Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1358
Hei.

Beklager norsken min...... Jeg er svensk, nok om det....

Jeg har et spörsmål.

Jeg kan ikke noe om programmering, annet en at jeg skrev en hjemside i html for ti år siden.

Nå har jeg bestemt meg for at lage et program som skall fungere som en database over Tv serie samlingen min.

Jeg bruker Windows og har lyst til at få inn disse tingen i programmet.

* Information om serien med episode guide. Bilder og slik.
* Sök funktion.
* Länk i programmet, slik at det starter opp episoden som ligger på en extern hård disk i Vlc player.

Nå til spörsmålet..

Hvem program språk skall jeg bruke og hvordan skall jeg begynne läre det??

Og, ja jeg kjönner at det ikke blir lett og har satt av godt med tid til det.

Takk

Moos
Det første jeg reagerer på, er at det er virkelig mye info du må legge inn per episode. Enten det, eller så må du fikse en god algoritme som leser informasjon fra imdb eller wikipedia. Kan du ikke bare bruke Windows Media Center eller noe? Det må da finnes et program som møter kravene dine fra før..
Trådstarter
19 6
Det er klart at det fins men dette er et projekt som både skall gi meg et program og läre meg at programmere.......
Går vel an å lage det lettvint i python eller i c# kanskje?
Det virker som at det er ganske omfattende det du vil at programmet skal gjøre, så mitt tips er vel egentlig å fokusere på enten Java eller C (C++ C#) da jeg tror disse er de letteste å få hjelp i...

Du har aldri programmert før? det kan være litt stress. Jeg personlig lagde noe lignende selv i Java, men det var bare en applikasjon for å holde styr på hvor mange episoder jeg hadde sett av hver enkelt serie, da jeg veldig lett glemmer hvor jeg er i de enkelte serierne. Jeg skrev mitt program i Java, da jeg har litt erfaring i Java, men hva som er det beste vet jeg ikke. Var jeg deg ville jeg først lært meg litt grunnleggende programmering i et av de språkene jeg nevnte. Så burdre det være smal sak å lage en slik ap du ønsker.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Bruk Visual Basic, skrev et slikt program for en stund siden. Funket utrolig bra, du bruker MySQL sin database du plotter inn va du skal ha. Og skriver det ut ved bruk av enkel tekst formatering.
Trådstarter
19 6
Java virker vare det som er enklest at läre..... om man får tru det folk skriver runt om på weben........ Og det som virker lettest at få hjelp med.

Hvordan begynner jeg da???

Er det Java for dummies eller tutorials på nettet eller hva anbefaler dere?
Er det noen software jeg trenger at skaffa meg?? Hvem anbefaller dere?
Begynn med å lage en trådtittel som er mer beskrivende, og mindre misvisende
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg vil anbefale C# for dette, men i et såpass stort prosjekt er det mye å gjøre og du kan antakelig fort "drukne" i ting du ikke har peiling på. Du bør først finne et språk og så trene litt på det før du begynner på noe så stort. Når det gjelder det å finne et språk finnes det, (hvis du ikke tar mitt C#-forslag seriøst ) mange tråder om det fra før av.
Jeg ville anbefale C#, men som "robhol" sier over her, så kan det bli litt mye å starte med.
For databaseprogrammer, som du jo vil utvikle, så utvikler jeg selv i et språk som heter Visual Dataflex. Visual Dataflex har en egen native database, og er veldig lett å komme i gang med programmering av databaser på.
Problemet med Visual Dataflex, er at det er lite utbredt, så ikke så mange vet om det.
Her finner du Visual Dataflex personal, som er gratis: http://www.visualdataflex.com/download.asp?pageid=845
Trådstarter
19 6
Ok. Takk for tipsen.....

Trur at jeg starter med JAVA og nå når jeg har sökt lite på forumet så benytter jeg meg av de tråder som er mer passande.

Takk

Moos