Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2153
Hello freaks

Har tidligere røyka hasj hver dag, som regel en joint på kvelden. Røyka i 12 år men har ikke røyka på 3 år nå. Det har heller aldri hindra meg i å gjøre ting og har alltid hatt jobb, så følte meg liksom ikke avhengig utenom at jeg likte kveldskosen og roen jeg fikk etter en hard dag på jobb .
Det eneste negative er at det den siste tiden ble mye negative tanker under rusen.
Fikk også noia for å bli stoppa i kontroll med spyttprøve så turte igrunn ikke mer da det er mye kjøring i jobben.
Kjenner nå at jeg savner noe beroligende på kvelden da jeg føler jeg ikke får slappet ordentlig av som før. Savner den følelsen at jeg klarer å sløve skikkelig foran tv,n på kvelden og ha en sånn "godfølelse".
Noen i lignende situasjon som har slutta?
Tips til alternativ til hasj?
Alkohol gir meg ikke den følelsen. Snakker ikke om hver kveld men 1 - 2 ganger i uka.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har slutta å røyke for en del år siden, nettopp fordi noia over at det er ulovlig og evt dop test på jobb osv.
Ble også mer tenkende person og var redd naboen ville lukte. Egentlig super teit!

Bodde et år i California der alt nå er legalisert, ingen noia! Kom tilbake til Norge og tilbake til samme bekymring når jeg røyker.

Håper det snart blir legalisert her i Norge så vi kan røyke uten bekymringer!
Ja, sluttet egentlig av litt samme grunn. Fant likevel ut at mye av den "noian" som kom av røykings bunnet i noe dypere enn lovlig status. Veit ikke om noe særlig godt alternativ som er like "stuerent", noe jeg alltid pleide å bruke var snus men det er jo no hærk det også.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røkt av og på i 6 år, de første årene var det den beste følelsen som fantes, men ting blir ikke det samme ettersom tiden går. Er nok mange forskjellige faktorer som spiller inn til hver enkelt når det gjelder akkurat dette temaet, men mye handler vell om at man vokser opp og endrer tankesett. Før kunne jeg lett røyke bort bekymringer eller andre ubehagelige tanker, men tenker på en helt anne måte nå så er ikke alltids det er like kos lengre
Jeg har byttet ut røyking med ketamin, funker veldig fint for min del. Er i akurat samme situasjon som deg vil jeg si
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del har jeg bare måttet lære meg å kjede meg og kose meg uten rus. Kose meg med mat og film istedet
Savner jointen som var bestevennen min i mange år men ikke alt negative den til slutt begynte å føre med seg.
Mitt tips til de som har angst for å røyke og kjøre er å følge rustelefonen. De sier at gjennomsnittlig thc nivå i camnabis er 25% og at du har promille opp til 12 timer om du røyker 0,1g med 25%. Hvis man ikke har høy toleranse burde det være nok!

https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidle...oven-cannabis/

https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidle...a-om-cannabis/

Det er også en norsk studie som tar for seg dräger 5000. Den sier at det er sjelden man får utslag om man ikke har over "lovlig" promille på cannabis.

https://academic.oup.com/jat/article/42/4/248/4835625

Kjøp milligramsvekt. Hold toleransen nede!
Det beste tipset er jo å ikke ruse seg, men for å svare på spørsmålet om alternativ til cannabis som ikke er alkohol, så kan jo eventuelt sjekke ut kratom, som ikke slår ut på spytteprøver såvidt jeg vet(?). Og det kan kjøpes lovlig i Sverige.

https://www.google.no/search?q=krato...&client=safari

Internett sier at det er ganske avhengighetsskapende om du er en person som fort blir glad i ting, og bruker du det hver dag over lengre tid skal visst abstinensene være ganske kjipe når du slutter. Ikke testa det selv.
Sist endret av ron1448; 17. oktober 2022 kl. 00:42.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ron1448 Vis innlegg
Det beste tipset er jo å ikke ruse seg, men for å svare på spørsmålet om alternativ til cannabis som ikke er alkohol, så kan jo eventuelt sjekke ut kratom, som ikke slår ut på spytteprøver såvidt jeg vet(?). Og det kan kjøpes lovlig i Sverige.

https://www.google.no/search?q=krato...&client=safari

Internett sier at det er ganske avhengighetsskapende om du er en person som fort blir glad i ting, og bruker du det hver dag over lengre tid skal visst abstinensene være ganske kjipe når du slutter. Ikke testa det selv.
Vis hele sitatet...

Jeg har selv brukt kratom over noen år regelmessig. En gylden regel er og ikke bruke det mer en helst en dag om gangen med 3 dagers pause. Det selv om alle er forskjellige. Men jeg kan selv si jeg har styrt unna uten å bli fysisk avhengig med den teknikken. Det er masse positivt med kratom, men det har og en del bi-effekter som at det er hardt for magen og blæren osv.