Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7816
Hei!
Jeg har ingen mulighet til å ha lyd på CS når jeg spiller.
Jeg har funnet en person å spille med. Han har lyd.
Når jeg for eksempel planter bomben på bombeområde B på de_dust2, og gjemmer meg i tunnelen for å vente på defuse-lyden, er det han som hjelper til, han skriver "gå nå", og da går jeg og skyter den som defuser bomben.

Problemet er at jeg ikke er så veldig oppmerksom på chatten, siden det ofte også er andre meldinger som for eksempel "Flasbang!", "Granat!", og lignende, som jeg ikke trenger å være så veldig oppmerksom på i forhold til det som skrives i chatten fra døde spillere.

Er det en mulighet for å gjøre at chattemeldinger har en annen farge enn de automatiserte meldingene, eller gjøre at hvis han skriver "gå", så vises det ekstra tydelig på skjermen, for eksempel at det dukker opp "NÅ" sammen med crosshairen?

Takk på forhånd!
Det med farge på chatten er jeg ikke helt sikker på, men jeg tviler sterkt på at det går ann å endre den, men jeg vil bare spørre hvordan i helvete kan du spille ett spill som csgo uten lyd?! Du er jo 100% avhengig av å ha lyd for å kunne spille spillet riktig? Kjøp deg ett headsett, om det så er det billigste headsettet i verden så er det veldig mye bedre enn å spille uten lyd
Kanskje han er døv. ¯\_(ツ)_/¯
Sitat av Alge Vis innlegg
Det med farge på chatten er jeg ikke helt sikker på, men jeg tviler sterkt på at det går ann å endre den, men jeg vil bare spørre hvordan i helvete kan du spille ett spill som csgo uten lyd?! Du er jo 100% avhengig av å ha lyd for å kunne spille spillet riktig? Kjøp deg ett headsett, om det så er det billigste headsettet i verden så er det veldig mye bedre enn å spille uten lyd
Vis hele sitatet...
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Kanskje han er døv. ¯\_(ツ)_/¯
Vis hele sitatet...
titegn
Fant noe på google men kan ikke bekrefte om det funker.

https://www.reddit.com/r/GlobalOffen...xxxxxxxx=share

Om det viser seg å funke kan kompisen din binde en knapp med "say *fargekode greiene* hver gang han skal skrive til deg bruker han den knappen i stedet for y eller u.

Håper det funker for deg
Sist endret av Mrlarsen; 8. mai 2020 kl. 17:19.
Kan prøve med at han bare skriver til deg i private chat da, da ser du at noe dukker opp.
Hei!
Har nå funnet ut av det, takket være litt informasjon fra her og der.
Jeg har modifisert den norske språkpakken, og lagt inn fargekoder foran alle oversettelsene, slik som linken til Mrlarsen viser til. Nå er nesten alt i orden. Det jeg ikke trenger, er rødt.

Nå er det et annet problem: Brukernavnet vil ikke bytte farge. Alt annet unntatt selve brukernavnet har min egendefinerte farge. CT har blå, terrorist har grønn (Jeg er fargeblind, så ikke skyt meg om jeg sier feil farge), akkurat som i score-tavlen.

Noen som har en løsning til det? Jeg ønsker at brukernavnet skal være rødt.

Problem løst!
Brukernavnet blir definert av en variabel som heter %s1. Jeg la inn "(FARGEKODE)%s1 ble med i terroriststyrken".
For å løse det, trengte jeg et mellomrom før fargekoden: " (FARGEKODE)%s1 ble med i terroriststyrken".
Sist endret av Stingray; 8. mai 2020 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er vel bare enklere uansett om han bare skriver en bokstav til deg i privat melding på steam for da ser du det bare i hjørne komme opp noe, trenger ikke sitte se vente å se i chat boksen?
Sitat av Hankaren26 Vis innlegg
Er vel bare enklere uansett om han bare skriver en bokstav til deg i privat melding på steam for da ser du det bare i hjørne komme opp noe, trenger ikke sitte se vente å se i chat boksen?
Vis hele sitatet...
Helt sant! God løsning, men samtidig gir min løsning meg en annen fordel: Jeg ser mindre instinktivt på teksten generelt
Sitat av Stingray Vis innlegg
titegn
Vis hele sitatet...
At det kunne hende du var døv tenkte jeg ikke på engang. Er det sånn at du er helt døv? I såfall kanskje det finnes noe headsett greier for døve som avgir vibrasjoner eller noe i den duren?
Det har begynt å komme haptiske muser på markedet. Kanskje dette er noe av interesse?
Sitat av Alge Vis innlegg
At det kunne hende du var døv tenkte jeg ikke på engang. Er det sånn at du er helt døv? I såfall kanskje det finnes noe headsett greier for døve som avgir vibrasjoner eller noe i den duren?
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker på om det fins slike headsett, det hadde jo vært veldig kult!
Er helt døv, alltid vært det Ikke noe å skrive " " for nei Trives godt med det, tenk hvor mye bullshit jeg hadde måttet høre isåfall.

Jeg skrev at jeg har ingen mulighet til å høre, men det er ikke helt sant, jeg har faktisk mulighet til å høre når jeg gamer, her skal jeg forklare:

Jeg har et Cochlea Implantat som gjør at jeg kan høre, hvis jeg vil. Problemet med dette er at jeg hører absolutt alt, og klarer ikke filtrere hva jeg vil høre og ikke, slik at hvis du snakker til meg samtidig som vannkrana står på, klarer jeg ikke få med meg noe som helst.

I utgangspunktet har jeg uansett problemer med å forstå det som sies (spesielt når det er en mann som snakker), så jeg bruker implantatet bare som støtte til å lese på leppene, hvis jeg i det hele tatt bruker det under en samtale da, jeg er ikke så glad i å bruke det, foretrekker å være døv. Jeg er uansett ekstremt flink til å lese på leppene, så det går helt greit.

Jeg bruker Cochlea Implantatet når jeg gamer og hører på musikk. Under gaming kan jeg høre bombe-defuse og sånt, men det er ikke sikkert jeg klarer å få med meg det, som for eksempel hvis det er fotsteps, brannbombe eller andre ting som lager lyd samtidig. Det kan også være fordi noen prater i samme rom som jeg sitter i samtidig.

Jeg kan heller ikke høre i hvilken retning lyden kommer fra, så når jeg gjemmer meg i tunnelen, gjør vi det slik at han sier "Han kommer fra venstre", "han kommer fra høyre", og for sikkerhets skyld sier han også fra om defuse. Hittil har det fungert veldig bra, bare at det er litt vanskelig fordi jeg hele tiden sjekker chatten instinktivt. Nå som alt annet bortsett fra chattemeldinger er rødt, er det lettere å ignorere chatten. Dette er et bilde som viser hvordan jeg har fått det til. I det øyeblikket jeg tok screenshot av spillet, hadde jeg glemt å filtrere "Brannbombe på vei" til rødt, bare så det er sagt

Sitat av Alexed12 Vis innlegg
Det har begynt å komme haptiske muser på markedet. Kanskje dette er noe av interesse?
Vis hele sitatet...
Oi, tusen takk for tipset! Skal sjekke ut! Har du noen anbefalinger?
Sist endret av Stingray; 9. mai 2020 kl. 16:33.