Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4362
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har brukt mela mye. Hadde en periode hvor jeg brukte det i 2 mnd cirka, så tok jeg 20 dagers pause, forså å injisere og sole samme dag, samme dag 2 og 3, og nå har jeg fått noen små hvite flekker litt over ørene/ ved pannen. Hva gjør jeg nå? Tar pause eller soler mer å ser om det «jevner» seg ut? Mvh
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er desverre et av bivirkningene av melanotanbruk, såvidt meg bekjent er det ingenting som vil få de til å forsvinne.
Alle tips for å få pigmentflekker bort går ut på å unngå sol, gode rutiner på å fjerne sminke hver dag så huden får "puste" og evt C-vitaminer.
Anonym bruker
"Enig Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk noen selv på ryggen og de gikk bort etter ca 3 mnd. Men har også fått noen på armen og da har jeg ikke sola meg heller
Overbruk av melanotan kan føre til pigmentflekker. Anbefaler å skyte maks 0.1ml hver gang.
Etter jeg gikk på mela, så fikk jeg hvite flekker i trynet. Noen forsvant, mens noen ser ut til å være permanent.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Har brukt mela i hele 2020/2019 uten noe pigmentflekker, kanskje det er dålrig kvalitet på melaen? Men det er rart for har vrukt 2/3 av det uten noe pigmentflekker. Mistenker at jeg skulle kanskje gjort «loading phase» istedetfor å injisere og sole samme dag ��
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen testa ut mela? Frister mye, men leser jo at det ikke er så unormalt å få nye føflekker/pigmentflekker som gjør meg litt urolig.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Noen testa ut mela? Frister mye, men leser jo at det ikke er så unormalt å få nye føflekker/pigmentflekker som gjør meg litt urolig.
Vis hele sitatet...
Vær obs på at det kan være kraftige bivirkninger, så vær ærlig med deg selv når du veier opp virkninger med bivirkninger.
I og med at du setter i gang produksjonen av melanin så er det veldig begrenset hva du kan gjøre, vanligvis beskytter vi oss mot UV-skader med å bruke solfaktor. Når du tar bakveien blir det dessverre sånn at du blir nødt til å forholde deg til det.

Du kan eventuelt oppsøke en klinikk for å få laser-behandling, men den beste og billigste løsningen er og ikke bruke melanotan. - Tar du sol etter å ha tatt melanotan?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Vær obs på at det kan være kraftige bivirkninger, så vær ærlig med deg selv når du veier opp virkninger med bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Ja, det og. Men det spørs vel hvem du handler ifra? Kvaliteten på varen osv.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Ja, det og. Men det spørs vel hvem du handler ifra? Kvaliteten på varen osv.
Vis hele sitatet...
Tja.. Hva skal jeg si. Jeg antar jo at det er ekte vare man får tak i. Hvis man kjøper MT2 men får kattepiss i vialen så er det kanskje ikke så rart at man får uønskede bivirkninger. Jeg har sjeldent/aldri hørt om forfalskninger heller på MT2.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Tja.. Hva skal jeg si. Jeg antar jo at det er ekte vare man får tak i. Hvis man kjøper MT2 men får kattepiss i vialen så er det kanskje ikke så rart at man får uønskede bivirkninger. Jeg har sjeldent/aldri hørt om forfalskninger heller på MT2.
Vis hele sitatet...
Har du erfaringer med MT2? Noe du anbefaler videre, om man veier opp mot evt bivirkninger?
Nei, jeg har aldri tatt MT2, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Det virker litt som du misforstår litt her hvordan man veier opp virkninger mot bivirkninger når man tar et medikament.
La oss ta MT2 som utgangspunkt:

Virkning: Man blir brun (og kåt, hvis du synes dette er positivt)
Bivirkninger: Bivirkninger kan være kvalme, hodepine, prikking i hender og føtter, blå lepper og endring i pigment og føflekker samt nedsatt appetitt. Melanotan II kan dessuten forårsake økt sexlyst hos begge kjønn samt ereksjon hos menn.

Da må man tenke. Er det verdt å potensielt få disse bivirkningene for å bli brun?

Hvis ja, kjør på og kos deg.
Hvis nei, dropp det.