Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2319
Det er en .exe fil jeg vil at den skal se ut som et bilde...

Beskrivelse av filen:


høyreklikk på skrivebordet=> ny => snarvei=> skriv inn: shutdown -s -t (anntall sekunder det skat ta fra personen trykker på filen til datan skrur seg av) -c "Din beskjed"

F.eks shutdown -s -t 400 -c "Din melding"


Når du klikker den så slår du av maskinen...


Noen forslag? Kunne også tenke meg å "kamuflere" den som et textdokument...
Hvis du ikke vil at mottakeren skal se et faktisk bilde, kan du kalle filen "bilde1.jpg.exe". Sats da på at mottakeren har skrudd på "Skjul filetternavn for kjente filtyper" i mappeegenskaper.
jaG
Produktutvikler
Skift ikon og bytt filnavn som Myhre sa !
Mener det har vært ganske så mange tråder om å få dette til, men ser ut til at det ikke går an å få et bilde til å bli en .exe fil uten at man kan legge merke til dette.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Ja, er et prog. som gjør dette.
Testa det ut, men ikonene som er på sånne gamle prog. er så gamle at det ser ikke lovende ut:P
Men for all del, søk her, deretter på google så finner du det;D
BRUK google.. det er et program som heter kamuflage, har brukt det før, funker som bare det!
Du kan jo også lage den som en .bat fil... Bare skriv samme kommandoen i notebook og endre filtypen fra txt til bat
du kan endre ikon på filen slik at det vil se ut som en mappe f.eks.... tviler på fyren ser etter om det er en exe fil hvis det ser ut som han åpner en mappe
Limited edition
Moff's Avatar
... og med det sagt kommer han/hun nok ikke til å åpne den to ganger. Men det regner du vel ikke med heller.

For å plage han/hun mer så kan du adde filen til startupen.
Hvis du vil plage det stakkars offeret veldig, kan du lage en enkel .bat fil med "shutdown" komandoen i, lag en tids begrensning på 5 sek. Og ikke glem "-f" som tvingter alle åpne prog. til å lukke uten varsel. Så bruker du WinRar til å lage et "SFX" arkiv hvor du legger .bat filen og ber den pakke den ut i startup mappa Når offeret trykker på fila di, slår pc'n seg av etter 5 sek. hver gang den startes (Hvis den ikke startes i safemode)
Sitat av Hallisv0ris
BRUK google.. det er et program som heter kamuflage, har brukt det før, funker som bare det!
Vis hele sitatet...

Camuflage hjelper ikke til det han vil ha. han skal ha et program som gjør at når du åpner filen (et bilde eller lignende) så kjøres .bat filen samtidig. Camuflage skuler en fil i en annen fil, men du må selv inn for å få ut den andre filen, dette skjer ikke automatisk.

Men Camuflage er genialt dersom du vil ha noen skjulte filer på en FamiliePC elns.

Sitat av brunost
Du kan jo også lage den som en .bat fil... Bare skriv samme kommandoen i notebook og endre filtypen fra txt til bat
Vis hele sitatet...
Med mindre offeret ikke kan litt om Pc, så skal det mye til før han åpner en fil som står . bat bak.
Sitat av Myhre
Hvis du ikke vil at mottakeren skal se et faktisk bilde, kan du kalle filen "bilde1.jpg.exe". Sats da på at mottakeren har skrudd på "Skjul filetternavn for kjente filtyper" i mappeegenskaper.
Vis hele sitatet...
Jeg fatter ikke hvorfor folk nevner det hele tiden, det er idiotisk å gjøre, fordi dersom de skjuler filetternavn, så blir .exe skjult uansett, og de forventer ikke å se .jpg.
Dersom de ikke skjuler det, så ser de hva du prøver på med en gang.
Jeg synest det lureste hadde vært å snike det inn i en annen .exe.
Kjempebra Jonta! Jeg likte virkelig den "gjemme filer inni bilder". Jeg kan kanskje teste om det funker med exe filer jeg... men jeg har det litt travelt nå.


Altså du får jo ikke aktivert shutdown fila med det her. Det eneste du får gjort er å gjemme fila. Hvem er det som "extracter" et bilde for å lete etter en skjult fil ?


- Det eneste som skjer når du trykker på det bilde du har gjemt shutdown.exe i, er at du får se det bilde du har valgt å gjemme de filene i.

(:
Sist endret av iNter^; 25. mai 2007 kl. 17:21.
Ingen av metodene som Jonta linket til hjelper i dette tilfelle, rett og slett fordi motakkeren aldri en gang kommer til å finne ut at han har noe annet enn et bilde. (Og i det tilfellet med notepadfilen finner han aldri ut hva som står i den andre delen)

Begge metodene kan benyttes til å gjemme hemmelige ting som bare du finner frem igjen.
Hvis jeg skriver shutdown -s -t 005 -f .... så slår datamaskinen seg av etter 5 sekunder uten at offeret har noe sjanse så lenge han åpner filen?
Kommer ann på hvordan han åpner filen, hvis han kjører den, så har han også fortsatt sjansen til å skrive 'shutdown -a'.
Tror de som ikke bruke LFT (let, finn, trykk) metoden på tastaturet vil klare det.

Btw: Hva er pointet med ledende nuller?
Sist endret av TanteSpiker; 25. mai 2007 kl. 20:50.
kan man skrive etter eller annet for å få opp en alert melding like før PC-en avluttes. (Ikke -c)
finnes det en komando for å adde filen til oppstartsmenyen automatiskt?
copy Cdinfil CDocuments and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\*.*

Plagsomt at : \ blir til
Sist endret av zorro; 26. mai 2007 kl. 10:24.
Sitat av zorro
copy Cdinfil CDocuments and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\*.*

Plagsomt at : \ blir til
Vis hele sitatet...

Er det ikke forwardslash som skal brukes da? C:/Documents and settings ?
Limited edition
Moff's Avatar
Forwardslash er jo kun for internettz. Lokalt bruker man backwardslash.

Jeg tror kanskje dette kan være en av de bedre ideene jeg har kommet med i dag:
Hvorfor kan du ikke bare lage et nytteprogram som offeret vil ha, og så gjemme batman-fila di inni dette? Da vet offeret at det er en exe-fil og du vet at offeret kommer til å starte den. Problem solved.
Hvis du skal skjule det litt mer så legger du startup greia i registeret. (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Currentversio n\Run\)

Sitat av Moff
Jeg tror kanskje dette kan være en av de bedre ideene jeg har kommet med i dag:
Hvorfor kan du ikke bare lage et nytteprogram som offeret vil ha, og så gjemme batman-fila di inni dette? Da vet offeret at det er en exe-fil og du vet at offeret kommer til å starte den. Problem solved.
Vis hele sitatet...
Jeg sa det på forrige side.
Sist endret av TanteSpiker; 26. mai 2007 kl. 14:09.
Hvis man legger den i HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Currentversion \Run\ vil da fila bli synlig i CDocuments and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\ ?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Grantax
Ingen av metodene som Jonta linket til hjelper i dette tilfelle, rett og slett fordi motakkeren aldri en gang kommer til å finne ut at han har noe annet enn et bilde.
Vis hele sitatet...
Var jo derfor jeg skrev "bare delvis relatert/delvis bare relatert" Men det ser jo ut til at noen har dratt nytte av dem
OT: Istedet for hurtigsvar kan dere også bruke "svar på emnet" og velge "Ikke bruk smilefjes i teksten"

:) :mad: :rolleyes: :cool: :p ;) :\ :D :| :o :confused: :( :eek: :bergenser:

Som sagt, så gjort =)
Sitat av Jonta
Var jo derfor jeg skrev "bare delvis relatert/delvis bare relatert" Men det ser jo ut til at noen har dratt nytte av dem
Vis hele sitatet...
Jeg kan gi folk en kortstokk når de spør etter en kam, enten de drar nytte av kortstokken eller ikke, så var det ikke det de spurte etter.

Nå kan jeg ikke batch noe særlig, så jeg er ikke sikker på hvordan du forandrer registeret, men du kan jo få batch filen til å lage en .reg fil men riktig innhold, så etterpå åpne filen med 'REGEDIT filnavn.reg'.

Sitat av zorro
Hvis man legger den i HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Currentversion \Run\ vil da fila bli synlig i CDocuments and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\ ?
Vis hele sitatet...
Nei
Sist endret av TanteSpiker; 26. mai 2007 kl. 15:49.
Tror faktisk at Jonta sin metode kan fungere. Jeg har etter å ha set filmen, prøvd meg litt fram, og funnet ut at metoden ikke bare funker med .rar filer og .jpg filer. Hvis man hadde laget en "shutdown.exe" med autostart, og lagt den sammen med et bilde (eller anne fil) uten å "rare" den først, hadde den staret automatisk og sett ut som et bilde. Jeg prøvde det ut er hos meg, den fungerte helt supert, men antivirusen min (trend micro pc-cillin 2007) så på den som en trojan (noe som kanskje stemmer ). Men den virket som den skulle og pcn slo seg av
Men windows blir jo ikke gitt beskjed om å starte .exe fila når den åpnes i et bildebehandlingsprogram.

Jeg testet det nå, og det fungerte ikke hos meg, gjorde bare bildet ulesbart.

Edit: Argh, glemte /b flag.

Edit: Fungerte fortsatt ikke.
Sist endret av TanteSpiker; 26. mai 2007 kl. 21:33.
Sitat av Grantax
Men windows blir jo ikke gitt beskjed om å starte .exe fila når den åpnes i et bildebehandlingsprogram.

Jeg testet det nå, og det fungerte ikke hos meg, gjorde bare bildet ulesbart.

Edit: Argh, glemte /b flag.

Edit: Fungerte fortsatt ikke.
Vis hele sitatet...
Må ha et prog. med autostart...
Tror trådstarter er ute etter et program som skjuler en .exe fil i en .jpg fil, slik at når han sender den filen over msn f.eks så vil den aktivere .exe filen automatisk. er sikkert metoder som får dette til å funke, men virusprogrammer vil sikkert se på dette som en trojaner elns.
Sitat av microcefalus
Må ha et prog. med autostart...
Vis hele sitatet...
Hva er et program med autostart?
Uansett så kan du ikke sende et bilde til meg som jeg åpner, så blir en .exe fil startet, altså det fungerer ikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
lag en ny mappe.
lag *.exe filen i mappen.
lag en snarveg til *.exe filen i den samme mappen.
velg ett navn og ikon(høyreklikk>egenskaper>ender ikon...) til snarvegen.
skjul *.exe filen (høyreklikk>egenskaper>skjul).

deretter kan du komprimere mappen til en *.rar fil eller *.zip mappe.
og den som pakker den ut vill bare se en snarveg.
ved klikk på snarvegen starter *.exe filen.