Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 8381
Mummitrollet
Er det noen her som er barn av 90-tallet som har sett serien "I Mummidalen".

De episodene som er på YouTube har en dårlig VHS-dub. Er det noen som tilfeldigvis skulle sitte på en opptakskassett med den originale versjonen? Jeg har mulighet for å digitalisere selv.

Jeg kan henvise til denne tråden på vgd for mer informasjon:

https://vgd.no/musikk-tv-og-film/tv-...trollet/side/1

Her er en video som eksempel:

https://www.youtube.com/watch?v=YyPx...l=Gamleskatter
Har du sjekket NRK nett-tv?

Må i samme slengen si at de nye dataanimerte episodene virkelig ikke klarer å frem den mørke stemningen som var i mange av de gamle episodene.
Elsker mumiverden.
Tror det ligger mye på you tube, dårlig kvalitet, men likevel.
Tror jeg skal se litt nå
Klem fra Betty
Få serier gjorde like sterkt inntrykk i barndommen, føler meg fortsatt traumatisert av Hufsa og Hattifnattene. Vet jeg har VHS-kasetter med dette hvor jeg er oppvokst, kan ordne nærmere jul om du ikke har funnet noen løsning!
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Få serier gjorde like sterkt inntrykk i barndommen, føler meg fortsatt traumatisert av Hufsa og Hattifnattene. Vet jeg har VHS-kasetter med dette hvor jeg er oppvokst, kan ordne nærmere jul om du ikke har funnet noen løsning!
Vis hele sitatet...
Det hadde vært supert! Vet du hva denne kassetten inneholder?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Få serier gjorde like sterkt inntrykk i barndommen, føler meg fortsatt traumatisert av Hufsa og Hattifnattene. Vet jeg har VHS-kasetter med dette hvor jeg er oppvokst, kan ordne nærmere jul om du ikke har funnet noen løsning!
Vis hele sitatet...
Hei! Jeg bare lurte på om du har den kassetten forsatt?
Mummi FTW! <3 <3
Jeg er Snusmumrikken.
Forsøkene dem prøver seg på med nye grafikken å alt er bare balletullete.
Kødder ikke med Mummifolksa!!
Men som nevnt, ligger det ikke i NRK arkivet?!
Sist endret av Eyeamare; 25. desember 2020 kl. 20:52.
Sitat av Turntable1985 Vis innlegg
Hei! Jeg bare lurte på om du har den kassetten forsatt?
Vis hele sitatet...
Jeg har hele den komplette serien liggende på pc'n. En eller to episoder har ikke norsk tale men disse har heller aldri vært sendt i Norge.

Har også filmen "kometen kommer".

Kan prøve å få sendt disse til deg hvis det finnes en grei måte å få dette gjort på?
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Mummi FTW! <3 <3
Jeg er Snusmumrikken.
Forsøkene dem prøver seg på med nye grafikken å alt er bare balletullete.
Kødder ikke med Mummifolksa!!
Men som nevnt, ligger det ikke i NRK arkivet?!
Vis hele sitatet...
Noen episoder fra den fjerde sesongen pluss litt til lå ute på nett-tv for noen år siden, men de ble fjernet.

Ingen av de de eldste episodene ligger på nett-tv, nei. Er derfor vi må ty til opptakskassetter.

Jeg har hele den komplette serien liggende på pc'n. En eller to episoder har ikke norsk tale men disse har heller aldri vært sendt i Norge.

Har også filmen "kometen kommer".

Kan prøve å få sendt disse til deg hvis det finnes en grei måte å få dette gjort på?
Vis hele sitatet...
Er disse fra VHS/DVD da? Jeg har det meste ifra DVD/VHS selv i mitt arkiv.
Sist endret av Turntable1985; 25. desember 2020 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du finner absolutt alle episodene fra 90-tallet med norsk tale selvfølgelig på piratbukta.
Lastet ned alle episodene i høst.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Du finner absolutt alle episodene fra 90-tallet med norsk tale selvfølgelig på piratbukta.
Lastet ned alle episodene i høst.
Vis hele sitatet...
Men disse har vel ikke original dub med mindre de er TV-opptak?
Sitat av Turntable1985 Vis innlegg
Men disse har vel ikke original dub med mindre de er TV-opptak?
Vis hele sitatet...
Joda, original dub. Jeg går ut ifra at du mener norsk..?
Sitat av Diamondlamp Vis innlegg
Joda, original dub. Jeg går ut ifra at du mener norsk..?
Vis hele sitatet...
Ja, originale norske dub ifra 90-tallet (altså ikke VHS/DVD). Denne her: https://www.youtube.com/watch?v=YyPx...l=Gamleskatter
Sist endret av Turntable1985; 7. januar 2021 kl. 10:17.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Få serier gjorde like sterkt inntrykk i barndommen, føler meg fortsatt traumatisert av Hufsa og Hattifnattene. Vet jeg har VHS-kasetter med dette hvor jeg er oppvokst, kan ordne nærmere jul om du ikke har funnet noen løsning!
Vis hele sitatet...
Har du forsatt dette liggende?