Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 676
Anonym bruker
"Sammen Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Søker erfaringer rundt det med avhengighet av lyrica.
Fikk skrevet ut lyrica for nevropati, men jeg started å bruke lyrice rekreasjonelt isteden, i midten av September.
De første gangene var på 300mg, men det gikk fort opp til 600-900 mg daglig.
Ønsker å avslutte pga. andre prioriteringer.
Er det sånn at jeg burde trappe ned nå? Eller kan jeg cold turkey etter 4 uker safe?
hjelper det mot nevropatiske smerter som det skal og angst? det er derfor det skrives ut. at det gør utover helsa er jeg enig i, men trapp ned forsiktig hvis du ønsker å slutte

og ønsker at det går fint for deg
Sist endret av høystakken; 4. oktober 2023 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt urelatert spørsmål, men brukte du neurotinin før du fikk lov til å bruke lyrica, eller gikk du rett på lyrica?
[quote=Anonym bruker;3851690]Helt urelatert spørsmål, men brukte du neurotinin før du fikk lov til å bruke lyrica, eller gikk du rett på lyrica?[/QUOnei jeg jeg på lyrica etter altfot lenege spør fu meg
Brukte Lyrica som foreskrevet i halvannet år før det skled ut.Dette var for 10-12 år siden og jeg fikk det på blå resept.4 x 100 pakker i slengen.De gangene jeg gikk tom var et helvete.Det var først da jeg kom inn her på Freak at jeg forsto at jeg ikke var alene om dette.Eneste jeg orket var å ligge i sengen og vente på natten.Det å ta buss eller møte folk var krevende.Ble jo avslørt og legen den gangen var forbauset over at en medisin som Lyrica kunne misbrukes.Vi avtalte å begrense utskrivingen.En resept på 200 x 75 mg i måneden.Vil sende en takk til de farmasøytene som lot meg få utlevert før tiden.Klarte å komme meg av medisinen ved å begynne på Neurontin,og hele historien om mitt Lyrica misbruk stilnet i journalen.Selv om man trapper ned er det hardt å slutte med denne medisinen.