Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2936
Hei, jeg lurte på om noen kunne gi en estimert pris for å få laget en iphone app til privat bruk med følgende ting:

syv knapper. som skal spille av syv forskjellige lydfiler( 1 sek lange hver) på loop helt til du slipper knappen, da skal den skru ned volument i løpet av 0,5 sek til helt av.

feks, jeg holder inne knapp 1, og i det jeg drar fingeren over knapp to vil lydklipp1 skrus av og ned, mens lydklipp 2 pøser på

Dette burde være en veldig veldig grei app for en med litt ferdigheter ? :P

Hva måtte jeg ha regnet med å betale for dette? Som sakt bare til privat bruk og for bruk på min telefon.


Petter
Vel, hvis du skal kjøre den på din egen telefon så må du enten få den godkjent av App Store eller melde deg inn i iOS Developer Program ($99/år).

Alternativet er at du får denne utvikleren til å registrere din telefon med sin konto, men da er du evig avhengig av denne personen for at applikasjonen ikke skal slutte å fungere.

Har du først pøset ut $99 så er du ikke så langt unna at du kan koke sammen det du beskriver ved å klippe og lime litt tutorials - forutsatt at du har en Intel Mac og et snev av programmeringsferdigheter.

Så alt i alt så kommer du ikke ekstremt billig unna, og det finnes nettsider hvor du kan legge ut denne typen auksjoner og få større deler av India til å underby hverandre på pris... (tips: http://www.project4hire.com )
Sist endret av MrBlaine; 11. desember 2010 kl. 03:50. Grunn: fordi hjernen tenkte post før linken var på plass
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei Hei
Trådstarter
Jeg har x code og alt jeg 99 dollar er ikke så ille.
men poenget er at jeg ikkke gidde rå gjøre det selv.
Er det noe lignende iDaft du har i hodet?


*edit* http://www.youtube.com/watch?v=nL3eu1uCutc
Sist endret av tvp; 27. desember 2010 kl. 13:50.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Vel, hvis du skal kjøre den på din egen telefon så må du enten få den godkjent av App Store eller melde deg inn i iOS Developer Program ($99/år).

Alternativet er at du får denne utvikleren til å registrere din telefon med sin konto, men da er du evig avhengig av denne personen for at applikasjonen ikke skal slutte å fungere.

Har du først pøset ut $99 så er du ikke så langt unna at du kan koke sammen det du beskriver ved å klippe og lime litt tutorials - forutsatt at du har en Intel Mac og et snev av programmeringsferdigheter.

Så alt i alt så kommer du ikke ekstremt billig unna, og det finnes nettsider hvor du kan legge ut denne typen auksjoner og få større deler av India til å underby hverandre på pris... (tips: http://www.project4hire.com )
Vis hele sitatet...
Trenger da ikke å få den godtkjent av App Store... kan jo bare jailbreake møkka.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Husker ikke helt hvor jeg leste det, men tror det var i VG.
Noen unge gutter som har laget blant annet TV-guiden en som har laget en app som bruker iPhonen som lommelykt og slikt.
Om du kontakter dem er det sikkert mulighet for å få utviklet den.
Skal se om jeg finner navnet deres.

Navnet er Knut Ørland.

Her er VGs sak om suksessen hans: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=554784
Og her er hjemmesiden: http://iphone.humm.no/
Dette spør's jo litt da, hvis det bare skal være simpel og kun til deg så får du den nok til 50-100 kroner
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
Hei, jeg lurte på om noen kunne gi en estimert pris for å få laget en iphone app til privat bruk med følgende ting:

syv knapper. som skal spille av syv forskjellige lydfiler( 1 sek lange hver) på loop helt til du slipper knappen, da skal den skru ned volument i løpet av 0,5 sek til helt av.

feks, jeg holder inne knapp 1, og i det jeg drar fingeren over knapp to vil lydklipp1 skrus av og ned, mens lydklipp 2 pøser på

Dette burde være en veldig veldig grei app for en med litt ferdigheter ? :P

Hva måtte jeg ha regnet med å betale for dette? Som sakt bare til privat bruk og for bruk på min telefon.


Petter
Vis hele sitatet...
Har laget en litt forenklet versjon av hva du beskriver til Android. Dette tok meg maks 15 min. Har ingen erfaring med Apps til Iphone/Ipod touch, men kan tenke meg at hvis du kun skal ha det til privat bruk vil det finnes programmer du kan bruke, uten å være avhengig av Developer Program.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er en veldig enkel app å lage, men som det er sagt tidligere: hvis du ikke vil ha den ut på appstore, må du enten jailbreake telefonen din eller registrere deg som utvikler hos apple og få personen du betaler til å sende deg det ferdige prosjektet. Hvis du derimot vil ha den ut på appstore kan dette ta tid og det stilles noen (ikke store) krav til kvaliteten.