moderator.
Sitat av Filkor Vis innlegg
Det er forskjell på å være pedagogisk og normal folkeskikk. For all del, man kan fortsette å svare sånn for min del, men da må man forvente at folk også reagerer på det - spesielt når det kommer fra en moderator.
Vis hele sitatet...
Siden jeg tydeligvis skal fungere som lysende eksempel på mangel derav: Kan du gi meg noen konkrete eksempler på hvor jeg har gått så altfor langt over streken? Hvis du ønsker at jeg skal forbedre meg, så må du nesten gi meg noe å jobbe med.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Siden jeg tydeligvis skal fungere som lysende eksempel på mangel derav: Kan du gi meg noen konkrete eksempler på hvor jeg har gått så altfor langt over streken? Hvis du ønsker at jeg skal forbedre meg, så må du nesten gi meg noe å jobbe med.
Vis hele sitatet...
Hvordan tolket du at innlegget mitt dreiet seg om deg? Var faktisk ikke deg jeg siktet til

Ser at jeg siterte et innlegg som var om deg, det må jeg ha oversett. Min feil
Sist endret av Filkor; 13. april 2021 kl. 12:06.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Filkor Vis innlegg
Det er forskjell på å være pedagogisk og normal folkeskikk. For all del, man kan fortsette å svare sånn for min del, men da må man forvente at folk også reagerer på det - spesielt når det kommer fra en moderator.
Vis hele sitatet...
Crew skal utvise høflighet og saklighet i møte med brukerne av forumet, og dette er også løfter vi gir til brukerne våre. Hvis du opplever at dette brytes kan du melde fra om dette her: https://freak.no/forum/stabens_lofter
Sitat av m0b Vis innlegg
Dette er feil. Vi har aldri hatt en Skype-kanal eller annen form for kanal der hvor vi diskuterer og samarbeider om å game et verdiløst system som kvalitetspoeng.
Vis hele sitatet...
Dette er feil.

Det har ikke "vi" heller. Etter hva jeg har forstått er det basert på påstander fra en sur karakter som ble kastet ut av en åpen skype kanal som ble brukt i utgangspunktet for å planlegge ting igjennom freak(Eksempel: Treff, Freak-rekke på The gathering), men som naturligvis utviklet seg til en lavterskel chat hvor voice også var mulig. Jeg har prøvd å få tilsvar til disse greiene i flere år med vekslene intensitet,mest for humor.. både på PM og IRL på treff(hvor det naturligvis bare er gøy pga det egentlige ubetygelige innholdet) men selv på pm har jeg ikke fått annet en påstander. Send meg noe fast fisk
Sist endret av Pyromanic; 13. april 2021 kl. 12:23.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Dette er feil.

Det har ikke "vi" heller. Etter hva jeg har forstått er det basert på påstander fra en sur karakter som ble kastet ut av en åpen skype kanal som ble brukt i utgangspunktet for å planlegge ting igjennom freak(Eksempel: Treff, Freak-rekke på The gathering), men som naturligvis utviklet seg til en lavterskel chat hvor voice også var mulig. Jeg har prøvd å få tilsvar til disse greiene i flere år med vekslene intensitet,mest for humor.. både på PM og IRL på treff(hvor det naturligvis bare er gøy pga det egentlige ubetygelige innholdet) men selv på pm har jeg ikke fått annet en påstander. Send meg noe fast fisk
Vis hele sitatet...
Jeg var tidvis aktiv i denne gruppen, og kan backe opp Pyromanic på at de i 99.9% av tilfellene bare diskuterte treff og kjørte lavterskel voice-chat. Kanskje det ble spøkt en gang eller to om kvalitetspoeng, men hadde dere mottatt logg på mer enn femten setninger så hadde man skjønt dette ikke var noe illuminati for kvalitetspoenghoreri og heller bare en vanlig chat mellom venner.

Festlig at det fortsatt sitter ferskt i minne hos Crew, men dere er fremdeles av feil oppfatning av hva som hendte den gang da.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Fair enough! Vi har aldri hatt en Skype-kanal eller annen form for kanal der hvor vi diskuterer og samarbeider om å game et verdiløst system som kvalitetspoeng, og det har heller ikke "dere".

Jeg leste det fra notatet på ban-grunnlaget, og har nå lagt til at det er feilinformasjon. Min påstand her holder ikke vann. Tror samtidig ikke at din påstand stemmer, selv om dette kanskje kunne vært interessant å dratt ut alle kp som er gitt fra hvem til hvem og når over forskjellige tidsintervall og sett hvilke grupperinger som hadde dannet seg med t-sne eller noe annet fiffig, så tror jeg at jeg lar det ligge.
Sist endret av m0b; 13. april 2021 kl. 12:51.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det blir jo et litt oppkonstruert eksempel, dette. Men svaret er nei, ikke i noen viktig betydning. Innlegget ville ikke blitt slettet på grunn av en implisitt fremmet mening om at sirkelargumentasjon er gyldig argumentasjon. Det kunne blitt slettet fordi selve argumentasjonen for jordens brunhet er håpløs.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det er ett litt oppkonstruert eksempel, men jeg tror poenget jeg forsøker å illustrere lar seg generalisere til mer relevante situasjoner. Jeg ville ikke fram til at innlegget kunne slettes på grunn av den implisitt fremmede meningen om at sirkelargument er greit, men på grunn av selve argumentet. I ett sirkelargument vil jo argumentet og meningsinnholdet i setningen være akkurat det samme. Når akkurat den samme oppfatningen både kan og ikke kan gi grunnlag for utestengelse avhengig av hvor oppfatningen er plassert i en setning, mener jeg at det illustrere at skillet mellom å slette noen for et argument og det å slette noen for en mening ofte kan være ganske flytende.


Jeg ser distinksjonen du gjør, og som jeg skrev tidligere at jeg synes det er rimelig om sletting begrunnes i nogenlunde objektive argumentatoriske feilsteg. Det er egentlig lite av det du sier som jeg synes er urimelig, men jeg sitter på en annen oppfatning av hvor ofte dere sletter innlegg på grunn av argumentasjonsnivå når jeg har fått brukeren min både utestengt og permanent utestengt med en begrunnelse om at argumentasjonen min er "crappy" og "bedriten", i tillegg til mye sletting jeg synes er urimelig.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Helt ærlig, Nei, det er arbeid å drive å skulle pedagogisk måtte oppdra mennesker som frivillig kommer hit og aksepterer brukervilkårene våre: De sier man har et ansvar å sette seg inn i reglene og følge de etter beste evne. Når vi sletter så prøver vi å oppgi grunner, men jeg har verken tid eller energi til å være pedagogisk.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er illustrerende når du svarer kontant nei på spørsmål om å opptre mer vennlig, ydmykt og ikke være småspydig. Når det kommer til å sette seg inn i reglene kan jeg anbefale alle å lese det såkalte løftet til brukerne.
Sist endret av Hasjclowny; 13. april 2021 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trenger bare å lese denne tråden her for å forstå at det er "noe" i klagene på noen av moderatorene her.
Holder lenge å lese svaret til Dodecha litt lenger opp her. Der blir han oppfordret til å svare folk på en ordentlig og høflig måte. Dette vrir han kjapt til å bli "svare på en pedagogisk måte". Å slik driver ikke Dodecha med, for det er jobb...!
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Trenger bare å lese denne tråden her for å forstå at det er "noe" i klagene på noen av moderatorene her.
Holder lenge å lese svaret til Dodecha litt lenger opp her. Der blir han oppfordret til å svare folk på en ordentlig og høflig måte. Dette vrir han kjapt til å bli "svare på en pedagogisk måte". Å slik driver ikke Dodecha med, for det er jobb...!
Vis hele sitatet...
Om du opplever enkelte i staben som problematiske og at de ikke oppfører seg i på en måte de burde representere forumet kan du melde i fra om det her: https://freak.no/forum/stabens_lofter

For å gjøre opplevelsen av forumledelsen og moderatorstaben best mulig, skal vi oppføre oss etter følgende punkter:
Være høflige og saklige
Være behjelpelige ved forespørsler
Være diplomatiske ved konflikter
Vis hele sitatet...
Sitat av etse Vis innlegg
Om du opplever enkelte i staben som problematiske og at de ikke oppfører seg i på en måte de burde representere forumet kan du melde i fra om det her: https://freak.no/forum/stabens_lofter
Vis hele sitatet...
Du er moderator og har lest hva jeg påpekte i innlegget mitt. Ser ikke noe poeng i å sende en klage da du allerede har lest hva jeg klaget på...