Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 14537
Sitat av graffiti-dude Vis innlegg
Hvorfor vil du si det? HVa er det som gjør graffitimalere til retarder? Og hvorfor bruker du det som et sjellsord?
Vis hele sitatet...
Vil bare starte med å si at jeg skiller mellom graffitimalere og taggere, graffitimalere er for min del de som faktisk får opp noe som er verdt å se på, og som inneholder noe annet en noen jævla streker som skal forestille, i det tilfelle her PF, 74, eller hva nå den dritten skal være.

Er det ikke rimelig åpenbart at en veldig liten gruppe av samfunnet - som jeg enda har til gode å møte NOEN som ikke har noe imot dem, får et skjellsord etter seg? Greit nok, jeg veit ikke om han du spør legger alle under en kam, eller om hans uttalese er rettet mot de jævla idiotene som går rundt og spayer et par forsøk på bokstaver her og der. Disse idiotene koster samfunnet millioner av kroner, vandaliserer og ødelegger, og direkte forsøppler områder.

Sitat av graffiti-dude Vis innlegg
Det å mestre kunsten å føre en sprayboks gir en utrolig god følelse. Og når man itillegg maler noe som ser bra ut, på en plass som for andre virker umulig, kan man virkelig føle at man er noe mer enn den gjennomsnittlige bedrevitende-9 til 5 jobbende-bleikfeite-øldrikkende-fotball entusiasten i gata.
Vis hele sitatet...
Så spar opp til å kjøpe deg egen vegg hvor du kan vaske og spaye så mye du vil, men respekter jaggu andres eiendom.

Sitat av graffiti-dude Vis innlegg
Det ekte graffitimalere(eller taggere om du vil) gjør er bare beundringsverdig. De bruker alle pengene sine, all fritiden sin, all sin styrke på å produsere sin personlige kunst. som folk flest er imot, som man risikerer bøter og fengsel for, som i bestefall mest sansynlig bare blir sett av noen hundre mennesker i et kort glimt før veggen påny blir malt i den ultra triste "17%gråe nøytrale vi-bestemmer-alt-her-i-norge fargen."
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev tidligere, grunnen til at de aller fleste nok er imot "deres" gjerninger er rett og slett fordi det største antall folk som tar opp en sprayboks dessverre går rundt og forsøppler med forsøk på bokstaver her og der, gjerne så alle skal gå rundt og se på dritten de legger fra seg.
Sist endret av Dibsent; 12. august 2010 kl. 11:47.
De går rundt å prøver seg på forskjellige bokstaver slik at de kan utvikle seg og bli bedre...

Er ikke alle som blir super proffe etter en strek
Sitat av Opacus Vis innlegg
De går rundt å prøver seg på forskjellige bokstaver slik at de kan utvikle seg og bli bedre...

Er ikke alle som blir super proffe etter en strek
Vis hele sitatet...
Så øv hjemme da vel. Kjøp ark, stein, mur eller hva enn de foretrekker, istedefor å gå rundt å forsøpple gatene med slikt tull.
Sist endret av Dibsent; 12. august 2010 kl. 14:46.
Sitat av Raymond Vis innlegg
ER sånt i østfold også, her ser jeg "veg" tagget OVERALT!
Vis hele sitatet...
Da burde du virkelig begynne å gå på fortauet.
Jeg liker den taggen her jeg. Den er ved sinsenrundkjøringa i Oslo.

http://amfiverset.blogg.no/images/26...53962-n600.jpg
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg liker den taggen her jeg. Den er ved sinsenrundkjøringa i Oslo.

http://amfiverset.blogg.no/images/26...53962-n600.jpg
Vis hele sitatet...
Ja den er tøff
Sitat av Volch0k Vis innlegg
det er tagget 'EABS' eller 'LMK' på hver eneste vegg i Trondheim.
Vis hele sitatet...
og ikke minst "CON"

Tipper det står for "crew of Nidaros", noen som vet?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
@Ond^Sofa: Private hus er del veldig få som tagger på, blir jo tross alt sett på som en uting i miljøet. Så om du ønsker at huset ditt skal beholde sin farge så skal dette stort sett gå bra.
Om du er gårdeier på grünerløkka derimot så kan du ikke forvente at veggene er like sterile.
Vis hele sitatet...
Nå tenker jeg ikke først og fremst på Villaer på snarøya, men alle slags hus og bygninger som står sentrumsnært.
er vell ikke tilfeldigvis noen som vett hvorfor det er tagget "Olga" omtrent i hele Haugesund ?
Lurt på det i flere år nå.
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
er vell ikke tilfeldigvis noen som vett hvorfor det er tagget "Olga" omtrent i hele Haugesund ?
Lurt på det i flere år nå.
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg også.
Men er det ikke en frisørsalong som heter Olga der også?

Noen fra Ørland(et)? eller Trondheim som er kjente med "Mad" eller "Not" ?
Kanskje det, men tviler på at folk gidder og tagget navnet på en frisørsalong
Står "Gof" overalt i Vestfold, eller i det minste på Nøtterøy. Noen som vet hva det betyr?
Sitat av Husemann Vis innlegg
Står "Gof" overalt i Vestfold, eller i det minste på Nøtterøy. Noen som vet hva det betyr?
Vis hele sitatet...
det kan stå for mye rart, men jeg tror det står for "gal og full".
HøyRisiko Psykopat
På Bryne står det "Kamp mot Islam" ganske mange plasser.
Syns det er jæ**** teit gjort.
Sist endret av OlaWaagen; 12. august 2010 kl. 19:40.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
det kan stå for mye rart, men jeg tror det står for "gal og full".
Vis hele sitatet...
Veldig likt en viss bruker her på nFF.
Sitat av graffiti-dude Vis innlegg
Morsomt at du har bitt deg merke i hvordan bikkjer pisser. Det er faktisk sant at det er status for bikkjer å plassere avføring så høyt oppe som mulig (bor sammen med en utrolig dyreinterresert jente) Men å sammenligne dette med graffiti er bare helt absurd. Og itillegg kalle det for "en dårlig utgave" er bare direkte støtende.

Det kan godt hende at det finnes mennesker som maler graffiti for å føle seg større. Men det må isåfall være i et meget mindretall av dem. Men hvis man da føler seg liten og ubetydelig, som det er veldig lett å gjøre i dagens byer, hvorfor ikke plukke opp graffiti? Det å mestre kunsten å føre en sprayboks gir en utrolig god følelse. Og når man itillegg maler noe som ser bra ut, på en plass som for andre virker umulig, kan man virkelig føle at man er noe mer enn den gjennomsnittlige bedrevitende-9 til 5 jobbende-bleikfeite-øldrikkende-fotball entusiasten i gata.

Det ekte graffitimalere(eller taggere om du vil) gjør er bare beundringsverdig. De bruker alle pengene sine, all fritiden sin, all sin styrke på å produsere sin personlige kunst. som folk flest er imot, som man risikerer bøter og fengsel for, som i bestefall mest sansynlig bare blir sett av noen hundre mennesker i et kort glimt før veggen påny blir malt i den ultra triste "17%gråe nøytrale vi-bestemmer-alt-her-i-norge fargen."

Jeg respekterer din mening om at graffiti er uønsket på dine vegger, men jeg hverken respekterer eller aksepterer ikke ditt utsagn, som rakker ned på det hele mitt liv dreier seg om, og mine idealer.

Mvh
Graffiti-duden..........
Signet opp kun for å delta i denne tråden..
Vis hele sitatet...
Når jeg snakker om tagging, snakker jeg ikke om street art, men totalt meningsløs tagging som på bildet under.

Mener du at slikt hærverk kan forsvares, eller på noen måte kan sammenlignes med kunst?

Sitat av Opacus Vis innlegg
De går rundt å prøver seg på forskjellige bokstaver slik at de kan utvikle seg og bli bedre...

Er ikke alle som blir super proffe etter en strek
Vis hele sitatet...
Og da er en hvilken som helst vegg fritt vilt?

Har full forståelse for at ingen er eksperter ved første forsøk, men jeg bor midt i Oslo og har sett mer enn nok av meningsløs tagging som ikke kan beskrives som annet enn hærverk.

Hvorfor ikke bygge seg en vegg å øve på, hvorfor snike rundt å grise ned andres eiendom, fordi det er mer spennende?
Folkens, hele poenget med navnene og forkortelsene er for å holde seg anonym. Ingen av malerene i crewene har noen interesse av å si hva bokstavene står for, så er ikke store vitsen å spørre egentlig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hei pf står jo for paralgin forte, er ikke dette freak forum?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Siden vi snakker om det Noen osm vet hvorfor det står BA i hele Bergen? Ser det overalt.

Hvem vil tagge BA hvis det står for bergens avisen eller noe?
Vis hele sitatet...
får hore litt etter KP igjen da :P
BA (bergen og rundtom) = bad attitude/blunts`n alckohol
KFG (samme som over) = kuk for gaten
RW (bergen her og) = ruff writers
MSK (internasjonalt) = mad society kings
FOS (oslo mest) = fuck oslo sporveier/from outer space
WC (bergen igjen..) = *hjel her noen? aner ikke hva dette er..*
NRK (oslo) = none really knows (det er navnet, ikke at ingen vet hva det betyr )
RWC (kristiansand) = rebels whitout a cause
PF (kristiansand) = pur faen
ALL (oslo) = all living legends
KWC (mangesteder) = kids wrecking crylon (tror eg?)
MTA (NYC) = metro train aliens/ (husker ikke den andre meningen, srry)
PES (oslo) = purken er skurken

tagging er en måte markering ja, for *NOEN*! jeg har selv sett mine signaturer i forskjelling medier og får ett SYKT rush når dette skjer. tagging og graffiti ER det samme (to sider av samme sak, if you know what i mean), men streetart er noe annet, så dette er sagt

tre hoveddeler av graffiti:
*ulovelige taggere som hater lovelig graffiti.
*lovelige som kun maler lovelig.
*de som går deg gylden middelvei (flest av disse, of course)

noen flere som har sett RWC i kristiansand? bor selv litt utenfor bergen og maler aktivt, men på en svipptur innom kristiansand så vi denne signen og lurte på om de var kjenete

"hvis du synes tagging er så jævla tøft kan du ta å tægge deg selv i ræva!!"
den sangen er lættis som f, og jeg tagger selv :P

thats all folks!

Sitat av fredeve Vis innlegg
Folkens, hele poenget med navnene og forkortelsene er for å holde seg anonym. Ingen av malerene i crewene har noen interesse av å si hva bokstavene står for, så er ikke store vitsen å spørre egentlig.
Vis hele sitatet...
not true, for hvordan i helvete kan to eller tre bokstaver røpe ett helt forbanna crew? seff er navnene for å være anonym, men crewnavn? ærlig talt..
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Siden vi snakker om det Noen osm vet hvorfor det står BA i hele Bergen? Ser det overalt.

Hvem vil tagge BA hvis det står for bergens avisen eller noe?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det står for Bad Attitude, men med tanke på Bergens Avisens natur, så er det heller ikke usannsynlig at dette var deres store markedsføringplan i år.

Red.: så ikke posten over meg, ignorer dette.
Sist endret av gulunderstrek; 26. september 2010 kl. 12:01.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
åja, forresten så finnes det en samletåd for crewnavn på street art seksjonen
Har sansen for denna karen her, utrolig gjennomført:
http://www.thinkmogul.com/

Sånn kunne veggene sett ut her i Norge og!
Sist endret av hopalong; 26. september 2010 kl. 12:40.
Er vel ikke Arne Johannessen som går ute i mørket å sprayer?
I Bergen har jeg sett mange tags der det står "SKYSS KORT -- et eller annet". Husker ikke helt hva som står, mener det er litt sånn "skyss kort er bra" eller noe..
Bare svart tusj. Stor skrift.

Jeg skjønner det ikke. Hva er greien?
Sist endret av birrho; 26. september 2010 kl. 15:04.
Sitat av birrho Vis innlegg
I Bergen har jeg sett mange tags der det står "SKYSS KORT -- et eller annet". Husker ikke helt hva som står, mener det er litt sånn "skyss kort er bra" eller noe..
Bare svart tusj. Stor skrift.

Jeg skjønner det ikke. Hva er greien?
Vis hele sitatet...
Har sett også noe ala "Skyss overvåker deg" eller noe i den duren.
PF står for pokkers facebook... ;-)
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Har sett også noe ala "Skyss overvåker deg" eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
yess, "skyss kort = overvåkning" men de skriver med spray, paste-up, og en STOR piece på sentralbadet.
Hva med "SEK" i Tromsø? Står nesten overalt, fra busstopp til hagegjerder.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
bilder? "kjenner" flere som maler det
Sitat av drittsekken Vis innlegg
bilder? "kjenner" flere som maler det
Vis hele sitatet...
Men hva står navnet for?
Port Forward!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
http://img696.imageshack.us/img696/9752/img0034uf.th.jpg

Så denne på bussholdeplassen utenfor kvaderaturen videregående skole idag..
Sist endret av Bombasa; 30. september 2010 kl. 14:19.
PF er et relativt stort crew, PF står for Pur Faen, og blir malt av folk, fulle av pur faen!
Likte godt eksemplet på hunder som pisser høyest.
Her i bygda har naboen min tagget "ukjent" over alt.
Han kjenner jeg og vet har han gjort det kun for å markere seg.
Han er veldig lav, blir nok dyttet litt rundt av andre, men prøver alltid å holde dette "Jeg er kul/tøff" imaget sitt oppe.
Føler som det går igjen i alle taggere, og med tagging mener jeg "fuck you, pf, ukjent, osv", setter mer pris på ekte grafitti kunst, og uansett kvalitet på skrift; liker det ikke uansett.
Men som jeg var, syntes den holdningen går igjen i mange som driver med tagging og hærværk, markere seg, gjøre ulovlige ting rett og slett for å holde imaget sitt.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
yess, "skyss kort = overvåkning" men de skriver med spray, paste-up, og en STOR piece på sentralbadet.
Vis hele sitatet...
Tror det er melis som lager dem.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg liker den taggen her jeg. Den er ved sinsenrundkjøringa i Oslo.

http://amfiverset.blogg.no/images/26...53962-n600.jpg
Vis hele sitatet...
Denne kan for min del få stå en god stund til:

http://groggludren.blogg.se/images/2...e_89881850.jpg
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Niveum Vis innlegg
Likte godt eksemplet på hunder som pisser høyest.
Her i bygda har naboen min tagget "ukjent" over alt.
Han kjenner jeg og vet har han gjort det kun for å markere seg.
Han er veldig lav, blir nok dyttet litt rundt av andre, men prøver alltid å holde dette "Jeg er kul/tøff" imaget sitt oppe.
Føler som det går igjen i alle taggere, og med tagging mener jeg "fuck you, pf, ukjent, osv", setter mer pris på ekte grafitti kunst, og uansett kvalitet på skrift; liker det ikke uansett.
Men som jeg var, syntes den holdningen går igjen i mange som driver med tagging og hærværk, markere seg, gjøre ulovlige ting rett og slett for å holde imaget sitt.
Vis hele sitatet...
haha, lest "åpent brev til "ukjent", "care og "(etellerannet)"?
hehe, jeg tagged selv for noen dager siden.
Grunnen er fordi jeg var desperat etter å få ut noe med hendene mine, så da endte jeg opp med å gå ut for å tagge.
Resultatet ble kjempe kjedeligt og ukreativt :/

men selv har jeg ikke merket så veldig det med ''pf'', men det er vel en slags gjen som gjør det
Sitat av junkpal Vis innlegg
Du vet at de er et forholdsvis stort crew, men du vet ikke hva PF står for?
Tror du skryter på deg litt mer info enn det du har.
Vis hele sitatet...
kan ha kjennskap til et crew uten å vite hva det står for!! xD
en kompis av meg var med i LR crew, å jeg vett at det er ganske stort på lands basis, men har ingen ide om hva det står for!? xD
selv er jeg med i HEX!
begynte der etter jeg ditcha CAZ-crew!
PF-"crewet"(barna) er rett og slett patetiske.
Det er én ting å male offentlige bygg, det kan under sterk tvil anses som opprør mot "sysstemet" og samfunnet. Men disse nedrige taperne maler på private bygg, og inne i oppganger i private blokker/borettslag. Det er mora/onkelen/broren deres som får regninga. Det er respektløs, intetsigende idioti.

Om noen leser dette og kjenner noen i PF(de har vel antagelig ikke råd til pc/nett selv): Hils dem og be dem tagge i sin egen gang før de tagger i mi. Om de har en gang da, den er vel mest sannsynlig eid av barnevernet.

Disclaimer: Jeg lever fint med forseggjort graffiti, og banksy er kunst i mine øyne. Men taggere? tilbakestående bikkjer som pisser på alle trær de ser, før de løper klynkende og livredde avgårde om noen ser dem. Min 7-årige søster kunne sprayet finere enn dere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://tb.no/nyheter/totalt-vandalisert-1.5803359

Fy faen, jeg skammer meg på hans vegne. Det der er bare teit!
Hobby-lingvist.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Samme som at det står "SIN" over hele porsgrunn / skien
Vis hele sitatet...
SIN var jo et crew De ble vel tatt til slutt. Liker de 2 throw ups'a ved "stolpen" til breviks brua.
Tror ikke de er tatt enda. De har tagga langs hele Elstrømbrua "SiN", og ved den tunnelen opp til varpet har det laget en piece med noen halloween-gresskar
▼ ... over et år senere ... ▼
Vekker denne tråden etter jeg fant den på Google.

PF står så å si overalt i Kristiansand. Våksbygd, Hånes, Justvik å hele byen.
Går på Kvadraturen.

PF er bare som en protest mot samfunnet. Det kan bety både Pure Faen å Pene Farger :-).
Det er åpent for alle, det er ikke noe medlemskap liksom.
Sist endret av Sincerati; 14. september 2012 kl. 05:17.