Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2657
Hei, Jeg er for øyeblikket bortreist, men jeg har med bærbar pcen og musa mi. Dette betyr at når jeg spiller CSGO, så spiller jeg det uten noe kobling til ekstern skjerm, så da brukes skjermen på bærbaren som "primær" skjerm.

Det første jeg merker er at FPS er mye lavere enn ellers? jeg får maks 100-150fps på CSGO sammenliknet med når jeg har bærbaren til ekstern skjerm hvor jeg får alt fra 270 til 370 fps..

Hvordan kan dette ha seg? Alle innstillingene er jo fortsatt helt det samme.

Noen som kan gi meg et svar på dette?

Spesifikasjoner på PCEN er:


- Intel i5
- Nvidia GTX 1050ti

Jeg tviler på, men om nødvendig kan dere finne flere spesifikasjoner her:
https://www.elkjop.no/product/data/b...cPZCVhxY6EaNug
Sist endret av cplpro; 10. mai 2020 kl. 01:04.
Jeg har tidligere opplevd å få kun 30 fps når jeg var bortreist.
Det var bare å putte inn laderen...
Hvor mange hertz har du på bærbar skjermen kontra den «vanlige»?
Sist endret av jaffarbigbag; 10. mai 2020 kl. 10:04.
Sjekk strøminstillinger både på strøm og på batteri. Sett minimum CPU ytelse til 100% på begge.

CPU frekvens påvirkes i veldig stor grad av temperatur, er rommet varmere? Støv stuck inni maskina? Prøv trykkluft inn i viftegrillene?

CSGO har veldig CPU basert ytelse. Bruker PC integrert GPU ved feil?

Om du spiller på 400fps eller 150fps vil ikke ha noe visuell forandring på en 60hz laptop skjerm. Du kan kanskje merke det på hitreg om du spiller på 128t server.
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Jeg har tidligere opplevd å få kun 30 fps når jeg var bortreist.
Det var bare å putte inn laderen...
Vis hele sitatet...
haha, nei laderen den er med

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hvor mange hertz har du på bærbar skjermen kontra den «vanlige»?
Vis hele sitatet...
den har 60hz, den eksterne skjermen har 75hz. Uavhengig av hz så skal ikke det påvirke selve FPSen inne i spillet?

Kan nevne at etter en liten stund igår så ble FPSen "mer stabil", det vil si at etterhvert fikk jeg samme FPS som jeg ellers gjør
Sist endret av cplpro; 10. mai 2020 kl. 13:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spiller vel ingen rolle om du har 150 eller 270 eller forsåvidt 80 fps så lenge oppdateringsfrekvensen på skjermen bare er 60? I praksis kommer du uansett bare til å ha 60 fps uansett.
Sist endret av krystallkongen; 10. mai 2020 kl. 13:52.
Høyere oppløsning på den andre skjermen = lavere fps
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Høyere oppløsning på den andre skjermen = lavere fps
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forstår så er det når han spiller på laptoppen uten ekstern skjerm tilkoblet han får lavere fps, den skjermen er 1080p, tviler på at den eksterne skjermen hans er 720p.
Trådstarter
Bare for å nevne: Jeg har alltid og spiller alltid på oppløsning 4:3 1024x768, og det samme gjorde jeg igår