Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1994
Hey
noen som vet om noen kule 18`års utesteder i oslo..??
Mosquito virker jo Nice, men er det noen andre tøffe steder, som det faktisk er litt folk på..
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
http://www.propaganda.net/uteliv/let.php?id=1
Første treff på google; Utesteder oslo
No such thing, grow up.
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av PureOwnage
http://www.propaganda.net/uteliv/let.php?id=1
Første treff på google; Utesteder oslo
Vis hele sitatet...
hmm, men stilte spm om det var noen kule... :
gidder ikke betale masse inngangspenger for 22 utesteder så suger 19 av dem...
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Du kan jo lese omtalen av dem? Og se om det er noe som interesser deg ? Hvis ikke så drar du en: utested disco oslo @ google. heheheh.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
for de som må ha det inn med teskje
<33
<33's Avatar
Trådstarter
Sitat av sparco
for de som må ha det inn med teskje
Vis hele sitatet...
er en annen som nettopp har lagt ut den linken da..
Er du under 20 år i Oslo så er det ikke mye liv i Oslo sentrum. Nye trender, rebelske ungdommer og til tider dårlig drift av utesteder har snudd gode tradisjonelle 18-års utesteder til det mange vil kalle ”søppel”. Dette gjelder spesielt mainstream-utestedene i Karl Johan og rundt der. Jeg vil ikke kalle disse stedene for ”søppel”, men man ser at dette ikke er helt bra. Dørvakter som slipper inn unge jenter for lett, mye folk som har lett for å havne i bråk, mye politi og slåsskamper, og generelt masse sørpefulle ungdommer i alt fra 16-19 år. Selvfølgelig er det mange som oppfører seg pent og kun ønsker en hyggelig tur på byen, men disse blir lett overskygget.

Mitt første tips er å komme seg ut på torsdager. Da er det mange studenter ute, spesielt fra UiO, HiO og ikke minst BI. Det er som regel 18-årsgrenser de fleste steder (med 20-års avdeling), men dette gjør som regel ikke mye forskjell. På for eksempel Studentersamfunnet som en en populær torsdagskro, går du ikke glipp av mye ved å være under 20.

Sånn generelt. Hvor skal du dra i Oslo hvis du er under 20 år? Det kommer helt ann på hva slags person du er. Liker du brune puber og mørkt øl er det fint langs Akerselva og mot Grønland. Kan jo nevne Møllers, Choice, Rett Inn osv. Billige priser og generelt laidback stemning. Vil du ha større muligheter kan du prøve steder som ikke har dørvakter, type Flanell, Kackedu hvor de oftest serverer sprit til mindreårige. Sier ikke at dette er faktum, bare slik jeg selv har opplevd det. Vi du ha mer mainstreamparty med jenter med korte skjørt og høy flaskeføring er det greit å komme seg <20-generasjonens to samlepunkter , Roxybar og Mosquito. Finnes også en del andre populære steder (Club 112, Cerveca, Blocbar? osv). Dette er i mine øyne langt unna det nivået som en gang fantes, men igjen, for mange er dette fortsatt bra. Nok en gang, alt avhenger av hvor høyt du selv setter lista.

Hvorfor er det så dårlig utvalg av 18års stedet i Oslo? Enkelt; ungdommen som henger på disse stedene skaper mer bråk enn vanlig, de er som oftest fulle og useriøse, og de legger i gjennomsnitt igjen altfor lite penger i baren til at det kan bli noen suksess. Dette er også en av grunnene til at mange selger sprit til mindreårige. En siste ting er at ungdom under 20 oftest har mindre penger å rutte med.

20 år er på mange måter den ”nye opplevelsen” i Oslo. Her slipper man altså til på nye utesteder, man kan kjøpe sprit, og det er en stor forskjell fra 18-års stedene. Da snakker man plutselig om nye trendige utesteder som Stravinsky, Kamikaze, Sportsbaren, Kokos, På grensen, Tempest osv. Er man over 20 finner man det meste i Oslo. Skal ikke skrive så mye om dette ettersom det ikke var det trådstarter spurte om, men spør gjerne om det er noe mer.

Oppfordrer absolutt ikke til noen ting, men jeg kan garantere deg at 20-års utesteder er mye bedre enn 18-års utesteder, og om du enten kjenner noen som kan ordne deg innpass eller du kan komme deg inn på andre måter, så kommer du til å ha det veldig gøy.

Min erfaring er uansett at om du skal ut, få til et ordentlig vors med masse venner. Sørg for å ha en god stemning før man setter kursen mot et sted man slipper å stå i kø i evigheter (evt. dra litt tidligere) , og samler man alle troppene på utestedet, så har man det ofest gøy. Uansett hvor man er.

Jeg har en del kontakter i utelivsbransjen i Oslo, så jeg vet hvordan det funker med å ”kjenne” enten eiere eller dørvakter, og hvordan folk forholder seg til aldersgrenser. Det er mye myter der ute, for eksempel om hvordan dørvakter reagerer på falsk legitimasjon, så husk at jeg snakker ut i fra egen erfaring, samtaler med folk i bransjen, og ting jeg har hørt fra venner jeg stoler på. Ingenting annet.

Håper du fikk noen svar i hvert fall.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av &lt Vis innlegg
er en annen som nettopp har lagt ut den linken da..
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde trykka på linkene så hadde du sett at de var ulike. Den første var til utesteder i oslo, den andre var direktelink til utesteder med 18 års aldersgrense, derav; med teskje.

Edit: Hva ser dørvakter på når de sjekker legget ditt? Er det bildet og/eller fødselsdatoen.
Og når er det lettest å slippe inn på et utested selv om man ikke er gammel nok. Med tanke på tidspunkt, dag etc.

Jeg var på byen forrige helg, da titta vakta på bankkortet mitt. Og heldig som jeg er så er kontrollkoden på kortet mitt såpass snedig så det ser ut som jeg er et år eldre enn jeg egentlig er. Så jeg kom inn. Det har funket flere steder. Jeg har selv ikke gjort noe med det.

Fint om du ville ta deg tid til å svare på de spørsmålene
mvh. sparco
Sist endret av sparco; 30. april 2007 kl. 11:37. Grunn: spørsmål
Sitat av sparco
Edit: Hva ser dørvakter på når de sjekker legget ditt? Er det bildet og/eller fødselsdatoen.
Vis hele sitatet...
Først og fremst må de verifisere at personen på kortet er gammel nok. Så må de finne ut om det faktisk er deg på bildet. For å finne ut om det er deg kan det hende de kontrollsjekker dersom du er usikre. Det vanligste er da fødselsnummer, hvilken bank du har og muligens stjernetegn. I verste fall ber de om et annet legitimasjon.

Sitat av sparco
Og når er det lettest å slippe inn på et utested selv om man ikke er gammel nok. Med tanke på tidspunkt, dag etc.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at det ofte er lurt å komme tidlig om du ikke er gammel nok. Det er mange steder som åpner for eksempel kl. 18.00, men ikke har dørvakter stående før 21-22.00. Dette gjør at du kan komme deg inn, sette deg ned og bestille noe du er gammel nok til i tilfelle de spør om legg. Så kan du bli der til dørvaktene kommer, og gjerne litt utover til folk har begynt å strømme til. Da er det bare å si at du trenger nytt stempel og de spør eller sjekker stort sett aldri. Dette pleier å gå bra, men gjelder å være tidlig ute. Kan være et alterativ for folk som ikke er gamle nok.

Så tidlig er altså bra. Hvilke dager? Av erfaring er det lettere å slippe inn på andre dager enn fredag og lørdag. Videre er det også mye lettere å slippe inn på 20-års steder enn det er på 18-års steder, altså er den generelle tendensen a de ikke sjekker legitimasjon like nøyaktig fordi det er færre som prøver seg her. Selvfølgelig kommer dette an på dørvakters humør og trynefaktor, samt skepsis. Stiller en 16-åring opp med 20-års legg er det jo deres jobb å reagere.

Sitat av sparco
Jeg var på byen forrige helg, da titta vakta på bankkortet mitt. Og heldig som jeg er så er kontrollkoden på kortet mitt såpass snedig så det ser ut som jeg er et år eldre enn jeg egentlig er. Så jeg kom inn. Det har funket flere steder. Jeg har selv ikke gjort noe med det.
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva du mener med kontrollkode, men jeg mener bestemt at dørvakter klarer å se forskjell på fødselsdato og kontrollnummer. I aller beste tilfelle er kortnummeret trykt slik at fødselsdatoen blir klemt nedi og dermed uklare.

Fordelen for deg slik jeg forstår det er at du bruker ditt eget legg, og dermed blir det verste som skjer deg at de sier "sorry, du er ikke gammel nok". Dersom du stiller med annen sitt legg eller skrapet/falsk legitimasjon kan det oppstå større problemer.

Håper du fikk noen svar her.
SD
Sist endret av SD; 1. mai 2007 kl. 02:50.
Ett ord, unge mann: skjegg.

Jeg tuller ikke, drøyt helskjegg så kommer du inn på alle 20+ stedene uten å vise legg : )

Det tar et par måneder, men funket ihvertfall bra når jeg var 18/19 =)
<33
<33's Avatar
Trådstarter
SD:

genialt innlegg du hadde med de utestedene...

tror det blir mosquito på meg...
er jo antakeligvis det beste 18års stedet.. mye bra damer, meeen hæssige dørvakter..

sjangler litt, så er det rett ut,..
Bislett Bar (tidligre GM) har sine gode momenter, billig, slapp på spriten og gøy til tider.
Sitat av Lynet
Bislett Bar (tidligre GM) har sine gode momenter, billig, slapp på spriten og gøy til tider.
Vis hele sitatet...
De er veldig løse på legitimasjon, kryr ofte av mindreårige der. Dessuten er det veldig dårlig luft der, synes de kunne ventilert litt bedre. Men ja, er mange fordeler der. Blant annet at det er lett å komme inn, sprit serveres også til mindreårige, alltid kort kø, og kort vei til Bislet Kebab for fyllamat. Men igjen, er du ute på en torsdag er Studentersamfunnet et steinkast unna og mye bedre.

Men som du sier, gøy til tider.