Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 902
Hei Folkens!


Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg Mario Party 3 til Nitendo 64 fra Storbritanna. Det jeg da lurte på er om det går ann å bruke det på norske Nitendoer ? Har ikke så god peiling på retro spillkonsoller :/


Takk på forhånd :-)
Ja, det går helt fint an.

Du kan ikke bruke spill fra f.eks. USA på en europeisk konsoll, men europeiske spill på europeiske konsoller går fint.
Dette sjekker du enkelt ved å sjekke etter om spillene er PAL, som er det vi bruker på spillkonsoller her i Norge. Har du en PAL-konsoll, må spillene være det også. I Amerika brukes NTSC, derfor går ikke de på en PAL-basert spillkonsoll, med mindre du har en sonefri konsoll som tar både PAL og NTSC. Men det er i hovedsak bare å sjekke om spillet er PAL. Mario Party 3 er et kongespill btw.
Spill ifra Japan, merkes med en NTSC-J kategori, forøvrig. Og ja, Mario Party 3 er utrolig gøyalt