Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2060
Hei freaks jente 16 her..
sliter med å sette ord på ting men jeg prøver.
For ca 7 mnd siden prøvde jeg xanax/blå/ksalol for første gang, helt siden det har jeg ikke klart å slutte. Tar pauser men begynner alltid på igjen så fort jeg har det tilgjengelig. Har prøvd d meste av rus men benzo ga meg virkelig en helt annet følelse som jeg har lengta etter hele livet. Sliter som faen med sosial angst osv, går ikke på skole, fritidsaktiviteter, jobber ikke. Pga av angsten. Og når jeg tar benzo forsvinner liksom alle problemene mine, føler meg normal.
Skulle ønske jeg klarte å føle meg levende uten rus. Men jeg føler meg bare helt tom, egt aldri følt at noen har tatt meg på alvor..
Er i barnevernet og vært det i 5 år nå. Men aldri fått den rette hjelpen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre..
Sist endret av Iløvplants; 15. oktober 2023 kl. 03:16.
Det er sannsynligvis ikke det du ønsker å høre men, i behandlingsøyemed vil det ikke være lurt å kun ta benzodiazepiner for å håndtere de tingene du sliter med. Hovedtanken er at man skal ta dette i kombinasjon med annen behandling, som for eksempel eksponeringsterapi eller andre former for terapi der man går til grunne årsakene til problemer, erkjenner og jobber med de. I de siste årene virker det som at psykisk behandling har blitt nedprioritert av staten, og at det i de mest spektakulære tilfellene blir politiets oppgave å behandle i en konfrontasjon på gata. Har du en behandler du kan forholde deg til?
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gratulerer, du har vunnet lotteriet. Det er en stor ulempe å ha funnet knappen til ro, når du er så ung.

Benzo er som å ha en knapp man kan trykke på for å gjøre det litt bedre, nesten alltid. Når man vet den finnes, så er det vanskelig å ikke bruke den. Man fortjener jo det om man sliter? Eller hvis man er litt nedenfor en dag? Eller bare vil slappe ekstra av i kveld.

Benzo er fantastisk til det man får det utskrevet for, og bruker man det så helst ikke ta mer en slike doser som leger skriver ut vanligvis.
Veldig risikabelt å holde på med, skal ikke piller for mer en noen hundrelapper/femhundrelapper til før du har ett supply som vil være nok til at du mest sannsynlig ender opp med å begynne fast innen de er brukt opp.


Etter hvert ender du opp med gode kontakter på det, og da betaler du under ti tusen for 100 brett med Ksalol. Da koster det liksom ikke noe å poppe piller hele dagen, så lenge man selger rundt 20% av brettene så er jo de andre 80 ren profit.
Sier seg selv at man ødelegger livet sitt om man velger å gå den veien. Benzo får deg til å ta dumme valg, så salg sv piller er bare så typisk.
hadde veldig angst som deg når jeg var din alder men det gjikk over med alfer for meg ivertfal kansje du kan prøve og bare ta det nårr du virkelig trenger det for å kutte ned inntake på benzo
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok også mine første piller i din alder og ble frelst. Var så deprimert fra før og psykolog hjalp ikke. Men så slutta vgs og jeg fikk nye venner og my psykolog og da fikk jeg det mye bedre psykisk. Er veldig glad det bare var et halvt års tid jeg knasket piller... Hadde blitt gatenarkoman om det fortsatte men har istedet et fint liv nå. Alle jenter jeg kjenner på pillekjøret har blitt voldtatt så det er også noe å tenke på...
Du kommer til å hate deg selv i fremtiden om du ikke slutter
Kanskje jeg hører ut som en dritt unge og ikke dette du trenger å høre, men jeg som 21 åring veldig lik situasjon som deg syns ikke livet som edru er verdt det. Jeg har gitt opp og bukket under til alko/benzos. Syns ikke Fordelene med å være edru er større en ulempene av å ikke ruse seg. Men ønsker deg så klart lykke til og håper du klarer å bli rus fri <3
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Iløvplants Vis innlegg
Hei freaks jente 16 her..
sliter med å sette ord på ting men jeg prøver.
For ca 7 mnd siden prøvde jeg xanax/blå/ksalol for første gang, helt siden det har jeg ikke klart å slutte. Tar pauser men begynner alltid på igjen så fort jeg har det tilgjengelig. Har prøvd d meste av rus men benzo ga meg virkelig en helt annet følelse som jeg har lengta etter hele livet. Sliter som faen med sosial angst osv, går ikke på skole, fritidsaktiviteter, jobber ikke. Pga av angsten. Og når jeg tar benzo forsvinner liksom alle problemene mine, føler meg normal.
Skulle ønske jeg klarte å føle meg levende uten rus. Men jeg føler meg bare helt tom, egt aldri følt at noen har tatt meg på alvor..
Er i barnevernet og vært det i 5 år nå. Men aldri fått den rette hjelpen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre..
Vis hele sitatet...
Dette kunne jeg skrevet får 15 år siden da jeg var på din alder, men jeg var 24 før jeg klarte å hoppe av toget. Ikke bare benzo men mye alkohol og litt annet div. Oppsøk hjelp før det er får sent. Jo lengre du venter jo vanskeligere blir alt.
Jeg bruker per dags dato benzo men du må aldri dempe symptomer så du blir symptomfri. Da blir pillen en assosiasjon med at nå løser alt seg og terskelen for å bruke det går ned.
Om man bare fjerner det værste så dagen er sånn akkurat levbar kjenner ikke jeg noe rus iallfall og kan bruke det relativt lenge i gangen (2-3 mnd) uten abstinenser.
Helt normalt å ha angst i den alderen der. De aller fleste opplever og opplevde det i puberteten.
Benzo er digg.. men sikkert det mest skadelige du kan holde på med, husker abstinenser fra da jeg sluttet, heilt jevlig. Ikke noe og satse på..
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er 27 år, har vært avhengig av benzo i 4 år, jeg har vært benzo fri siden Januar og det er ett «helvette» enda. STOPP SÅ FORT DU KAN, GJERNE IGÅR.

Seriøst, du er bare 16 år. Stopp med engang, ha det litt jævlig nå istedenfor at det går flere år og du får det jævlig x10
Det er snart ett år siden jeg tok min siste pille og jeg kjenner abstinenser den dag idag, ikke hele tiden, men her og der.. Var helt for jævlig de første 4 mnd.

STOPP!!!
sleit synsykt med angst når jeg var på din alder, takk gud for at jeg ikke ble tilbyd noe benzo for da hadde det bare blitt verre. ingenting løses med å ruse seg. SPESIELT ikke benzo, den biter deg i nakken og forsterker bare angsten i ettertid.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror benzo er kanskje det verste en person kan drive med. Hver dag du driver med dette så trykker du pauseknappen. Du pauser å lære å mestre angst. Du pauser å finne ut av hva du vil drive med. Du pauser skolen. Du pauser læring. Du pauser følelsene dine. Du pauser det å bli voksen. Du pauser det å ha gode forhold.

Og jo lengre tid du pauser livet, jo hardere blir det å slutte. Fordi livet kommer til å bli jævlig trist når du innser at du nærmer deg 30 men har ingenting å vise for det.

Ønsker deg det aller beste men du er på utrolig farlig farvann. Det er ingen annen løsning enn å slutte fullstendig med benzo. Benzolivet vil dra deg gjennom gjørma og ødelegge alt du har og alt du bryr deg om. Bli heller en cool stonerchick om du må fortsette med rusmidler - det koster mindre.
Jepp. Jeg er midt i en lengre valium nedtrapping etter å ha spist 1-2 mg xanax i månedsvis. Heldigvis er LAR runde i kantene nå og lar meg styre det selv. Bare sier ifra når jeg trenger mer så ligger det en 100 pakning klar.

Og før noen kommenterer. Ja jeg tar det seriøst og trapper ned 2,5 mg ca hver 10-14 dag

For deg derimot, så må du prøve andre ting enn benzo. Det er litt av en drittsirkel å havne i
Sist endret av NodSquad; 16. oktober 2023 kl. 16:14.
Etter å ha lest de tre innleggene dine så lurer jeg på om du har blitt utredet for autismespekterforstyrrelse?Google it. Får noen vibber.
Jeg er blitt 54 år og har gått på benzo i halve livet.Sobril/Valium fra lege og apotek.For noen uker siden fikk jeg et par Xanax 1 mgs.Tok en halv tablett kl.18.15 og da jeg kom til meg selv var kl.21.10.Blacka ut og våknet helt avslappet.Har allerede cravings etter så lite bruk.Skal ikke komme med moralpreik,men å havne i et årelang avhengighet er ikke noe å trakte etter.Er spent på om jeg klarer å takke nei om jeg får tilbud igjen om slike tabletter.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Etter å ha lest de tre innleggene dine så lurer jeg på om du har blitt utredet for autismespekterforstyrrelse?Google it. Får noen vibber.
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt utreda men de er ganske sikker på at jeg ikke er på spekteret.. heller at jeg vil utvikle en personlighetsforstyrrelse i eldre alder pga traumer
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Iløvplants Vis innlegg
Hei freaks jente 16 her..
sliter med å sette ord på ting men jeg prøver.
For ca 7 mnd siden prøvde jeg xanax/blå/ksalol for første gang, helt siden det har jeg ikke klart å slutte. Tar pauser men begynner alltid på igjen så fort jeg har det tilgjengelig. Har prøvd d meste av rus men benzo ga meg virkelig en helt annet følelse som jeg har lengta etter hele livet. Sliter som faen med sosial angst osv, går ikke på skole, fritidsaktiviteter, jobber ikke. Pga av angsten. Og når jeg tar benzo forsvinner liksom alle problemene mine, føler meg normal.
Skulle ønske jeg klarte å føle meg levende uten rus. Men jeg føler meg bare helt tom, egt aldri følt at noen har tatt meg på alvor..
Er i barnevernet og vært det i 5 år nå. Men aldri fått den rette hjelpen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre..
Vis hele sitatet...
Det du skal gjøre er å ta tak i problemene dine. Du skal ikke skyve dem bort med medisiner, slik at de blir 10 ganger vanskeligere i lengden. Jeg vet at du ønsker den lette løsningen, som er resept på Sobril/Valium/Xanor, men som flere andre sier her, blir det ikke bedre i lengden. La oss si at du får 15 mg Sobril av legen, og dette fjerner den sosiale og generaliserte angsten din. Etter 14 dager kommer angsten gradvis tilbake, selv om du tar Sobril. Hva gjør du da? Jo, du øker dosen, og slik fortsetter det hele tiden. Til slutt vil du stå på enorme doser og fortsatt ha angst som kanskje er 100 ganger kraftigere. Dette er grunnen til at legene ikke ønsker å skrive ut benzodiazepiner til yngre personer som regel. Det hjelper rett og slett ikke i lengden. Kanskje 1 av 10 klarer å stå på en fast dose benzodiazepiner livet ut og fungere på det, med andre ord er det utrolig sjeldent!

Jeg har vært i dine sko. Jeg fikk Sobril da jeg var 14 år og fikk panikkanfall i klasserommet. Jeg klarte ikke å gå på skolen, og fotballtreningen måtte jeg slutte på på grunn av angsten. Venner? Klarte jeg ikke, jeg fikk panikkanfall, og på den tiden visste jeg ikke hva det var eller hva som var galt med meg. Senere har jeg lært at angsten og alt dette skyldes omsorgssvikt og utrygghet jeg opplevde som barn. Jeg måtte gå dypt inn i meg selv og bearbeide tingene som hadde skjedd. Dette gjorde jeg i samråd med en psykolog, men det tok meg 10 forskjellige psykologer før jeg fant den som kunne hjelpe meg og som jeg hadde kjemi med. Når jeg hadde bearbeidet barndomstraumene, startet vi sakte med såkalt eksponeringsterapi, og folk kan si hva de vil, men gjør du det riktig, så fungerer det. Hvis jeg får angst den dagen i dag, er det jeg som kontrollerer angsten og ikke motsatt. Jeg blir rett og slett ikke redd av den lenger. Hadde du fortalt meg dette for 10 år siden, så hadde jeg sagt at du var full av tull, og at den sosiale og generaliserte angsten aldri ville forsvinne, at jeg var skadet for livet.

Poenget mitt med å forklare alt dette er at jeg vet hvordan du har det. Jeg vet også at du fortsatt har muligheten til å få det bedre med deg selv og vokse opp til å ha et helt ok liv. Men det er viktig at du får den rette oppfølgingen og styrer unna benzodiazepiner og annen rus. Forklar det du sier her til fastlegen, ta gjerne en kopi av svaret mitt også. Du kan også søke opp selvhjelpsvideoer på YouTube om sosial angst. Men du trenger en støttespiller og en psykolog som kan følge deg opp, og det har du rett til! Jeg håper du tok deg tid til å lese dette, og at du følger rådene mine. Jeg kan love deg at du ikke kommer til å angre hvis du gjør det. Du er ikke alene om å slite, og det er alltid hjelp å få!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det du skal gjøre er å ta tak i problemene dine. Du skal ikke skyve dem bort med medisiner, slik at de blir 10 ganger vanskeligere i lengden. Jeg vet at du ønsker den lette løsningen, som er resept på Sobril/Valium/Xanor, men som flere andre sier her, blir det ikke bedre i lengden. La oss si at du får 15 mg Sobril av legen, og dette fjerner den sosiale og generaliserte angsten din. Etter 14 dager kommer angsten gradvis tilbake, selv om du tar Sobril. Hva gjør du da? Jo, du øker dosen, og slik fortsetter det hele tiden. Til slutt vil du stå på enorme doser og fortsatt ha angst som kanskje er 100 ganger kraftigere. Dette er grunnen til at legene ikke ønsker å skrive ut benzodiazepiner til yngre personer som regel. Det hjelper rett og slett ikke i lengden. Kanskje 1 av 10 klarer å stå på en fast dose benzodiazepiner livet ut og fungere på det, med andre ord er det utrolig sjeldent!

Jeg har vært i dine sko. Jeg fikk Sobril da jeg var 14 år og fikk panikkanfall i klasserommet. Jeg klarte ikke å gå på skolen, og fotballtreningen måtte jeg slutte på på grunn av angsten. Venner? Klarte jeg ikke, jeg fikk panikkanfall, og på den tiden visste jeg ikke hva det var eller hva som var galt med meg. Senere har jeg lært at angsten og alt dette skyldes omsorgssvikt og utrygghet jeg opplevde som barn. Jeg måtte gå dypt inn i meg selv og bearbeide tingene som hadde skjedd. Dette gjorde jeg i samråd med en psykolog, men det tok meg 10 forskjellige psykologer før jeg fant den som kunne hjelpe meg og som jeg hadde kjemi med. Når jeg hadde bearbeidet barndomstraumene, startet vi sakte med såkalt eksponeringsterapi, og folk kan si hva de vil, men gjør du det riktig, så fungerer det. Hvis jeg får angst den dagen i dag, er det jeg som kontrollerer angsten og ikke motsatt. Jeg blir rett og slett ikke redd av den lenger. Hadde du fortalt meg dette for 10 år siden, så hadde jeg sagt at du var full av tull, og at den sosiale og generaliserte angsten aldri ville forsvinne, at jeg var skadet for livet.

Poenget mitt med å forklare alt dette er at jeg vet hvordan du har det. Jeg vet også at du fortsatt har muligheten til å få det bedre med deg selv og vokse opp til å ha et helt ok liv. Men det er viktig at du får den rette oppfølgingen og styrer unna benzodiazepiner og annen rus. Forklar det du sier her til fastlegen, ta gjerne en kopi av svaret mitt også. Du kan også søke opp selvhjelpsvideoer på YouTube om sosial angst. Men du trenger en støttespiller og en psykolog som kan følge deg opp, og det har du rett til! Jeg håper du tok deg tid til å lese dette, og at du følger rådene mine. Jeg kan love deg at du ikke kommer til å angre hvis du gjør det. Du er ikke alene om å slite, og det er alltid hjelp å få!
Vis hele sitatet...
Men er det virkelig så ille å stå på benzo i lengre tider hvis det «øker» livskvaliteten din? Forstår man får jævlig ekle første 30 min på dagen, men sånn rent fysisk er det vel ikke så skadelig med benzos så lenge du fortsetter å gå på det? Helseproblemene kommer jo gjerne i det man slutter vel. Jeg vet ikke jeg, jeg har gjort matten ved å være edru/rusa over lengre periode nå i ung alder. For meg så få jeg det ikke bedre uten rus og ender med å sitte bort «ungdomsårene» mine på rommet og rushjelp institusjoner. Men nå er kanskje jeg bare en addict som prøver å sette en unnskyldning på problemene mine. Og jeg bruker mye annet som jeg helt klart vet er skadelig, hovedsak alkohol. Men er det verdt det å låse seg inn på rommet en et kortere liv fylt med rus? Jeg leter etter fordelene med et edru liv.
jeg bare håper du ikke går over til noe sterkere som heroin, ja det er kjipt at du er avhengig av xan også er det kjipt at du må på gata for å fikse fordi man vet aldri hva som kan være i det. Det eneste du kan gjøre er å dra til legen å forklare, men de kommer ikke til å skrive ut noe til deg så det hjelper ikke en dritt. Bare hold deg til xan isåfall og aldri prøv heroin! da skal du klare deg greit mener jeg, og prøv å ha pauser også mellom slagene plutselig får du hjelp en dag og da er det fint at du ikke er helt på kjøret. da blir det lettere å fikse problemet igjen ikke prøv heroin! ikke mens du er så ung hvert fall. Have a nice life mener det.
Sist endret av HallaKompis; 18. oktober 2023 kl. 09:59.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Men er det virkelig så ille å stå på benzo i lengre tider hvis det «øker» livskvaliteten din? Forstår man får jævlig ekle første 30 min på dagen, men sånn rent fysisk er det vel ikke så skadelig med benzos så lenge du fortsetter å gå på det? Helseproblemene kommer jo gjerne i det man slutter vel. Jeg vet ikke jeg, jeg har gjort matten ved å være edru/rusa over lengre periode nå i ung alder. For meg så få jeg det ikke bedre uten rus og ender med å sitte bort «ungdomsårene» mine på rommet og rushjelp institusjoner. Men nå er kanskje jeg bare en addict som prøver å sette en unnskyldning på problemene mine. Og jeg bruker mye annet som jeg helt klart vet er skadelig, hovedsak alkohol. Men er det verdt det å låse seg inn på rommet en et kortere liv fylt med rus? Jeg leter etter fordelene med et edru liv.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser svaret rett over ditt får du svar på spørsmålet ditt.