Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1732
Heisann!

Kort og godt innlegg om okkupasjon.

Er det noen som vet om tomt bygg som føler seg ensom uten beboer?
Har ikke et sted å bo for vinteren og vil gjerne integrere meg i samfunnet etter landstryker/vagabond tur!

Det har vært knall, men nå er jeg virkelig sliten. Har vært uteligger i et år og det har vært et fantastisk år på utrolig mange måter, men nå trenger jeg den følelsen av å være litt normal og kunne ha tilgang til en base hvor jeg kan hvile!

Tenker å okkupere på et så kort tidsrom som mulig, søke jobb og leie noe med mindre squatten er veldig relevant.

Er det en litt finere squat vil jeg introdusere meg for evt. naboer!
"Hei! Jeg er deres nye nabo! Kake? "

Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive, men tips og råd taes godt imot!
Hakuna matata.
Jeg er godt kjent i området, og tror ikke du vil ha noe spesiell suksess i å finne noe brukbart å okkupere der...
Det er en liten by, med politifolk som har alt for lite å gjøre... Derfor drar de konstant rundt og leter etter stonere eller sånt småtteri... Poenget er at dem raskt vil besøke deg og få deg til flytte, dersom noen finner ut at du har flytta inn et sted du ikke har lov til å være :/

Det er også veldig få tomme hus og sånt i byen. Hørte rykter om et tomt hus i gatene nord for Maihaugen, men dette var bare rykter. Kan hende det er innflyttet noen andre folk der nå, eller at det er revet.
Det er også ganske høye leiepriser i Lhmr pga alt for mange studenter i forhold til studieleiligheter, så du må nok få med deg flere for å kunne leie
Men jeg ønsker deg lykke til
Nøytral
Trådstarter
Hmm!
Takk for info!
Mulig jeg må ta turen til Oslo i stedet om det du sier stemmer.

Også muligheter for å få med flere som vil leie, men får se på det.
Har prøvd meg nå så langt uten støtte fra Nav, men det begynner å bli virkelig slitsomt og vanskelig!
Det er et tomt hus like ved Maihaugen ja. Det er ikke revet og kjellerlemmen / kjellerdøra er åpen. Mulig narkisser og eller rumenere har eller har hatt tilhold der, nesten rart hvis ikke. Men det ligger såpass sentralt at jeg tipper ordensmakten og naboer følger litt med uten at jeg veit det.

Lett å finne, ligger i Martin Seips veg, et av husene nærmest maihaugen. Mørkt i fargen, gammelt hus. Ikke peiling hvem som eier eller har eiet.
Og siden du skriver om det så detaljert vil GARANTERT huset bli sjekket av onkel politi. Mer enn nok politifolk som leser her på forumet!
Uansett blir opphold i sånne bygninger fort avslørt og meldt fra om av folk i nabolaget. Ikke akkurat store forhold i Lillehammer sentrum.
Sist endret av woff; 17. september 2014 kl. 20:46.
woff: Som jeg skrev er det trolig at det er under oppsikt allerede grunnet mange utenlandske tiggere i byen som blir jaget bort fra sine hytter av planker og presenninger. Ser man på kartet ser man også at det ligger midt i et nabolag så, som jeg skrev, naboer ser nok også dersom det blir aktivitet der.
Ønsket mest å bekrefte Alzo88 sin post, ikke nødvendigvis anbefale å flytte inn der.

Dog er det sikkert mulig å bo der litt diskret noen netter ved behov, men jeg tviler på at man får være alene særlig lenge, er nok en del andre i samme ærent så åpenlyst huset står med åpen dør.