Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 15682
Hei, Jeg lurte på om denne var bra nok søknad til sponsor. Jeg tar i mot bra tips og vil helst sende en bra søknad til bedrifter som jobber med salg proteiner og klær.

SØKNAD OM SPONSOR TIL IDRETTSUTØVER

Jeg er en gutt på 19år som har bodd i Oslo de siste 13 årene. Jeg ønsker å bli sponset for jeg for mye spørsmål hva jeg spiser og hvordan jeg trener. Jeg trener da Kickboxing og boksing. Har trent kickboxing i nesten 4år, jeg har brunt belte og neste belt er svart. Jeg har deltatt i NM og tatt 2 NM gull. Jeg ser meg selv som en av de beste i Norge. Jeg får veldig mye tilbud med å trene på langslaget i kickboxing og boksing. Jeg trener kickboxing og boksing 6 ganger og holder 2 nybgynnerkurs i uken.Jeg vil nevne at jeg er trener på kicboxing i Oslo, holder nybegynner kurs for 40 utøvere.

Hvordan og hvorfor skal dere sponse meg?

Blir jeg sponset med klær kan jeg bruke dem når jeg deltar på stevner i Norge og utlandet, når jeg er på trening og trening studio. Vi blir filmet noen ganger på trening av andre bedrifter som vil vise frem hva selvforsvar er.
Jeg er da trener i kickboxing klubb, så jeg før mye spørsmål og tipse dem hva som er bra for dem.
Får jeg spørsmål hva jeg spiser, vil jeg nevne dere og kan gi dem god tips.

LINK til hvor jeg er trener.

Facebook side.
LINK
Ville oppsumert det litt bedre.
1: innledning
2: om deg selv
3: meritter
4: Publisitet/påvirkning av yngre
5: Heve sporten/ønske om å få det mer populært
6: hva det er inn for bedriften/e


Sånn ville jeg gjort det hvertfall
Veldig mange skrivefeil og rare setninger; jeg ville fått noen til å rette den når du har innholdet klart.
Denne trenden med å hive inn "da" uavhengig om det har noe å gjøre der eller ikke, er for meg et gedigent irritasjonsmoment. Hadde jeg vært deg, hadde jeg øvd meg på å skrive et litt mer formelt språk. Jeg sier ikke at du skal søke hen til en bibelsk språkbruk, men såpass muntlig skriftspråk som du her viser, fremstår som useriøst.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
En viktig ting er å tilpasse søknaden til hver enkelt bedrift du ønsker som sponsor og i større grad forklare hvorfor det vil kunne være atraktivt for dem. Ikke vis dem at du har sendt rundt forespørsler til konkurrenter og gi dem en følelse av at avtalen er ekslusiv.
sende brev er bare tull, oppsøk bedrifter og selg deg selv !
Spill inn en video og send til hver bedrift! Det vil være mye mer effektivt. For å spare arbeid redigerer du bare inn noen unike klipp hvor du hilser til bedriften, og ellers bruker det samme. Ikke gjør det for brutalt, ingen vil se merkevaren sin knyttet opp mot noen som grisebanker andre.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
sende brev er bare tull, oppsøk bedrifter og selg deg selv !
Vis hele sitatet...
Ja, han har helt rett. Sende brev er ikke noe lurt. Jeg får sånne brev flere ganger i uken. Orker ikke lese de en gang.
Det hender det dukker opp noen uten avtale som vil ha spons til ditt og datt, det er også ganske irriterende da ingen har tid til deg akkurat da.

Det som fungerer er å møte opp og spørre om å få til ett kort møte angående dette. Da er sjansen stor for at du får nettopp dette.
Veldig dårlig skrevet, hvis jeg skal være ærlig.

Omtrent alle setningene er veldig korte, og blir mange små "statements".

Hadde jeg ikke visst du var 19 år, ville jeg trodd det var skrevet av en ungdomskoleelev. Ikke vondt ment, men tror ikke du får noen sponsorer av den søknaden.
▼ ... flere år senere ... ▼
''jeg ønsker å bli sponset for jeg for mye spørsmål hva jeg spiser og hvordan jeg trener.''
Du ønsker å bli sponset så du kan fortelle folk hva du spiser og hvordan du trener?

Hadde jeg mottatt denne søknaden som sponsor, ville den havnet rett i papirkurven.
Det eneste som egentlig er mulig å forstå er at du trener kickboksing og boksing.
Ser heller ikke poenget med å bumpe tråden da alle har gitt deg de tipsene du trenger for å skrive en god søknad.
Anonym bruker
"Ekstravagant Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har selv. Ært best i norge i en idrett og brukbar internasjonalt, og blitt sponset både med penger og utstyr. Det du må skjønne er at du må sette deg i bedriftslederens stol. Hvorfor skal han gi deg penger sånn uten videre? Hva får HAN og hans bedrift for det? Jeg sitter idag i en posisjon der jeg deler ut noe midler selv og søknader der det ikke ligger noe for meg /oss, kaster jeg med en gang.

I din idrett med lite mediaoppmerksomhet betyr det ca null å få ha en logo for min bedrift på dine treningsklær eller konkurranseutstyr. Det vises nemlig ikke i media, seiere i konkurranser er i beste fall en liten notis i margen på sportssidene i lokalavisa. Du må selge inn noe annet. Tilby f.eks at du stiller opp tre ganger med treninger for bedriftens ansatte. D er det plutselig et helsetiltak for dem, og de får skattefradrag forpebga. Dette var bare et eksempel, men du skjønner sikkert hva jeg mener :-)

Lykke til
SØKNAD OM SPONSOR TIL IDRETTSUTØVER

Jeg er en gutt født dd.mm.ååå som har holdt til i Oslo de siste 13 årene. Jeg ønsker med dette å søke om sponsorkontrakt i forbindelse med min idrett.

Idretten jeg bedriver er kickboxing og boksing. Kickboxing er en idrett jeg har holdt på med i nesten fire år, og i den tiden har jeg opparbeidet meg brunt belte i sporten. Neste farge jeg oppnår vil være svart. Av meritter kan jeg vise til 2 NM gull i klassen XX og XX i år ÅR og ÅR. Jeg mottar også mange forespørsler om å trene med landslaget i både kickboxing og boksing. Dette gjør at jeg anser meg som en av de beste i Norge.

I Oslo holder jeg kurs for nybegynnere to ganger i uken - hvor jeg har ansvar for opptil 40 utøvere. Selv trener jeg seks ganger i uken.


Hvordan og hvorfor skal dere sponse meg?


Jeg tenker hovedsaklig på å bli sponset med klær og utstyr. Disse kan brukes på stevner og turneringer både innenlands og utenlands for å promotere *BEDRIFTEN* og *BEDRIFTENS* varer/utstyr. Det vil også være naturlig å bruke klær/utstyr på trening og på treningsstudio. Eksempelvis kan jeg nevne at vi ofte blir filmet på oppdrag av andre bedrifter, da gjerne innen selvforsvar.

Ettersom jeg er trener i en kickboxing-klubb, får jeg mange spørsmål om både trening og kosthold - her kan jeg også nevne dere dersom det er naturlig innenfor hva dere ønsker å bidra med.

LINK til hvor jeg er trener.

Facebook side.
LINK

Vennlig hilsen
Fornavn Etternavn
Vis hele sitatet...
Dette er nok litt bedre og vil bli tatt mer seriøst. Kan hende andre er bedre på å formulere seg, men absolutt ikke et dårlig utgangspunkt.
Sist endret av nehmZ; 7. mai 2017 kl. 18:46.
Hvordan går det med sponsorjakten da? fått noen siden du la ut dette for 4 år siden.