Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2208
Jeg har en etterforsknings leder som tar elektronisk kontakt innimellom på mail.

Han nekter å svare på hva det gjelder og har forsøkt å få meg inn på sitt kontor og ringe han ved flere anledninger nå.

Har forsøkt å sette på en advokat men ingen sak.

Jeg synes ikke dette er så veldig plagsomt men jeg reagerer på fremgangsmåte med f. Eks å sette på blålys med blåskrift innimellom og nekter å si hva det gjelder.

Skal ikke være noen alvorlige saker her hos meg men vet at de kan bruke en persons dyrebare tid hvis de virkelig får grep på en de ønsker.

Har vært utsatt for sammensvergelse(ikke konspirasjon) tidligere så den biter jeg ikke på igjen.

Har alltid tiltrekt mye oppmerksomhet og folk blander seg med mye feil info til tider.

Også bråket med folk med en del kontakter og som jobber for staten så vet hva de kan få til om de virkelig vil.

Jeg ba han omtrent å brenne ett vist sted i dag på en pen måte når han forsøkte igjen.

Hva mener dere om dette og hva har man egentlig rett til å vite før man eventuelt står i det med de?

Gjerne list opp alle mulige rettigheter i kontakt med politiet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvordan vet du at det er politiet?
Trådstarter
-Fult navn på etterforskningslederen.
- Politi mail adresse.
-Telefon nummer jeg skal ringe til hennes kontor.

Er vandt med å få mail fra offentlig instanser sånn. Men ikke så ofte.

Også på facebook faktisk.

Jeg er til tider veldig utilgjengelig, veldig langt borte.

Men ikke seriøst nok til å komme på døra når jeg ga de norsk adresse for noen måneder siden når jeg var i området.


Kompliserte forhold faktisk. Kunne like gjerne ta en sak mot den politi stasjonen og flere i den byen og det blir gjort ved opprettelse av sak mot meg. Så det blir bare stående sånn at ingenting skjer.
Er det ikke bare og møte opp. Du kan jo uansett bare bruke retten din til og nekte og la seg forklare. Har dem noe på deg, så må du møte opp en dag uansett. Og vist du tror han bare holder helvete med deg. Så ta med en advokat til avhøret, så blir det ekstra pinlig for denne politi mannen vist det skulle vise seg og stemme
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er det ikke bare og møte opp. Du kan jo uansett bare bruke retten din til og nekte og la seg forklare. Har dem noe på deg, så må du møte opp en dag uansett. Og vist du tror han bare holder helvete med deg. Så ta med en advokat til avhøret, så blir det ekstra pinlig for denne politi mannen vist det skulle vise seg og stemme
Vis hele sitatet...
Nå er ikke det en mulighet fordi jeg er utenfor politimannens jurisdiksjon.

Jeg møtte ikke opp når jeg hadde mulighet til det pga tidligere møter med etater og veldig sjelden noe går i min favør og det ønsker jeg jo at det skal gjøre så da må jeg velge venner/fiender med omhu.

Hadde de løst saker på 1-2 uker så hadde jeg vært helt for å møte opp men slik fungerer det ikke. Man blir omtrent uføretrygdet uten trygd om man må stå i sak over veldig lang tid.

List gjerne rettigheter man har om noen er på den ballen.

Sendte faktisk noen bilder av kun Zebra jeg har sett i Afrika så langt. Må slutte å være så loka

Dro det enda litt lenger og kalte det Fredrikstad svinet for ett jævla innavl.

Vi er særpingær alle sammen
Sist endret av Kjartan27; 11. mai 2023 kl. 19:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så lenge du har ingen intensjoner om å forklare deg, så har du heller ingen oppmøteplikt, selv ved skriftlig innkalling til avhør. Du må bare informere om at du nekter å avgi noe forklaring og derav bortfaller møteplikten ved innkalling til avhør. De har ikke lov hente deg heller så lenge du har gitt beskjed, da det er bortkasta resurser.

Funker krute godt :=)
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Så lenge du har ingen intensjoner om å forklare deg, så har du heller ingen oppmøteplikt, selv ved skriftlig innkalling til avhør. Du må bare informere om at du nekter å avgi noe forklaring og derav bortfaller møteplikten ved innkalling til avhør. De har ikke lov hente deg heller så lenge du har gitt beskjed, da det er bortkasta resurser.

Funker krute godt :=)
Vis hele sitatet...
Det er det jeg har gjort og har forklart at jeg kun snakker i en rettssak så det blir riktig.

Jeg må satse på at de ikke gidder å lage en sak på trakassering tilbake for den etterforskningslederen fikk noe homofilt strykketøy kastet i fanget i går på mail.

Pleier ikke å være sånn men er komfortabel med å klikke innimellom. Når tid og riktighet blir noe helt annet en virkelighet.
BRAND ∞ STRONG
Forstår jeg deg riktig i at det du opplever/det som skjer er at du mottar innkallelser som basically kun består av tid/sted,
at det har pågått en stund, at du ikke aner hva dette dreier seg om og at politiet til tross for manglende resultat, sender
samme beskjed hver gang?


Er dette en du har noe historie med eller, at det ikke dreier seg om noen sak, og at formålet kun er å gjøre det surt for deg?
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Forstår jeg deg riktig i at det du opplever/det som skjer er at du mottar innkallelser som basically kun består av tid/sted,
at det har pågått en stund, at du ikke aner hva dette dreier seg om og at politiet til tross for manglende resultat, sender
samme beskjed hver gang?


Er dette en du har noe historie med eller, at det ikke dreier seg om noen sak, og at formålet kun er å gjøre det surt for deg?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tenkt å ta saken offentlig fordi barn er innvolvert. Men det er den saken jeg tar tilbake fordi lover ble brutt og ganske så uforståelig at jeg mistet kontakten med barna mine fra 1 dag til neste dag. Jeg er sjekket i den saken så ikke noe familie sak mot meg hverken mot eks eller barn.

Tror det dreier seg om en foreldet sak og han ønsker sikkert å jobbe her uten sak.

Opplever at statsmenn veldig ofte gjør livet surt for meg når jeg er på vei til noe.

Livet mitt har gått veldig opp og ned til tider. Fra salgsleder til business dev manager og til sosialen og bort derifra igjen

Det er liksom riktig at livet mitt skal være fucked, men forstår ikke at de gidder å bruke tid på sånne ting iforhold til hva som skjer rundt omkring.

Jeg har også bemerket at hvis de får komfortable arbeidsforhold så synes statsfolk at det er veldig fint å bruke lang tid og ikke der det er ett behov.

Jeg møter meg nok selv i døra en dag med min store kjeft til tider.

---

En annen ting er at jeg oppholdt meg ulovlig i Filippinene gjennom pandemien men det er en Filippinsk sak som jeg ikke stakk ifra men var tilgjengelig og gikk i møter ang. En sønn der jeg ønsket å ta med meg til Norge. De har politi og etater der borte også og var innom Malaysia for en sjekk også før jeg kunne fly igjen.

Mange damer som ønsker penger er muligens en sak men det er ikke å oppdrive her og har vært veldig støttende i forhold jeg har hatt på alle måter men ikke etter brudd.

Plagsom oppførsel og falske saker fra stat skulle jeg vært foruten og kan ikke skryte på meg at jeg har blitt vandt med det.

Mulig nærmeste pårørende greier. Har hatt en nærmeste pårørende i 20 år som nekter å la seg byttes ut. Galskap.
Sist endret av Kjartan27; 12. mai 2023 kl. 11:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er jurist og det virker ikke som du blir spesielt dårlig behandlet her ut ifra det du skriver. Jeg skriver det selv om jeg generelt er skeptisk til politiet og måten de jobber på.
Trådstarter
Sitat av noiapingvinen Vis innlegg
Jeg er jurist og det virker ikke som du blir spesielt dårlig behandlet her ut ifra det du skriver. Jeg skriver det selv om jeg generelt er skeptisk til politiet og måten de jobber på.
Vis hele sitatet...
Nei det er jo fordi de ikke får behandlet meg, de gir allslags behandling til tider. Jeg mener ikke at jeg må bli bra behandlet og kunne sikkert motbevist deg om det motsatte men det er ofte vanskelig å kun se fra ett ståsted når det er mange innvolvert og klokka må gjerne stå på dagens dato hvor det ikke er noen problemer.

Jeg var interessert i å lese noe på Norsk om hva slags rettigheter man har i kontakt med politi. Vi kan sikkert mer om Amerika hvor politi er en større underholdningsfaktor en i Norge.

---

Jeg har forsøkt sak på behandling tidligere og det var 1 år med mye stress med jurister.

Dere jobber utifra arbeidsgiver og eventuelt taper i retten er min oppfatning av jurister.

Lojal mot penga men det er jurister med andre arbeidsoppgaver enn statlige så dere kan sikkert mene hva dere vil dere også til tider.
Sist endret av Kjartan27; 14. mai 2023 kl. 10:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.