Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 14140
Hei, har planer og ta litt ritalin med en kompis,

dosering 120mg per pers
3x piller ^^

veier ca 99
og er 172 høy

andre karn 167
108kg


Kompisen min har ADHD og har da toleranse for det siden har
har utskrevet 80mg hver dag.

jeg har ikke tatt ritalin siden jeg var 113 kilo som var får to mnder siden (slankern)
og da fikk jeg et veldig godt "kick" prøver ikke og opnå noen "rus" men mere
en Jævlig speeda effekt noe som jeg er sikker på at vi begge gjør siden
han blir litt speeda før han drar på skoln og på skolen.

ønsker ikke noe moralprek om hvordan ritalin-rusen er dårlig rus, men
ønsker bare å høre hvordan Doseringa er, da jeg to tidligere ritalin tok jeg


2x 40mg tabeletter og funka fett.

uansett, god helg og takk for alle gode svar
Ser at innlegget er noen timer gammelt, men når jeg kan prøve å rådføre i forhåpning om at dere ikke har tatt pillene enda. Hva enn du gjør ikke smell innpå 120mg på en gang, du vil bare bli helt gal mildt sagt om du ikke har toleranse. Alle er forskjellige når det gjelder virkning av medisiner, men mitt generelle forslag da uansett:
Begynn med 20mg, vent på effekten, doser der etter med 10mg ekstra til du føler du er speeda nok. Juster etterhvert som du merker energien forsvinner, og ha i bakhodet at når virkningen er borte kan du bli ganske dårlig psykisk.

Kompisen din vil nok ikke bli like speeda som deg, ettersom han har et behov for medisinene og ikke får samme effekt som deg. Så jeg vil ikke svare for hva han skal ha. Men stoffet har en ganske lang virketid, så det er ikke noe å være redd for å ikke få nok effekt ved å vente mellom hver dose. Bare vær forsiktig.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Jeg kan ikke svare for trådstarter, men med en så stor dose regner jeg med det er snakk om depotkapsler (eller hva nå de kapslene kalles)? Jeg går på samme dose som vennen til TS, og jeg får det i depotkapsler... (av lege)

Har jeg rett TS?

Syntes bare det virket rimeligere med en slik dose... men jeg kan ikke svare for TS, uansett, lykke til om dere velger å gjøre det. (noe jeg ikke oppfordrer til da jeg er av den oppfatning at å ruse seg på dette er ulovlig)
Det fins da ikke 120mg depot-metylfendiat? Eller er jeg blitt fullstendig dement? Jeg regnet med det var vanlige 10mg Ritalin piller det var snakk om jeg da.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Tror det er snakk om 40mg piller, ettersom han sier han har tatt det før, og han sier 3x piller, men again; jeg kan ikke snakke for TS, men synes at det høres rimeligere ut med depotkapsler.
Vent litt her, unskyld min feil
3x piller
Vis hele sitatet...
Må være de 40mg depot Ritalin pillene til Novartis det er snakk om da. Da er jo det en greie og da, og knuse pillene før inntak.
Sist endret av Totskalle; 8. januar 2011 kl. 23:05.
tok nokk 3 kapsler tidligere, kompisen og jeg fikk gankse god effekt, gankse gott kick, og ja til du /dere som spurta har jeg tatt ritalin før, jeg skrev det ovenfor ^^

uansett, gankse god "rus" klar i hode, reagerte kjappere, Cod ble rett og slett en lek
Husker jeg tok 1 kapsel når jeg skulle øve til matte tentamen i fjor, og en før selve tentamen. Husket alt og klarte å konsentrere meg sykt mye bedre. Eneste var at jeg begynte å få litt blury syn under prøven og måtte ut å ta litt luft. Fikk disse av en kompis med konsentrasjonsproblemer og dysleksi. Hvor mye ritalin er det i en kapsel?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Highness Vis innlegg
Husker jeg tok 1 kapsel når jeg skulle øve til matte tentamen i fjor, og en før selve tentamen. Husket alt og klarte å konsentrere meg sykt mye bedre. Eneste var at jeg begynte å få litt blury syn under prøven og måtte ut å ta litt luft. Fikk disse av en kompis med konsentrasjonsproblemer og dysleksi. Hvor mye ritalin er det i en kapsel?
Vis hele sitatet...
Det varierer har hatt 20 og 40mg, men har sett bilde av en 30mg på forumet engang.
Sitat av Highness Vis innlegg
Husker jeg tok 1 kapsel når jeg skulle øve til matte tentamen i fjor, og en før selve tentamen. Husket alt og klarte å konsentrere meg sykt mye bedre. Eneste var at jeg begynte å få litt blury syn under prøven og måtte ut å ta litt luft. Fikk disse av en kompis med konsentrasjonsproblemer og dysleksi. Hvor mye ritalin er det i en kapsel?
Vis hele sitatet...
kommer ann på kansje 40mg, personelig opplevde jeg ikke "lburr" ennå vi tok 3 hver, bare speeda, pratsom, ganske skøy, spilte God of war 2 på gode gamle ps2 og koste oss god stemning og masse energi

Og spilte litt cod, var jo nesten cheats, hørte hvor alle kom ifra og gjorde mange fine head shots
Så ritalin er det ultimate gaming-"drug"?
Sitat av Highness Vis innlegg
Så ritalin er det ultimate gaming-"drug"?
Vis hele sitatet...
vil faktisk si det sånn ja, spilte både wow og cod, i wow spilte jeg 2v2 (arena)

får dere som ikke vet hva det er så er det 2 spillere mot 2 andre spillere der
matchene er "rated" som vil si at hvis vi vinner får vi en poengsum, taper vi går vi
ned i poengsum, målet er og kunne få den høyeste poengsummen totalt i den sesongen som er i gang for og kunne kjøpe de beste våpene og rustningn,

det er her i "arena" at man må følge hele tiden med, og må følge 100% med
hele tiden for og vinne, og er det mest "hardcore" og det som taes mest skills

da jeg spilte arena, var det slik at jeg glemte det som skjedde rundt meg og
viste 100% klart hva jeg skulle gjøre til en hver tid, samt hva som skjedde rundt og bak meg til en hver tid som ente med total Domminanse mot de andre lagene.


Cod derimot var det slik at sansene mine sjerpet seg, jeg hørte noen bli knifa bak meg, det sjedde så fort og så automatiskt at jeg ikke tenkte over det, men snudde meg 180 grader og knifa uten og vite at fienden faktisk VAR bak meg, jeg tenkte mere taktisk, var forsiktig men alikevell en aggresiv stil som jeg aldrig hatte klart og prestere i den formen jeg er, tenk på dette slik:

en Pro gamer, Cs, cod, generelle FPS etc.. de er faktisk ikke tykke slik de fleste tenkter, de er normale mennseker med et sosialt liv, og driver med en,
lag sport eller generell idrett,

Hvorfor?

for og holde kroppen i sin best mullige form for og reagere raskere og tenkte smartere, raskere og mere "taktiskt". det har ingenting og si hvor mange timer du sitter og stapper i deg junk food og gamer COD, du vil alldrig kunne komme opp på samme nivå på en uthvilt friskt kropp.

og i dette tilfellet så var det som om kroppen ignorerte mine extra kilo (som jeg jobber med) og lot meg fokusere 100% på spillet og stole 100% på sansene mine,


skal ikke skryte men bedre COD har jeg alldrig spilt bedre, var som om hver gang jeg hørte en lyd fattet jeg hva og hvor det var, kasting av granater og beregning hvor det var folk og hvor den ville lande skjedde på sekundet.

det var som om : hmmm my spider sences ar tingeling

(spiderman quote)


vil si at det nesten er juks med ritalin og gaming
Sist endret av Abomination; 9. januar 2011 kl. 02:48.
Ville heller knust kulene inni depot kapslene og snorta det... da hadde du trengt mye mindre mg... Det går jo treigt med depot. Di er jo ment til å gi virkning i 12 timer.
liker ikke og snorte ass, liker bedre og la "rusen" bygge seg opp til max så bare la den gå ut igjenn, det vart ikke 12 timer, men det var ganske bra uansett
▼ ... noen måneder senere ... ▼
True phreak.
Jeg ser denne tråden er gammel, men vil bare komme med et par tips i tilfelle andre lurer på liknende ting:

Ritalin er IKKE amfetamin, det funker ikke på samme måte. Effekten fungerer ikke særlig fysisk, annet enn at man kanskje blir litt urolig / får litt raskere hjerterytme, og rister litt. Det øker ikke fysisk ytelse i særlig stor grad.

Det fungerer derimot veldig godt hvis man har problemer med å holde fokus (som er tilfellet ved ADHD/ADD), og for selv mennesker uten problemer vil det føre til økt mental ytelse. Jeg fikk selv en ADHD diagnose for noen måneder siden, og har gått på Ritalin i halvannen måneds tid, og har trent helt siden starten medisinering begynte.

Jeg tror neppe medisinen har hatt noe særlig effekt på fysisk ytelse (snarere tvert imot, medisinen fører til at jeg glemmer å spise fordi matlysten blir redusert, og alle som trener vet at kosthold er kritisk for å oppnå god effekt), annet enn at jeg får mer lyst til å trene hardt. Det er heller ikke særlig positivt, for det fører til at jeg belaster mer enn jeg bør, og kan fort føre til skader på sikt.

Angående dose: 40mg er horribelt for en som ikke er vant til medisinen hvis det er snakk om Ritalin (Concerta er depotkapsler, og er ikke det samme). Virkningen av Ritalin varer i 4-5 timer, og de færreste som har ADHD tar mer enn 20mg av gangen, gjerne tre ganger om dagen.

Jeg har eksperimentert meg frem til at 3x30mg om dagen fungerer meget bra (med komplisert fysikk som målestokk,- jeg er sivilingeniørstudent, og ser lett på hvordan jeg presterer hvor bra medisinen fungerer), og dette er en MEGET høy dose. Jeg har høy lean body mass selv når jeg ikke trener, og dette har nok mye med saken å gjøre, - jeg trenger høyere doser for å oppnå samme virkning.

Rus får man ikke av medisinen, hvertfall ikke med normale doser. Jeg har lest en del statistiske undersøkelser, med virkning av Ritalin på et befolkningsgjennomsnitt som testemne.

65% har god virkning ved 10mg
75% har god virkning ved 20mg
45% har god virkning ved 30mg
5% har god virkning ved 40mg

(med 95% konfidensintervall, p<0,05).

Og jeg vil tro stoffets effekt vil være svært ubehagelig ved så høye doser.

Jeg ønsker ikke å belære folk rundt bruken av Ritalin, men det er ganske hissige saker. Det som er litt leit med det er at bruken kan påvirke hjerterytme, og hvis man ikke bruker det i samsvar med fastlege vil man ikke få den oppfølgingen som er nødvendig. Det kan føre til trøbbel med tiden.

Med det sagt; Det er hjernedop. Mental ytelse vil for de aller fleste øke ganske kraftig med riktig dosering, men man blir ikke ruset (med mindre man tar store, farlige, doser). Hvis man ønsker å ruse seg er det bedre å bruke amfetamin. Så vidt jeg har forstått er det faktisk mindre skadelig. Jeg har riktignok ikke noe erfaring med rusmidler utover alkohol, det er kun hva jeg har forstått utifra hva jeg har lest.
Sist endret av Orph; 18. april 2011 kl. 12:38.
Beklager at eg går litt av topic her, her er det noen som har hatt erfaringer med bivirkninger av ritalin-bruk?
Har adhd. Bivirkninger av ritalin, "nede"-psykisk, fikk selvmordtanker (ikke ønsker, om det gir mening). Ble veldig passiv, merket det ikke selv, men samboer beskrev meg som "helt i min egen verden" og "umulig å få kontakt med deg". Jeg prøvde det ikke lenge nok til å si om bivirkningene ville ta slutt, fordi jeg ikke hadde ønsket effekt.

Ang doseringen som Orph kommer med, så stemmer det ikke helt. Veldig mange voksne må opp i 100mg om dagen eller mer, for å få nok. Pga kort virkningstid er kanskje andre sentralstimulerende å foretrekke. Evt depot tabletter.

Effekten varer i 2,5-5 timer. De fleste har varighet på 3-4 timer. Jeg har selv varighet på litt i underkant av 3 timer. Det er vanlig å ta 3-5 ganger om dagen. Selv tok jeg 4 ganger og på det meste 20mg av gangen.


Kan ikke se for meg hvordan det skal være mulig å få ruslignende effekt av ritalin, uten å måtte ta så mange at man blir kvalm, få ubehagelige rykninger, osv.
Sitat av Neemeeh Vis innlegg
Beklager at eg går litt av topic her, her er det noen som har hatt erfaringer med bivirkninger av ritalin-bruk?
Vis hele sitatet...
Slekting av meg fikk hjertestans, havna i koma og er idag grønnsak. Hun ble lam,stum og kan knapt se. Vel og merke kunne dette vært en legefeil, men vær forsiktig vær så snill
Sitat av Neemeeh Vis innlegg
Beklager at eg går litt av topic her, her er det noen som har hatt erfaringer med bivirkninger av ritalin-bruk?
Vis hele sitatet...
Nå har jeg bare tatt Ritalin og Concerta med alkohol, men når jeg for eks tygget 2stk 54mg concerta og en ritalin på 10 mg, pluss et par sixpacker med øl, så var det helt jævlig neste dagen, var som å være fyllesyk bare 2 ganger verre. Psykisk så var alt fuck'd, hadde ikke lyst til gjøre noe, bare ligge i senga og stenge verden utenfor, apetitten var helt borte, klarte så vidt å stappe i meg en brødskive. Fysisk, så var jeg slapp som en penis etter sex maraton. Orket ikke å gjøre noe, var helt tom for energi, men nå danset og hoppet jeg hele kvelden før.

Neste dag var jeg helt fin i formen, men i dette her tok jeg for mye synes jeg. Liker heller å ta med meg 3-4 stk ritalin på 10 mg på fest, så tar jeg 1 stk pille per 2 timer, og da blir jeg i fin form og kvekker litt opp.
Sist endret av Dr.Feelgood; 19. april 2011 kl. 18:37.
Hei noen som har en liten tanke til meg?

Jeg tar 20 mg (to tab) [COLOR="Red"]ritalin[/COLOR] 6 ganger for dag.
[COLOR="DarkRed"](12 tabletter/ 120 mg for dag)[/COLOR].

Jeg er 169 cm høy og er ca 59-60 kg.
Det er så mange som synest dette er mye til "Går liile deg" på så mye??? som folk Ofte sier.

Jeg blir litt usikker å litt i stuss pga alle kommentarene jeg har fåt...

Synest dere her inne at det er mye ?? på jente i midten av 20 årene.
som er 169 cm og 59-60 kg?

Hildsen topptikk....
Sist endret av topptikk; 26. april 2011 kl. 05:29. Grunn: (glemte noe)
Nei jeg syntes ikke det er for mye, men hvor lenge har du gått på dosen? Det er egentlig akkurat passe. Jeg er selv en gutt på 1.74cm og veier 80 kg - og jeg tar 10 x 10mg tabletter hver morgen, dette fungerer helt utmerket til å bli bedre konsentrert og opplagt, men særlig rus vil jeg ikke påstå at dette stoffet gir meg.
Sist endret av solomon; 26. april 2011 kl. 12:24. Grunn: feil
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg har gått på ritalin siden slutten av 09. å var verdig opptarppa ca i februar 2010.
Tjokk dokkar e,hjertestans i ambulansen eller tynne med bestått matteprøve,feite glis
▼ ... flere år senere ... ▼
Eg tokk over 1290mg ritalin inatt, eg veier 48kg, ganske vert de men samtidig ikke ass 20 40mg ritalin og tokk 49 10mg ritalin i overlevde dro på skolen samme dag de va ganske rart var ganske sliten, kvalm, og jævli tørr munn har drukket faen med 3 flasker med vann idag, eneste eg ikke likte med det er at folk såg rart på me siden pupillene var fuckings gigantiske, og at me hadde forberedning til tentamen som me ska ha imorra�� så eg er ganske fucked ass men de kunne ha gått verre da iguess lol��
Sist endret av Vettafaen_navn; 11. mars 2024 kl. 21:37.