Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3167
Hei, google kontoen min ble deaktivert for 1år siden men jeg kan fortsatt logge inn på diverse nettsider der jeg er registrert med den, hvorfor ? Så for meg at den ble slettet i samme slengen som deaktivert. Jeg får heller ikke svar fra google, har sendt en god del mailer til dem med min ny epost. Jevla kjipt av google, mistet veldig mye etter mailen ble deaktivert. Nå jeg får ikke svar på hvorfor den ble deaktivert. Fuck you google.
Sist endret av makkalatte; 22. august 2020 kl. 14:29.
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Hei, google kontoen min ble deaktivert for 1år siden men jeg kan fortsatt logge inn på diverse nettsider jeg er registrert med den. Hvorfor ? Så for meg at den ble slettet i samme slengen som deaktivert. Jeg får heller ikke svar fra google, har sendt en god del mailer til dem med ny epost. Jevla kjipt av google, mistet så mye etter mailen ble deaktivert å jeg får ikke svar på hvorfor en gang. Fuck you google.
Vis hele sitatet...
Mener du nå "logg inn med Google" funksjonaliteten?
Når du logger inn med Google opprettes det som regel en separat konto på den aktuelle nettsiden også.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Mener du nå "logg inn med Google" funksjonaliteten?
Når du logger inn med Google opprettes det som regel en separat konto på den aktuelle nettsiden også.
Vis hele sitatet...
Den er jo deaktivert så jeg får ikke logget inn på google kontoen nei. Separat konto? Den deaktiverte kontoen min er registrert på freak og jeg kan fortsatt logge inn med den deaktiverte eposten. Misforstår jeg spørsmålet?
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Den er jo deaktivert så jeg får ikke logget inn på google kontoen nei. Separat konto? Den deaktiverte kontoen min er registrert på freak og jeg kan fortsatt logge inn med den deaktiverte eposten. Misforstår jeg spørsmålet?
Vis hele sitatet...
Mange nettsteder har en "logg inn med Google" funksjon slik at du slipper å oppgi noe detaljer ved registrering.

Men du svarte allikevel på spørsmålet mitt.
Freak sjekker ikke om eposten er aktiv eller ikke (kun ved registrering hvor du må aktivere brukerkontoen) og det er ingen direkte kobling mellom din brukerkonto her og Gmail systemet.

Dette er jo en kjent problem spesielt dersom du bruker epost på eget domene og sletter domenet. Jeg kjøper mye domener og får alltid masse epost som egentlig er tiltenkt den forrige eieren. Så det er viktig å endre epostadresse på alle tjenester du bruker dersom du endrer adresse.

På det ene domenet jeg har kjøpt får jeg kvitteringer fra kjøp hos PayPal, kopi av innkommende meldinger fra dating tjenester osv. I teorien kan jeg bare gå til PayPal og endre passordet og ta kontroll over kontoen.
Sist endret av random105675; 22. august 2020 kl. 14:46.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Mange nettsteder har en "logg inn med Google" funksjon slik at du slipper å oppgi noe detaljer ved registrering.

Men du svarte allikevel på spørsmålet mitt.
Freak sjekker ikke om eposten er aktiv eller ikke (kun ved registrering hvor du må aktivere brukerkontoen) og det er ingen direkte kobling mellom din brukerkonto her og Gmail systemet.

Dette er jo en kjent problem spesielt dersom du bruker epost på eget domene og sletter domenet. Jeg kjøper mye domener og får alltid masse epost som egentlig er tiltenkt den forrige eieren. Så det er viktig å endre epostadresse på alle tjenester du bruker dersom du endrer adresse.

På det ene domenet jeg har kjøpt får jeg kvitteringer fra kjøp hos PayPal, kopi av innkommende meldinger fra dating tjenester osv. I teorien kan jeg bare gå til PayPal og endre passordet og ta kontroll over kontoen.
Vis hele sitatet...
Skjønner nå. Kjipt, hadde my opplastet musikk jeg har produsert på YT kontoen, nå får jeg ikke tilgang til dem. Takk for svar.
Sist endret av makkalatte; 22. august 2020 kl. 15:39.
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Skjønner nå. Kjipt, hadde my opplastet musikk jeg har produsert på YT kontoen, nå får jeg ikke tilgang til dem. Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Men har du forsøkt å registrere kontoen på nytt?
Når du registrerte googlekontoen din måtte du sikkert gi en annen e-postadresse. Pga sikkerhetshensyn, osv. Har du ikke fått noe fra google der?
Rosander; Registrere den deaktiverte kontoen på nytt? Hmmm

Arex_x ;Jeg hadde en sikkerhets email ja, det er den jeg bruker nå.
Sitat av makkalatte Vis innlegg
Rosander; Registrere den deaktiverte kontoen på nytt? Hmmm

Arex_x ;Jeg hadde en sikkerhets email ja, det er den jeg bruker nå.
Vis hele sitatet...
Enten så aktiverer du kontoen på nytt ved å logge inn på gmail, eller så må du registrere den på nytt (dersom den er slettet)... hos gmail.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Rosander Vis innlegg
Enten så aktiverer du kontoen på nytt ved å logge inn på gmail, eller så må du registrere den på nytt (dersom den er slettet)... hos gmail.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som han med deaktivert mener at Google har sperret kontoen.
Da kan han jo ikke uten videre aktivere den igjen.
Å registre en ny konto og en ny Gmail adresse er sikkert ikke noe stress men
det løser jo ikke problemet hans med filer han ønsker tilgang på den gamle adressen.

Jeg forsøkte å lure/svindle Google en gang for 15-16 år siden ( trykke på egne annonser)
Ble utestengt ifra den delen, og det husker de enda.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det høres ut som han med deaktivert mener at Google har sperret kontoen.
Da kan han jo ikke uten videre aktivere den igjen.
Å registre en ny konto og en ny Gmail adresse er sikkert ikke noe stress men
det løser jo ikke problemet hans med filer han ønsker tilgang på den gamle adressen.

Jeg forsøkte å lure/svindle Google en gang for 15-16 år siden ( trykke på egne annonser)
Ble utestengt ifra den delen, og det husker de enda.
Vis hele sitatet...
Ja rettelse; sperret.
Ikke rart det ble forvirring, beklager..